Oh wacht, ik heb nog even op haar site gekeken, jij bedoelt denk ik de Open Clinic Centered Riding? Klinkt leuk! Wel heftig, drie dagen achter elkaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
djoni schreef:Een cursus over paarden als spiegels lijkt me best interessantHebben jullie aanraders? En wat kan je daar ongeveer van verwachten?
En ik ben benieuwd hoe je de cursus ervaart Jade!
Nimue schreef:Welke cursus precies, Breghje? Alona biedt erg veel aan, ik kreeg per mail ook nog de mogelijkheid door om als ruiter mee te doen aan een bijscholing voor Centered Riding instructeurs.
mmouse schreef:Zo begreep ik je opmerking ook, maar ik kon het niet laten om even te plagen
Ik heb zelf een heidewachtelreu, inderdaad ook een superhondGaat heerlijk mee als ik ga paardrijden in het bos.
reiziger schreef:Alona reageert heel snel, dezelfde dag, of anders de volgende dag. Ze is ook erg aardig.
Massage hippique lijkt me ook leuk, paardenmassage wordt ook gegeven bij cursuscentrum Barneveld, en bij het NHI. Ik heb zitten zoeken hier op bokt naar ervaringen, maar kom alleen mensen tegen die het bij massage hippique hebben gevolgd.
Dagcursus TTeam spreekt me ook nog steeds erg aan..
coydog schreef:Bedoelt die mevrouw dan niet de münsterlander?
Die heb je in grote uitvoering en lijkt op de heidewachtel.
reiziger schreef:Jade schreef:mm ik had er een gevonden waar je een cursus sportmassage voor mensen voor moest volgen vantevoren, happy athlete geloof ik?
Ja die had ik ook gevonden, vast heel interessant, maar ik zie mezelf niet eerst de sportmassage voor mensen doen..
reiziger schreef:]Nimue ben jij al CR instructrice? Anders kan je toch geen bijscholing doen? Of bedoel je de open clinic?
Jade schreef:heb je een foto van je heidewachtel? vind ik wel leuk om te zien, ken er niet zo veel.. en hoe groot is die van jou? begreep van de dierenwinkel mevrouw dat zij alleen heidewachtels van 10cm groter kent
Jade schreef:net de rolmaat erbij gepakt, maar mijn heidewachteltje is inderdaad 'te klein', 47cm terwijl ze tussen de 50-54 zou moeten zitten, reutjes 54-56, dus dan zou 10cm groter ongeveer kunnen kloppenleuke kop ook die van jou
Nimue schreef:reiziger schreef:]Nimue ben jij al CR instructrice? Anders kan je toch geen bijscholing doen? Of bedoel je de open clinic?
Nee, ik bedoel wat ik zeg: als ruiter meedoen aan de bijscholing. Er zijn daar dus instructeurs die op bijscholing komen, en die moeten iemand hebben om les aan te geven. Dat ben jij dan, als student rider. Het lijkt mij wel leerzaam, les van verschillende mensen, en de prijs valt ook goed mee.
Breghje, leuk zeg, die drie dagen! Inderdaad intensief, maar zeker ook de moeite om je drie dagen echt daarop te kunnen richten. Ik vind het zelf fijn om tussentijds thuis dingen te kunnen integreren, maar zo een paar dagen achter elkaar daar kun je denk ik ook heel snel mee vooruit gaan. Alvast veel plezier!
Paardenmassage lijkt mij ook leuk, maar wel vooral voor mezelf, om lekker met mijn eigen pony en de paarden in mijn omgeving aan de slag te gaan. Zeker niet om er mijn werk van te maken ofzo, en een tweejarige opleiding zou ik daar denk ik ook niet van willen doen. Net als Sosha, vraag ik me ook af of de markt er wel op zit te wachten, er zijn andere dingen waar je denk ik veel meer mee kunt.