Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:43

Kijk dat is mooi, ontslag ingetrokken en alle rust om zelf wat te zoeken. Kijk het maar aan, voor het zelfde geld slaat de sfeer nog om en zijn ze stiekem uiteindelijk toch wel heel blij dat ze je kunnen behouden..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:47

Nou precies! Wat goed zeg!
Ze zullen zelf ook geschrokken zijn. En wel pittig dat ze excuus hebben aangeboden.

Nu rustig naar wat anders uitkijken en geen paniek meer in ieder geval, dat slaapt echt veel beter kan ik je zeggen ;)

Gefeliciteerd Kaatje!! *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:56

Thaks meiden en DOOR jullie he? Anders was ik 1 mei gewoon bij de deur gebleven en kreeg ik tig weken later van het UWV te horen dat ikzelf ontslag had genomen.....

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:06

Wat goed Kaatje! Al kan ik me voorstellen dat de sfeer nu niet heel prettig werken meer is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:16

Wat fijn dat je er goed uit bent gekomen kaatje!

M'n verdediging is goed gegaan & ik heb nu, eindelijk, m'n diploma op zak!!! Bedankt voor het duimen dames :D nu nog op zoek naar mijn grote mensen baan!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:33

Top doubtless! Gefeliciteerd!!

Fijn dat je excuses kreeg Karin. Kan het helemaal begrijpen dat je naar iets anders uitkijkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:36

Gefeliciteerd Doubtless, zal een goed gevoel zijn :D

Kaatje, super, snap goed dat je door gaat met zoeken, maar vanuit een vaste baan zoeken is een stuk relaxter dan op de schopstoel zitten. En wie weet slaat de sfeer nog om of groeit het vertrouwen weer

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:40

kaatje77 schreef:
Nou meiden, ik kreeg net een brief onder de neus met de oprechte excuses......blijk dus een vast contract te hebben :oo

Dus mijn ontslag wordt ingetrokken...... :')

Maar ik kijk wel verder, maar nu heb ik alle tijd om een andere werkgever te zoeken, het vertrouwen is bij mij enorm gedaald........

*\o/* *\o/* *\o/* jeeeeej super fijn!
Nu proberen het gedoe met de loop van de tijd een plekje geven.

Doubtless, jij ook gefeliciteerd! Dat wordt shoppen voor je diplomauitreiking!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 18:00

Doubt, super gefeliciteerd, knap gedaan!! *\o/* *\o/* *\o/*

Op naar je grote mensen baan! Komt vast goed met zo'n pittige meid als jij!

Kaatje, ik denk dat UWV uiteindelijk wel had gezien dat je werkgever fout zat. Of dat dan te laat is weet ik niet. Gelukkig hoeven we daar niet meer over te speculeren. :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:15

Doubt & kaatje gefeliciteerd!

Terugkomend op het wmo gebeuren. Gewoon solliciteren hoor. Ik ben ook ervaringsloos begonnen. Ik heb gewoon gesolliciteerd op een functie waar ze 3 jaar ervaring vroegen en ben aangenomen. Ik heb geen wmo opleiding of iets dergelijks gevolgd.. En nu ik een krappe 3 maanden ervaring heb staan ze te springen.. Er is overduidelijk een groot te kort dus ik zou die eisen niet zo heel serieus nemen.
En dat gemeenten niet voorbereid zijn dat moge heel duidelijk zijn. :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:39

Wauw dit is mooi !
Ik heb al een tijdje een nieuwe baan maar krijg nu gewoon mail van een sollicitatie van jawel november :')

Citaat:
Niet door met de procedure
Na zorgvuldige afweging hebben wij besloten om de procedure niet met u voort te zetten. Wij hebben meer dan 1000 reacties ontvangen op de vacature en zodoende hebben wij een goede selectie kunnen maken van kandidaten welke volledig aan ons gestelde profiel voldoen.

Tot slot
Ik dank u vriendelijk voor de genomen moeite en de interesse in onze organisatie. Ik wens u veel succes bij eventuele andere sollicitaties.
Met vriendelijke groet,

Niet door de procedure ? Wauw dat had ik nou niet verwacht hahah.
Agh ze hebben na een paar maand toch nog de moeite genomen om een afwijzing te sturen :+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:51

Weten jullie misschien ook of je ook geld krijgt als je 20 bent en werkloos. Want stel ik krijg niet 1, 2, 3 een baan wat moet ik dan? Ik ben 22 mei klaar met school, krijg dan geen studiefinanciering meer, dus het zou handig zijn als ik voor 22 mei een baan krijg. Zou dit mogelijk zijn denken jullie? of is het een kleine kans dat ik 22 mei een baan heb.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:52

Wat fijn Kaatje!!
Goed gedaan Doubtless!

Omg Toushie, serieus van november :') ?
Die hadden nog wat achterstallige administratie bij te werken :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:06

Als ik zie hoeveel moeite mensen moeten doen om werk te krijgen in sommige branches en dan hoeveel moeite andere branches hebben on de juiste werknemers te vinden
Echt bizar hoe scheef dat kan zitten.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:26

Wauw, gefeliciteerd Kaatje en Doubtless! *\o/*
En wie weet, als de sfeer bijtrekt, dat je in de toekomst toch op goede voet verder kan?

Bambi; geen idee, maar volgens mij krijg je niet zomaar bijstand als je ''vers'' van school komt en voor een WW uitkering moet je voldoende werkverleden hebben.... maar exact zeker weet ik het niet....

Dilemma, aankomende donderdag heb ik een gesprek staan, maar deze baan is voor 16-24 uur. En heel eerlijk... als er een fulltime baan voorbij komt heeft dat mijn voorkeur (en ik heb sowieso sollicitatieplicht voor de overige uren....)

Nu speelt mijn stomme geweten weer op... wat zouden jullie doen? Het is wel een baan die me aanspreekt...

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:05

Gewoon op gesprek gaan BlingPiggy. Heb je verder nog wat concreets lopen? Altijd zorgen dat je ook bij een tijdelijk contract een opzegtermijn hebt. Dan kan je altijd weg als je wat beters vindt!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:35

Ik lees hele goede berichten! Sorry als ik niet persoonlijk op iedereen reageer, even geen puf voor komt wel weer.
Ik heb een vacature gevonden waar ik eigenlijk nu niet op wil reageren, maar waarvan ik wel benieuwd ben of ik zou worden uitgekozen op gesprek... volgens mij sluit mijn werkervaring hier prima bij aan namelijk, uren zijn ook goed, maar niveau eigenlijk niet.. ik ga toch maar een brief schrijven, gewoon om te kijken of ik uberhaupt uit zou worden gekozen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:38

Eens! Gewoon op gesprek gaan, je weet maar nooit waar het je brengt.
Dat heb ik wel gezien bij dat vrijwilligerswerk. Daar hadden ze een dame gevraagd (vriendin van de eigenaar) om de gesprekken te voeren. Zij is recruiter bij die werkgever met die vliegtuigen waar ik vandaag voor ben wezen praten. Als ik daar eenmaal binnen ben, kan zij wellicht weer een goed woordje voor me doen. Op zijn minste herkent ze me! Ze was nl heel enthousiast over het gesprek en mijn CV.

Dus ...........gewoon gaan!

Anneert, ik zou het ook gewoon doen. Stel je wordt uitgenodigd en het is een onwijs leuke job?!

Toushie, vreselijk dat soort dingen he! Heb dan ballen en reageer gewoon lekker niet meer. Bedrijf komt nu nog dommer over dan dat ze eerst al deden. :')

Bambi, woon je nog thuis?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:41

Nu zie ik net een vacature voor een functie bij een organisatie waar ik vorig jaar op gesprek ben geweest. Dit keer bij een andere locatie. Maar nu heb ik vorige keer dat gesprek zo ontzettend verknald, dat ik bijna niet nog eens durf te solliciteren.. ze zien me al aankomen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:42

In welke zin verknald??

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:46

Nou ja, ze vroegen ontzettend naar de theorie en die wist ik niet, in die zin verknald.. kennis schoot gewoon tekort op dat moment. Had ook niet verwacht dat ze daarnaar zouden vragen, dat gebeurd eerder in een assessment.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:52

Dan is dat toch verklaarbaar? Je bent nu veel verder dan toen toch?

Ik zou het gewoon proberen hoor.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:55

Wel? Ik twijfel enorm, vooral omdat ik niet heel veel meer verder ben dan toen, maar ik ben nu natuurlijk wel voorbereid op de vragen :) Ik denk er nog even over na :) iig bedankt

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:24

Thnx, goede tip van de opzegtermijn...! Heb nog wel wat lopen en ook nog steeds stille hoop op mijn oud-werkgever (maar daar is het nog steeds rustig...). Dan zie ik het in elk geval maar als netwerken :D

Zou t ook gewoon proberen ann eert, bij een andere locatie zitten ook vast andere mensen toch? Of is het exact dezelfde functie?

Ik ben opgeroepen door het uwv in verband met de ww uitkering. Op 4 mei. Kan ik straks eindelijk meepraten! *\%/*

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:37

Dimple schreef:
Eens! Gewoon op gesprek gaan, je weet maar nooit waar het je brengt.
Dat heb ik wel gezien bij dat vrijwilligerswerk. Daar hadden ze een dame gevraagd (vriendin van de eigenaar) om de gesprekken te voeren. Zij is recruiter bij die werkgever met die vliegtuigen waar ik vandaag voor ben wezen praten. Als ik daar eenmaal binnen ben, kan zij wellicht weer een goed woordje voor me doen. Op zijn minste herkent ze me! Ze was nl heel enthousiast over het gesprek en mijn CV.

Dus ...........gewoon gaan!

Anneert, ik zou het ook gewoon doen. Stel je wordt uitgenodigd en het is een onwijs leuke job?!

Toushie, vreselijk dat soort dingen he! Heb dan ballen en reageer gewoon lekker niet meer. Bedrijf komt nu nog dommer over dan dat ze eerst al deden. :')

Bambi, woon je nog thuis?

Ja, ik woon nog thuis, maar mijn moeder heeft heel weinig geld