Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:58

MieLo schreef:
bij ons ook zoiets :P mag ook weer POP en PAPS gaan schrijven bedenk ik me net

Oeps moet ik ook nog doen... :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:39

JacordeX schreef:
pfft... moet ik om half 2 naar school, ben ik om half 3 alweer klaar en dat alleen voor studiebegeleiding...... Dat vind ik nou zo zuur, ben al met al toch drie kwartier onderweg!

Dan zou ik dus echt een andere afspraak maken. Ik zit zelf een dik uur in de auto richting hogeschool, ik kom echt niet voor een uurtje af!

Tellie

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:36

Als ik langer moet reizen dan dat ik op school zit ga ik ook niet meer hoor... heb wel betere dingen te doen met me tijd. :=

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:40

Nee ik normaal ook niet.. :o maar het is wel maar het enige aanbod deze periode. En een andere afspraak gaat niet. Het is neit individueel ofzo maar met de hele studiegroep. En daarbij het is natuurlijk al wel een hele tijd ingeroosterd.
Goede reden om nu op school even de Gijs uit te hangen en wat andere competenties uit te werken... ;-)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:03

Ik had me vandaag ook weer wat op school. Had een toets met een klas, en een jongen zn telefoon ging af. Dat mag dus niet. Goh. Ik telefoon ingenomen, en normaal leg ik m bij een Onderwijsassistent in de la. Maar omdat ze toets hadden kon dat ff niet. Had m dus op het bureau in het kabinet gelegd, kabinet is op slot, kan je alleen vanuit de lokalen in, en in beide lokalen was les. Goed. Ik kom daar na de toets terug. Telefoon weg. Issie niet gejat door een leerling uit de klas die er naast zat? Goed, ik dat nummer bellen, simkaart deed het niet meer. Telefoon was uit. Collega van de andere klas er bij, toen had ineens een leerling de telefoon (overduidelijk van die leerling van mij, want het scherm was gebroken). Hij had m gekocht (voor €2) van "iemand". Teamleider erbij, was al snel duidelijk wie die telefoon gejat had. Die leerling van mij zn telefoon terug, maar de simkaart was weg. En die was natuurlijk "nergens". Moest die leerling van mij maar aangifte doen. Ik zo: ja en dan? Gebeurt er dus niks. Ohnee. Plan B. Politie op school, jongens aangehouden. Nu hebben ze een aantekening staan, en moeten ze die leerling van mij een nieuwe simkaart geven, met €20 beltegoed. Er stond niks op :P. En die jongen die de telefoon voor €2 gekocht heeft, wil het leger in. En het is maar de vraag of dat nog kan met een aantekening.

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:30

Nou dat is ook een lekker verhaal Gjilke! Ik voel me echt een oud wijf als ik dit ga zeggen maar ik doe het toch..:o Het is echt niet te geloven wat sommigen durven uit te halen en het respect voor andermans spullen niet kunnen opbrengen..
Hoe is dat verder afgelopen? Is die simkaart nog gevonden?

buh, ben moe van stage... dalijk lekker mijn bedje bijtijds opzoeken.. :z

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:33

Simkaart is pleite, en de lln van mij heeft 20 euro van ze gekregen. Hij wilde geen aangifte doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:29

Bij mij is mijn etui gisteren gejat, en ik ben ook nog zeker dat het door een van mijn eigen leerlingen was. Ze waren nl. vandaag volop aan het hinten. De mentor zou het uitzoeken dus ik zie wel. Wouden ze vandaag ook nog een pen lenen. Echt nie! :n

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:22

Hey Allemaal,
Even mijn voorgeschiedenis:
VBO c niveau verzorging
Onderwijsassistente MBO niveau 4
Stoas Den Bosch HBO Argrarisch insturcteur
Alle opleidingen goed afgerond.

Ik heb 2 jaar werkervaring op MBO Helicon opleidingen bij de afdeling dierenverzorging niveau 2 leerlingen.
Verder werk ik nu voor het 2e jaar op een VMBO school leerjaar 3 en 4 op een groenafdeling.
Ik heb dus na dit schooljaar 4 jaar werkervaring.

Ik zit heel erg te dubben om een deeltijd docent opleiding te gaan volgen voor het vak biologie omdat ik nu alleen instructeur papieren heb wat wil zeggen dat je alleen praktijklessen mag geven.
Aangezien het leerlingaantal op de afdelingen op vmbo scholen achteruit gaat, lijkt het me verstandig om een opleiding te gaan volgen, naast mijn huidige werk.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zoja, ik wil eigenlijk naar Tilburg omdat ik zelf in Someren woon (in de buurt van Helmond en Eindhoven)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:05

Hey welkom :)

Ik mag ook weer een POP gaan schrijven, en nu nog wel mét een PAP erbij! WOW

Morgen weer stage. Ik mag dan een heel uur met een hele leuke klas doen. De afronding van kruisingen en de into op evolutie :D heb er zin in! :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:16

Wat is in vredesnaam een PAP? Een persoonlijk aanpassings plan? :S

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:34

Persoonlijk actie plan ;)
Die schrijf je naar je POP hoe je dus die dingen van je pop wil gaan verbeteren

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:13

Een puntsgewijze verconcretisering van je POP :j

Imposantje, over bio kan ik niks zeggen, maar ik zit al wel vijf jaar op de Fontys in Tilburg.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:26

@ Urielle,
Is het een fijne school?
Ik ga bbl-en omdat ik al een baan heb in het onderwijs, zijn ze er flexibel enzo?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:21

Ik doe ml in deeltijd daar, gs in voltijd. Ik heb er een baan naast van 15 lesuren per week.

Op mijn school heb ik gemeld dat ik dus ook alleen de dinsdagochtend werk. Op dinsdagmiddag en -avond ga ik dan naar school.

Er zijn ook studenten die heel wisselend komen. Bij teveel afwezigheid moet er dan een vervangende opdracht gemaakt worden. Bij de school kan dat dus wel. Wel levert het binnen de groep dan soms wel wrijving op.

Qua voltijd had ik er best een goede tijd. Organisatie was ook vrij redelijk toen, wel eens een foutje of probleempje maar dat heb je bij grote organisaties.

Nu bij de deeltijders was de helft van het docententeam net vernieuwd waardoor de organisatie dus ronduit prut was. Dat was dus erg wisselend vanuit welke vakgroep je werkt.

De docenten vind ik over het algemeen erg kundig.

Vrijstellingen regelen is sh*t.. anders kan ik het echt niet noemen. Iedereen krijgt weer andere, daar klopt echt niks van :roll:

Maar goed, ik ga hierna verm. ook mijn eerstegraads nog doen en eigenlijk wil ik nog een extra lesbevoegdheid erbij :o Dus ik ben nog niet Fontysmoe :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:22

Mag ik mij ook even komen melden?
Ik doe de afstandsleren opleiding hbo docent geschiedenis aan het Windesheim :) zit nu in het 1e jaar :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:23

Welkom Frouk :D

afgelopen week begonnen met voortplanting, de kids zijn megafanatiek, geweldig gewoon :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:23

Leuk is dat hahaha :)
Ik begin over 2 week als het goed is met mn eerste stage, orienterend op een vmbo school bij de bovenbouw :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:49

Oh, in de bovenbouw doen ze wel weer normaal hoor Frouk, dan is het einde in zicht en weten ze welke kant het op moet :P

Moesten ze niet enorm giebelen MieLo? :P

Van de week liet een leerling mij zijn agenda zien, van Rooie Oortjes. Die andere leerlingen allemaal van 'Oeh, dat laat je toch niet zien?!!!' Ik maar ff droog gezegd dat ik op mijn dertigste niet meer zo schrik van een stripfiguurtje met tieten hahahaha.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:54

hahaha, nou ik vind het best spannend :)
De beste man had ook al bedacht dat ik zelf wel een lesje kon gaan geven :Y)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:09

Waar ga je stagelopen Frouk?
Wij hadden ook wel iets wat lijkt op en PAP, maar dat heette gewoon Professionaliseringstaak. Daarin moest je heel concreet gaan melden wat je ging doen om je competenties te halen, en je POP schreef je dan weer aan de hand van de competenties, welke je nog moest en welke je al had. Pff wat een gedoe eigenlijk :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:50

De wereld van de bureaucratie :))

Is ook spannend hoor Frouk, maar het gaat helemaal goedkomen! Iedereen begint met knikkende knietjes ;) Maar er staat niet voor niks nog iemand bij, dan blijft de klas ook rustig en kun jij je concentreren op het geven van een goede uitleg. Mijn eerste les zou ik niet teveel geks gaan doen met exotische werkvormen verder, gewoon rustig aan beginnen met iets waar je je zeker in voelt. Als je tips wil dan zijn er hier volop mensen aanwezig! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:00

Frouk schreef:
Ik doe de afstandsleren opleiding hbo docent geschiedenis aan het Windesheim :) zit nu in het 1e jaar :)

Hey wat leuk! Een AL student van Windesheim :) Bevalt het?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:21

Urielle schreef:
De wereld van de bureaucratie :))

Is ook spannend hoor Frouk, maar het gaat helemaal goedkomen! Iedereen begint met knikkende knietjes ;) Maar er staat niet voor niks nog iemand bij, dan blijft de klas ook rustig en kun jij je concentreren op het geven van een goede uitleg. Mijn eerste les zou ik niet teveel geks gaan doen met exotische werkvormen verder, gewoon rustig aan beginnen met iets waar je je zeker in voelt. Als je tips wil dan zijn er hier volop mensen aanwezig! :D

Hahah ja ik was ook niets ingewikkelds van plan :P a, veel te eng, b ik heb ook pfeiffer en een burnout, dus ik doe het sowieso lekker rustig aan ;)

MLoeser schreef:
Frouk schreef:

Hey wat leuk! Een AL student van Windesheim :) Bevalt het?

Het bevalt wel, maar moet zeggen dat het soms wel zwaar is om alles zelf te moeten doen :) welk jaar zit jij dan?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:24

Aangenaam! ;)

Ik volg de opleiding lero geschiedenis duaal, ben nu tweedejaars. Maak deze opleiding wel af, maar weet nu al dat ik daarna NIET voor de klas wil gaan staan. Bevalt me toch niet zo goed, maarja kzou niet weten wat ik anders zou willen gaan doen en wil toch graag een diploma halen ;)