Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iessie schreef:Myra ik ben er zeker bewust van. Maar ik doe (vind ik zelf) al een hoop andere goede dingen voor het milieu.
Na een dag werken en een uurtje manege gebruik ik graag iedere avond een frisse schone handdoek. Dat vind ik prettig.
Het idee van een handdoek meerdere keren gebruiken vind ik niet fijn en geen fris idee.
Myra schreef:Ik ben benieuwd waarom je (en jullie) het een vies idee vinden -als je dus bijvoorbeeld alleen je eigen handdoeken gebruikt. Zijn jullie dan allemaal zo vies van jezelf?
Myra schreef:Gooi je hem gelijk de was in nadat je hem gebruikt hebt of hang je hem uit en doe je er langer mee? Hoe ben je daar vanuit huis uit opgevoed?
Heb je misschien aparte handdoeken en gebruik je er meer per keer?
Ik ben benieuwd naar júllie gewoontes.
Deze vraag heb ik paar jaar terug ook gesteld maar omdat ik dit onderwerp nu wil gebruiken voor een onderzoek op school, pak ik het nu wat groter aan (naast deze internet poll ook interviews etc).
Het zou fijn zijn als jullie ook de enquête in kunnen vullen daarnaast, uiteraard niet verplicht maar ik ben erg benieuwd!
Je mag 2 opties aan klikken
1. Hoe vaak douche je?
Meestal 2x per dag. Sochtends en savonds.
2. Hoe lang douche je ongeveer?
10 - 15 minuten.
3. Wanneer op de dag douche je?
Sochtends en savonds.
4. Gebruik je zeep of douchegel elke keer tijdens het douchen?
Ja! (shampoo overigens 1x p/dag)
5. Hoe vaak gebruik je 1 handdoek?
Ongeveer een dag of 5.
6. Gebruik je meerdere handdoeken per keer?
Nee.
7. Deel je handdoeken met anderen (familie of partner)?
Nee.
8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek minder/meer dan 3 keer?
Handdoek is schoon. Ik droog me er alleen maar mee af nadat ik schoon ben.
9. Heb je een droger en gebruik je deze ook voor de handdoeken?
Nee wij hebben geen droger.
10. Hoe oud ben je?
30 lentes jong.
11. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf?
2
Bedankt!
benangelique schreef:wat me opvalt is dat het vooral meiden zijn die nog lekker bij paps en mams wonen die iedere keer een schone handdoek pakken....
sHaKiEjLaVeR schreef:benangelique schreef:wat me opvalt is dat het vooral meiden zijn die nog lekker bij paps en mams wonen die iedere keer een schone handdoek pakken....
Ja, maar ik weet hoe het is om de was te doen voor ons gezin en nog doe ik het.
Ben overigens niet de enige hier in huis, we hebben gewoonweg te weinig plek om elke dag 5 handdoeken neer te hangen om ze op deze manier te recycelen en om nou de handdoek van mijn moeder of broer te gebruiken? Nee sorry, dan pak ik een schone handdoek.
benangelique schreef:wat me opvalt is dat het vooral meiden zijn die nog lekker bij paps en mams wonen die iedere keer een schone handdoek pakken....
Myra schreef:sHaKiEjLaVeR schreef:Ja, maar ik weet hoe het is om de was te doen voor ons gezin en nog doe ik het.
Ben overigens niet de enige hier in huis, we hebben gewoonweg te weinig plek om elke dag 5 handdoeken neer te hangen om ze op deze manier te recycelen en om nou de handdoek van mijn moeder of broer te gebruiken? Nee sorry, dan pak ik een schone handdoek.
Daarvoor is dit ontwerp bijvoorbeeld ideaal als je weinig ruimte hebt, droogt snel want het is een radiator:
Je hoeft toch geen handdoeken te delen, maar iedereen gewoon hun eigen?