Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:21

Joyce, het is een mooie (gratis) manier om reclame te maken en te verkopen. Je kan bijvoorbeeld een topic maken met halsbanden of speelgoed, daarmee maak je meteen reclame voor je (aankomende) webwinkel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:31

11AFotograaf schreef:
joyce2 schreef:
Overigens, hoe koppel je Twitter aan je Facebook? Twitter staat al wel gekoppeld met Hyves, dat kon ik heel duidelijk vinden, maar op Facebook kijk ik er blijkbaar overheen!

Goede vraag... heb ik tijden geleden gedaan... ff zoeken!

*edit* Ik denk dat het met deze toepassing moet: http://www.facebook.com/apps/applicatio ... 2231777543

aaaah super! Het is gelukt! :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:29

Ik denk dat Social Media een enorme toevoeging kan zijn voor je bedrijf. Onmisbaar, zou ik eigenlijk wel haast durven zeggen. Er zijn bedrijven die het prima doen op mond-op-mond en via-via, in redelijk regionale kringen. Dan denk ik aan aannemersbedrijven etc, daarvan weet ik niet of ze nu echt veel aan twitter hebben. ;)

Ik denk dat je jezelf tekort doet als je Social Media laat liggen, zeker als een groot deel van je doelgroep wél gebruik maakt van deze nieuwe manieren van communiceren. Denk dat het gewoon bij je marketing en aquisitie hoort.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:39

@Joyce: Mooi zo!!!

@Kay: Daar kan ik wel inkomen... Maar hoe kun je die doelgroep bereiken? Ik denk namelijk niet dat mijn facebook pagina met 36 volgers (waarvan een deel uit amerika... En dat zijn vrienden, geen klanten!) echt veel nut heeft!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:42

Gebruik de zoekfuncties en kijk of er al groepen zijn aangemaakt voor mensen uit jouw branche. Daar kun je je dan bij aansluiten en zodoende dus je netwerk vergroten :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:54

Vlak ten eerste Twitter niet uit (Nouks maakt heel effectief gebruik van Twitter bijvoorbeeld!), of maak een faceboek pagina aan van/over/voor jouw bedrijf. En wat Nuage zegt! :j

Wie zijn jouw doelgroep? Heb je dat helder? Hoe helderder je jouw doelgroep hebt, hoe specifieker je je daarop kunt richten. En hoe meer klanten je binnen haalt. Als jouw doelgroep heel breed is ("het maakt niet uit wie mijn klanten zijn") dan richt je je dus op niemand speciaal, en dan krijg je... niemand speciaal.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:03

@Nuage: Dat snap ik... Maar dan volgen die mensen mijn werk nog niet...

@Kay: Ik heb mijn doelgroep heel helder... Maar ik ken niemand op facebook die dat soort mensen kent en mijn pagina delen! Ik heb zelfs al een keer een facebook contest opgezet... Zonder resultaat!
Dus voor mijn gevoel is het niet zo makkelijk!
En Twitter... Mij iets te groot om het goed bij te kunnen houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:00

Sluit me bij je aan, Kay (surprise surprise)!

@11A: kunst is om ook niet alles te *willen* lezen. Gewoon lezen als je toevallig tijd hebt, en verder alleen berichtjes die aan jou gericht zijn. Daarnaast enkele searches openzetten op zoektermen die je graag wil bijhouden. Ik heb absoluut niet het idee dat Twitter mij veel tijd kost :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:27

Om nog even door te gaan op twitter.

Hoe kom je aan followers die voor jou en je bedrijf interessant zijn?
Vooral wanneer je nog geen tot weinig followers hebt lijkt het mij zeer moeilijk om vol te houden.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:52

Doe mij jullie twitter dan maar even! Ga ik jullie volgen :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:52

Ik wil ook graag goede twitter tips. Ik bericht over nieuwe of andere interessante zaken (?) en hou dit best vol maar of het effect heeft? Ik heb nu het gevoel dat ik het alleen maar doe om gevonden/gezien te worden voor Google of dergelijke. Zelf volgen of gevolgd worden??

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:56

Ik volg 35 mensen nu ofzo, en 12 mensen volgen mij, dat is niet zoveel, maar je moet er ook consequent in worden, dingen retweeten enz enz.
Ik volg bijvoorbeeld knhs, edward gal, enzovoorts.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:43

Mijn twitter is fuzzyliciousNL als jullie die van jullie geven ga ik volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:45

Ik heet gewoon @anouktimmerman :-)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:51

@anouk, jou kan ik niet vinden.

Mijne is avandiemen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:00

Hilda79 schreef:
Om nog even door te gaan op twitter.

Hoe kom je aan followers die voor jou en je bedrijf interessant zijn?
Vooral wanneer je nog geen tot weinig followers hebt lijkt het mij zeer moeilijk om vol te houden.

Je kan buttons op je site zetten. Bij Neckerman zie je bijvoorbeeld als je een product bekijkt knoppen staat, deel dit product op... twitter, facebook etc.
Laatst bijgewerkt door Daphna op 02-01-11 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:01

annastasia schreef:
Iemand van jullie een idee wat het kost op jaarbasis om een simpele webshop te runnen?
Want dan komt ook de kvk om de hoek kijken etc.

Hoi nieuw hier en per 31/1202010 na 4 jaar gestopt met ondernemer zijn, wat het mij kostte om een webshop te hebben?
Dit waren mijn vaste kosten, uiteraard waren er wel meer kosten maar dat is meer in de trant vasn benzine telefoon, verpakkingsmateriaal en meer van dat.

KvK € 45 per jaar
Hoofdbedrijfschap Detailhandel € 70 per jaar
Abbo mijn winkel € 70,- ex btw per jaar.
Domeinnaamregistratie bij mijn domein € 30,- per jaar
Kosten voor mijn zakelijke Rabobankrekening gemiddeld zo'n € 130,- (in het begin veel meer omdat ik toen mijn krediet van € 4000 nog niet had ingelost)
Accountant € 600,- ex btw per jaar, ik heb het eerste jaar zelf mijn 3 maandelijkse btw aangifte gedaan en de jaarafrekeing door een accountant laten doen waarvoor ik €1700!! euro kwijt was.
Deze accountant deed iedere 3 maanden mijn aangifte, gaf goede tips en heeft me veel bespaard, het lijkt dus veel geld maar hij was het zeer zeker waard.

Verder heb je natuurlijk inventaris nodig en dat kun je zo duur maken als je zelf wilt, ik heb heel veel plezier gehad van mij Dymo etikettenmaker :)
Veel succes met je webshop.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:28

Jullie hadden het hier van de week over een zakelijke rekening of een prive rekening zakelijk gebruiken. Nou heb ik nu een zakelijke rekening maar zit er over te denken om een prive rekening te openen en die zakelijk te gaan gebruiken. Nu heb ik geen Ideal maar wellicht in de toekomst, kan dat wel met een prive rekening? Ik las namelijk ergens van niet.

En een andere vraag: heeft iemand nog tips bij het kiezen van een template, wat is belangrijk? Ik kijk alleen naar wat ik mooi vind, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:37

_Michelle_ schreef:
Jullie hadden het hier van de week over een zakelijke rekening of een prive rekening zakelijk gebruiken. Nou heb ik nu een zakelijke rekening maar zit er over te denken om een prive rekening te openen en die zakelijk te gaan gebruiken. Nu heb ik geen Ideal maar wellicht in de toekomst, kan dat wel met een prive rekening? Ik las namelijk ergens van niet.

Vanuit dit topic lijkt een prive rekening gebruiken voor zakelijk te mogen van de belastingdienst, kvk, wettelijk gezien is het ok. Sommige banken doen er echter moeilijk over, het zal dus aan de algemene voorwaarden van bepaalde banken liggen.

_Michelle_ schreef:
En een andere vraag: heeft iemand nog tips bij het kiezen van een template, wat is belangrijk? Ik kijk alleen naar wat ik mooi vind, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Template voor een website bedoel je?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:44

ja wat is een template :P

Ik ga van de week even informeren bij ING, daar kan je ook nog steeds gratis storten, ben bang niet voor lang meer..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:54

Dat vind ik ook echt zo belachelijk, dat je niet gratis kan storten! Bij de Rabobank mag je per jaar 4x gratis storten en daarna kost het geld. Wat willen de banken, dat we het geld maar thuis houden?! Ze bestaan toch juist omdat ze willen dat wij geld storten?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:55

Template voor een website inderdaad :)

Navanja, voor prive rekening is storten gratis bij ING, zakelijk niet kwam ik laatst achter...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:55

Ja daarom, dan open ik een rekening bij ING. Het enige is, dan moet je een loonstrook laten zien, en dat heb ik niet...
Anders kan je toch geen rekening openen?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:59

Geen idee, ik zit al vanaf dat ik klein was bij de Postbank en dat is toen natuurlijk automatisch over gegaan naar ING. Staat dat niet in de voorwaarden?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:00

Navanja schreef:
Ja daarom, dan open ik een rekening bij ING. Het enige is, dan moet je een loonstrook laten zien, en dat heb ik niet...
Anders kan je toch geen rekening openen?

Bij de ING kan je een rekening openen als sta je bkr geregistreerd en heb je geen inkomsten :P