uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:49

suuzepuus schreef:
werk is er echt altijd (op de leeftijd van de TS helemaal) maar je moet wel willen.

Dit is dus echt zo niet waar gewoon. Ik werk al een paar maanden via een uitzendbureau in de horeca en die hebben dus al zeker 2 maanden bijna geen diensten meer. Geen diensten = dus ook geen geld en dus ging ik op zoek naar ander werk. Ik ben bij serieus álle uitzendbureau's in Leiden geweest en geen 1 had iets voor mij (ja als ik HBO had dan wel) en ik was echt niet kieskeurig hoor,maar ze hebben gewoon niks..

Ik heb ongeveer 20 sollicitatie's rondlopen op echt van alles en nog wat, van thuiszorg tot in een winkel of supermarkt. Alleen van de thuiszorg heb ik wat gehoord en daar ga ik deze week op sollicitatiegesprek.
Ik ben 19 jaar en het is gewoon een drama rond deze tijd.

Vorig jaar toen kon ik overal werken, ik had een paar sollicitaties uitgestuurd en kon bij allemaal op gesprek en was bij bijna allemaal aangenomen en kon dus kiezen wat ik wilde.

Dus helaas zo makkelijk gaat het nu niet.

Maargoed buiten dat ga ik me er verder niet echt in mengen en ik neem het ook echt niet op voor de ts'er maar ik zeg alleen dat het niet zo makkelijk gaat.

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:36

het is zeker niet makkelijk in deze tijd
maar bedrijven stellen zelf ook te veel eisen.
bij de marskramer afgewezen omdat ze zogenaamd een ander hadden aangenomen 2 dagen later hangen er 2 nieuwe papiertjes op de deur dat ze iemand zoeken...
tja dan heb ik ook zoiets van waarom ik niet als je zo graag iemand wil hebben...

heb nu ook een open sollicitatie naar asito gestuurd.
morgen nog bij de bakker langs en daarna zie ik het wel weer of ik nog wat van de zeeman hoor of ergens anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:40

Het is niet voor niks dat bedrijven veel eisen stellen, het aanbod van arbeidskrachten is groter dan ooit ten gevolge van de recessie en dan is het logisch dat ze uit het aanbod de besten selecteren. Zou ik ook doen als ik een bedrijf runde ;)

Juline, ga je nog voor Kiwiko werken trouwens?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:48

Ik vind het anders wel raar dat ze zeggen een ander te hebben, maar dan twee dagen later weer opnieuw op zoek zijn. Dan ben je als bedrijf blijkbaar nooit tevreden, want je maakt mij niet wijs dat er de eerste keer niemand reageerde die geschikt was. Bovendien vind ik het ook banketstaaf om mensen met zo'n smoesje af te schepen, zeg dan gewoon dat je ze niet geschikt vindt maar ga er niet om lopen liegen. Dat gaat toch rond en is ook niet zo goed voor je reputatie als bedrijf.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:13

Een nieuwe collega van mij (16 jarige zaterdagkracht) vertelde dat ze ook bij een kaas-notenwinkeltje had gevraagd naar werk maar daar nemen ze alleen meisjes aan met havo diploma (anders kun je blijkbaar die kazen niet onthouden?) Het lijkt er trouwens meer op dat hij alleen blonde slanke meisjes aanneemt want al die meiden daar zien er exact hetzelfde uit ;) Sommige zijn idd wel iets te veeleisend. Zie je post bezorgen niet zitten? Hier zoeken ze bij de post iig altijd wel mensen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:21

Er is altijd werk te vinden. Ga de zorg in... Ik noem maar wat. Ik vind het handje ophouden schaamteloos en daar heb ik 0% respect voor. Dus misschien niet wat je wilt horen, maar geef jezelf een schup onder de kont en werken!! (las dat je al solli hebt gedaan, goed zo!! en niet bij de pakken neer gaan zitten als je niet word aangenomen, gewoon doorgaan!)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:22

Ze doen soms wel vaker rare dingen. Ik had ooit gesolliciteerd op een baantje, kreeg al een mail terug met de vraag of ik ook interesse had als het flex-werk was, gaf aan dat dat zo was (was ook al bekend toen ik solliciteerde)... en hoorde er vervolgens nooit meer wat van. Niks. Nog geen mailtje. Ik heb wel gebeld, maar daar is natuurlijk niks uitgekomen, maar dan denk ik wel als bedrijf... hoe bot kun je zijn?

Ik ben ook wel eens wezen solliciteren bij een ijswinkel, en daar hadden ze 45 sollicitanten (!) en zeiden ze gewoon: als je binnen 3 dagen niks hoort, hebben we een ander uitgekozen. Dan snap ik het wel, maar als iemand echt een brief heeft gestuurd en veel moeite heeft gedaan, kun je op zijn minst toch even laten weten hoe of wat?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:43

Welshcobfan schreef:
Je kan wel, maar je wil niet. Dat is wat anders. Ik doe ook vrijwilligerswerk en zonder mij zullen ze het ook lastiger hebben. Maar het is een keuze die je zelf maakt.

Er zijn tijden dat je jezelf op de eerste plaats moet zetten en als dit werk te weinig oplevert qua inkomsten, dan zul je er toch wat bij moeten zoeken. Nee, van de gemeente kun je geen cent verwachten. (wij bij scouting doen maatschappelijk werk, maar krijgen geen cent subsidie meer!)

Vaak vinden ze wel een ander hoor die je werk over kan nemen. Tuurlijk is er op dit moment niemand, maar als jij weggaat dan gaan ze wel op zoek naar een ander. Dat komt goed.

Misschien moet ik dat ook wel doen eens aanmezelf denken maar wil de boel hier niet in de steek laten, de situatie is moeilijk zo ff uit te leggen en vrijwilligers vinden is voor de stichting ook al heel moeilijk

Ben bezig met zoeken naar thuiswerk maar is bijna niet te doen :s
misschien toch een schoonmaakbaantje in de avond dan

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:13

secretLIN in welke regio woon jij? hier is wel veel werk in de thuiszorg te vinden..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:05

thuiswerk is niet hetzelfde als thuiszorg toch?
Thuiswerk betekend dat je het werk vanuit je eigen huis kunt doen bijv. enveloppen plakken

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:07

Oh oeps haha ik las weer eens te snel :+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:55

juline schreef:
het is zeker niet makkelijk in deze tijd
maar bedrijven stellen zelf ook te veel eisen.
bij de marskramer afgewezen omdat ze zogenaamd een ander hadden aangenomen 2 dagen later hangen er 2 nieuwe papiertjes op de deur dat ze iemand zoeken...
tja dan heb ik ook zoiets van waarom ik niet als je zo graag iemand wil hebben...

heb nu ook een open sollicitatie naar asito gestuurd.
morgen nog bij de bakker langs en daarna zie ik het wel weer of ik nog wat van de zeeman hoor of ergens anders

Heb jij wel eens een sollicitattie training gevolgd? Misschien kom je niet zo gemotiveerd over als dat je zou willen? Dat zou een afwijzing kunnen zijn. En dan geven ze wel vaker de smoes dat ze een ander gevonden hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:52

ik woon in Groningen
maar gezien ik het erg druk heb in het dierenopvangcentrum waar ik werk en woon helemaal met de lente in aantocht KAN ik gewoon niet echt weg naja ik wil het ook niet

Ik ben opzoek naar thuiswerk eerst mocht dat niet lukken een schoonmaakbaan erbij

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:58

SecretLIN, zou je misschien thuis huiswerkbegeleiding of bijles kunnen geven? Of bijvoorbeeld bij mensen in de buurt gaan schoonmaken, zodat je dat in overleg kunt doen en nooit ver hoeft te reizen?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:07

ik heb alleen de beginpost gelezen

22 jaar en een uitkering aan willen vragen :roll:

ik ben zelf ook 22 jaar en verdien ook het minimumloon, ik zit ondertussen ook te kijken of ik misschien iets beter betaalds kan krijgen, maar tot die tijd ben ik blij dat ik een baan heb!
ik heb de ziekte van crohn en fibromyalgie en ben bij het uwv geweest omdat ik 3 dagen werken net trek en mooi dat je voor deze 2 ziektes geen stuiver van hen krijgt!!!!!

dus motiveer jezelf maar wat meer en bedenk maar dat iedereen moet werken en iedereen onderaan moet beginnen qua salaris ;)

als iedereen dacht zoals jij zouden er op een gegeven moment geen uitkeringen meer kunnen bestaan omdat er dan te wienig mensen zouden werken en dus belasting betaalden om de uitkeringen van te kunnen betalen!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:02

Cindy, ik heb ook wat problemen waardoor ik niet meer dan 3 dagen per week kan werken en die niet erkend worden. Nou is het voor mij goed te doen omdat ik gelukkig wel boven het minimum zit en érg goedkoop woon, maar anders is het toch knap ellendig. Sterkte ermee, ik weet dat het een ellende is met fibromyalgie - zowel qua wat het met je doet, als qua hoe 'men' er tegenover staat.

Overigens is Juline allang van het idee van de uitkering af en is ze druk aan het solliciteren, dus dat is allang opgelost.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:22

Nimue schreef:
SecretLIN, zou je misschien thuis huiswerkbegeleiding of bijles kunnen geven? Of bijvoorbeeld bij mensen in de buurt gaan schoonmaken, zodat je dat in overleg kunt doen en nooit ver hoeft te reizen?

Ik denk ook dat het schoonmaakbaantjes zullen worden :D
ben dol op schoonmaken dus dat is totaaal geen enkel probleem :D zit alleen een beetje qua tijd ik wil de opvang dus echt niet in de steek laten (tja sommige mensen verklaren mij voor gek hoor) maar ja tis gewoon mn leven

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:29

ik denk dat ik nu heel wat gebaljaar over mee heen krijg maar ik wil het toch even kwijt!

ik hier kan ik niet zo erg goed tegen,, uit je verhaal blijkt dat er niets mis met je is en toch wil je een uitkering ?
waar denk je waar onze belasting centen heen gaan ? juist mede naar mensen die kunnen werken maar er niks voor willen doen ;( ik ben een 20 jarige meid,, wil graag een opleiding doen maar omdat ik dan niet rond kan komen ben ik knoert hard aan het werk.

sorry voor dit misschien naar overkomende bericht ik heb zelf met ieand gewerkt die was 21 en zag maar 20 % en die was zo van ik neem ontslag want als ik thuis zit wordt ik ook betaald.. ja dat wil iedereen wel. ze kon werken maar wilde het niet ;( erg jammer vindt ik dat.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:32

Ik snap wel dat je ze niet in de steek wilt laten, maar als je nou bijvoorbeeld twee keer in de week een middag gaat werken, zou je daar niet genoeg aan verdienen? Natuurlijk is het banketstaaf dat ze dan een ander moeten zoeken, maar ik denk dat ze het wel begrijpen. Je hebt in het leven toch meer nodig dan alleen kost en inwoning, daar red je het gewoon niet mee, en als zij je dat niet kunnen bieden zullen ze wel snappen dat je het elders moet zoeken, toch?

Maar ik snap je wel hoor. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maar als ik het zo lees heb je niet echt veel keus.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:36

Bonita_Bon schreef:
Er is altijd werk te vinden. Ga de zorg in... Ik noem maar wat. Ik vind het handje ophouden schaamteloos en daar heb ik 0% respect voor. Dus misschien niet wat je wilt horen, maar geef jezelf een schup onder de kont en werken!! (las dat je al solli hebt gedaan, goed zo!! en niet bij de pakken neer gaan zitten als je niet word aangenomen, gewoon doorgaan!)

je hebt helemaal gelijk maar zeker in deze tijd kom je als ongeschoolde kracht bijna niet binnen. het is erg jammer voor diegene die werkloos thuis zitten en die zullen ook echt wel solliciteren maar in die tijd dat je geen inkomen hebt zul je toch iets moeten doen om rekeningen te betalen en dan is dus voor die personen de enige uitweg om een uitkering aan te vragen. en vind niet dat iemand zich daarvoor hoeft te schamen zeker in deze tijden niet.
ik heb werk maar ben wel aan het zoeken naar wat anders heb alles gedaan wat men maar moet doen om aan werk te komen of ander werk te vinden en zelfs bij uitzendbureau's worden vacatures weer ingetrokken en lossen het intern op.

het enige wat ik je kan adviseren ga werken waar je kan en verdien je neit genoeg vraag dan eventueel een aanvulling aan bij het UWV

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:56

pashon als je het begin van het topic hebt doorgelezen zul je zien dat de TS niet in een winkel voor een minimum loon WIL gaan werken..... en ook niet graag wil schoonmaken of andere *&(%( baantjes wil gaan doen.....

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 17:36

maar dat ik er nu wel van terug ben gekomen simpel weg omdat er niks is te vinden en ik waarschijnlijk uiteindelijk toch bij de macdonalds beland haha

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:41

sorry maar ik vind je gewoon lui. Bah ik werk al vanaf me 13 ben momenteel 19 en werk 55 uur per week. (vanwege stage + gecombineerd met een blokker bijbaan) 6 dagen in de week werken dus.

Meid hard zoeken en gewoon gaan werken. Met zo'n mentaliteit bereik je niets in het leven.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:09

djoya schreef:
sorry maar ik vind je gewoon lui. Bah ik werk al vanaf me 13 ben momenteel 19 en werk 55 uur per week. (vanwege stage + gecombineerd met een blokker bijbaan) 6 dagen in de week werken dus.

Meid hard zoeken en gewoon gaan werken. Met zo'n mentaliteit bereik je niets in het leven.

Ik had dit vorig jaar idd ook door stage! Wilde m'n baantje namelijk niet kwijt dus ben er 1 dag bij blijven werken (Bart Smit, dat is ook van de blokker groep) Je waardeert je vrije tijd na dat jaar ineens veel meer merk ik nu! ;)
Ik vind veel werken helemaal niet erg! Je kunt van het meest waardeloze baantje nog wel iets leuks maken! Hoe harder je werkt hoe meer je die leuke baan verdiend! Je zult nooit hogerop komen als je geen zin hebt om wat te gaan doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:07

juline schreef:
maar dat ik er nu wel van terug ben gekomen simpel weg omdat er niks is te vinden en ik waarschijnlijk uiteindelijk toch bij de macdonalds beland haha

en het aanbod van kim? ben je daar al eens op in gegaan?
en wat is er mis met bij de mc donalds werken? werk = werk hoor.. en je hebt nou echt niks te kiezen