Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:24

Durf te vragen O:) ... Heeft iemand hier een samenvatting van Methodisch Handelen inzichtelijk van Jos Kuiper en Peter Zijsling toevallig?

Ik zou hier heel blij mee zijn!

kosseh

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:36

Zo me eerste tentamen van deze periode. Gelukkig wel beginnen met een vak wat redelijk makelijk is. Curveanalyse

Zijn jullie al klaar met de tentamens?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:08

Wij hebben volgende week 3 herkansingen, die week er op 1 her en 1 nieuw tentamen.

Maar 1 toets voor mij dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:11

3 verslagen en 1 tentamen gemaakt en nu nog 1 tentamen, 1 verslag, 1 presentatie en 1 mondeling.

Prima te doen.

Dat is fijn quir, maar 1 tentamen :)

En zirkonia, ik kan je niet helpen, internet misschien?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:36

Quir lekker dat je er maar 1 hoef :).

Bij ons stonden er deze week 6 ingepland waarvan 3 her waren die ik dus niet heb.

Vandaag 1 en vrijdag 2 achter elkaar. ..
1 van 11; 15 tot 14:00 en dan 2de van 14:00 tot kwart voor 5. Denk dat ik erna helemaal gesloopt ben, kan me niet zo lang concentreren.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:53

Ik heb ook maar 1 tentamen, en dan nog een verslag waarbij we ons moeten promoten met een kraampje, daar zijn we nu mee bezig. En vanmiddag nog een samenwerkingstoets.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:08

Voor mij staan er vlgd week 4 tentamens gepland.

Muziek liedleiden, Rekenen, Nederlands & Cito Wereldoriëntatie onderdeel Geschiedenis

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:14

Inderdaad wel fijn, maar 1 (wel een grote, alle vakken en 150 vragen).

Verder wel twee werkstukken, één grote (scriptie, die ik nog steeeeds af moet maken pfff) van 20 weken en een kernkwadranten nog wat verslag (nog aan beginnen... maar weten pas vanaf deze week de opdracht).

Poeh jullie hebben allemaal best veel tentamens... Dan is 1 wel fijn, alhoewel alle vakken apart wel fijner/makkelijker leren is dan dat alles in één toets zit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:27

Ik heb ook meerdere vakken in 1 tentamen. Als dat niet zo zou zijn had ik 6 verschillende tentamens gehad.... Al zijn de tentamens van mijn opleiding wel onwijs makkelijk..

Alleen mijn slb is zo moeilijk .. dus hoop dat ik mijn her haal...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:35

Ik heb op 2 cijfers na alles al voldoende terug :) Gister een presentatie gehad en had daar een 8.5 voor :D

Hopelijk lukt het met iedereen met de tentamens, succes met leren!

Jeetje Quir, dat is wel heel erg veel zeg!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:56

Wij hebben helaas alle vakken in één tentamen (zijn 11 vakken in totaal). Waarin veel geïntegreerd is in elkaar (integrale kennis toetsen heten die krengen dan ook, haha). Grootste gedeelte is van medische vakken (anatomie, pathologie en fysiologie) en mijn geluk dat mij dat erg goed ligt. Maar 150 vragen blijft veel om geconcentreerd op te blijven.

Ga wel de herkansing maken van vorige periode, werkt voor mij erg goed met leren en is 3 dagen voor de toets van deze periode (weet ik gelijk welke vakken ik even wat meer mee moet op letten).
Vorige periode ook gedaan en werkte erg fijn voor mij, punt ook nog opgehaald van een 8 naar een 10. :')
Maar dat zal nu iets lastiger zijn, had voor de toets een 9...

Courses, 8,5 voor presentatie is erg netjes!! :D

Wat moet je voor slb doen, peca?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:50

Ooh bah. Dat heeft mijn zusje inderdaad ook Quir. Maar die moet ook de stof van de voorgaande blokken opnieuw leren omdat ze dit ook op dr toets krijgt.. Die heeft dus veel meer leerwerk dan dat ik heb. Zusjelief doet hbo huidtherapie, dus ook inderdaad wel medische ondergrond.

Ik heb ondertussen 3 van mijn 4 tentamens van dit blok gehad. Ook voor het eerst open tentamens gehad (wiskunde is tot nu toe de enige MC dit blok XD). Volgens mij gingen ze wel lekker, maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven. Morgen heb ik de zwaarste van allemaal.. Financiering..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:53

Wij hebben inderdaad ook de stof van voorgaande periodes erbij, maar als je dat niet kent lukt de nieuwe stof ook niet goed. :)

Wel Fijner minder stof in een keer. :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:01

Oh, dat scheelt ja. Ik heb elk blok echt totaal nieuwe en op zichzelf staan de vakken, dus heb het wat dat betreft nog niet echt nodig om mee te pakken in het leren. Hoeft gelukkig ook niet.

Stof is beduidend minder, al kom ik toch zeker wel aan de meeste uren in mijn klas, per vak ben ik er toch lang mee bezig.. Maar scheelt denk ik ook al dat ik vroeg begin ipv alles op eht laatste moment :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:11

Oh hier loopt de stress hoog op. Volgende week 7 tentamens, deze week een verslag, mondeling en een presentatie.
Gelukkig is mijn stage wel geregeld dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken! (:

Ik zie af en toe met het leren door de bomen het bos niet meer %)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:17

Pff 7 tentamens? Halleluia.. Succes er maar mee Sanne.. Ik ben blij dat ik er maar 4 had deze periode waar bij twee eigenlijk helemaal geen leren kwam kijken (heb ik dat toch gedaan, maar oké).

Werk je met een planning? Dat houd voor mij de boel overzichtelijk.. Scheelt dat ik het project (of mijn deel) al 3 weken van tevoren klaar had ivm met andere plannen en ik de rest heel duidelijk heb gemaakt dat ik tot dan tijd had en daarna niet meer..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:35

2 herkansingen van de eerste periode en 5 gewone tentamens..

Ik ben iemand die heel slecht met planningen omgaat. Ik houd me er te slecht aan en ga dan andere vakken toch nog tussendoor doen. Dus dat werkt niet altijd even goed voor mij x]
Mijn projecten gaan gelukkig wel goed en daar zijn we ook ruim op tijd mee begonnen. Dat zijn dus gelukkig ook geen stressfactoren...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:27

Ik heb volgende week 6 tentamens. 5 regulier en 1 herkansing.

En Sanne, ik maak ook altijd planningen maar ik kan me er nooit aan houden :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:43

Wat een hoop toetsen hebben jullie zeg!

Net twee toetsmomenten gehad. Eentje was voor het verslag, en daar hebben we een +je voor gekregen. De andere was een samenwerkingstoets waar er werd gekeken naar ons gedrag tijdens een samenwerkingsopdracht. Om te kijken of we het geleerde ook in de praktijk brachten. De docent heeft al laten weten dat ik een voldoende heb, dus dat is ook erg fijn :D

Nu dus druk verder met het verslag. Dat moet aanstaande maandag ingeleverd worden. Alles is klaar, hoef alleen nog een laatste spellingscontrole eroverheen te gooien en het dan achter elkaar te zetten. Ben volgende week wel de hele week vrij, dus kan dan mooi leren voor mijn ene tentamen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:18

Quir schreef:
Wij hebben helaas alle vakken in één tentamen (zijn 11 vakken in totaal). Waarin veel geïntegreerd is in elkaar (integrale kennis toetsen heten die krengen dan ook, haha). Grootste gedeelte is van medische vakken (anatomie, pathologie en fysiologie) en mijn geluk dat mij dat erg goed ligt. Maar 150 vragen blijft veel om geconcentreerd op te blijven.

Ga wel de herkansing maken van vorige periode, werkt voor mij erg goed met leren en is 3 dagen voor de toets van deze periode (weet ik gelijk welke vakken ik even wat meer mee moet op letten).
Vorige periode ook gedaan en werkte erg fijn voor mij, punt ook nog opgehaald van een 8 naar een 10. :')
Maar dat zal nu iets lastiger zijn, had voor de toets een 9...

Courses, 8,5 voor presentatie is erg netjes!! :D

Wat moet je voor slb doen, [naam]?

Nog een 10 zou wel tof zijn! Wel een goede oefening. Als ik niet word aangenomen ga ik de studie doen en is mijn doel ook minstens een 8 ;)

Een leerdoelen verslag en over je leven... Alleen slb is wat vervelend helaas (a)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

Ze zijn zo lekker bezig op school. Juist deze week hebben ze problemen met blackboard waar dus alle PowerPoint's op staan van de colleges.
Af en toe kom je er door heen. Dus nu maar elke keer gelijk opslaan als je er door heen komt :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:44

Iedereen druk met de tentamens zie ik! Ben ik toch wel weer een beetje blij dat ik nu geen tentamenweken heb maar losse tentamens tussendoor. :))

Gister praktijktoets gehad waarbij ik de vaardigheid 'Compensatietechnieken aanleren' had, ging erg goed!
Voor de geinteresseerden:

Mijn casus was een man die een zware bacteriele infectie (ben de naam even kwijt) in zijn arm had gehad en daardoor een amputatie had gehad van de rechter dominante arm vanaf de schouder. Hij was aan het revalideren en ik moest hem een compensatietechniek aanleren om weer met de hand de vaat te kunnen afwassen. Heb tijdens de observatie gezien dat zijn werkwijze erg onhandig was (weinig en koud water gebruikte hij, met afdrogen hield hij de kopjes tegen zijn lichaam) en daar heb ik met hem aan gewerkt.

Had een 8.9! :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:00

Goedzo! Mooi cijfer!

Ik zit midden in mijn (her)tentamen periode en ik moet eigenlijk leren, maar ik zit zo lekker in het zonnetje :Y)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:42

SLB opdrachten vind ik soms zo vergezocht! Echt vreemde vragen zo nu en dan. Mijn SLB´er is dan ook echt niets waard maar je moet de opdrachten wel doen..

Even een vraagje, de afgelopen dagen gaat op facebook telkens een foto rond van een meisje/vrouw die een bord vast heeft met iets van "Als je tegen homo huwlijken bent omdat je geloofd in God is dat hetzelfde als zeggen dat iemand geen donut mag eten omdat je op dieet bent." Zo iets. Nu wil ik die foto gebruiken voor een presentatie, maar ik kan hem nergens vinden! Iemand die toevallig de foto heeft gezien/gevonden/opgeslagen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:36

Toevallig nog creatieve uitspattingen over hoe ik iets op een creatieve manier kan presenteren (zonder powerpoint)? :Y)