Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:10

Ik denk dat iedereen wel iets aan kerst heeft gedaan hier.
Ik krijg per februari een stagiaire, eerste jaars pabo. Ik ben erg benieuwd.

Nu allemaal eerst genieten van onze welverdiende vakantie.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:16

Ik had kerstdiner op stage :) ook nog kerstkadootje gekregen van een ouder en mijn stagebegeleiders.

iedereen fijne vakantie! En natuurlijk fijne feestdagen :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:00

Hoi allemaal ik heb een vraag aan de mensen die de pabo hebben gedaan.

Ik zit nu in mijn eerste jaar, periode 2 en loop nu stage in groep 8.
Helaas heb ik een onvoldoende stagebeoordeling gekregen, terwijl mijn begeleidster altijd positief was tegen mij.

Kan iemand mij vertellen wat het gevolg is van een onvoldoende beoordeling?
Mijn slber mailt niet terug ivm vakantie en dit geldt ook voor mijn begeleider vanuit school.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:34

Stille meelezer hier en 3e jaars student aan de Pabo. Ik weet niet of dat zou kunnen verschillen per pabo, maar bij ons heb je vrijwel automatisch studievertraging wanneer je een onvoldoende krijgt voor je werkplekbeoordeling.
Wel gek dat je het niet aan hebt zien komen, want meestal komen die onvoldoendes niet zomaar uit de lucht vallen. Heb je hier wel naar gevraagd op stage?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:40

Meestal moet je dan je stageperiode opnieuw doen en heb je dus studievertraging.
Hebben ze je ook redenen gegeven waarom je een onvoldoende hebt behaald?
Het lijkt mij dat ze daar goede redenen voor hebben, anders kreeg je wel een voldoende?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:01

Hoi, is het goed als ik meelees?
Ik wil later heel graag juf worden voor groep vijf en/of zes, en ik wil graag weten wat jullie zowel bezig houdt/wat jullie meemaken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:10

kelliiee1993 schreef:
Hoi allemaal ik heb een vraag aan de mensen die de pabo hebben gedaan.

Ik zit nu in mijn eerste jaar, periode 2 en loop nu stage in groep 8.
Helaas heb ik een onvoldoende stagebeoordeling gekregen, terwijl mijn begeleidster altijd positief was tegen mij.

Kan iemand mij vertellen wat het gevolg is van een onvoldoende beoordeling?
Mijn slber mailt niet terug ivm vakantie en dit geldt ook voor mijn begeleider vanuit school.

Een onvoldoende kan wel eens gebeuren, het ligt er per hogeschool aan wat er nu gebeurd.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:42

Ik weet wat ik volgens haar fout doe, tenminste, wat zij tegen mijn schoolbegeleider heeft verteld.
Dat ik geen feedback opneem, dat ik hier niets mee doe. Terwijl zij juist tegen mij zegt dat ze ziet dat ik dit verwerk in mijn lessen.

Heb net een mail van mijn slb'er gehad dat het per student verschilt aan wat de gevolgen zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:34

kelliiee1993 schreef:
Ik weet wat ik volgens haar fout doe, tenminste, wat zij tegen mijn schoolbegeleider heeft verteld.
Dat ik geen feedback opneem, dat ik hier niets mee doe. Terwijl zij juist tegen mij zegt dat ze ziet dat ik dit verwerk in mijn lessen.

Heb net een mail van mijn slb'er gehad dat het per student verschilt aan wat de gevolgen zijn.

Wat vervelend voor jou dar je mentor zulke tegenstrijdige dingen zegt. Ik zou toch even een gesprek daarover hebben als ik jou was.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:52

Ja, donderdag is mijn laatste dag daar en dan ga ik zeker even met haar in gesprek. Ze gaf via de mail aan dat ze dit niet wilde doen voor de vakantie omdat ik anders misschien een rotvakantie zou hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:07

Wat vervelend Kelliiee1993. Succes ermee!

Blegh, vakantie weer bijna voorbij. Ik vind die kerstvakantie altijd zo kansloos. Je bent altijd druk en rust nooit uit in deze vakantie.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:10

Hoe gaan jullie op school en in de lessen om met de aanslag? Ik heb vandaag het nieuws gekeken tijdens mijn lessen. De leerlingen willen er graag over praten en er is absoluut geen onenigheid onderling, maar als ik dan zie hoe de volwassenen reageren... Ik houd mijn hart vast, snik...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:11

Mijn leerlingen hebben het er niet over gehad, ik ben er zelf ook niet over begonnen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:16

Ik was vandaag vrij dus niet de kans gekregen, maar mij vriend had het toevallig in 1 klas wel over wat er gebeurd was. Alleen jammer genoeg wist geen een leerling wat er nou was in Parijs 8)7 _-:(
Het antwoord dat na vele hints het meest in de buurt kwam was: ohja iets met een bomaanslag toch?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:18

Oh, bij mij wisten de meesten heel goed waar het over ging...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:48

Bij mijn stage school ook erover gehad. De meeste wiste wel dat er 'iets was gebeurd' in Parijs. Een enkeling wist wat er precies was gebeurd, zij wilde dan ook graag erover praten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:30

Bij mij had één kleuter het nieuws gezien. Verder hebben ze het er niet over of weten ze het niet.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:26

Ik had t trouwens over een derde klas vmbo...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:58

Toch bijzonder, die verschillen! Ik heb 1 t/m 3 vmbo-t en in elke klas wisten ze ervan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:02

Ze zullen er bij mij ongetwijfeld ook vanaf weten, maar ze zijn er niet over begonnen.
In alle eerlijkheid heb ik daar zelf ook helemaal geen behoefte aan, ik kijk sinds anderhalf jaar heel bewust geen nieuws meer en dat geeft me onwijs veel rust. Als zij erover begonnen hadden had ik het zeker willen bespreken, maar ik heb geen zin om alle ellende van de wereld zelf aan te kaarten in mijn les, ik gooi er liever vrolijkheid in.

Is het bij jullie ook zo absurd druk deze maand? Ik ben na deze ene week al helemaal uitgeteld en dan komen er nog 3 of 4 overvolle weken. Vreselijke maand altijd die januari.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:28

Interessant punt om over na te denken :j Ik ben zeker ook meer van de positiviteit, maar ergens zie ik het ook wel een klein beetje als mijn taak om leerlingen wereldwijs te maken. Bij mijn vak (Nederlands) vind ik ook echt dat de leerlingen moeten leren het nieuws te volgen en het erover te hebben. Zo is het voor mij ook makkelijker om actuele onderwerpen aan te snijden en leerlingen bijvoorbeeld zelf teksten te laten meebrengen naar de les.

Voorheen keek ik het nieuws ook bewust niet, maar sinds ik echt voor de klas sta dus weer wel...

Druk, ja! Maar ik laat me niet gek maken. Dan de boekverslagen maar een paar dagen later nakijken!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:29

Goof, Ik loop 2 dagen in de week stage en ik snap al wat je bedoelt! Ik ga aankomende week 4 dagen naar stage omdat ze mensen tekort komen bij de toetsen en de open dag. Hebben zij meer mensen en ik dingen om een verslagje over te schrijven.

Ik sta nu een aantal weken voor het MBO, en ik moet zeggen dat het me tot nu toe eigenlijk best meevalt. Ik heb een klas die ik lastiger vind maar ook daar valt mee te werken.
Wel heb ik in elke eerstejaars klas minstens 1 leerling zitten die er helemaal niet wil zijn. Die gaan dan binnenkort stoppen met de opleiding maar tot die tijd zit ik met ze opgescheept wat de sfeer best kan verpesten.

Ik ga op mijn stage een onderzoek doen trouwens over het verschil tussen jongens en meisjes in het kiezen van een opleiding, gaat denk ik erg interessant worden!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:02

AnnemiekvM schreef:
Bij mij had één kleuter het nieuws gezien. Verder hebben ze het er niet over of weten ze het niet.

Ik heb niet één kleuter erover gehoord.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:10

Ik hoop trouwens ook dat kleuters helemaal nog niet geconfronteerd worden met dit soort nieuws.

Sonja, ik vind het ook belangrijk dat ze wereldwijs worden hoor, maar dit soort dingen wordt vaak toch al met andere vakken (Nl, maatschappijleer e.d.) besproken. Ik laat het altijd gaan, tenzij ze er zelf graag over willen praten.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:36

Ik heb er ook niks over gehoord op stage, Maarja loop stage in de onderbouw van een basisschool.

Gisteren zo'n leuke knutselopdracht gedaan op stage
Afbeelding