Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:50

Dat vind ik wel knap, meestal 1x plattegrond mee op stukken die ik echt niet ken en daarna lukt het meestal wel. Maar 3x in opleiding en dan nog verdwalen, vind ik wel knap.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:58

Ik bedoelde trouwens een dubbele standaard :) Was een tip van de jongen die me heeft opgeleid.

Morgen ga ik voor de eerste keer alleen, eerst even kijken hoe het gaat zonder standaard.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:22

Ik onthoud het een stuk moeilijker als er iemand meeloopt dan als ik het in één keer allemaal zelf moet uitvogelen. Als er iemand meegaat, loop ik die toch meer achterna en gaat het meeste het ene oor en het andere uit. In mijn eentje moet ik wel goed opletten en dan heb ik de wijk in een keer in mijn hoofd zitten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:49

Flosje446 schreef:
kaart in zit waar je je naam en werktijden .

hebben we die dan???

ik moet zaterdag weer werken, ga dan gelijk naar me baas want heb me extra werkgeld nog niet ontvangen!!

heb ik juli 2 weken extra gewerkt

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:53

kan zijn dat dat in augustus pas uitbetaald wordt.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:19

Meestal als je overwerkt, wordt dat uitbetaald in de volgende maand. Dus waarschijnlijk augustus idd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:26

Hoi

Mag ik ook meekletsen?
Ik werk als postbezorger, hoef dus zelf nooit voor te bereiden, alleen maar weglopen.
Zitn u even een boterham weg te werken en ga dan mijn tweede wijk lopen.
plutolover schreef:
ik moet zaterdag weer werken, ga dan gelijk naar me baas want heb me extra werkgeld nog niet ontvangen!!

Je krijgt je plusuren altijd een maand later uitbetaald dan de maand waarin je ze gewerkt hebt. Dat komt omdat de loonadministratie uiterlijk de 10e van de maand op personeelszaken/salarisadministratie binnen moet zijn en dan weten ze nog niet of je op plusuren uitkomt omdat de maand nog niet om is.
Dus geen paniek, bij je salaris van augustus zullen de extra gewerkte uren van juli verrekend worden.

Zo wacht ik zelf al vanaf mei op een declaratie van mijn fiets. Een of andere oetmeloen op het voorbereidingskantoor deed mijn tassen altijd veel te vol (zo vol dat als ik de binnentassen in de buitentassen deed, de klepjes nog niet eens halverwege bovenop de post kwamen...) en daardoor is mijn fiets stuk gegaan.
Reparatie: nieuwe velg, plus spaken, plus banden, 130 euro... Maar gelukkig is mijn postbode + er nu goed achteraan gegaan en ik kijk dus ook reikhalzend uit naar mijn salaris van augustus, want daar zou de extra 130 euro in verwerkt moeten zitten. Eindelijk.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:35

plutolover schreef:
Flosje446 schreef:
kaart in zit waar je je naam en werktijden .

hebben we die dan???

Als postbode zit die er niet bij, omdat je dan zelf je eigen wijken klaar maakt. Ik maak mijn eigen wijken klaar en stuur dan via de email mijn werktijden naar de teamcoach. Ik bereid ook een wijk voor, voor een besteller. Ik doe dan een boekje erbij waar een plattegrond en een kaart in zit (soms is het ook alleen een kaart). Op deze kaart zet ik dan de datum, wijk en mijn naam, aantal tassen enz en doe die bij de post in de tassen. De besteller zet dan zijn naam en werktijden op de kaart als die klaar is (en hoort ook de post die die overhoudt er op te schrijven met de reden waarom het niet bestelt kon worden).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:08

Je verdient op zaterdag toch 150%? Ik ben even aan het bekijken hoeveel ik heb verdiend door doordeweeks extra te werken, dan moet je toch je zaterdaguurloon delen door 1.5 om aan je gewone uurloon te komen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:26

Ik ben zaterdag medewerker, dus wordt niet 150% uitbetaald (helaas) en overuren zijn ook gewoon hetzelfde tarief. Nou ja, ben ik niet zo heel rouwig om, meer geld is natuurlijk mooi, maar als ze 1`50% zouen uitbetalen zou ik waarschijnlijk maar weinig overuren krijgen en enkel mijn contracturen: 3 ... Daar wordt ik niet warm van :D Gelukkig heb ik geen dienst van slechts 3 uur, maar van minimaal 5, sscheelt toch iets.

En nu lekker overwerken, ben wel benieuwd hoe dat gaat, want ik heb mijn nieuwe contract nog niet ondertekend (verliep 1 augustus). Hij is wel in aanvraag maar toch. Kijken hoe dat gaat lopen :=

Verder krijg je toch altijd de centen van de maand ervoor? Of is dat anders met fulltimers? Ik krijg in augustus de centen van july, vrij logisch toch eigenlijk?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:32

Ik verdien op zaterdag toch echt 150%. Maar dat komt omdat ik nog onder jeugdloon val (ben net 21jr geworden), misschien is het als je ouder bent anders. Hier is de salaristabel voor zaterdagbestellers (in bijlage 1 op blz 22): http://www.abvakabofnv.nl/docs/cao/cao_65_301_20080401-20090331_t.pdf
Doordeweeks verdien ik €5,67 en in het weekend €8,51.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:45

Ik krijg op zaterdag net zoveel per uur volgens mij, althans, er wordt een normale hoeveelheid uren opgeschreven als ik op zaterdag werk en aan het eind van de rit staat er dus 1 hoeveelheid aan plus-uren. Als ik op zaterdag 150% zou verdienen, lijkt mij dat ze voor de zaterdag gewerkte uren anderhalf keer moeten tellen, of ze apart noteren ofzo.
Maar misschien dat mijn salarisstrook van augustus daar iets over te zeggen heeft, want ik heb in juli een paar keer op zaterdag gewerkt.
Ik werk normaal alleen door de week (ik ben postbezorger).
Is dus wel een net iets andere cao dan de zaterdagwerkers hebben, volgens mij.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:10

Ik kan in het CAO voor postbezorgers niets bijzonders vinden over zaterdag. Dus ik denk dat je dan gewoon altijd 100% uurloon krijgt. Er staat volgens mij wel iets over dat je minstens 26 zaterdagen per jaar vrij bent.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:38

Flosje, die CAO staat op dat het tot 1 april 2009 is, en dat is al geweest.
Volgens mij krijg je op zaterdag zelfde als doordeweek als je zaterdagmedewerker bent.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:45

Dat zou wel mooi zijn als dat zo is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:58

En hoe gaat het met iedereen :D

Ik loop nog steeds geen wijk maar sorteeren bevalt me ook prima :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:42

Omg gisteren moest ik een ophaalrit doen naar Nijmegen en ik heb zo'n hekel aan die rit, want dan moet ik heel snel rijden,dus ik heb gezegd dat ik die liever niet doe. Maar nu zaten ze helemaal vast dus toch maar die rit gedaan, vorig jaar heb ik hem 3x alleen gedaan ofzo. En er waren bedrijven bijgekomen, bij andere was er verbouwd en op het depot was ook vanalles anders. Heb echt moeten zoeken, 100x verdwaald, wat een drama :')

Ik heb ook zo'n hekel aan hekjes enz. Ik doe de helft van mijn dorp en daar heeft bijna iedereen een tuin. Dan heb je ook nog onmogelijke huizen waar je je fiets niet tegenaan kan zetten (mijn stelt houdt het niet, mijn tassen puilen altijd uit) en dan hebben ze ook nog een onmogelijk kleine brievenbus. Gelukkig heb ik een electrische fiets, dat is echt ideaal :D

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:45

Zon fiets is wel lekker dan :D...

Ik heb wel werk er bij gekregen van TNT dat is wel fijn :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:07

Ik heb vandaag alleen maar binnen werk gehad, voor de verandering, normaal doe ik vanalles wat. Morgen en overmorgen weer naar het apennest.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:09

Ik werk vanaf nu sochtends wat uurtjes binnen sorteren en dan van 2 tot vijf ga ik nazendingen doen..:)

Wel lekker hoor :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:11

Ik mag morgenochtend weer vossen, nu duimen dat er niet te veel is, of dat ik niet in de carré hoef, was de vorige keer namelijk nogal veel post en ik kon uiteindelijk niet meer bij een aantal wijken, was te hoog. En dan morgen weer in de voorbereiding en hopelijk om half 11 de straat op.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:00

LePapillon schreef:
Ik gebruik nooit mijn standaard :n dan blijft m'n fiets echt niet staan!
Zet hem altijd tegen een hekje aan ofzo..

hekje, hegje, paaltje, muurtje, lantaarnpaaltje, straatnaambordje... maar heggen zijn favoriet :j :))
alleen heb je soms van die zeikerds die dan niet willen dat je hem tegen hun heg aanzet ^)
maar dan heb ik zoiets van: dan zet of je brievenbus aan de straat of zorg dat je brievenbus goed te bereiken is met de fiets en dan ik makkelijk om kan draaien of zet een paaltje neer dat ik mn fiets kwijt kan :roll:

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:04

Flosje446 schreef:
Ik gebruik nooit mijn standaard. Ik gooi me fiets altijd tegen een (lantaarn)paal of hek aan.
De bundels liggen toch altijd al op volgorde? Als je alleen besteller bent en je dus de tassen bij een steunpunt of depot ophaalt dan zit alles in de tassen op volgorde en de tas waar een boekje (zit ook plattegrond bij) of kaart in zit waar je je naam en werktijden opschrijft, dat is de begin wijk. Ik hoef zelf maar één keer de wijk te lopen en dan weet ik het wel.
Ik wil ook graag een mandje hebben. In mijn wyken heb ik een paar lange straten met maar aan één kant huizen en die stukken loop ik met de fiets, dan lijkt me een mandje voorop erg handig.
Ik voelde me van de week ook zo kneuzig, ging ik als postbode met post in mijn handen de weg vragen.

dat heb ik ook al een paar keer gedaan, tja.. als je echt niet bekend bent daar :=
Bij de eerste keer een wijk lopen vraag ik altijd of ze de bundels willen nummeren, ik heb soms echt niet meer in de gaten of ik links of rechts heb gepakt, dus dat is dan wel zo makkelijk, zeker bij de navulzakken, dan sta ik erop dat ze die nummeren, behalve als ik de wijk inderdaad wat beter ken.
Maar tegenwoordig gaat zelfs een onbekende wijk steeds makkelijker :j

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:11

ik heb ook altijd zooooo'n scheithekel aan die kleine brievenbusjes, want net die mensen hebben altijd van die pakketjes :roll:
heb er 1 keer iemand op de zaterdagochtend om half 10 uit bed gebeld := kwam in z'n badjas naar beneden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 06:49

Ga zo mijn laatste dagje maken! Heb het erg naar mijn zin gehad, maar nu wel een beetje klaar mee ook. Vandaag nog nieuwe wijk, ben benieuwd dus nog, weet niet eens waar het is :P