Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:18

*komt 't topic weer binnenvallen*

Vorig jaar voorjaar praatte ik hier ook heel druk mee, maar had ineens een baan in april.
Heb 2 maand gewerkt en ze waren dolblij met mij, maar heb in juni een ademstilstand gekregen, waardoor ik dit werk niet meer kan uitvoeren....

Ik zit momenteel nog in de ZW, maar ben wel voorzichtig weer aan het kijken en kwam gister een hele makkelijke site tegen:
www.jobrapido.nl
Heb direct 5 sollicitaties de deur uitgedaan en warempel, vanochtend al een mail terug voor een uitnodiging voor een gesprek.
Gaat om een functie vertegenwoordiger. :D

Ik hoop dat hier wat uitkomt.

Heb ook via de site HOMAC op een baan in de paarden gesolliciteerd, maar krijg helemaal geen respons, ook niet na een mail die ik erachteraan heb gestuurd :oo
Wel slecht hoor, geen antwoord...... :n

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:31

Jeetje, dat is wel balen zeg, gelukkig dat je het nu weer gaat proberen. Lijkt mij ook wel lekkerder voor jezelf.

Dat ze geen respons geven blijkt heel normaal te zijn. 75% van de sollicitaties die ik verstuur, krijg ik geen respons. Ik vind dit ook slecht hoor, maar eerlijk gezegd kijk ik er niet meer van op.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:31

Ja, ik weet het

Heb al mijn brieven nog (altijd een kopie van gemaakt) en op meer dan de helft wel reactie gehad, maar waar ik geen reactie van heb gekregen, solliciteer ik ook niet meer. :n
Als hun de moeite al niet nemen om een standaard afwijzingsbrief te sturen, dan doe ik ook geen moeite meer voor zo'n bedrijf.

Laatst nog bij een vacature over en weer gemaild na een eerste afwijzing, vond de reden echt zo slecht, uiteindelijk door mijn mails uitgenodigd, maar niet geworden, was toch niet dat wat ik wou. :o

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:52

hallo iedereen!

dit topic sprak mij wel aan, heb precies hetzelfde probleem :P
gisteren heb ik mij ingeschreven voor een opleiding als Secretaresse en Medische registratie assistente.
maar nu moet ik natuurlijk ook werk hebben in die richting maar ik kan helemaal niks vinden! of ze vragen met ervaring.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:20

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:51

hehe nou ik mag het eindelijk vertellen:
sjee wat moeilijk om voor je te houden als je je besluit eenmaal genomen heb
ik ben aangenomen! *\o/* Vandaag zijn ook mijn baas en collega's op de hoogte gesteld, per 1 november begin ik met mn nieuwe baan. Ze waren allemaal heel lief, ik had echt wel zure gezichten verwacht. Maar ik ga nu zoveel dichterbij werken in dezelfde functie, ze snapten dat dat voor mij een groot voordeel is. Ik ga mn collega's wel echt onwijs missen.

Mocht er iemand op zoek zijn naar een baan in amstelveen: pb me even! Wie weet kan ik een bokker en mijn (oude) baas blij maken ;)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:53

Heey woods wat goed!! Gefeliciteerd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:00

Gefeliciteerd Woods, wat is het een fijn gevoel dan he als je het eenmaal kunt vertellen. Vooral als iedereen dan ook nog eens positief is naar je i.p.v. de zure gezichten die je verwachte.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:16

Dat klinkt goed woods!

Ik denk ook dat als je al ergens werkt, die ervaring weer een enorm pluspunt is. Ik heb nu een hele tijd niet gewerkt en dus de verkeerde werkervaring.

Ik baal gewoon van het feit dat ze maar vasthouden aan een profiel dat ze zoeken en niet verder kijken. Mijn werkervaring is zoveel meer dan ze op papier denken........

Ik kijk veel op jobrapido, maar je doorgeklinkt en moet je weer ergens inschrijven.

Ook was ik enthousiast voor een vacaturem wat gewoon ook weer foute boel is en mooier ingepakt.

Die piramide jobs wordt je ook gek van.

Maar goed, bij mij kijken ze duidelijk niet door de ervaring heen en wordt je te snel bevooroordeelt, jammer.........

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:17

Woods gefeliciteerd. :Y)

Superpony :(:) ja dat is idd balen hoor.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:28

*\o/* ik heb een baan!!!

Zit nog een heel verhaal aan vast :+
Had vorige week bij een verpakkingsbedrijf in Houten gesolliciteerd voor een functie van administratief assistent. Helemaal leuk, werd ik gisteren gebelt ja jij was het geworden maar nu heeft degene die je zou gaan assisteren ontslag genomen :\ dus de fucntie vervalt..
Okee ik in een grote dip.. ik baalde er zo van!
Werd ik vandaag weer gebelt door hetzelfde uitzendbureau van joh heb je iets te doen vanmiddag? mocht ik om 2 uur bij stadswerken bij de gemeente utrecht solliciteren :D
Het gaat om de afdeling waar bedrijven vuilcontainers kunnen huren e.d. en ze zochten iemand die de heren kan ondersteunen!
Twee onwijs leuke mannen, klikte gelijk en dezelfde soort humor en nu mag ik er komen werken :D

*sorry voor de spelfouten, ben helemaal hyperdepieper en normaal typen lukt nu niet geheel :+ )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:37

Geweldig nieuws Suuskipje, gefeliciteerd :D

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:50

Ja suuskipje, top dat je ook wat hebt gevonden :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:53

Hey, leuk! En dat linkt wel gezellig werken met 2 mannen. Maar ik zou liever met mannen werken, denk ik soms wel........( geen ervaring echt mee)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:05

`Suuskipje jij ook gefeliciteerd, echt top hoor. :))

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:51

bedankt allemaal, ben ook echt heul heul blij!

@superpony: ik ken dat, dat gevoel had ik ook. Terwijl ik merk dat als ik persoonlijk met de mensen spreek die me wél uitnodigden, ik ze meestal wel enthousiast krijg. Maar ja, het blijft dan een beetje een kip-ei verhaal want je moet wel uitgenodigd worden op je cv om ze te kunnen spreken... :7
Tijdens eerdere sollicitaties kreeg ik trouwens het gevoel dat werkgevers op dit moment een beetje ehhh... arrogant zijn. Een beetje alsof ze denken: Ha! het is lekker crisis, dus meer mensen die een baan zoeken, dus kan ik meer eisen stellen.
Ik heb letterlijk eens van een bureau gehoord dat ze al maanden op zoek waren naar iemand voor een werkgever die alle mensen op voorbaat afwijsde omdat ze niet exact aan het profiel voldeden... Zelfs het uitzendbureau vond het nogal banketstaaf. Je moet gewoon maar net die éne werkgever treffen die er doorheen prikt. Het is eigenlijk net een beetje als een vriendje zoeken haha. Gewoon lekker blijven daten, de juiste komt echt voorbij!

@suuskipje, gefeliciteerd! Leuk man, zijn het van die sigarenrokende-besnorde-mannen-in-overall? Dat wordt lachen gieren brullen!

@apoc: heb je nog gebeld?

Ik meen het btw over die baan in Amstelveen: het gaat om een administratieve functie die je in overleg kan uitbreiden met meer werkzaamheden buiten de deur... anyone interested?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:57

nee ik kom bij 2 kantoorhangers te zitten :D
maar de vuilnismannen en straatvegers komen wel lunchen in de kantine dus zal wel genoeg opmerkingen te horen krijgen daar het schijnt dat vrouwen erg schaars zijn in dat gebouw :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:01

Ach als je er tegen kunt why not :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:02

Ja, het is op dit moment vreselijk eigenlijk. Maar ik ken het wel. Wij hebben periodes gehad dat we konden kiezen als we personeel zochten en periodes dat we alles maar aan wilden nemen. Dat heeft wel een heel ander effect op de sfeer ook. Als je kan kiezen, werken de meiden hard en zijn gemotiveerd. In tijden dat wij moesten zoeken naar personeel, hoefde je niet veel te verwachten van die meiden die je dan vond helaas......

Ik vind al die zoekbureau's maar waardeloos. krijg elke dag mailtjes met matches. Nu ben ik eigenlijk kapster, alles goed ingevuld overal. Maar staat er bij een vacature als kapster geen match en bij iets met HBO wel match?????Ik wil het kappersvak eht niet meer in en leeftijd zal meespelen in het profiel dat ze zoeken, maar ik heb hier zo weinig aan.

Heb ook vele open sollicitaties gedaan, maar meestal krijg je niet eens een reactie.

Vroeger heb ik me nog wel eens ergens naar binnen gekletst idd. Als je daar maar zit alvast en kan praten. Hoewel ik al bijna ergens aangenomen was na een positief gesprek en gewoon even niks meer hoorde. Tot mijn vriend hem zag en hij alleen zijn schouders ophaalde. Dat is dan een bedrijfsleider die zich beter voelt.........

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:25

Anniicka_x schreef:
hallo iedereen!

dit topic sprak mij wel aan, heb precies hetzelfde probleem :P
gisteren heb ik mij ingeschreven voor een opleiding als Secretaresse en Medische registratie assistente.
maar nu moet ik natuurlijk ook werk hebben in die richting maar ik kan helemaal niks vinden! of ze vragen met ervaring.....

Het scheelt wanneer je een opleiding afsluit met een stage, vaak heb je het systeem dan toch al door, weten de mensen om je heen hoe je bent en is de kans vaak groot dat - als ze plek hebben - je kunt blijven.

Ik heb ook 2 stages gehad, waarbij ik na de eerste mocht blijven werken (niet gedaan, eerst de opleiding afmaken) en bij de andere hadden ze ook een functie voor me, waar ik nu werk. Degene die niet konden blijven hebben het een stuk lastiger gehad, maar die hebben nu ook allemaal een baan.

Hopen dat je dat dan kan doen :) als het niks is kan je er altijd blijven tot je iets leukers gevonden hebt.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:08

oooww wat ben ik kwaad...

Ik had dus een super leuk sollicitatie gesprek gehad, ze mailde meteen de volgende dag dat ze zo positief over mij waren en dat ze snel contact met mij op zouden nemen... Nou NIET dus, echt heel onprofessioneel..

Maar goed, ik ben dus weer verder aan het solliciteren en zou weer een afspraak maken met het UWV. Een paar weken geleden had ik al een afspraak, maar ik werd, toen ik net de deur uitstapte, gebeld dat de werkcoach ziek was en dat ik moest wachten op een nieuwe uitnodiging. Na een week geen bericht.. Weer gebeld, maar nee ik moest wachten op een nieuwe uitnodiging...
Gisteren dus weer gebeld, netjes mijn verhaal uitgelegd dat ik een paar weken geleden moest inlopen tussen 9 en 13.00u... Krijg ik meteen te horen, nee hoor mevrouw dat kan helemaal niet... Ik had al zoiets van, sorry?? Dus ik weer, dit is mij verteld bij mijn vorige telefoongesprek. Nee mevrouw dit kan echt niet en zo ging het nog even heen en weer. Afijn, zij ging even kijken in het bestand... Ik was uitgeschreven wegens niet komen opdagen op mijn afspraak... Zo leuk dat UWV.. Naja opnieuw ingeschreven na heel lang in de wacht te hebben gestaan.. Krijg ik toch een excuses, dat de jongeren inloop inderdaad tussen 09 en 13.00u. Ze zette mij meteen voor de volgende dag erop. Prima, iedereen weer blij. Dus ik loop vandaag vol goede moed naar het UWV en ik sta om 11.45 voor de balie. Overal stond al beveiliging, dus ik had al zoiets van zooo... maar goed, ik zeg netjes dat ik kwam voor de jongeren inloop... Nee hoor mevrouw er is nu niemand... Ik zeg nog, pardon?? Nee mevrouw er is niemand, ze hebben pauze van 12.00 tot 13.00.. (het was 11.45, maar dat leek niet uit te maken).. Dus ik zeg weer, Gisteren heb ik met een medewerker gesproken dat ik tussen 9 en 13.00u moest binnen lopen... Nee hoor mevrouw dat kan niet... Ik dacht echt beginnen we weer??... Ik begon behoorlijk kwaad te worden... Naja ik moest mijn legitimatie geven en deze kopieerde de meneer netjes aan de balie, maar hij gooide hem gewoon terug naar me, met de boodschap.. Kom om 13.00u maar terug... Ik stond werkelijk versteld met hoe ik behandeld werd... Naja na een uur rondjes te hebben gelopen buiten.. Weer terug naar binnen... Nee hoor mevrouw, U bent te laat, de inloop was tot 13.00u... en die knakker natuurlijk nergens meer te vinden... Nou echt... ik ben er helemaal klaar mee... Het is zo klote dat je daar eigenlijk van afhankelijk bent... Bah....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:42

Hhhhmmm aansluitend op het verhaal van Apoc kan ik melden dat ik ben aangenomen bij het UWV vandaag :+ hahahahaha

Ik mag 21 september beginnen met de cursus :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:59

Echte ambtenaren daar bij het UWV... Soms echt niet te geloven...Ben zo blij dat het vandaag collectief inschrijven voor ons was (85 medewerkers staan op straat) Dit voor mij enkelt om achterstallig salaris, vakantiegeld, vakantiedagen etc... te krijgen. Ik hoop dat dat allemaal wel zonder verdere trammelant gaat.

Nuage gefeliciteerd :D

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:03

Nuage schreef:
Hhhhmmm aansluitend op het verhaal van Apoc kan ik melden dat ik ben aangenomen bij het UWV vandaag :+ hahahahaha

Ik mag 21 september beginnen met de cursus :D

haha, iedergeval gefeliciteerd!! Zolang je niet wordt zoals de mensen waarmee ik in contact ben gekomen, is het allemaal prima haha :P

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:13

Klinkt alsof er nog voldoende te verbeteren is :D
Gaat goedkomen!