NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleonora_

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:00

Waar kan je de kosten vinden eigenlijk?
want ik ben ook wel benieuwd hoeveel de opleiding horse&health kost? :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:27

Je kan zo'n pakket aanvragen en daar staat alles in :)

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:58

waar aanvragen :') ?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:59

Ja via die site :P

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:01

oke zal is kijken :))

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:29

Ja heb ik ook gedaan.. ;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:31

Ik heb echt 2 weken geleden een aanmeldingsformulier aangevraagd. Nog niet binnen :+

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:37

nee klopt, maar ze zijn nu heel erg bezig met de intakes.. dus daar is momenteel hun prioriteit denk ik ;)

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:03

ik krijg binnekort me uitnodeging vor een intake!!!! :D
die man had me gebeld

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:04

Ik zou aankomende woensdag mn intake hebben..
Maar ik heb tentamenweek... dus moet een ander keertje ;)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:25

Ik heb woensdag mn intake! :) Op een schoolpaard helaas, aangezien mn eigen paard te klein is om mee te nemen.
Iemand enig idee hoe de schoolpaarden daar zijn?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:30

Mii_Jessica..
Ik ga ook op een schoolpaard...
Mn pony is te klein.. en mn merrie springt echt niet... ;)
Dusja dan maar een schoolpaard..

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:10

Ik heb ook woensdag intake :))

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:21

welke richting doen jullie allemaal dn?
Schoolpaarden verschillen heel erg heb ik uit betrouwbare bronnen:P sommige zijn heel relaxed, hebben alle knopjes t/m de ZZ andere zijn net beleerd en kennen de basis een beetje, maar ze willen jou zien rijden, niet je paard, dus daar houden ze wel rekening mee denk ik, hoop ik voor jullie:P geen zorgen over maken iig, de paarden deugen er iig wel :D

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:32

Schoolpaard moet je je niet teveel bij voorstellen hoor, mijn klasgenootjes moesten ook weleens eentje gebruiken maar dat zijn nou niet de fijnste beesten..

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:36

Ik ga instructeur paardensport doen :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:38

oke dan leuk!! succes alvast! :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:52

x_tico schreef:

Hoe is het met je zoektocht naar een paard?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:02

x_tico schreef:

Die opleiding wil ik ook gaan doen als ik naar Deurne ga
Mijn instructrice doet die opleiding ook, is heel leuk
ze moet veel jonge paarden rijden, en er worden veel banen aangeboden
Het is zwaar maar wel heel leuk!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:03

hoe duur is een schoolpaard daar eigelijk?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:22

ff denken, dacht iets van 300 extra per maand.. en je rijd elk half jaar een ander hea.. zadel enzo moet je ook zelf voor zorgen is mij verteld ;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:49

xx_Irisje schreef:
x_tico schreef:

Hoe is het met je zoektocht naar een paard?

Ja goed, :) we hebben veel geïnteresseerde in mijn paarden. Mijn pony blijft waarschijnlijk toch :D Maar we zijn nu volop aan het rondkijken, maar vind dat er niet veel bijzonders te koop is.. maar er zitten wel wat leuke tussen!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:09

Ik kan alleen maar zeggen, denk na voordat je echt een opleiding gaat doen in de paarden. Want dat is helemaal niet nodig, vooral niet voor de sport. Ken meer mensen die gewoon zo de paarden in zijn gegaan met een hoop motivatie om een goede ruiter te worden, dan daadwerkelijk van deurne afkomen.
Ik heb er zelf een jaar gezeten, maar het beviel me gewoon helemaal niet. Buiten dat ik school sowieso niet echt iets voor mezelf vind. Maar goed, alleen al het feit dat mijn paard daar de HELE dag in de box staat gaat voor mij te ver, hoe kan je nou goed met paarden om leren gaan en werken en zeggen ik maak van mijn hobby mijn beroep, als het eerste wat je gaat doen al paardonvriendelijk is. Je paard zijn vrijheid ontnemen. Buiten dat vond ik de intakes laatste jaren om te lachen. Staat in die brief dat je minimaal L1 dressuur moet zijn en L springen. De meeste bleven al hangen op 25 cm, als ze er al overheen kwamen. Mensen met een zoutzak instelling. Die komen er niet hoor.
De masterclass is de enige opleiding waar ik resultaat van hoor of zie. Verder vind ik het allemaal een beetje overdone.

Als jij er echt wil komen in de paarden, dan helpt die school je miss wat met stages maar meer ook niet.
Wil je instructeur worden, ga de orun doen. Scheel je een hoop geld en tijd. Wil je een goede ruiter worden ga rijden op een handelstal met goede begeleiding, en kilometers maken op verschillende paarden.
WIl je gewoon leren goed en handig en proffesioneel te groomen en rijden, idem dito. Ga ergens werken, dat levert je zoooo veel meer op, incl geld ;)
Ik heb voor veel stallen gewerkt en dr heeft er nog nooit 1 gevraagd of ik wel papieren heb? Ervaring dat willen ze, papier koop je niks voor in de paarden, kost alleen meer zeggen ze dan ;)

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:30

ik ga horse & health doen, dat is 4 jaar, dan ben ik paardenarts assistente en daarna wil ik graag doorstromen naar het hbo, als ik daar zin in heb ha ha :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:34

_Zsazsa_ schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, denk na voordat je echt een opleiding gaat doen in de paarden. Want dat is helemaal niet nodig, vooral niet voor de sport. Ken meer mensen die gewoon zo de paarden in zijn gegaan met een hoop motivatie om een goede ruiter te worden, dan daadwerkelijk van deurne afkomen.
Ik heb er zelf een jaar gezeten, maar het beviel me gewoon helemaal niet. Buiten dat ik school sowieso niet echt iets voor mezelf vind. Maar goed, alleen al het feit dat mijn paard daar de HELE dag in de box staat gaat voor mij te ver, hoe kan je nou goed met paarden om leren gaan en werken en zeggen ik maak van mijn hobby mijn beroep, als het eerste wat je gaat doen al paardonvriendelijk is. Je paard zijn vrijheid ontnemen. Buiten dat vond ik de intakes laatste jaren om te lachen. Staat in die brief dat je minimaal L1 dressuur moet zijn en L springen. De meeste bleven al hangen op 25 cm, als ze er al overheen kwamen. Mensen met een zoutzak instelling. Die komen er niet hoor.
De masterclass is de enige opleiding waar ik resultaat van hoor of zie. Verder vind ik het allemaal een beetje overdone.

Als jij er echt wil komen in de paarden, dan helpt die school je miss wat met stages maar meer ook niet.
Wil je instructeur worden, ga de orun doen. Scheel je een hoop geld en tijd. Wil je een goede ruiter worden ga rijden op een handelstal met goede begeleiding, en kilometers maken op verschillende paarden.
WIl je gewoon leren goed en handig en proffesioneel te groomen en rijden, idem dito. Ga ergens werken, dat levert je zoooo veel meer op, incl geld ;)
Ik heb voor veel stallen gewerkt en dr heeft er nog nooit 1 gevraagd of ik wel papieren heb? Ervaring dat willen ze, papier koop je niks voor in de paarden, kost alleen meer zeggen ze dan ;)

Ik ben het deels met je eens, als je wilt kom je er.

Maar ik heb wel disipline meegekregen daar.
En aan mijn stages een paar goede handvatten gekregen waardoor ik nu goed mijn werk kan doen!