Ik lees hier echt de raarste dingen in het topic....
tamary schreef:Fiets of lopen was geen optie zowel qua tijd als gewoonweg geen sneeuwdichte kleding, dus nat worden + vorst = onderkoeling in onbewoond gebied met vrijwel iedereen die binnen blijft. Ligt hier ook dik 30cm erg mooi, maar alleen als je binnen blijft.
Dit vind ik echt gewoon absurd, als met deze smoes iemand mij had opgebeld dan had ik diegene echt uitgelachen hoor
. Geen sneeuwdichte kleding....damn....onderkoeling...pff, overdrijven is ook een vak hoor
, we wonen niet op de noordpool. Regenbroek werkt ook prima, heb je dat niet dan werkt een gewone spijkerbroek+maillot of iets dergelijks eronder ook prima hoor en laarzen aan. Dikke trui en jas aan, sjaal om, muts op, handschoenen aan en gaan met die banaan. En die tijd..die had je in moeten calculeren 
Xantaatje schreef:Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.
Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu
En weet je, vaak zijn het altijd dezelfde mensen die je moet vervangen en het zijn altijd dezelfde mensen die dan de andere op moeten vangen en 'gewoon even harder moeten werken'.
Ik ben ook zo iemand die altijd werkt, ze bellen ik sta zo op de stoep als ik niet naar school hoef, ik heb me in al die jaren dat ik werk nog noooit!! ziek gemeld (zelfs toen ik van het paard gekletterd ben en mn moeder met mij naar het ziekenhuis wilde (was een beetje hard naar beneden gekletterd) ben ik eerst gaan werken..'ik zit toch'
). En tja, dan wordt ik er weleens gek van als een ander zich 'ziek meld voor een kuchje' of opbelt dat ze niet kunnen komen omdat er wat sneeuw ligt....
opisop_shop schreef:Nou ja, het is nu eenmaal zo dat niet elk werk even belangrijk is a la minuut of wel?
Dat de bloemist niet open is of het vuilnis niet opgehaald wordt, zou er iemand zijn die daar nu naar kraait? Dat de supermarkt dicht is wordt al een ander verhaal.
Nog erger wordt het als hulpinstanties niet op (kunnen) komen dagen.
Tja, zij zullen extra goed hun best moeten doen en zeer voorzichtig zijn en werken met wat ze hebben 9minder personeel wegens te grote afstand enz)
En als zij op hun werk kunnen komen, dan kunnen andere dat ook ofniet? Ik vind dit gewoon puur egoistisch eigenlijk. De supermarkt mag niet dicht, de ziekenhuizen mogen niet dicht, maar ik kan niet werken hoor.......
Ik vraag me werkelijk af of al die mensen die niet kunnen werken naar eigen zeggen er net zo over denken als ze tot achterin de supermarkt in de rij voor de kassa staan, of dat ze uren moeten wachten op een ambulance, of dat ze uren in het ziekenhuis moeten wachten op hulp of niet eens uit hun bed gehaald worden
. Is het dan nog steeds 'onvoorziene omstandigheden' of 'weersomstandigheden' of laten we ons dan ineens van de andere kant zien en worden topics geopend over schandalig lange wachttijden??? Ik ben benieuwd 
Als die mensen op hun werk kunnen komen, dan kunnen de andere mensen dat ook. Maar ik denk dat het ook veel met de mentaliteit van de mensen te maken heeft. Personeel in de zorg zegt over het algemeen niet snel af, juist omdat ze weten dat andere afhankelijk van hun zijn. Als iedereen nu eens die instelling had... (en dit nu aub niet zo letterlijk nemen, overal zijn uitzonderingen!).
Overigens mogen bij mij best mensen afbellen hoor, kan ik weer lekker werken en uurtjes maken/geldjes verdienen
. Kom maar op. Ik pak me wel goed in, ga op tijd weg en heb de grootste lol onderweg
. Ik bedoel, het sneeuwt! Het is prachtig buiten. Komop, smile erop en gaan met die banaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat