VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:19

Ja, daar reed ik toen zelf ook mee met mijn eigen pony. Mijn zussen hebben ook nog alletwee een rondje op Nick gecrosst ;) Was jij daar ook dan? :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:21

Isjtar schreef:
Ja, daar reed ik toen zelf ook mee met mijn eigen pony. Mijn zussen hebben ook nog alletwee een rondje op Nick gecrosst ;) Was jij daar ook dan? :P

:j Toen heeft je zus me ook nog over de sloot heengeholpen :P Ik zat op een flippende Haflinger :') Een mini :(:)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:50

Isjtar, wat gaaf, een oefencros! :D Vind dat altijd zo gaaf om te zien, jammer dat ik zelf een watje ben... :~

Nueve schreef:
Tuurlijk mag dat! Welkom. :D Stel je je ook even voor?
Nu PWS al af trouwens?! :oo Moest dat van school al, of ben je zo fanatiek? :D

Fanatiek natuurlijk 8-) . Eigenlijk is dat een foutje. Vorig jaar zijn we begonnen, onderwerp gekozen en proef opgezet. Deze hebben we uitgevoerd de eerste week na de vakantie, die week was gereserveerd voor pws. Wij dachten dat je dan je testen en alles al gedaan moest hebben, dus hebben we dat toen ook gedaan. Bleek dat dat deze week pas hoefde.
Zodoende hebben we deze week (reisweek, de thuisblijvers moesten op school werken) aan pws gewerkt in plaats van de testen te doen, en dat is dus nu ook af. Het klinkt heel indrukwekkend hoor, maar dat valt heel erg mee. Ben gewoon dom geweest :Y) .

En om me even voor te stellen, ik ben Iris, 17 jaar, zit dus op 6VWO (verrassing :') ) op het Maartenscollege (Groningen). Heb een superpony, een New Forest merrie van zeven jaar, Sandy's Viola :+: . Rijd daar sinds 19 september wedstrijden mee. Dat was het wel zo ongeveer. Moet ik nog meer babbelen? :+

NieneWiep

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 19:37

Halloo allemaal!

Vandaag lekker hele dag geshopt, maar niet zoveel gekocht. :') Muts en lekkere trui bij de H&M en ik zag zo'n leuke jas bij de Topshop! Hij stond ook super leuk, maar hij was er niet meer in mijn maat.. Had een 10 gepast en dat zat net te strak, en geen een Topshop in Lonen had meer een 12... Maar nou keek ik dus net op de webshop en daar hebben ze hem ook. En ze shippen naar Nederland dus ga ik hem mooi daar bestellen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 19:45

Dit is hem:

Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:59

Andante schreef:
Isjtar, wat gaaf, een oefencros! :D Vind dat altijd zo gaaf om te zien, jammer dat ik zelf een watje ben... :~

Nueve schreef:
Tuurlijk mag dat! Welkom. :D Stel je je ook even voor?
Nu PWS al af trouwens?! :oo Moest dat van school al, of ben je zo fanatiek? :D

Fanatiek natuurlijk 8-) . Eigenlijk is dat een foutje. Vorig jaar zijn we begonnen, onderwerp gekozen en proef opgezet. Deze hebben we uitgevoerd de eerste week na de vakantie, die week was gereserveerd voor pws. Wij dachten dat je dan je testen en alles al gedaan moest hebben, dus hebben we dat toen ook gedaan. Bleek dat dat deze week pas hoefde.
Zodoende hebben we deze week (reisweek, de thuisblijvers moesten op school werken) aan pws gewerkt in plaats van de testen te doen, en dat is dus nu ook af. Het klinkt heel indrukwekkend hoor, maar dat valt heel erg mee. Ben gewoon dom geweest :Y) .

En om me even voor te stellen, ik ben Iris, 17 jaar, zit dus op 6VWO (verrassing :') ) op het Maartenscollege (Groningen). Heb een superpony, een New Forest merrie van zeven jaar, Sandy's Viola :+: . Rijd daar sinds 19 september wedstrijden mee. Dat was het wel zo ongeveer. Moet ik nog meer babbelen? :+

Zo! Lekker toch, dat je er nu zo goed als klaar mee bent? :D Bij ons moet vrijwel iedereen nog beginnen..

Daarnet lekker gebasketballt. Stonden eerst met 4-11 achter, maar uiteindelijk nog dik gewonnen.

Oh en ik was vol goede moed aan natuurkunde begonnen vanmiddag, maar ben in slaap gevallen. ^) Ruim 500 blz., wie bedenkt dat dan ook?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:59

Wat een mooie jas Nienewiep! :+: Ook lekker warm, zo'n lange!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:16

mooie jas!

wat hebben jujllie nu voor onderwerp met natuurkunde dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:27

Nu 'inductie en wisselstromen' en nog 2 hoofdstukken, weet niet eens waar die over gaan :o, maar ook nog een heleboel herhaling (7 hoofdstukken ofzo) waarvan ik een deel nog nooit gemaakt/gezien heb.
Ik zeg je. Dit komt niet goed. :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:29

hihi succes alvast dan :P
ik heb nu iets over lenzen en nog wat maar dat weet ik ff neit haha 2 hoofdstukken iig.
ik doe al 2 jaar geen reet voor natuurkunde, nouja zie het vanzelf wel... tot nu toe pas 1 onvoldoende gehaald: 4,8 en sta een 6,5...
leraar zeurt wel elke keer maarja ik vind dat het zo ook goed gaat, dus waarom niet? zolang ik voldoende blijf staan...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:45

bij ons gaat natuurkunde over boek 4b H8
en uit boek 5 h6 en 7 inderdaad over inductie elektriciteit transformatoren en al die pruttel..echt vreselijk..kan er niet veel van nog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:10

Weet iemand hier misschien nog wat titels van engelse boeken die in het nederlands zijn vertaald?
(Welke ik al heb zijn : the kite runner, thousand splendit suns, the collector, bridget jones diary's, the boy next door en the streetlawyer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:12

Phylos schreef:
en uit boek 5 h6 en 7 inderdaad over inductie elektriciteit transformatoren en al die pruttel..echt vreselijk..kan er niet veel van nog

Systematische Natuurkunde als methode? :)

Oh, en, een leuk Engels boek:
- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:14

Nueve schreef:
^) Ruim 500 blz., wie bedenkt dat dan ook?!

:oo
Wat is dat voor proefwerk?

Ik heb na de vakantie ook natuurkunde, maar da's geen 500 blz... Véél te veel! :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:17

moeten jullie ook voor biologie heel deel 1 leren?
en idd systematische natuurkunde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:18

Andante schreef:
Nueve schreef:
^) Ruim 500 blz., wie bedenkt dat dan ook?!

:oo
Wat is dat voor proefwerk?

Ik heb na de vakantie ook natuurkunde, maar da's geen 500 blz... Véél te veel! :=

Belachelijk he! Ik ga echt morgen al beginnen ofzo. :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:22

Nueve schreef:
Phylos schreef:

- Before I die (Voor ik doodga) - Jenny Downham. Érg aan te raden om in het Engels te lezen!

bedankt (lees hem denk ik in het NL :P ben niet echt een ster in engels en niet zoveel tijd daarvoor (nu wel aan het lezen in een engels (dun) boekje hoor :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:39

Nueve schreef:
Phylos schreef:

heb jij van dit boek misschien ook (in het engels) een samenvatting van de inhoud? de rest maak ik altijd wel zelf, maar zo'n samenvatting kan ik echt niet zelf maken

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 09:17

Ik kan echt niet meepraten over natuurkunde, ben zo blij dat ik het niet meer heb. :')

Voor Engels ben ik nu The Namesake aan het lezen, best een mooi boek. Ben blij dat er ook een film van is. :Y)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:15

ik heb The Bell Jar van Sylvia Plath gelezen, Alchemy van Margareth(?) Mahy en de laatste was iets van blablabla of Eileen Hughes van Brian Moore :j

De eerste 2 waren leuk en de laatste was ook wel goed te doen, maar vond ik iets minder dan de anderen :)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:15

En wij hebben nu met natuurkunde Technische Automatisering en daarvoor iets met satellieten en al, damn ben het nu al weer vergeten :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:55

pff natuurkunde is idd een ramp...ik kom ook wel aan de 500 blz denk ik ofzo..en biologie dan..wat moet jullie daar voor doen? Wij het hele boek van klas 4 = 11 hoofdstukken..ben bij H7 van samenvatten..ga maar weer eens verder

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:06

Wat dat betreft, heb wel net een proefwerk scheikunde gehad over alle stof van de voorgaande jaren. Dat waren wel twee boeken :+ .
Was heel erg blij toen ik daar een 6.8 op kreeg, vorig jaar haalde ik op die stof met moeite een 5 :') .

Wat Engels betreft, ben al jaren verliefd op Jane Eyre en alle Lord of the Rings boeken... Wauw :+: . Maargoed, ik heb vier jaar tweetalig VWO (gymnasium) gedaan en papiertje daarvan gehaald, dus ik heb een voorliefde voor Engels :+ .

Blech, ik moet morgen ook maar aan de natuurkunde en biologie. Juk.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:18

Andante schreef:
Wat dat betreft, heb wel net een proefwerk scheikunde gehad over alle stof van de voorgaande jaren. Dat waren wel twee boeken :+ .
Was heel erg blij toen ik daar een 6.8 op kreeg, vorig jaar haalde ik op die stof met moeite een 5 :') .

Wat Engels betreft, ben al jaren verliefd op Jane Eyre en alle Lord of the Rings boeken... Wauw :+: . Maargoed, ik heb vier jaar tweetalig VWO (gymnasium) gedaan en papiertje daarvan gehaald, dus ik heb een voorliefde voor Engels :+ .

Blech, ik moet morgen ook maar aan de natuurkunde en biologie. Juk.

ow wow..hier iemand die jaloers is op jou engelse kennis blijkbaar...men vorig jaar maar 2 voldoendes gehaalt voor engels..dus dat wordt nog wat dit jaar. Woordjes leren dat wil nog wel..maar grammatica, lezen en luisteren is nou niet echt een sterk punt :Y)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:41

Zo ben ik ook even weer :+
Dit weekend even geen tijd gehad om bij te lezen enzo, ik was gisteren met een aantal mensen naar SGW Princenhage :D
Zal zo even bijlezen!