Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:20

Alweer een tijdje stil hier. Hoe gaat het met iedereen?

Ben nu met een leuke opdracht bezig. Moet een soort collage voor in het verslag maken van het pand voor onze 'organisatie'. En moet ook meubels en kunst uit gaan zoeken, en uiteraard mijn eigen droomhuis. Lekker fantaseren :3 En het prijskaartje maakt ook niet uit, nog leuker :D

Sem_

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:45

Maandag beginnen de tentamens, moet alleen nog beginnen met leren. :Y)
Maar onze projecten zijn wel af!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:47

Gaat goed hier! Beetje druk, allerlei deadlines :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:25

Hier ook erg druk, maandag begint een hele week stage, waarbij ik bijna elke dag 2 lessen moet geven en die dus helemaal moet voorbereiden. En dat is veeeeel werk :+
Daarna een week met herkansingen en daarna een week met tentamens, heb in de week van herkansingen alleen dinsdag een her dus kan de rest van de week veel leren!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:08

Hier ook onwijs druk... veel projecten, presentaties en verslagen. 2e week van april tentamens ( 7 ) dus daar ook al hard voor bezig.
Verder ook allemaal leuke en minder leuke dingen in het sociale leven wat alles nog net iets wat chaotischer maakt in mijn hoofd...

maar nu een weekendje weg, qua planning niet heel ideaal maar kijk er wel naar uit even alleen aan paarden te denken.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:16

Mijn tentamens beginnen ook komende week, eerste is pas op vrijdag, dus heb nog even rustig de tijd, haha. Maar vanaf morgen wel weer lekker aan de bak..

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:04

Bij mij beginnen de tentamens volgende week. Ik ben hard aan het werk aan school (verslagen en leren), maar ik heb er weer spijt van dat ik niet eerder ben begonnen :=

Ik wil zo graag mijn hertentamens halen om mijn P nog te kunnen halen, maar ik ben nu met een communicatieplan bezig die meer tijd kost dan ik had gehoopt..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:08

Hier gaat het op school best goed! Heb nog geen tentamens maar wel al ingeschreven. Baal er wel van dat ik 1 her heb, maar ben al flink aan het leren!
Mijn SLB is echt een balletje, die snapt er niets van. Ik heb hem een aantal keer dingen moeten uitleggen die hij eigenlijk toch wel zou moeten weten. Heb het aangegeven bij de leiding van school.

Vorige week is mijn paard overleden, heb hem midden in de nacht moeten laten inslapen. Dus ik merk wel dat ik er niet helemaal bij ben. Gelukkig vorige week een rustige week gehad.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:44

Ah Roos, logisch dat je er niet bij bent dan met je gedachten, wat naar zeg... Sterkte hoor :(:)

Ik heb vandaag mijn 1e rekenles gegeven op stage, ging best goed :D
Morgen wordt ik al beoordeeld, toch best spannend!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:07

Succes allemaal!
Roos, jeetje, sterkte!!
Rona, succes!

Hier heb ik alle tentamens tot nu toe gehaald, dus de volle 30 studiepunten voor semester 1. Nu die van semester 2 nog :)

Morgen word ik ook beoordeeld, ik ga een taallesje geven.

Vandaag muziekles gegeven en morgen heb ik behalve taalles ook een rekenles en een boekpromotie :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:06

Heejheej, mag ik mij hier ook melden? Dit haar ga ik aan een HBO opleiding beginnen, maar welke... geeeen idee.

Ik doe nu Mbo4 bedrijfsadministratie en dat is niet mijn ding. Ik ben totaal niet gemotiveerd. Cijfers gaan goed, nu de projecten nog.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

Tuurlijk, alleen iedereen in dit topic is dit jaar al begonnen aan een HBO.
Maar dat maakt niet uit! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:12

Mijn tentamenweek zit er weer op! In ieder geval 1 van de 4 gehaald, de rest hopelijk ook! Nu lekker
een week vrij en de week daarna alleen even mijn cijfers ophalen en een presentatie geven. :D
Luizenleventje

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:23

Ooh genieten van de vrije week dus ^^.

Ik heb morgen mijn eerste tentamen van dit blok, en dan volgende week van dinsdag t/m donderdag nog drie.. Morgen maak ik me niet druk om, maar die van volgende week donderdag.. Brr

Project wel weer gehaald, gelukkig.. blij dat ik naar mijn oude projectgroep terug mag, haha. En presenteren wonder boven wonder ook gehaald met een 7.8 XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:46

Hier komende week tentamens.

Ik moet maandag aantal verslagen inleveren, waaronder een project wat ik in mijn eentje moet verbeteren.... De andere 4 projectgenoten zijn gestopt...

Mis alleen de motivatie voor dit project...

Maar ik wil graag mijn p halen! Volgend schooljaar ga ik de overstap maken naar een andere studie. Moet alleen nog aangenomen of ingeloot worden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:47

Balen peca, maar die p is wel mooie motivatie toch! Heb je al wat van ziekenhuizen gehoord?

Wat hebben jullie trouwens allemaal vroeg tentamens! Wij hebben volgende week (dus over 2 weken) pas eerste toets... Hier gaat alles nog lekker vlot :)

Scriptie zo goed als af... Zijn er hier mensen die literatuurstudie moeten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:04

Quir schreef:
Balen [naam], maar die p is wel mooie motivatie toch! Heb je al wat van ziekenhuizen gehoord?

Wat hebben jullie trouwens allemaal vroeg tentamens! Wij hebben volgende week (dus over 2 weken) pas eerste toets... Hier gaat alles nog lekker vlot :)

Scriptie zo goed als af... Zijn er hier mensen die literatuurstudie moeten doen?

Moet elke periode wel een literatuurstudie doen.

P is wel een goede motivatie, was alleen druk bezig met solliciteren enzo. Dat ik het verslag soort van was vergeten... En nu ineens in mijn eentje alles moeten doen is erg vervelend (a) maar we gaan ervoor!

Volgende week hoor ik meer van 1 ziekenhuis of ik door mag naar laatste ronde en bij een andere mag ik volgende week door naar de tweede ronde. Dus nog steeds spanning!

Wel ook al ingeschreven voor decentrale loting, dus nog meer spanning xD

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:07

Wat bedoel je precies met literatuurstudie? :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:11

Oh extra spannend allemaal!

Zou je mijn literatuurstudie, als die af is, eens door willen lezen? Niet inhoudelijk, maar of het een beetje klopt wat en welke volgorde, etc?

Heb je ook meteen beetje idee van mbrt, Haha.

Literatuurstudie, medisch wetenschappelijk artikel schrijven aan de hand van medisch wetenschappelijke artikelen. Je hebt een Pico vraag opgesteld die je moet beantwoorden.aan de hand van literatuur. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:08

Ik wil ook wel dingen nalezen voor mensen als daar behoefte aan is. :) Vind ik zelf altijd leuk,
ik ben binnen ons eigen werkgroepje ook altijd de "eindredacteur".

Elk blok hebben we projecten waar een stukje literatuurstudie bijhoort. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:49

Quir schreef:
Oh extra spannend allemaal!

Zou je mijn literatuurstudie, als die af is, eens door willen lezen? Niet inhoudelijk, maar of het een beetje klopt wat en welke volgorde, etc?

Heb je ook meteen beetje idee van mbrt, Haha.

Literatuurstudie, medisch wetenschappelijk artikel schrijven aan de hand van medisch wetenschappelijke artikelen. Je hebt een Pico vraag opgesteld die je moet beantwoorden.aan de hand van literatuur. :)

Is goed, stuur maar dan kijk ik er even naar. Heb zelf al een eind scriptie moeten schrijven, dus qua opbouw etc kan ik even helpen :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:32

Quir schreef:
Balen peca, maar die p is wel mooie motivatie toch! Heb je al wat van ziekenhuizen gehoord?

Ja, ik heb hem vorige week ingeleverd. :))
Ook met PICO vraag etc.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:53

Oh dat is tof! Denk dat ik m morgen af heb, zal dan wel even pbtje sturen voor email adressen.

Inhoudelijk is niet heel hard nodig, maar vooral of de opbouw klopt en ik niets mis. Is maar 10 pagina's waarvan ruim drie tabellen zijn. :)
En voor jou misschien wel leuk om te zien waar wij bij mbrt mee bezig zijn, peca. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:55

xLoki schreef:
Quir schreef:

Ja, ik heb hem vorige week ingeleverd. :))
Ook met PICO vraag etc.

Was de studie goed gelukt? Zou je m misschien willen sturen? Ik doe er verder niets mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:11

Quir schreef:
Oh dat is tof! Denk dat ik m morgen af heb, zal dan wel even pbtje sturen voor email adressen.

Inhoudelijk is niet heel hard nodig, maar vooral of de opbouw klopt en ik niets mis. Is maar 10 pagina's waarvan ruim drie tabellen zijn. :)
En voor jou misschien wel leuk om te zien waar wij bij mbrt mee bezig zijn, [naam]. :)

Is goed!