Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:24

Joolien schreef:
Ik ook maar dat I de story of my live... :') Ben de eerste week van het nieuwe kwartiel ook o vakantie, ook handig maar niet heus _O-

Scheelt dat ik vrijs snel in het starten van de 3e periode een paar dagen vrij heb van het werk, dus kan ik even een goede start maken... Moet het uitwerken van colleges enz beter bijhouden, nu heb ik tentamens en moet ik nog teveel doen... :(

Misschien moeten we elkaar hier wat meer stimuleren :+ (ben nu weer wat meer aan het bijlezen, dat motiveert al :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:29

CCCCC schreef:
Engels gehad, die ging naar mijn gevoel goed! Morgen nog marketing en dan zit het erop!

Vond jij Engels ook zo makkelijk? Ik had echt niet heel goed geleerd, maar het was echt nog makkelijker dan havo 5 toetsen. := Was na 30 minuutjes ook echt al lang klaar haha.. In elk geval, verwacht zeker wel een 7 te hebben dus het hele maatschappelijke deel gehaald- welkom 7.5e studiepunt! {:}

Ik heb woensdag marketing en ik heb als boek 'marketing de essentie'. Heb nog vrij weinig gedaan, dus nu dat maar hard gaan leren..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:42

__laura schreef:
Succes iedereen!
Ik heb morgen tentamen biologie en woensdag chemie...
Heb mijn hertentamen wiskunde terug een 5,3 -O-

Oh oliebol, ik had ook 2 hers beide met een 5.3 :(
Welke opleiding doe je?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:43

Rebeccaa schreef:
CCCCC schreef:
Engels gehad, die ging naar mijn gevoel goed! Morgen nog marketing en dan zit het erop!

Vond jij Engels ook zo makkelijk? Ik had echt niet heel goed geleerd, maar het was echt nog makkelijker dan havo 5 toetsen. := Was na 30 minuutjes ook echt al lang klaar haha.. In elk geval, verwacht zeker wel een 7 te hebben dus het hele maatschappelijke deel gehaald- welkom 7.5e studiepunt! {:}

Ik heb woensdag marketing en ik heb als boek 'marketing de essentie'. Heb nog vrij weinig gedaan, dus nu dat maar hard gaan leren..

Yaay goedzo (:
Nog even doorzetten :)

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:16

liespower94 schreef:
__laura schreef:
Succes iedereen!
Ik heb morgen tentamen biologie en woensdag chemie...
Heb mijn hertentamen wiskunde terug een 5,3 -O-

Oh oliebol, ik had ook 2 hers beide met een 5.3 :(
Welke opleiding doe je?

Oh balen zeg! Hoeveel kansen heb je nu nog?
Ik doe biologie en medisch laboratorium onderzoek!
Maar ik had de eerste keer al een 5,8 ik was gewoon niet tevreden :')

Goed bezig rebecca

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:19

Een kleine samenvatting van transport:
Eerste gedeelte ging over scheikundig rekenen(isotopen, atoomnummer etc.), geen mol berekeningen oid. Daarna ging het over stolling met ca2+ en bloed en longen. 90% kan je opzoeken in binas, dus echt een makkelijke toets. Ik had vrij weinig geleerd, maar denk dat ik een voldoende heb. Toets bestond uit 37 meerkeuze vragen en 10 open vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:38

Pfff, welkom op de HAN! -:(-

Ik zou na woensdag eigenlijk klaar zijn met mijn tentamens, maar moet vrijdag nu 'even' opnieuw het bedrijfskunde tentamen maken omdat het geen goed tentamen was blijkbaar. Het ging net zo goed.. nu moet ik alles weer opnieuw leren èn heb ik geen lang weekeind. Rot school :x

spottedponie

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:50

Ah superfijn voor je samenvatting Cyella!!
Als ik t zo zie kan ik vanavond nog wat dingetjes doorkijken en dan komt t wel goed :)

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:19

Rebeccaa schreef:

Ik zou na woensdag eigenlijk klaar zijn met mijn tentamens, maar moet vrijdag nu 'even' opnieuw het bedrijfskunde tentamen maken omdat het geen goed tentamen was blijkbaar. Het ging net zo goed.. nu moet ik alles weer opnieuw leren èn heb ik geen lang weekeind. Rot school :x

Wat naar!
Fijn dat je dat ook op tijd te horen krijgt...
Heel veel succes!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:26

Rebeccaa schreef:

WAT? Wat een prutsers!!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:27

Oh en Rebecca, ik vond Engels ook niet moeilijk nee!

Ellen, ik heb net zoals Rebecca het boek 'Marketing de Essentie', ik denk voornamelijk omdat mijn docent hem vertaald heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:58

Ja, ben er echt een beetje van aan het balen.. Losers. :')

Ik heb trouwens mijn rooster, ik ben elke maandag vrij en om de week ook op woensdag. Vrijdag ook altijd vroeg klaar, prima rooster! Alleen vaak vroeg beginnen en daar ben ik echt heel slecht in, dus even kijken hoe ik dat ga fixen. :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:35

Rebeccaa schreef:

Ik heb trouwens mijn rooster, ik ben elke maandag vrij en om de week ook op woensdag. Vrijdag ook altijd vroeg klaar, prima rooster! Alleen vaak vroeg beginnen en daar ben ik echt heel slecht in, dus even kijken hoe ik dat ga fixen. :')

Niet snoozen, dat is echt de beste oplossing :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:38

Klinkt goed je rooster Rebecca!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:42

Oh, ik snooze niet eens, de wekker gaat en ik draai me gewoon om om weer verder te gaan slapen. Ik ga echt nooit naar school om kwart voor 9, moet dus echt mezelf nu een keer een schop gaan geven haha..

Mijn klas heet trouwens nu HMN-B03 in plaats van PBN-A15, beetje vreemd. :P

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:13

Voordat je gaat slapen je wekker op t tijd stip zetten dat je de uren die je slaapt door 1,5 kan delen. Een mens slaapt om t 1,5u lichter dus dan word je makkelijker wakker.
Werkt bij mij altijd :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:25

Eerste officiele cijfer is binnen, een 8,3 voor Nederlands. Hoogste van de klas *\%/*

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:29

Spottedpownie:
Ik heb net genetica gemaakt. Grotendeels meerkeuze, enkele open vragen. Moeilijkheid viel mee. Het ging eigenlijk vrijwel alleen over de berekeningen. Dus als je alle theorie daarover zoals recombinantie en co-dominantie kent, komt het goed. Over cel organellen: 1 vraag. Over trisomie etc. Helemaal niks...

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:30

CCCCC schreef:
Eerste officiele cijfer is binnen, een 8,3 voor Nederlands. Hoogste van de klas *\%/*

Gefeliciteerd *\o/*

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:36

Gefeliciteerd CCCCC!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:20

Goed cccc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:45

Omg, heb ik net het debacel gehad met to1a, gezakt door een ander. Nu hebben met bijna hetzelfde groepje weer iemand die nu de boel giga afremt. Echt zulke mensen wil je echt slaan. En dan ook nog van die poedersuiker geven. Geef ik hem een deadline, zegt ie 'we zullen zien...' sommige mensen wil ik echt hard slaan. Dat je er zelf geen fiets voor doet moet jij weten, maar niet ten koste van je medestudenten. Nu heeft ie dus een heel stuk aangepast, wat blijkbaar al een tijd bekend was dat dat niet goed was, maar dat is ook nog echt niet voldoende. Mja morgen moeten we het inleveren, dus geen tijd meer om nog al te drastische maatregelen te treffen. Ik kan hier zooo kwaad om worden.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:57

Kan je dat niet overleggen met je coach?
Dit schiet natuurlijk niet op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:59

Ja heb mn docent maar weer gemaild. Maar moet ik onze mentor daar ook van op de hoogte stellen?
Het poedersuiker is, dat t ons(groepsgenoot zit in hetzelfde schuitje) wederom overkomt. Diegene die het nu heeft veroorzaakt is voor meerdere dingen al gezakt, ook dus voor to1a want daar zat hij ook bij, en nu flikt hij hetzelfde bij ons. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:42

CCCCC schreef:

Gefeliciteeerd! *\o/*
Rebeccaa schreef:

Lekker zeg!

Mijn nieuwe rooster:
Maandag: vrij
Dinsdag: vrij
Woensdag: 1 hoorcollege (niet verplicht, wordt gefilmd/opgenomen komt dus op elo)
Donderdag: 0830 - 17:30 (verschilt om de week)
Vrijdag: vrij

weuw. :')

Rebeccaa schreef:

Dat is wel heel apart zeg..
Succes!!! :(:)

@Joolien, pff dit werkt zeker niet zo.. Ik zou je mentor ook op de hoogte stellen.