Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:56

Ik zat voor een stage pakket op ongeveer €1100 volgens mij.

Wat de opleiding kost kan ik je niet zeggen, heb het via toen mijn school gedaan en had dan geen theorielessen dus was goedkoper, maar als ik nu met lessen had kunnen doen dan had ik dat zeker gedaan.

Een goed stageadres is het aller belangrijkst, daar leer je het meest.
En je moet bij het HKI 70dagen hebben stage gelopen voor je op examen gaat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:51

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:22

heeyheey, sorry ik kom hier even binnen vallen.
Maar ik dacht hier weten ze vast wel wat het trimmen van een Friese Stabij ongeveer zou moeten kosten O:)
Ik wil hem namenlijk laten trimmen, maar ik heb geen idee wat voor prijs ik zou moeten verwachten :=
En als iemand nog een goede trimsalon weet tussen Den Bosch en Eindhoven is die info ook heel welkom O:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:47

Frances schreef:
heeyheey, sorry ik kom hier even binnen vallen.
Maar ik dacht hier weten ze vast wel wat het trimmen van een Friese Stabij ongeveer zou moeten kosten O:)
Ik wil hem namenlijk laten trimmen, maar ik heb geen idee wat voor prijs ik zou moeten verwachten :=
En als iemand nog een goede trimsalon weet tussen Den Bosch en Eindhoven is die info ook heel welkom O:)

Ik denk dat je vanaf de 60 euro kan verwachten ...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:14

Ok, dat is toch wel redelijk wat, maar er gaat natuurlijk ook veel tijd inzitten! Dan weet ik in ieder geval een beetje waar ik op moet rekenen. Dankjewel!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:11

Als ik zo op sites kijk van verschillende trimsalons zit het rond de €45 á €50 wat ik tegen ben gekomen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:16

aah, ok, dankje! Dat scheelt alweer iets :) Het zal misschien ook wel veel schelen per trimsalon. Dus dan maar even rondvragen wat de prijzen hier in de buurt precies zijn. Heb ik in ieder geval vast een idee, want de trimsalons hier in de buurt hebben geen prijsindicaties op de site :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:22

Frances schreef:
aah, ok, dankje! Dat scheelt alweer iets :) Het zal misschien ook wel veel schelen per trimsalon. Dus dan maar even rondvragen wat de prijzen hier in de buurt precies zijn. Heb ik in ieder geval vast een idee, want de trimsalons hier in de buurt hebben geen prijsindicaties op de site :)

Wat ik zelf het belangrijkste vind en je ook zou adviseren om naar te kijken is of ze lid zijn van het abhb :o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:30

Waarom zou het meerwaarde hebben om lid te zijn van de abhb?
Ik vind het vaak niet zo'n goede organisatie, mar dat is persoonlijke mening.

Denk ook dat dit het laatste jaar is dat ik daar lid van ben, maar ja zie wel.

Vind het resultaat en adviezen en goede omgang belangrijker dan lid zin van de ABHB

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:36

hyawatta schreef:
Waarom zou het meerwaarde hebben om lid te zijn van de abhb?
Ik vind het vaak niet zo'n goede organisatie, mar dat is persoonlijke mening.

Denk ook dat dit het laatste jaar is dat ik daar lid van ben, maar ja zie wel.

Vind het resultaat en adviezen en goede omgang belangrijker dan lid zin van de ABHB

Het is in ieder geval en bewijs dat je een opleiding heb afgerond en je dus ook bepaalde prijzen mag vragen.
Of het verder een goede of slechte organisatie is kan ik niet over oordelen. Gezien ik er nog niet heel veel mee betrokken ben.
Ik zelf als klantzijnde zou wel een trimster willen hebben met diploma :j

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

Je kunt toch gewoon je diploma keurig via een door het ABHB erkende instelling hebben behaald? Dat wil toch niet zeggen dat je dan ook persé lid van de ABHB moet zijn? Je diploma is het bewijs dat je de opleiding hebt afgerond.

Wat is nou eigenlijk het voordeel van het lidmaatschap van de ABHB, kan iemand mij dat uitleggen?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:52

Op vakdagen en curcus dagen ben je goedkoper uit door korting.

En verder weet ik het eigenlijk niet.

En verder ben ik het met je eens Remy, heb mijn opleiding toch niet bij abhb gedaan :?
Hun werken misschien samen met HKi maar meer ook niet.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:52

Remy schreef:
Je kunt toch gewoon je diploma keurig via een door het ABHB erkende instelling hebben behaald? Dat wil toch niet zeggen dat je dan ook persé lid van de ABHB moet zijn? Je diploma is het bewijs dat je de opleiding hebt afgerond.

Wat is nou eigenlijk het voordeel van het lidmaatschap van de ABHB, kan iemand mij dat uitleggen?

Je hoeft idd niet persee lid te zijn van de abhb, alleen het is wel een stuk makkelijker een trimsalon in de buurt vinden als je op de website van de abhb kijkt gezien je bij voorbaat weet dat diegene dus wel een opleiding moet hebben.

Ik denk wel dat er weinig voordeel aan is.
Het is denk ik meer iets van de oude garde, als je gediplomeerd trimster was, was je lid van de abhb en dat kon je met eer prijzen bij je trimsalon doormiddel van vlaggen en stickers.. :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:55

Ja die stickers en vlaggen kun je ook ergens anders laten maken, vaak nog leuker.

En evenduur.

Als je een trimalon in de buurt zoekt kun je toch gewoon op google de naam en plaats van de trimsalon in typen en heb je het ook en krijg je er ook meerdere te zien.

En klanten kennen vaak de abhb niet eens ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:56

Hoi
Even offtopic hoor maar is er een echte opleiding met school voor hondentrimmen? Ik vind alleen maar curcuses?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:59

Volgens mij zijn er ook alleen maar curcussrn voor zover bij mij bekend is.
Het is meer praktijk dan theorie, vandaar een beperkt aantal thorielessen en stage is door jezelf te bepalen hoelang en hoeveel.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 23:00

Marlis schreef:
Hoi
Even offtopic hoor maar is er een echte opleiding met school voor hondentrimmen? Ik vind alleen maar curcuses?

het is ook een particuliere cursus. ;)

Meiden, prima ieder zijn eigen mening toch :D Ik vind het toch een prettig en snelle manier om nog maar tussen een aantal trimsalo ns te kiezen , vandaar de tip :j

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:07

Op zich een prima tip, alleen kan ik me nog herinneren dat toen ik voor het eerst een trimsalon zocht voor mijn hond, ik echt nog nooit van de abhb had gehoord. Ik had de naam via via gekregen, denk eerlijk gezegd dat daar veel meer uit te halen is.
Een goede trimmer krijgt en houdt vanzelf klandizie door kwaliteit te leveren en mond tot mond reclame.

Die lidmaatschap van de abhb, dat geld stop ik misschien wel veel liever terug in materiaal (kun je een leuke schaar van kopen :Y) )

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 23:11

Remy schreef:
Op zich een prima tip, alleen kan ik me nog herinneren dat toen ik voor het eerst een trimsalon zocht voor mijn hond, ik echt nog nooit van de abhb had gehoord. Ik had de naam via via gekregen, denk eerlijk gezegd dat daar veel meer uit te halen is.
Een goede trimmer krijgt en houdt vanzelf klandizie door kwaliteit te leveren en mond tot mond reclame.

Die lidmaatschap van de abhb, dat geld stop ik misschien wel veel liever terug in materiaal (kun je een leuke schaar van kopen :Y) )

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen.

Toch denk ik dat ik wel lid zou willen zijn van de ABHB, het hoort gewoon een beetje bij de gediplomeerde trimster ( is gewoon puur een gevoel) wie weet denk je later wat een dikke onzin, ik stop maar ik denk dat ik er wel mee zou starten :j

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:13

Dat klopt, kun je weer andere spullen voor kopen.
Dit is iig mijn laatste jaar lidmaatschap.

En idd Doom ieder zijn mening.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:25

Trouwens, is het mogelijk om later alsnog lid te worden of moet dat meteen na het behalen van je diploma?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:35

Nee hoor, dat kan na 10 jaar ook nog wel bij wijze van. dat hoeft niet meteen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:37

Ik ken ook wat gediplomeerde trimmers die geen lid zijn van het abhb ivm de kosten en wat je hier voor krijgt. Veel klanten hebben uberhaupt geen enkel idee wat het is en als je kunt aantonen dat je gediplomeerd bent en uitlegt waarom je niet lid bent van de abhb snappen mensen het vaak ook. Echter zijn de blaadjes wel interessant en kom ik via fora's wel eens op de website van abhb terecht met de adressen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:46

Klopt het trimmagazine staan vaak wel weer leuke dingen in.

Maar de groomers is leuker vind ik, staat vaak meer infirmatie in.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:32

Ik had inderdaad nog nooit van de abhb gehoord :=
Wel vind ik het idd belangrijk dat diegene een diploma heeft behaald. En het allerbelangrijkste vind ik nog wel de manier waarop ze met mijn hond omgaan :j Maar ik zou wel eens via de abhb kunnen kijken of ik zo nog meer adressen in de buurt kan vinden, dus bedankt voor de tip!