1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:32

Doe ik nu ook, gewoon aangeven hoe laat ik ongeveer thuis ben en of ik thuis eet. Alleen gaat ze me dan lastig vallen via de Facebook chat terwijl ik in college zit :\

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:28

oh nee dat meen je niet := das wel heel erg inderdaad

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:38

Dat is inderdaad niet leuk suus_pepper.
Gewoon niet op fb gaan tijdens de les? Kan ze je ook niet lastig vallen. Of anders aangeven dat je niet wilt worden lastig gevallen tijdens college.

Bij mij gaat het tot nu toe wel goed, druk aan het leren voor de tentamens.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 01:15

Blon_D schreef:
....
Wat ik niet begrijp is dat ik klasgenootjes heb die veel uren werken naast hun studie en behoorlijk feesten in het weekend. Hoe doen jullie dat? Haal je dan nog een beetje een leuk cijfer of is dat allemaal met hakken over de sloot werk?

Tja... Plannen ofzo inderdaad. Ik heb al mijn punten binnen, sta een 7,8 gemiddeld en doe nog extra vakken om mijn honours te halen. Daarnaast heb ik nog een druk sociaal leven met een actieve studievereniging, een commissie, vrienden en veel feestjes en daarnaast werk ik nog zo'n 12 uurtjes per week. Soms vraag ik me ook wel af hoe ik het trek hahaha.

Pff Suus dat lijkt me idd erg vervelend! Toch eens erover praten met je moeder? Is imo ook geen gezond gedrag van haar hoor...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:31

jullie ook tentamenweek?

Heb gisteren mijn eerste tentamen gehad, was een herkansing Sociologie van vorig jaar, 3e kans dus. Had deze 's middags, en ja hoor de treinen reden niet meer door de storm. Mijn moeder vertrouwde het niet als ik alleen naar Zwolle zou rijden. Mijn vader wou wel rijden, en uiteindelijk is mijn moeder ook nog mee gegaan :+
Vanmiddag resultaat gehad en heb een 6,7! pak van m'n hart zeg!

Deze week nog 3 toetsen te gaan, morgen Ontwikkelingspsychopathologie en vrijdag Schoolpedagogiek en Jeugd- en gezinssociologie.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:57

Goed zo!
Nee, ik heb volgende week tentamenweek :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:45

Wat goed! Hier volgende week mijn tweede tentamenweek alweer ( Europees recht en Heffingen lokale overheden)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:10

Iedereen succes met de tentamens! Ik heb ze (gelukkig) in december en januari pas.

Hier is het ook redelijk druk. Heb besloten 2 studierichtingen te doen, dus doe nu Recht & ICT + Rechtsgeleerdheid. Dit semester 1 vak extra, maar het komende semester wordt het echt druk. Achja, we zien wel in hoeverre ik het volhoud, als het niet lukt heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:15

:wave:
tijdje hier niet geweest,, druk!

Vorige week mijn p-uitreiking ook gehad en zit nu alweer in de toetsweken :)
gelukkig hoef ik volgende week maar voor 1 toets naar school

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:57

Heb deze hele week stage en volgende week tentamens dus geen idee wat ik nu op bokt doe eigenlijk :+

Bah, lees net dat een jongen die vorig jaar bij mij op de opleiding zit vermist is, is gisterochtend vertrokken naar zijn stage maar daar nooit aangekomen... Ken hem alleen van gezicht maar vind het toch wel akelig...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:54

Mooi cijfer LiiND_Y.
Ronaa94, dat is niet leuk om te horen, ondanks dat je hem alleen van gezicht kent.
Iedereen succes met de tentamens.

Gister mijn eerste tentamen gehad, ik vond hem vrij pittig, vooral omdat steeds tijdens college werd aangegeven dat ze niet zo diep op de stof in zouden gaan... En wat doen ze, diep op de stof ingaan. Morgen tentamen boekhouding wat mij denk ik wel moet lukken, maandag nog een taaltoetsje en dan 2 weken vrij *\o/*

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:50

Ik heb mijn eerste twee leer tentamens gehad morgen om 16.00 uur nog 1 en de rest kan niet zo moeilijk zijn. De eerste 2 tentamens wel verkloot denk ik.. Morgen gaat wel goed daar ben ik niet zo bang voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:16

oooh wat naar zeg, suus pepper... Kun je niet op kamers gaan als het echt niet zo goed meer botert?

Ik ben, weer, ziek. meh.
Ik ben nu officieel allergisch voor toetsweken geloof. Voor 1 toets heb ik deze week mijn 4e kans, en daarvan ben ik dan dus 3x ziek geweest, en die andere was een paar dagen na mijn vakantie.. dus dat schoot ook niet op.
Ben niet heel erg ziek, maar ziek genoeg om me niet goed te kunnen focussen op school (verhoging/koorts enzo) ..

T voelt zo oneerlijk. Weet echt niet wat ik moet doen... |( . Want die toets ga ik echt verknallen. En ook nog een presentatie van corig jaar, die bedoeld was voor 6 personen en die ik in mijn eentje moet gaan geven omdat ik toen dus ook ziek was. (en tijdens de herkansing ook :+ ) .
Ik wil echt van de aardbodem verdwijnen en weer terug komen als dit er allemaal achter de rug is. Lang. Leve. School. Hiep hoi.

t zijn nog P-vakken ook , helaas. Dus wel belangrijk.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:09

Ik kan wel op kamers, maar ik hoop stiekem dat vriendjelief binnenkort een huisje heeft en mij vraagt om bij hem te komen wonen :o
Dat is echt vervelend Menino.. Ik ben nu ook ziek (mijn wond van de keelamandel operatie van 2 maanden geleden is weer open) maar elke keer ziek zijn is pas naar.. Heel veel beterschap! :(:)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:24

Menino, ik zit wel in dit topic maar reageer niet zo vaak, wil je nu toch even een hart onder de riem steken! Hoeveel pech jij hebt gehad is echt niet normaal, ik hoop dat er straks echt even een goede periode aanbreekt! Heel erg veel beterschap! :* :(:)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:48

Zo en hoe is het bij jullie tentamens gegaan? Ik heb voor as dinsdag nog een assessment en vrijdag nog een presentatie. Ik heb nog maar 1 cijfer terug :( Ik weet dat ik onderzoeksvaardigheden voldoende heb en het sollicitatiegesprek voor het tweede jaar is ook voldoende maar nog geen cijfers van. Ik heb Inleiding recht afgesloten met een 9 :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:35

Blon_D schreef:
Zo en hoe is het bij jullie tentamens gegaan? Ik heb voor as dinsdag nog een assessment en vrijdag nog een presentatie. Ik heb nog maar 1 cijfer terug :( Ik weet dat ik onderzoeksvaardigheden voldoende heb en het sollicitatiegesprek voor het tweede jaar is ook voldoende maar nog geen cijfers van. Ik heb Inleiding recht afgesloten met een 9 :D

Bij mij niet zo goed... :=
Mede ook door het verhuizen van boerderij naar gewoon huis en de verkoop van mijn 2 pony's mn hoofd er niet bij kunnen houden. Heb nu 1 cijfer terug, een 3,5, waar ik het boek niet open voor had gehad. Andere tentamen ging wel goed.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:45

Jeetje Menino, wat een pech zeg :(:)

Ik heb alle tentamens achter de rug. Had al aangegeven dat ik de herkansing voor m'n P al had gehaald. Woensdag had ik ontwikkelingspsychopathologie, deze heb ik ook gehaald! :D Vrijdag had ik jeugd en gezinssociologie en Schoolpedagogiek. Jeugd en gezinssociologie helaas niet gehaald (wel verwacht). Tijdens het tentamen van Schoolpedagogiek waren er te weinig exemplaren waardoor er veel onrust was in de zaal. We hebben toen bericht gehad dat we dat tentamen overnieuw mochten maken, dus gisteren heb ik die weer gemaakt. Nu hopen dat die voldoende is en dat ik de volgende periode maar één her heb, dan ben ik erg tevreden! :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:01

Marieke1495 schreef:
Blon_D schreef:

Bij mij niet zo goed... :=
Mede ook door het verhuizen van boerderij naar gewoon huis en de verkoop van mijn 2 pony's mn hoofd er niet bij kunnen houden. Heb nu 1 cijfer terug, een 3,5, waar ik het boek niet open voor had gehad. Andere tentamen ging wel goed.

Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je je hoofd er niet naar hebt staan :(:) Maar een 3,5 voor een vak waar je het boek niet voor open hebt gehad geeft iig aan dat je het wel haalt als je er wat tijd in stopt :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:11

Tsja dat is dan misschien nog iets positiefs :=
Nu komt de winter er weer aan, dus veel thuiszitten. Moet lukken die 2 vakken te herkansen denk ik :j

Iedereen verder aan periode 2 begonnen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:21

2 herkansingen zijn nog wel te doen denk ik inderdaad :) Ik ben afgelopen week begonnen met de 2e periode. Zelf tevreden over het resultaat van de toetsweek. Heb 1 toets niet gehaald van de 4. Heb 2 toetsen precies goed gemaakt, had op beide een 5,5 :=

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:43

Ik heb alle 7 toetsen gehaald alleen de Nederlands toets weer niet. Heb mij nu opgegeven voor bijles :)
Tweede kwartiel start maandag :o

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:47

7 toetsen is heel goed Blon_D! Jammer van Nederlands..

Ik zit weer met een dilemma, ik kan mij opgeven om eerste jaars studenten te helpen die weinig studiepunten hebben gehaald. Lijkt me super leuk en denk ook dat ik er geschikt voor ben. Nu heb ik alleen een aanbevelingsbrief nodig. En ik heb het nooit leuk gevonden om dat soort dingen aan mensen te vragen.. Ik denk dat ik mijn hogeschoolmentor maar ga vragen, al heb ik die al een half jaar niet gezien. Het gaat volgens mij meer om de formaliteit..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:38

LiiNd_Y schreef:
2 herkansingen zijn nog wel te doen denk ik inderdaad :) Ik ben afgelopen week begonnen met de 2e periode. Zelf tevreden over het resultaat van de toetsweek. Heb 1 toets niet gehaald van de 4. Heb 2 toetsen precies goed gemaakt, had op beide een 5,5 :=

+ de 3 nieuwen die we erbij krijgen is het wel veel stof helaas. :=

Een echte studenten 10, goed gedaan!

Blon_D schreef:
Ik heb alle 7 toetsen gehaald alleen de Nederlands toets weer niet. Heb mij nu opgegeven voor bijles :)
Tweede kwartiel start maandag :o

Zo, keurig!

suus_pepper schreef:

Ik zit weer met een dilemma, ik kan mij opgeven om eerste jaars studenten te helpen die weinig studiepunten hebben gehaald. Lijkt me super leuk en denk ook dat ik er geschikt voor ben. Nu heb ik alleen een aanbevelingsbrief nodig. En ik heb het nooit leuk gevonden om dat soort dingen aan mensen te vragen.. Ik denk dat ik mijn hogeschoolmentor maar ga vragen, al heb ik die al een half jaar niet gezien. Het gaat volgens mij meer om de formaliteit..

gewoon hulp vragen, ookal is het misschien even lastig.
Project klinkt leuk! :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:31

suus_pepper schreef:

Gewoon doen klinkt leuk!