Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:47

Kaatje, ze proberen je gewoon te manipuleren. Een rotgevoel geven zodat jij straks meteen het eerste voorstel waarmee ze komen, tekent. Ik heb zoveel van dit soort dingen bij de hand gehad.
Dus doe gewoon je ding, thuis ga je mopperen en huilen, hier blijf je lachen en je werk doen.

Je werkgever heeft gewoon ook pech gehad met alles en daar moet hij nu voor betalen. Heeft hij zelf zitten slapen of iemand van P&O?

Net bij ander bureau geweest, gaan meteen voorstellen en ik hoor vrijdag meer. Contract zou pas in gaan per half juni en wat mij betreft zou dat precies matchen met afloop van de uitkering.
Alleen blijf ik in dit geval bij het uzb in dienst en niet bij die werkgever. Ook op basis van 0 uren contract en dat vind ik wel jammer.

Mocht er wat te kiezen vallen qua banen dan zal ik dus moeten kiezen voor degene met een vast contract direct bij de werkgever.

We gaan het afwachten, beide heel positief en ik kan ook aan de slag als vrijwilliger. Grappig hoe het allemaal ineens gaat lopen. Nu hopen dat er in ieder geval uit 1 van beide iets voorkomt.

WOW Doubt, goed zeg! Hier gaan de duimen ook aan en ik zeg: toi toi toi voor vanmiddag!!! +:)+

Fargo, jij nog nieuws??

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:52

Jullie zijn liehief!!!! Dimple exact zoals je opschrijft! Ja dat doen ze geloof ik :j Maar mij krijgen ze niet klein, heb ik teveel voor mee gemaakt ;)

Dimple ga voor je duimen, 0-uren contract hoeft niet verkeerd te zijn hoor! Ik hoop voor je dat je snel weer een baan hebt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:00

Nee hier is het op het moment dodelijk stil terwijl er toch aardig wat dingen verzonden zijn de afgelopen weken, gewoon geen respons is kennelijk ook respons tegenwoordig. Wel jammer .. zal weer eens een beetje spitten in de mail vandaag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:03

Ik zit op dit moment te wachten op reacties van Miss Etam, als ik binnen een week niks hoor is het meteen een afwijzing, en op een van Jola Mode. Verder heb ik een leuke vacature gezien maar daar wil ik eerst iets meer informatie over.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:12

Wat voor functie bij Miss Etam Amanda? In een winkel of op hoofdkantoor?

Het is ook een beetje drama met de salaris indicaties die ik tegenkom op het moment qua functies -O- -O- -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:17

fargo schreef:
Wat voor functie bij Miss Etam Amanda? In een winkel of op hoofdkantoor?

Het is ook een beetje drama met de salaris indicaties die ik tegenkom op het moment qua functies -O- -O- -O-

In de winkel als verkoopmedewerker. Ik zou het zelf te gek vinden om iets te doen met personeelsmanagement. Dat trekt mij echt maar ik heb geen ervaring noch een opleiding in zulke functies.

Ik vind het echt verbazingwekkend wat ik in sommige vacatures lees aan eisen en wat daar dan vervolgens aan salaris aanhangt.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:24

Miss Etam was vorige week in het nieuws, dat het met het moederbedrijf daarvan niet goed gaat (Uitstel van betalingen). Weet niet of er inmiddels al een overname van de winkels is geweest.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:25

Fargo, qua salarissen is het echt waardeloos. Heel veel mensen die thuis zitten en niet anders kunnen dan een baan kiezen met een lager salaris omdat ze anders gewoon NIKS hebben. Kijk naar mij!

Laag insteken vind ik niet erg, maar er moet wel groei in zitten bij goed functioneren. Bij de bank waar ik werkte stapte ik ook lager in, maar had een jaar later er 500 euro bij. :j

Bij die werkgever van vandaag met de vliegtuigen lever ik bruto 600 euro in!!
Die van gister (supermarktketen) steekt al hoger in dus daar verwacht ik meer van.

Goed gespeeld Kaatje, toppertje!!

Amanda.......opleiding volgen? Is dat een optie?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:30

Dat klopt daffieduck, dat hoorde ik ook al. Dus ben eens benieuwd...

Dimple, dat was een optie idd! Ik heb namelijk getwijfeld tussen het onderwijs en personeelsmanagement. Alleen heb ik daarin een 'verstandige' keuze gemaakt door te gaan voor een baan waarin ik dacht er uiteindelijk meer werk in te vinden. En dat is dus het onderwijs geworden. Daar volg ik nu een deeltijdopleiding in.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:43

Hoi! ff bijgelezen....

succes Dimple! Zit aardig schot in de zaak! Het zal je binnenkort toch wel gaan lukken, ik duim voor je!

Sterkte Kaatje, zal niet fijn zijn om te werken met zo'n sfeer... dapper hoe je dit volhoud en ik ben benieuwd wat er uit rolt!

Succes met je scriptieverdediging Doubtless! :)

Iedereen weer succes met solliciteren!
Hier niets concreets te melden... 2 afwijzingen verder en al een tijdje geen gesprekken meer gehad -O-
Gisteren een workshop gevolgd van de broekriem (http://www.debroekriem.nl/ voor wie het niet kent). Ging over ''je eigen droombaan creëren''. Beetje zweverig gelul van een tjakka-achtig-figuur.... kon er eigenlijk weinig mee....
Hij is zelf loopbaancoach geworden na 2 jaar werkloosheid. Maar we kunnen toch moeilijk allemaal loopbaancoach worden? :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:55

Amandavd schreef:

Dimple, dat was een optie idd! Ik heb namelijk getwijfeld tussen het onderwijs en personeelsmanagement. Alleen heb ik daarin een 'verstandige' keuze gemaakt door te gaan voor een baan waarin ik dacht er uiteindelijk meer werk in te vinden. En dat is dus het onderwijs geworden. Daar volg ik nu een deeltijdopleiding in.

Ik heb aantal jaren terug bij Miss Etam op het hoofdkantoor gewerkt, als er een bedrijf serieus bezig is met mode en het monitoren van verkopen en wat aanslaat en niet, zijn zij het wel. Doodzonde dat ze in de problemen zitten, maar het zal nog wel even loslopen denk ik hoor, hoop ik in ieder geval.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:57

fargo schreef:
Amandavd schreef:

Ik heb aantal jaren terug bij Miss Etam op het hoofdkantoor gewerkt, als er een bedrijf serieus bezig is met mode en het monitoren van verkopen en wat aanslaat en niet, zijn zij het wel. Doodzonde dat ze in de problemen zitten, maar het zal nog wel even loslopen denk ik hoor, hoop ik in ieder geval.

ik hoop het ook want vanwege mijn maat shop ik daar ook met regelmaat. Een van de weinige winkels met fijne leuke en passende broeken voor grotere maten. Wat leuk dat je daar gewerkt hebt!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:15

Wat leuk zoveel goede berichten! Ook weer mensen met afwijzingen maar volhouden he!
Over die wmo adviseur.. ze zoeken idd veel mensen maar alleen mensen met ervaring.. heb je geen ervaring kom je er echt niet tussen. Ik kijk er no ook naar. Traineeship zou evt kunnen maar dan wordt je echt gedetacheert en lever je veel loon in. Ik zit er niet echt op te wachten om het hele land te moeten doorrijden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:16

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:24

Dimple schreef:
We gaan het afwachten, beide heel positief en ik kan ook aan de slag als vrijwilliger. Grappig hoe het allemaal ineens gaat lopen. Nu hopen dat er in ieder geval uit 1 van beide iets voorkomt.

Nou inderdaad, straks heb je nog keus ook +:)+

En... ben je afgestudeerd Doubtless??

Balen dat de sfeer bagger is, hopelijk komen ze snel met een voorstel Kaatje!!

Hopelijk krijg je snel reactie Amandavd!

Ik heb einde van de week een sollicitatiegesprek :):)
Had ik helemaal niet zien aankomen, dus ben verbaasd :))

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:27

Wat ik niet snap is dat hele WMO gebeuren hartstikke nieuw is. Hoe kunnen ze dan 'ervaren' iemand zoeken?

De gemeentes zelf weten niet eens wat ze moeten doen dus ik snap niet hoe ze een ervaren iemand zoeken. Iemand die er zicht op heeft of affiniteit heeft met......
Maar ik zou gewoon volhouden en heel duidelijk aangeven waarom jij denkt dat je met je medische (oid) opleiding toch in aanmerking zou moeten komen.

Fargo,..........dat zijn geen salarissen inderdaad. Maar ik zie telkens meer van dit soort bedragen voorbij komen. Bedrijven weten dat er genoeg mensen zijn die het wel accepteren.

Voor mij is iedere baan ook welkom op dit moment en dat is ook aan mijn CV te zien, dus zetten ze laag in. Dat ik 'nee' zeg is weer een andere verrassing _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:27

Darah wat super! Waar en welke functie??

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:32

Leuk Darah! Veel succes vast! Is het voor een leuke functie?
Wmo adviseur is op zich geen nieuwe functie maar er is sinds dit jaar wel wat veranderd. Ze zoeken mn mensen die dus al ervaring hebben als indicatie adviseur en die ze dan wat bij kunnen scholen. Als starter op dat werkveld kom ik er iig moeilijk tussen. Ik denk als je zelf de wmo opleiding doet dat je gemakkelijk aan de bak komt maar dat is wel een behoorlijke investering.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:36

Begeleider wonen en dagbesteding :D Wel oproepbasis, maar wil gewoon weer aan het werk.
En wie weet kom ik vanuit daar een vaste plek tegen :)

Met de WMO, geen wonder dat ze nu veel ervaren mensen zoeken. Gemeentes hebben zelf te weinig kennis in huis.
Dat was drie jaar geleden ook al duidelijk. Een toenmalig studiegenootje deed zelfs een onderzoek hoe groot de doelgroep was voor een bepaalde gemeente, die hadden gewoon géén flauw idee :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:38

Amandavd schreef:
Ik vind het echt verbazingwekkend wat ik in sommige vacatures lees aan eisen en wat daar dan vervolgens aan salaris aanhangt.

Jep, ze willen dat je zowat zelfstandig de hele boel draaiende houdt met het denk en handelsvermogen van een Master, maar je moet wel bereid zijn het werk te doen aan het loon van een 18jarige schoolverlater. Daar komt het op neer. En ze vinden dan ook nog mensen genoeg die zo wanhopig zijn :D . Maarja, wat moet je anders hé...

Kaatje, volhouden! Ik vind het sterk dat je zo voor je rechten opkomt. En laat de sfeer maar zwak zijn, jij weet waar je het voor doet :)) .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:39

Ik zit zelf ook nog steeds te wachten op reactie van de gemeente. Mijn zoontje en ik allebei chronisch ziek en we kregen altijd een tegemoetkoming. Kan er nu naar fluiten ben ik bang.

En net wat jij zegt Deco, het was er natuurlijk al wel, maar niet zoals nu. Gemeenten zijn gewoon niet voorbereid, vind het echt een slechte zaak.

Maar ik ben dan ook een zeikerd. Dingen implementeren terwijl het niet functioneert..........niet mijn ding :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:42

Ik heb toch nog maar gereageerd op de functie, je weet het maar nooit... ze willen eigenlijk al per direct iemand dat zal toch niet lukken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:10

Zit even te kijken... maar cursusje wmo is zo 3000 euro idd... en dat voor 18 dagen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:25

Geld he!! Ze durven wel.

Ik heb ook echt goed gezocht voor mijn opleiding. Wilde niet te lang, niet te kort en zeker niet te duur.
Beetje opleiding bij NCOI kost gewoon ruim 2500 euro. En dan komen er nog allerlei aanverwante dingen bij als 'zaalhuur, lunch, examen etc'. Nou...........dikke *piep*

Fargo, je weet het maar nooit! Niet geschoten is altijd mis.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:42

Nou meiden, ik kreeg net een brief onder de neus met de oprechte excuses......blijk dus een vast contract te hebben :oo

Dus mijn ontslag wordt ingetrokken...... :')

Maar ik kijk wel verder, maar nu heb ik alle tijd om een andere werkgever te zoeken, het vertrouwen is bij mij enorm gedaald........