want ik ben ook wel benieuwd hoeveel de opleiding horse&health kost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xx_Irisje schreef:x_tico schreef:Ik ga instructeur paardensport doen
Hoe is het met je zoektocht naar een paard?
_Zsazsa_ schreef:Ik kan alleen maar zeggen, denk na voordat je echt een opleiding gaat doen in de paarden. Want dat is helemaal niet nodig, vooral niet voor de sport. Ken meer mensen die gewoon zo de paarden in zijn gegaan met een hoop motivatie om een goede ruiter te worden, dan daadwerkelijk van deurne afkomen.
Ik heb er zelf een jaar gezeten, maar het beviel me gewoon helemaal niet. Buiten dat ik school sowieso niet echt iets voor mezelf vind. Maar goed, alleen al het feit dat mijn paard daar de HELE dag in de box staat gaat voor mij te ver, hoe kan je nou goed met paarden om leren gaan en werken en zeggen ik maak van mijn hobby mijn beroep, als het eerste wat je gaat doen al paardonvriendelijk is. Je paard zijn vrijheid ontnemen. Buiten dat vond ik de intakes laatste jaren om te lachen. Staat in die brief dat je minimaal L1 dressuur moet zijn en L springen. De meeste bleven al hangen op 25 cm, als ze er al overheen kwamen. Mensen met een zoutzak instelling. Die komen er niet hoor.
De masterclass is de enige opleiding waar ik resultaat van hoor of zie. Verder vind ik het allemaal een beetje overdone.
Als jij er echt wil komen in de paarden, dan helpt die school je miss wat met stages maar meer ook niet.
Wil je instructeur worden, ga de orun doen. Scheel je een hoop geld en tijd. Wil je een goede ruiter worden ga rijden op een handelstal met goede begeleiding, en kilometers maken op verschillende paarden.
WIl je gewoon leren goed en handig en proffesioneel te groomen en rijden, idem dito. Ga ergens werken, dat levert je zoooo veel meer op, incl geld![]()
Ik heb voor veel stallen gewerkt en dr heeft er nog nooit 1 gevraagd of ik wel papieren heb? Ervaring dat willen ze, papier koop je niks voor in de paarden, kost alleen meer zeggen ze dan