De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:39

Geen idee wanneer hier de boeken ingeleverd moeten worden.. Kan het nergens vinden :')

Jolijnn

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:45

Wij moeten dat gelijk 11 juni doen :oo

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:46

Eigenlijk heb ik geen idee, maar eens vragen morgen _O-

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:47

Wij moeten maandag onze boeken inleveren.....

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:02

Shieeet, ik weet eigenlijk niet hoe en wat met die boeken. Ik was van plan ze te verbranden op het strand. :Y)

Wij hebben 25 juni diploma-uitreiking, die ochtend worden de herkansers gebeld of ze alsnog geslaagd zijn, dus alle geslaagden zijn er gelukkig bij.

Maar ja, ik zeg wel 'gelukkig'. Het is nog maar de vraag of ik erbij zit -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:04

Ik weet niet eens wanneer de diploma uitreiking is en het boeit me ook vrij weinig wie er komt enzo.
Ik ga toch maar eens dat papier opzoeken. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:04

Caaroo schreef:
Shieeet, ik weet eigenlijk niet hoe en wat met die boeken. Ik was van plan ze te verbranden op het strand. :Y)

Wij hebben 25 juni diploma-uitreiking, die ochtend worden de herkansers gebeld of ze alsnog geslaagd zijn, dus alle geslaagden zijn er gelukkig bij.

Same for me -O- Waarom heb ik het gevoel alsof er dit jaar heel veel mensen gaan zakken? Niet omdat wij dom zijn, maar gewoon echt door de examens die dit jaar totaal anders zijn dan voorgaande jaren..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:07

Ik heb m'n boeken voor de vakken waar ik al examen in heb gedaan ritueel in een hoekje van m'n kamer gegooid waar ik ze niet kan zien. :')

Voor iedereen die zich afvraagt wat de surveillerende docenten stiekem nou echt achter je rug aan het doen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=Ufc4WHODaRs&
https://www.youtube.com/watch?v=M_0ab88vqRo&
https://www.youtube.com/watch?v=yBA0C029JLw

Ik denk ook dat het slagingspercentage wel eens flink kan gaan tegenvallen dit jaar, helaas. Dit zijn echt van die momenten waarop je wilde dat je een jaar eerder geboren was.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:09

Oh trouwens vandaag tijdens Grieks, wij zijn maar met 7 Grieks leerlingen, dus 7 leerlingen in 1 gymzaal. Dat was al geniaal, want er waren ook nog iets van 3 surveillanten. Vervolgens gaat de telefoon van mijn biologie leraar af, hij loopt naar achter in de zaal om hem uit te zetten. Lukt niet, waardoor dat enorm irritante deuntje minstens 1 minuut doorgaat en vervolgens sprint die docent van achter de zaal helemaal naar voren _O- Het was zó grappig om te zien

Edit: Inderdaad.. Ik had vorig jaar examen kunnen doen, maar ik moest per se groep 2 opnieuw doen op de basisschool :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:10

Surveillanten...

Ik zat bij filosofie vooraan en de surveillante had haar schoenen uitgedaan. Jezus, wat een lucht. :r Dacht echt dat ik over m'n nek ging, zo vies was die voetenlucht door hele gymzaal. :') Blijkbaar was het 2 rijen achter mij nog te ruiken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:11

Ik 2 jaar geleden al. _O-
en groep 2 twee keer gedaan én havo 4 twee keer. _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:14

Ohh Boself dat is wel erg :=

Tegenover mij (computerlokaal) zat een jongen die de héle tijd dingen ging vragen aan de leraren en nogal luidruchtig eten, was echt heel irritant :=

Ik had eigenlijk volgend jaar pas examen moeten doen :+ Als ik op havo was gebleven :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:20

Ik had 2 jaar geleden mijn havo diploma kunnen halen als ik niet de overstap 2 havo - 3 vwo had gemaakt. Vorig jaar had ik mijn VWO diploma kunnen halen als ik niet gezakt was en dit jaar hoop ik weer mijn havo diploma te kunnen halen haha

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:22

Oh wat jammer dat je vorig jaar bent gezakt! Mag ik misschien vragen waarop?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:23

Op zo ongeveer alles behalve Nederlands, Duits en M&O. Doe nu natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde B en Engels op havo volwassen onderwijs.

edit: of wilde je weten waarOM?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:27

Ik bedoelde waarop ja :P . Dus teveel onvoldoendes om op je eindlijst goed uit te komen/om aan de 5.5 regel te voldoen neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:28

melody7 schreef:

Tegenover mij (computerlokaal) zat een jongen die de héle tijd dingen ging vragen aan de leraren en nogal luidruchtig eten, was echt heel irritant :=

Ik had eigenlijk volgend jaar pas examen moeten doen :+ Als ik op havo was gebleven :')

Misschien verkeerd begrepen, maar volgens mij stond in de regelementen dat je geen inhoudelijke dingen mocht vragen aan de docenten? :+ Alleen 'mag ik naar de wc' of 'help mijn pen doet het niet meer'.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:31

Ik ging al erg slecht mijn examens in, voor wiskunde een 4 geloof ik, verder 2x 5, en een 7. Daarnaast heb ik veel lessen gemist.

Voor de vakken die ik nu over doe had ik ook nog eens op de CE's dikke onvoldoendes. Zal me niks verbazen als ik op alle regels gezakt ben.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:31

Jullie maken me bang met het tegenvallen van de slagingspercentages dit jaar hahah :') ;(

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:33

Nouja vorig jaar waren de slagingspercentages weer wat hoger dan normaal als ik het goed heb onthouden. Achja, je weet het toch niet totdat het wordt gepubliceerd.

Ah zo. Dit keer ga je het vast wel helemaal halen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:35

De omstandigheden waren dit jaar in ieder geval een stuk beter! Havo gaat me goed af en ik ben al met prachtige cijfers het examen in gegaan, dus denk het ook wel :).

Ik kan het mezelf ook niet kwalijk nemen, ik heb altijd mijn best gedaan, maar ik heb een erg nare tijd gehad.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:44

Boself schreef:
melody7 schreef:

Misschien verkeerd begrepen, maar volgens mij stond in de regelementen dat je geen inhoudelijke dingen mocht vragen aan de docenten? :+ Alleen 'mag ik naar de wc' of 'help mijn pen doet het niet meer'.

Ik heb geen idee wat hij vroeg, maar hij zal wel gedacht hebben dat hij 't kon blijven proberen ofzo :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:51

Bij ons ook gezamenlijke diploma uitreiking op 1 juli. Wij krijgen 12 juni te horen of we geslaagd zijn of moeten herkansen, ik hoop zo erg dat ik niets hoef te herkansen en gewoon geslaagd ben -O-

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:21

Ghostattack schreef:
Caaroo schreef:

Same for me -O- Waarom heb ik het gevoel alsof er dit jaar heel veel mensen gaan zakken? Niet omdat wij dom zijn, maar gewoon echt door de examens die dit jaar totaal anders zijn dan voorgaande jaren..

Ik heb hetzelfde idee! Hoor van veel mensen dat ze het voor hun gevoel heel slecht doen. Op mijn school maken we voor bijna alle vakken al jaren examenopgaven, ook onze schoolexamens waren eigenlijk eindexamens. Ik vind het niveau van dit jaar echt véél hoger liggen dan die van de vorige jaren. :( Anders had ik ze door de ervaring met die oude examens wel veel beter kunnen maken.

Ik hoop dat CITO dat ook doorkrijgt en dat we het terug gaan zien in de normen. Vorig jaar was al een grote schok hier op school, slagingspercentage was nog nooit zó laag. Ik hoop van harte dat ze daar dit jaar iets aan gaan doen!

Ik hoor hier en daar verklaringen van de vreemde indelingen van examens, dat ze richting een nieuw programma gaan? Als dat zo is vind ik dat echt schandalig, want wij hebben de voorbereiding daarop dan compleet gemist.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:27

Dat laatste klopt ja, in ieder geval voor een aantal vakken. Er komen inderdaad nieuwe programma's. Maar ik snap niet waarom ze dan niet alles in 1x omgooien? Dat ze bijvoorbeeld stellen: in 2016 alle examens nieuw programma. En dan iedereen die nu in de bovenbouw zit, daar alvast op voorbereiden.

Ik heb ook heel veel geoefend met examenopgaven, veel examens gemaakt en overal elke keer een voldoende voor gehaald. Ik vraag me echt af waarom ik het dan ineens zo slecht doe op het echte examen. Cito (?) zegt zelf ook: Als een kandidaat voor voorgaande examens een goed cijfer kan halen, moet hij dat dit jaar ook kunnen. Ehm. Nou niet dus. Alleen Grieks heb ik overduidelijk goed gemaakt. Dat is ook het enige examen waar ik geen klacht over heb. Dat was gewoon een prima, goed in elkaar gezet examen van goed niveau. Niet te moeilijk, niet te makkelijk. Van alle andere examens denk ik: Te moeilijk, te lang, te verschillend met voorgaande jaren :(