Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:45

breezy302 schreef:
Volgens mij is ook de sneeuw niet het grote probleem, hier in Vlaardingen ligt er maar weinig sneeuw maar glad dat het is! Ik kan hier niet eens de straat uitkomen zonder ongelukken. Vanmorgen rond 0600 is hier al iemand de bocht uitgevlogen die echt heel langzaam reed. Ik ben sowieso al een week ziek maar als ik had moeten werken was ik gaan lopen en ook later gekomen maar dat wordt toch niet geaccepteerd op mijn werk. Ze houden sowieso nergens rekening mee alles is je eigen probleem.

precies fijne bazen he

Kan je nagaan in friesland en groningen

Natuurlijk zijn er ook mensen die echt op hun werk moeten verschijnen zo als artsen etc, maar als het enigzins kan en er is ruimte om een vrije dag te verlenen, vind ik dat je als baas best je personeel wat tegemoet mag komen. En dan zeuren of een paar minuten te laat komen zeg , wees blij dat ze veilig en wel gearriveerd zijn.

Maar goed als ik het voor het zeggen had , hadden jullie allemaal vrij gehad hoor :(:)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:48

KiWiKo schreef:
Xantaatje schreef:
ik zit zelf in de zorg, dus weet heel goed hoe het werkt :+

zit je ook op de planning?

Yep daar weet ik alles van, we inproviceren erop los en weet je het lukt :D

Daarin tegen zullen ze de dagen erop een stapje harden moeten lopen, maar zoals ik al zei het mes snijd aan twee kanten en doen ze dat met liefde ;)

Natuurlijk moeten de patienten uit bed en gewassen worden, daar ben ik het helemaal mee eens, maar de discussie gaat erover in hoeverre mag je eisen dat je je werknemers verplicht om in bizarre weersomstandigheden te laten komen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:53

In mijn sector (postbezorgen :D) is het werken door weer en wind. :-)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:55

Gezien de hoeveelheid posts van KiWiKo, hoevaak ben jij vandaag uitgerukt om mensen te helpen? Ik zag je vannavond voornamelijk posten op bokt, hier in Friesland zijn ze bezig met hulpverlening, ondanks de extreme weersomstandigheden, allemaal noodplannen zijn ingezet. Hoe is dat bij jouw organisatie geregeld?

De post is hier vandaag gewoon bezorgd, wel via andere kanalen dan normaal :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:56

Xantaatje schreef:
KiWiKo schreef:

zit je ook op de planning?

Yep daar weet ik alles van, we inproviceren erop los en weet je het lukt :D

Daarin tegen zullen ze de dagen erop een stapje harden moeten lopen, maar zoals ik al zei het mes snijd aan twee kanten en doen ze dat met liefde ;)

Natuurlijk moeten de patienten uit bed en gewassen worden, daar ben ik het helemaal mee eens, maar de discussie gaat erover in hoeverre mag je eisen dat je je werknemers verplicht om in bizarre weersomstandigheden te laten komen?

nee de discussie gaat erom in hoeverre je de werkgever daarvoor moet belasten :)

en dan nogmaals de vraag, zit je op de planning of doe je wat de planning je vraagt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:58

EmDee schreef:
Gezien de hoeveelheid posts van KiWiKo, hoevaak ben jij vandaag uitgerukt om mensen te helpen? Ik zag je vannavond voornamelijk posten op bokt, hier in Friesland zijn ze bezig met hulpverlening, ondanks de extreme weersomstandigheden, allemaal noodplannen zijn ingezet. Hoe is dat bij jouw organisatie geregeld?

bij mij is gewoon alle zorg geregeld :)

en ik heb zelf 2 keer zorg moeten leveren vandaag, maar dat is standaard :)

DinkieToy

EmDee schreef:

:n Ik heb geen post gezien hoor :n

Pebblesther

Ik ga nu maar eens slapen. Morgen is er weer een dag en dan zie ik wel of ik ga werken.

Ik ga in ieder geval een poging wagen om naar mijn werk te rijden. Als ik dan ergens wegslip of vast kom te zitten dan is het niet anders maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:59

ik doe o.a. de planning :D dus nie wat ze me op dragen ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:00

Ik lees hier echt de raarste dingen in het topic....

tamary schreef:
Fiets of lopen was geen optie zowel qua tijd als gewoonweg geen sneeuwdichte kleding, dus nat worden + vorst = onderkoeling in onbewoond gebied met vrijwel iedereen die binnen blijft. Ligt hier ook dik 30cm erg mooi, maar alleen als je binnen blijft.

Dit vind ik echt gewoon absurd, als met deze smoes iemand mij had opgebeld dan had ik diegene echt uitgelachen hoor :P. Geen sneeuwdichte kleding....damn....onderkoeling...pff, overdrijven is ook een vak hoor :P, we wonen niet op de noordpool. Regenbroek werkt ook prima, heb je dat niet dan werkt een gewone spijkerbroek+maillot of iets dergelijks eronder ook prima hoor en laarzen aan. Dikke trui en jas aan, sjaal om, muts op, handschoenen aan en gaan met die banaan. En die tijd..die had je in moeten calculeren ;)

Xantaatje schreef:
Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.

Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu

En weet je, vaak zijn het altijd dezelfde mensen die je moet vervangen en het zijn altijd dezelfde mensen die dan de andere op moeten vangen en 'gewoon even harder moeten werken'.
Ik ben ook zo iemand die altijd werkt, ze bellen ik sta zo op de stoep als ik niet naar school hoef, ik heb me in al die jaren dat ik werk nog noooit!! ziek gemeld (zelfs toen ik van het paard gekletterd ben en mn moeder met mij naar het ziekenhuis wilde (was een beetje hard naar beneden gekletterd) ben ik eerst gaan werken..'ik zit toch' :P). En tja, dan wordt ik er weleens gek van als een ander zich 'ziek meld voor een kuchje' of opbelt dat ze niet kunnen komen omdat er wat sneeuw ligt....

opisop_shop schreef:
Nou ja, het is nu eenmaal zo dat niet elk werk even belangrijk is a la minuut of wel?
Dat de bloemist niet open is of het vuilnis niet opgehaald wordt, zou er iemand zijn die daar nu naar kraait? Dat de supermarkt dicht is wordt al een ander verhaal.
Nog erger wordt het als hulpinstanties niet op (kunnen) komen dagen.
Tja, zij zullen extra goed hun best moeten doen en zeer voorzichtig zijn en werken met wat ze hebben 9minder personeel wegens te grote afstand enz)

En als zij op hun werk kunnen komen, dan kunnen andere dat ook ofniet? Ik vind dit gewoon puur egoistisch eigenlijk. De supermarkt mag niet dicht, de ziekenhuizen mogen niet dicht, maar ik kan niet werken hoor.......

Ik vraag me werkelijk af of al die mensen die niet kunnen werken naar eigen zeggen er net zo over denken als ze tot achterin de supermarkt in de rij voor de kassa staan, of dat ze uren moeten wachten op een ambulance, of dat ze uren in het ziekenhuis moeten wachten op hulp of niet eens uit hun bed gehaald worden :P. Is het dan nog steeds 'onvoorziene omstandigheden' of 'weersomstandigheden' of laten we ons dan ineens van de andere kant zien en worden topics geopend over schandalig lange wachttijden??? Ik ben benieuwd :)

Als die mensen op hun werk kunnen komen, dan kunnen de andere mensen dat ook. Maar ik denk dat het ook veel met de mentaliteit van de mensen te maken heeft. Personeel in de zorg zegt over het algemeen niet snel af, juist omdat ze weten dat andere afhankelijk van hun zijn. Als iedereen nu eens die instelling had... (en dit nu aub niet zo letterlijk nemen, overal zijn uitzonderingen!).

Overigens mogen bij mij best mensen afbellen hoor, kan ik weer lekker werken en uurtjes maken/geldjes verdienen :). Kom maar op. Ik pak me wel goed in, ga op tijd weg en heb de grootste lol onderweg :D. Ik bedoel, het sneeuwt! Het is prachtig buiten. Komop, smile erop en gaan met die banaan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:01

KiWiKo schreef:
EmDee schreef:

bij mij is gewoon alle zorg geregeld :)

Als je nou moet kiezen he , of zelf een zorg overnemen of een meisje laten gaan waarvoor het bijna onnmogelijk is om te gaan en nog gevaar loopt te verongelukken ook, waar zou je dan voor kiezen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:02

Xantaatje schreef:

dus als je de planning doet dan weet je wat afmeldingen doen op het rooster........

en als je dat weet, dan reageer je niet zo, want plannen is sudoko in het kwadraat plus een tandje erop

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:03

Citaat:
En weet je, vaak zijn het altijd dezelfde mensen die je moet vervangen en het zijn altijd dezelfde mensen die dan de andere op moeten vangen en 'gewoon even harder moeten werken'.
Ik ben ook zo iemand die altijd werkt, ze bellen ik sta zo op de stoep als ik niet naar school hoef, ik heb me in al die jaren dat ik werk nog noooit!! ziek gemeld (zelfs toen ik van het paard gekletterd ben en mn moeder met mij naar het ziekenhuis wilde (was een beetje hard naar beneden gekletterd) ben ik eerst gaan werken..'ik zit toch' ). En tja, dan wordt ik er weleens gek van als een ander zich 'ziek meld voor een kuchje' of opbelt dat ze niet kunnen komen omdat er wat sneeuw ligt....

Dat is ook heel wat anders en heel vervelend, maar we hebben het nu over de bizarre weersomstandigheden niet over een beetje sneeuw

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:04

KiWiKo schreef:
Xantaatje schreef:

dus als je de planning doet dan weet je wat afmeldingen doen op het rooster........

en als je dat weet, dan reageer je niet zo, want plannen is sudoko in het kwadraat plus een tandje erop

Ik weet echt wel wat het doet hoor, maar weet ook dat het altijd op te lossen is

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:06

Xantaatje schreef:
KiWiKo schreef:
[bij mij is gewoon alle zorg geregeld :)

Als je nou moet kiezen he , of zelf een zorg overnemen of een meisje laten gaan waarvoor het bijna onnmogelijk is om te gaan en nog gevaar loopt te verongelukken ook, waar zou je dan voor kiezen?

mijn werknemers wonen allemaal in Den Haag en omstreken........... ik woon vlakbij Gouda, dus tja kwa werkafstand woon ik het meest ver weg...

maargoed als mijn werknemers de instelling hadden van TS............ dan had ik de komende week niet naar werk gegaan, en had niemand salaris gehad :) , maar dat is vast niet wat er gewild word denk ik zomaar
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 18-12-09 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:08

Xantaatje schreef:
KiWiKo schreef:

Ik weet echt wel wat het doet hoor, maar weet ook dat het altijd op te lossen is

koeienpoep......... een afmelding om 7 uur in de ochtend geeft je een boel werk...........

maargoed

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:09

Xantaatje schreef:
Citaat:
Ik ben ook zo iemand die altijd werkt, ze bellen ik sta zo op de stoep als ik niet naar school hoef, ik heb me in al die jaren dat ik werk nog noooit!! ziek gemeld (zelfs toen ik van het paard gekletterd ben en mn moeder met mij naar het ziekenhuis wilde (was een beetje hard naar beneden gekletterd) ben ik eerst gaan werken..'ik zit toch' ). En tja, dan wordt ik er weleens gek van als een ander zich 'ziek meld voor een kuchje' of opbelt dat ze niet kunnen komen omdat er wat sneeuw ligt....

Dat is ook heel wat anders en heel vervelend, maar we hebben het nu over de bizarre weersomstandigheden niet over een beetje sneeuw

En het ziekenhuispersoneel dan? En al die hulpdiensten dan? Die komen toch ook 'gewoon' op hun werk ofniet? Dan kan een ander dat imo ook!

En juist met dit soort dagen zie je welke mensen echt willen merken en welke mensen er liever niet willen werken. Je hebt een baan, je hebt verantwoordelijkheid..neem die :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:14

KiWiKo schreef:
]

koeienpoep......... een afmelding om 7 uur in de ochtend geeft je een boel werk...........

maargoed[/quote]

Bovendien belast het diegenen die wel de moeite nemen het weer te trotseren nog eens extra. Lekker motiverend voor die collega's.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:15

Xantaatje schreef:
KiWiKo schreef:

Grapje zeker :Y) . Ja het is op te lossen...maar hoe!! En ook hier, het zijn altijd dezelfde die dan maar wel weer
moeten komen opdraven en het zijn altijd dezelfde die afbellen :)

En er zit een verschil in oplossen omdat iemand daadwerkelijk ziek is, of omdat je iets moet oplossen omdat er sneeuw
ligt. Mijn baas ziet mij komen zeg: sorry, maar ik kan vandaag geen kassa's komen opmaken hoor, want ik durf de weg
niet op. Nee, ik neem mijn verantwoordelijkheid en zorg dat ik er gewoon ben!

Als roosters opgelost kunnen worden, kun je zelf ook je eigen problemen oplossen!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:15

Ja geeft absoluut een hoop werk dat hoor je mij niet zeggen, maar is het onoplosbaar? nee bij mij niet

tamary

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:19

zap: waar woon je?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:20

monster

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:21

Xantaatje schreef:
Ja geeft absoluut een hoop werk dat hoor je mij niet zeggen, maar is het onoplosbaar? nee bij mij niet

onoplosbaar is het niet......... maar extra belastend voor je collega's wel, tis maar net hoe jij voor de spiegel wil staan a; tamdenpoetsend en jezelf diep in de poppetjes van je ogen kijkend

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:22

tamary schreef:
zap: waar woon je?

Maakt niks uit voor mijn antwoord :)

En dat doet er echt niet toe. Geen sneeuwdichte kleding..... wat doe je dan als het regent?

Sorry hoor, maar ik vind het echt gewoon kul! Als de sneeuw tot aan je heupen staat en je moet naar je
werk dan zorg je dat je op tijd bent, neem je een extra tas mee, droge kleding erin en klaar. Ik zou de
grootste lol hebben hoor :D

[edit] wat zou jij ervan denken als je naar het ziekenhuis moet, maar er kan helaas geen ambu komen, want
de ambulancebroeder had geen sneeuwdichte kleding....
Laatst bijgewerkt door zap op 18-12-09 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:23

KiWiKo schreef:
Xantaatje schreef:

onoplosbaar is het niet......... maar extra belastend voor je collega's wel, tis maar net hoe jij voor de spiegel wil staan a; tamdenpoetsend en jezelf diep in de poppetjes van je ogen kijkend

Ik heb altijd mezelf nog en in bizarre tijden kan je best elkaar een beetje helpen