Ik kom even raad vragen over iets anders. Er is een leerling overleden en morgen is er een bijeenkomst voor collega's. De leerling kende ik zelf niet. Zouden jullie dan wel of niet gaan?
Gecondoleerd. Ik zou doen waar je je zelf goed bij voelt. Het is misschien juist wel fijn om erover te praten met collega's, bijvoorbeeld over hoe je dit aanpakt in je lessen. Kinderen op die leeftijd zijn gevoelig voor dit soort gebeurtenissen en dat merkte ik zelf wel in de lessen aan ze. Ik vond het wel moeilijk om ermee om te gaan en ben afgelopen november wel overal heengegaan (2 leerlingen overleden in 10 dagen tijd) ondanks dat ik de leerlingen niet heel goed kende omdat ik pas sinds dit schooljaar verbonden ben aan deze school.
kking
Geplaatst: 10-01-15 09:37
Lees meestal alleen maar mee. Ik ben inval leerkracht in het basisonderwijs. Ik zou wel gaan al zou het alleen maar voor het steunen van mijn collega's zijn. Met dit soort dingen ga ik altijd wel.....je kunt maar 1 keer gaan.....of lang spijt hebben
Ik zou persoonlijk wel heen gaan, Sonja. Ook gewoon uit respect want het blijft een leerling. Maar bah zeg, zo jong... niet te geloven.
In ieder geval, had afgelopen week een meeloopdag en ondertussen ben ik overtuigd van mijn studiekeuze. Eerst nog slagen voor mijn examens maar wil dan graag de opleiding lerarenopleiding Nederlands gaan doen.
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in juni afgestudeerd aan de pabo. Van augustus tot december heb ik als invaller gewerkt in een groep 7/8 en sinds maandag werk ik fulltime als docent Nederlands Tweede taal
kking
Geplaatst: 12-01-15 22:30
Sonja hoe was die bijeenkomst?
Wijslander
Geplaatst: 12-01-15 22:35
kking schreef:
Sonja hoe was die bijeenkomst?
Lieve vraag! Zwaar, kippenvel... ben wel heel blij dat ik gegaan ben! Nu grieperig, pff...
kking
Geplaatst: 13-01-15 08:22
Fijn te lezen dat je blij bent dat je bent gegaan, ondanks dat het zwaar was. Tja dit gaat je niet in de koude kleren zitten plus veel zieken ...tel uit je griep.
Hier in mindere mate, wel herkenbaar. Tijdens rapportvergaderingen wordt er hier voor opvang gezorgd waar je gebruik van mag maken. Jammer genoeg mogen honden daar dan weer niet naartoe
Nou ja, het gaat niet eens om opvang, ik had gisteren een baby en 3 peuters in mijn vergaderruimte rondrennen en spelen. Enorm storend. Ik vond het echt bizar, maar ja, ga je dan aankaarten of niet?
Tamara
Geplaatst: 13-01-15 17:49
Apart Heb wel een duopartner die haar kinderen bij ons op school heeft zitten en inmiddels ze niet meer naar de voorschoolse opvang brengt, maar dat kwartier voordat ze met goed fatsoen buiten op het plein kunnen gaan staan, bij haar in de klas laat. Dat vind ik al een aparte situatie, maar dat wordt bij ons geaccepteerd, adjunct doet het soms ook. Maar tijdens een vergadering vind ik wel heeeeeel vreemd Zijn dat dan vergaderingen waarbij ook parttimers die niet werken verplicht aanwezig moeten zijn?
Ja, gisteren wel ja. We hebben volgende week informatieavond voor potentiële nieuwe leerlingen, dus we hadden nog een flink overleg. En daar waren inderdaad mensen aanwezig die (denk ik) vrij zijn normaal gesproken.
Ik snapte al dat het bij jou niet om opvang ging, inderdaad Goof! Lastig. Wellicht hebben mensen toestemming gevraagd hun kinderen mee te brengen? Of misschien is men bang dat mensen wegblijven als ze hun kinderen niet mee mogen nemen?
Het onderwijs is natuurlijk altijd een vreemde eend in de bijt met dit soort dingen. Mensen met kinderen zien dat als een van de grote voordelen.
Neemt niet weg dat ik het ook heel irritant zou vinden! Zeker als de kinderen zich dan niet rustig houden. Waarschijnlijk zou het een stuk minder opvallen als ze rustig boekjes aan het kijken waren o.i.d.
Imaginaerum
Geplaatst: 13-01-15 18:53
Kinderen mee tijdens vergaderingen..? Bizar. Hier nog nooit meegemaakt.
Bij ons zijn er ook nooit kinderen bij de vergadering. Lijkt mij niet fijn ook.
Bij mij in de klas zijn er veel kinderen ziek. Bij elkaar 7! Er heerst weer van alles.
Imaginaerum
Geplaatst: 17-01-15 01:41
Hoe gaat het bij jullie?
Ik had vandaag mijn laatste dag op mijn stageschool. Cupcakes gebakken voor al mijn leerlingen (wát een werk ), een brownietaart voor onze sectie gemaakt, fles wijn en bos bloemen voor mijn stagebegeleidster meegebracht en ook een flinke doos merci voor de rest van de collega's meegesleept. (Mijn vriend had ik maar even als pakezel gestrikt ) Ik stond in de kantine afscheid te nemen, werd ik even door één van de conrectoren aan de mouw getrokken, ze wilden me nog even een voorstel doen. Long story short, ik ben per direct in dienst gekomen. Ik heb 1 klas (3 lesuren per week) omdat ik nog even mijn studie moet afronden. Wie weet wat de toekomst brengt, maar ik ben nu compleet in de wolken!