Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:08

Ik ben aangenomen! Eerste paar maanden ga ik zo'n 28 uur per week werken, en daarna 24 uur. Het wordt helaas minder in verband met de assistente die dan terugkomt van haar zwangerschapsverlof, maargoed, ik heb iets! :D

Vanaf 1 Juni ben ik dus een echte doktersassistente ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:03

Gefeliciteerd! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:39

Gefeliciteerd Ilona!! :D

Ze hebben mij ook al gevraagd op stage of ik na stage de zwangerschapsverlof van een collega wil doen.
Dit wil ik wel doen, mits ik niet word aangenomen op mijn vervolg studie.. :):)
Heb me aangemeld voor medische hulpverlening na de opleiding tot DA :D

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:33

Klinkt goed Nancy! De opleiding klinkt ook leuk trouwens! ;) Succes alvast :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:18

Leuk Nancy! :D
Ik wil na deze opleiding denk ik POH gaan doen, maar eerst dit maar eens zien te doen, haha. MTIH proeve ben ik voor gezakt (steriele tafel zonder protocol, dus ik had een complete blackout), Lab proeve voor geslaagd en donderdag RKT toets waar ik wel een goed gevoel over heb! :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:11

Hallo,

Ik ben in Maart begonnen via het NHA. Met een 29 urige werkweek en een zoon van 14 maanden leek mij dit het beste. En ik heb nog geen moment spijt. Studie gewijs kan ik plannen wanneer ik wil. Alleen heb ik wel een planning die ik volg voor het insturen van de opdrachten. 23 juni de eerste 2 examens. Burgerschap en Organisatie van de gezondheidszorg.

Erg leuk allemaal en heb er erg zin in!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:51

Hoi :)

Ik zit er ook heel erg aan te denken om deze opleiding te gaan doen. Ik heb verder helemaal geen opleiding gedaan en ik ben al 26 :') Hoog tijd dus :Y)

Zo op het oog lijkt deze opleiding mij op het lijf geschreven, dus ik ben heel erg benieuwd!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:26

Waar wil je de opleiding gaan doen? Ik heb hem bij Capabel gedaan, is mij érg goed bevallen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:27

Ik woon in Den Haag, dus graag op het ROC Mondriaan :) Iemand daar ervaring mee?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:34

_Nancy schreef:
Gefeliciteerd Ilona!! :D

Ze hebben mij ook al gevraagd op stage of ik na stage de zwangerschapsverlof van een collega wil doen.
Dit wil ik wel doen, mits ik niet word aangenomen op mijn vervolg studie.. :):)
Heb me aangemeld voor medische hulpverlening na de opleiding tot DA :D

Wou ik ook doen. Was naar de intake dagen geweest en toen gaven ze me een negatief advies omdat de opleiding te moeilijk zou zijn na een 3jarige opleiding tot da. Ze wouden alleen mensen die 4 jarige mbo hadden gedaan. Had het alsnog wel kunnen doen want toen was er nog geen loting maar heb hrt niet gedaan en daar best spijt van gehad! Hoop dat je wordt toegelaten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:44

mocht iemand een hapraktijk weten waar ze wellicht bbl leerlingen aannemen dan hoor ik t heel graag.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:13

Jorinda__ schreef:
Leuk Nancy! :D
Ik wil na deze opleiding denk ik POH gaan doen, maar eerst dit maar eens zien te doen, haha. MTIH proeve ben ik voor gezakt (steriele tafel zonder protocol, dus ik had een complete blackout), Lab proeve voor geslaagd en donderdag RKT toets waar ik wel een goed gevoel over heb! :)

Is er een gewone opleiding POH dan? Ik dacht dat je dit alleen kon doen als je via een praktijk werd opgeleid (ik kwam ook uit bij kosten boven de 10.000).

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:26

WinBinChes : hoe doe je dat dan met de stage die je moet lopen, doe je die nog naást die 24 uur die je werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:32

wat leuk al die doktersassistentes.
Ik heb de opleiding gedaan, 2,5 jaar gewerkt en toen toch maar besloten lerares te worden hihi.

Nu werk ik alweer dik 2 jaar als docente Biologie en mentor klas 1 in het onderwijs :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:08

Heb me er nog niet in verdiept Charaz, is gewoon een ideetje, haha. Weet dus ook nog niet of daar een gewone opleiding voor is. :P

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:40

Ik heb pas de laatste periode bpv, dus dat zien we dan wel weer. Alle theorie is dan klaar, alleen ned en engels en de stage dus. Dat duurt nog een jaar.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:13

phormicola schreef:
Ik woon in Den Haag, dus graag op het ROC Mondriaan :) Iemand daar ervaring mee?

Gezien jouw leeftijd weet ik niet of dat mijn eerste keus zou zijn! Dan ziet je toch met een leeftijdsverschil van ongeveer 10 jaar, denk dat dat best pittig is. Zeker omdat jij heel anders in het leven staat dan 16-jarigen! Vandaar dat ik Capabel ook noemde :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:14

bpv??? Dat is de stage?
En hoe lang duurt de opleiding als je thuis studeert(in het tempo met kind en 24 uur werk :D ) ??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

beroepspraktijkvorming (stage)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:41

Huisartsen zijn naar wat ik heb gehoord over het algemeen niet zo tevreden over mensen die de studie bij Capabel hebben gevolgd. Dit doordat de studie toch vrij pittig is (ziekteleer, medicijnkennis, triage) en bij Capabel wordt alles er in een jaar ingestampt. Het meeste leer je dan toch op je BPV adres, en dan moet je maar net een goede praktijk treffen..

Maargoed, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is wat ik van de huisartsen tijdens stages hoorde.

Hoe het studie tempo met een thuisstudie is zal voor een groot deel van jezelf afhangen denk ik :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:40

Wij hebben juist graag stagiaires van Capabel, NTI etc. dit zijn juist de mensen met doorzettingsvermogen die echt graag willen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:41

Tsja ik heb juist hele goede ervaringen ermee en mijn werkgever wil alleen nog maar mensen van Capabel omdat ze toch wat ouder zijn! De studie bi jcapabel is vrij pittig, je zult veel zelf moeten doen maar met zelfstudie is het echt goed te doen en wordt de stof absoluut niet afgeraffeld! Een andere huisarts bij ons in het dorp heeft nu ook iemand van Capabel en is ook érg tevreden!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:57

luckyboy5 schreef:
bpv??? Dat is de stage?
En hoe lang duurt de opleiding als je thuis studeert(in het tempo met kind en 24 uur werk :D ) ??

Gewoon 2 jaar hoor. Kwestie van goed plannen en Prioriteiten stellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:09

inmiddels na 50 sollicitaties nog steeds geen positief vooruitzicht op een werk/leerplek -O-

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:43

Ilona__ schreef:
Huisartsen zijn naar wat ik heb gehoord over het algemeen niet zo tevreden over mensen die de studie bij Capabel hebben gevolgd. Dit doordat de studie toch vrij pittig is (ziekteleer, medicijnkennis, triage) en bij Capabel wordt alles er in een jaar ingestampt. Het meeste leer je dan toch op je BPV adres, en dan moet je maar net een goede praktijk treffen..

Maargoed, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is wat ik van de huisartsen tijdens stages hoorde.

Hoe het studie tempo met een thuisstudie is zal voor een groot deel van jezelf afhangen denk ik :D

Onzin! ik heb nooit gebrek aan werk gehad en bij mijn huidige baan hebben ze mij zelfs terug gevraagd terwijl ik na een zwangerschapsverlof net een andere baan gevonden had. Toen ik daar 2 maanden zat kreeg ik de vraag of ik niet terug wilde komen.

Via capabel is overigens 1 jaar en niet 2.

Wij krijgen overigens ook een stagaire van capabel zoals het nu lijkt in september, paar jaar terug heb ik zelf ook een stagaire via capabel gehad. Dit was een vrouw van in de 50, enige lastige vond ik dat het mijn moeder had kunnen zijn maar zij was heel leergierig en nam dingen snel op en was vooral gemotiveerd, iets wat je niet altijd tegenkomt bij de vaak te jonge leerlingen van de reguliere opleiding. Voordeel van de volwassenopleiding vind ik ook dat enige levenservaring in dit werk wel gewenst is.