Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:56

Karin, waar heb jij je cv opgezet? :)

Ik word nu echt moedeloos.... Helaas via het netwerk ook een afwijzing. Ik ben nog niet eens tot een uitnodiging van een gesprek gekomen. Ik mis zo enorm de uitdaging bij mijn bijbaan, niveau is echt veel te laag voor mij.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:04

Ik weet niet of je studeert oid? Maar als je dat wel doet, wilt het soms nog wel eens helpen als je gewoon brutaal op een docent af stapt en of hij nog enig idee heeft of iemand nog werk heeft voor een student. Bijv. in de vorm van een studentassistentschap. Ideaal zijn dat soort baantjes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:04

Afgestudeerd al ;) dus daar heb ik niets aan helaas.

Werkervaring heb ik ook al meegepakt, leuk voor de uitdaging :j maar leverde alsnog geen werk op en geen geld. Nu heb ik iig wel geld :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:11

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar wellicht dat er hier wat ideeën zijn waar ik nog niet aan heb gedacht. Een vriendin van mij heeft donderdag a.s. een sollicitatiegesprek. Hiervoor is ze gevraagd een persoonlijk voorwerp mee te nemen wat haar typeert. Iemand ervaring met dit soort dingen? We zitten nu al een tijdje te brainstormen, maar veel verder dan de eigenschappen die ze wil benadrukken (oa. flexibiliteit en helpend 'vermogen') komen we niet..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:19

vuurneon schreef:
Karin, waar heb jij je cv opgezet? :)

Ik word nu echt moedeloos.... Helaas via het netwerk ook een afwijzing. Ik ben nog niet eens tot een uitnodiging van een gesprek gekomen. Ik mis zo enorm de uitdaging bij mijn bijbaan, niveau is echt veel te laag voor mij.

Ik word het meest gebeld vanaf nationalevacaturebank.nl, vervolgens monsterboard en vanmorgen werd ik voor het eerst gebeld vanuit werk.nl (UWV site).
Ik probeer 1x per 2 weken een kleine wijziging aan te brengen waardoor ik weer naar de oppervlakte kom :Y) .

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:24

Sorry, ik kom ook even binnen vallen.
word echt helemaal gek!!!!
heb vorig jaar een halfjaar stage gelopen bij iberostar in mallorca achter de receptie. waaanzinnig
daarna een halfjaar stage bij D-reizen
het liefste ga ik nu ook weer naar het buitenland aangezien ik afgestudeerd bent. maar omdat het seizoen al begonnen is
en ik in spanje van het kastje naar de muur word gestuurd met manana manana manana.
heb ik me mezelf er al een beetje bij neergelegd om hopelijk nog iets in toerisme te vinden hier!
dus nu ook maar weer aan het zoeken...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:58

imd schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar wellicht dat er hier wat ideeën zijn waar ik nog niet aan heb gedacht. Een vriendin van mij heeft donderdag a.s. een sollicitatiegesprek. Hiervoor is ze gevraagd een persoonlijk voorwerp mee te nemen wat haar typeert. Iemand ervaring met dit soort dingen? We zitten nu al een tijdje te brainstormen, maar veel verder dan de eigenschappen die ze wil benadrukken (oa. flexibiliteit en helpend 'vermogen') komen we niet..

Foto met een dierbaar iemand? (liefst met mooi verhaal als schattig oud omaatje of vriendin die ze uit de put geholpen heeft)
Ik zou zelf denk ik mijn klimgordel (doe aan sportklimmen) oid meenemen: stressbestendig, flexibel, samenwerken en zelfstandig
Leuke opdracht trouwens :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:23

imd schreef:

Dat is een lastige opgave...............

Heeft ze een pandora met bedels die allemaal een bijzondere reden/betekenis hebben?

Of ze neemt bijvoorbeeld haar sleutelbos mee.
Huissleutel: wanneer ze samenwoont of koophuis heeft kan dat staan voor geluk of liefde. En dan bijvoorbeeld vertellen dat ze graag mag klussen of juist heerlijk in de tuin mag zitten.
Autosleutel: Kan staan voor vrijheid, gaan en staan waar ze wil met eigen vervoer
Sleutel van zadelkast: iets over paardensport vertellen als hobby.

Alle sleutels hebben namelijk iets met ''jou'' te maken en zijn onderdeel van je leven.
En dat juist combineren met sterke punten. Net als wat mijn voorganger ook al zegt, flexibel, stressbestendig, etc etc

Moet ze morgen op gesprek, succes!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:52

Woehoe!!!
Ik mag morgen op gesprek bij mijn oude werkgever waar in december mijn contract niet verlengd werd....
Ze zoeken iemand voor de 'vakantie' periode, in elk geval ca. 4 maanden.... Dus ga morgen lekker onderhandelen, heb het daar altijd super naar mijn zin gehad dus dit is in mijn ogen een buitenkans....
En wie weet wat er in die 4 maanden kan gebeuren....
Me happy!!!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:31

Goed, toen ik me hier gister melde was ik al een tijdje opzoek naar werk. Maar gelijk daarna had ik dus al een baan, ben vandaag aangenomen :'). Ik blijf wel open staan voor andere baantjes voor in de toekomst, want ik wil dit niet de rest van mijn leven gaan doen! Dus lees hier wel mee :).

Morgen weet ik of ik ga verhuizen of niet dus dan weet ik ook in welke omgeving ik werk ga zoeken :).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:19

Ow ow ow, ik heb een dilemma. Terwijl mijn zoektocht naar een baan in mijn vakgebied gestaag doorloopt, ben ik momenteel dus als oproep receptioniste aan het werk. Heb het er prima naar mijn zin, omdat het bij de unie is, zie ik regelmatig bekende gezichten, ik kan goed overweg met collega's etc. Het bevalt me goed!

Enige probleem is is dat het oproep is, en ik alleenstaand ben en dus financieel er wel enorm van afhankelijk ben. Nu zal tot eind augustus de uren geen enkel probleem zijn, ivm vakantie, maar daarna zal het toch gaan teruglopen verwacht ik.

Nu ben ik vandaag gebeld door een ander bedrijf, die in principe tot begin 2014 fulltime werk voor me hebben! Alleen het werk lijkt me voor mijn gevoel minder leuk, zeker omdat ik het zo naar mijn zin heb! Maar ja, het is wel fulltime en dan heb ik in ieder geval zekerheid en stabiliteit en kan ik rustig verder op zoek, zonder halsoverkop iets nodig te hebben.

Oh darn! Mijn hoofd zegt, pak die baan, mijn gevoel zegt, blijf waar je bent.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:38

Ik heb door de jaren door schade en schande geleerd dat je hart volgen het beste is dat je kunt doen, ook in deze tijd. Daarbij, wanneer je je op een fulltime baan stort in een vakgebied dat je niet erg trekt, timmer je je mogelijkheden erg dicht. Wie weet wat er nog voor moois op je pad komt :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:53

Mjah, ook iets om over na te denken. Het is alleen wel echt een "tijd vuller" tot ik een PhD plek ga vinden en die ga ik echt wel vinden, vraag is alleen wanneer. Het voordeel van dit fulltime werk is wel dat er iets minder druk achter zit om die plek ook te vinden. Ik weet nu al, dat als ik eind augustus nog niks heb, dat als ik zou blijven waar ik zit ik wel echt flink zou gaan stressen om geld.

Ga sowieso morgen even terug bellen, en het gesprek aan. Weet bijvoorbeeld ook nog niet wat mijn salaris zou zijn. Als die echt veel lager uitvalt of zo?

Pffff lastig. Nou moet ik er ook bij zeggen dat ik iemand ben die niet van verandering houd en nu net na maanden van onrust een beetje balans heb gevonden en ik ervoor huiver dat te verstoren. Het zou kunnen dat daar mijn tegenzin ook vandaan komt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:28

Heino en annastasia, bedankt voor de reacties :) Ik heb het naar haar doorgestuurd en ze kon er zeker wat mee. Vandaag is het assessment/sollicitatie inderdaad dus ik ben benieuwd :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:35

Nou, net even gebeld, ze gaat vanmiddag het een en ander bespreken en zou contact opnemen als ze concreter informatie heeft over salaris ed. Ik zou voor de zomer dan als vakantie kracht zijn en dus minimum loon, dan kan ik beter blijven zitten waar ik nu zit eigenlijk. Vanaf september zou er dan iets ander werk zijn tegen ook een hoger salaris.

Mogelijk zou ik tot eind augustus kunnen blijven waar ik zit, en dat ik dan vanaf september bij hun aan de slag kan. Dat zou ideaal zijn wat mij betreft. Maar goed, afwachten maar.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:28

Weer een afwijzing... Pff, hoop toch echt daat ik wat vind!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:37

Hier ook weer 2 afwijzigingen ... Echt balen. En weer wordt het gegooid op te weinig ervaring :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:57

Hier ook al... Word er moedeloos van..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:54

Ook hier.. ze vragen junior of starters maar zeggen dan wel te weinig ervaring als reden voor het afwijzen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:10

En dan vraag ik me af hoe ik aan die ervaring moet komen... ik heb geprobeerd om in het ziekenhuis een soort stage te regelen zodat ik werkervaring krijg, maar daar doen ze niet aan. Ze hebben al werk genoeg met de gewone stagiaires (en dat terwijl er vanuit het MBO dit jaar maar 2 stagiaires zijn ipv de normale 8)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:45

Dobel schreef:
Ook hier.. ze vragen junior of starters maar zeggen dan wel te weinig ervaring als reden voor het afwijzen.

Hhahah jaaaa... De bekende grap. Ik zat bij de laatste 2 bij een verzekeringsmaatschappij... Juniorfunctie... Nemen ze die met 4 jaar werkervaring aan omdat die meer werkervaring heeft. Ik zie de logica niet :=

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:18

Die ze dan aannemen gaat wel voor dat junior salaris aan de slag. mensen zijn nu vaak zo wanhopig dat ze ook op vacatures reageren waarbij ze van te voren weten dat het salaris minder zal zijn.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:28

In mijn vakgebied nemen ze op dit moment HBO mensen aan voor MBO werk... Schiet dus ook niet op voor een MBO-er

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:42

yrsa_karlijn schreef:
Die ze dan aannemen gaat wel voor dat junior salaris aan de slag. mensen zijn nu vaak zo wanhopig dat ze ook op vacatures reageren waarbij ze van te voren weten dat het salaris minder zal zijn.

Ja absoluut. Voor mij was het zuur, maarja....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:05

Ik ben ook afgewezen op een startersfunctie vanwege te weinig ervaring :+
Duhu, het is ook een startersfunctie....

Maar ja, ik zie zelfs stagiaires worstelen om een stageplek te bemachtigen, dat is ook sneu. Loop je compleet vast al in je opleiding.

Ik merk het ook al bij het bedrijf waar ik werk; itt andere jaren, worden er geen vakantiekrachten aangenomen.