Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:07

Ik ben ook weer op zoek naar een baan.. na een maand gewerkt te hebben sta ik weer op straat en hoor je achteraf dat de schoonzus van de baas is aangenomen..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:26

Balen Ilona!

Hier is intern een superleuke functie vrij gekomen! Bij een ander dochterbedrijf.
Vanavond eens even goed gaan zitten voor de brief! Vind intern solliciteren toch wel lastig.... Je wilt niet te informeel overkomen, maar ook niet te afstandelijk.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:53

dat zijn inderdaad de lastigste brieven. :j

heeft iemand een idee wat ik het beste bij betreft zou kunnen zetten als ik niet de omschrijving van de vacature weet.

Ik heb gebeld naar het bedrijf n.a.v. een tip van een kennis. Ik kreeg te horen wat de werkzaamheden zouden zijn en dat ik
mijn brief maar even op moest sturen.

Nu heb ik echter die advertentie nooit gezien en kan ik ook nergens vinden op internet.

Geen idee wat ik nu bij betreft moet zetten.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:31

na een ochtendje te hebben gewerkt bij de gamma hebben ze me verteld dat ze iemand een vast contract hebben gegeven en ik dus niet meer hoef te komen omdat die gene dus een diploma heeft wat met de gamma te maken heeft wat ben ik boos het was nog wel me eerste dag

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:32

Zuur Chantal,

je had toch nog één sollicitatie lopen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:34

ja bij de albert hein

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:56

Jeetje Chantal, dat is vreemd gegaan! Jammer voor je :(:)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:17

pff Chantal dat is ook niet tof!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:13

Chantaliiejj schreef:
na een ochtendje te hebben gewerkt bij de gamma hebben ze me verteld dat ze iemand een vast contract hebben gegeven en ik dus niet meer hoef te komen omdat die gene dus een diploma heeft wat met de gamma te maken heeft wat ben ik boos het was nog wel me eerste dag

Een Gamma diploma?? :?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:30

ja vindt het een beetje raar allemaal .. nee geen gamma diploma @Kriel die gene had een diploma wat in de richting was met gamma wat er mee te maken heeft

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:23

Wat raar Chantal! Heb je het ook aangegeven dat je dit geen stijl vindt?

Ik heb zojuist mijn eerste werkdag gedraaid! Het was erg leuk! Ze heeft me direct voor 4 dagen deze week ingeroosterd, dus gaat goed :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:38

Ik meld me hier ook! Ik heb een half jaar in het buitenland gezeten, en ben nu weer werk zoekende. Maar het wil niet echt vlotten. Heb net weer een sollicitatie eruit gestuurd voor kassamedewerkster. Wel heb ik heel misschien een baantje voor de zaterdagen en vakantieperiodes. Dit is dan een een fotowinkel *\o/*. Fingers crossed, dan heb ik namelijk iig iets..

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:56

Kwam een paraveterinair functie voor ong. 30 uur per week tegen, omgeving Gooi. Kan per pb de link sturen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:05

Ho, misschien moet ik me alweer terug trekken uit dit topic.. Ben echt net gebeld voor die baan als kassamedewerkster, of ik zo snel mogelijk langs kom komen. Morgen ochtend heb ik een solicitatiegesprek!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:10

ik ben opzoek naar een leuk bijbaantje in de omgeving van Almere,
Ik heb al redelijk wat ervaring met werk in de supermarkt, en stages.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar iets met dieren of voedingsassistent in het ziekenhuis lijkt mij ook erg leuk, maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden.

Weer in een supermarkt gaan werken zie ik eigenlijk als laatste optie ik zou namelijk eens wat anders willen doen.
Bij wat restaurantjes heb ik al geprobeerd hier in de buurt daarvoor wacht ik nog op antwoord. En achter de kassa zitten & in een call centre werken vind ik echt niks .

Hebben jullie nog tips ? :P

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:15

Mijn contract is per 21 juli helaas niet verlengt, te duur volgens het hoofdkantoor. Niet heel verassend, werd amper meer ingepland en alle 17+ ers met een 0 uren contract hadden dit.
Nu dus vol opzoek, maar zie helaas vrij weinig,
Mijn enigste eis is of zondag, of zaterdag vrij, dit ivm vriend op afstand die ik alleen in het weekend zie.
Regio Hoorn/Enkhuizen. Eventueel mag Zaandam ook, maar wel als laatste optie.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:30

TammyVN schreef:
Ho, misschien moet ik me alweer terug trekken uit dit topic.. Ben echt net gebeld voor die baan als kassamedewerkster, of ik zo snel mogelijk langs kom komen. Morgen ochtend heb ik een solicitatiegesprek!

gefeliciteerd!!!

@skyline: misschien iets van pakketjes bezorgen ofzo? Zelf heb ikvan mijn 20ste tot mijn 23ste bij de post gewerkt als chauffeur. Verdiende toen heel goed (werkte voornamelijk op zondag en dat werd alijd dubbel betaald. Ik weet wel dat nu de lonen daar een heel stuk omlaag zijn gegaan.

Vandaag heb ik vanuit school een sollicitatiecursus en volgende week donderdag kan ik mijn eerste dienst draaien bij de productie draaien.

sta vanaf dan dus gewoon ingepland en heb in ieder geval werk waarmee ik mijn huur etc kan betalen. Ondertussen verder solliciteren naar een baan in mijn eigen vakgebied.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:32

ik ben 17 en heb nog geen rijbewijs dus dat gaat hem niet worden :P .
Anders leek het me wel leuk :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:34

arabella: Goed dat je dan toch zulk werk aanneemt :)

Hier is het project 'werk krijgen in het noorden' nog steeds gaande. Maar echt opschieten doet 't niet :=

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:54

Kan iemand mij helpen met een afsluitende zin in een soLlicitatie mail?
Ik dacht zelf aan:
In afwachting op u reactie ,

Met vriendelijke groet,
.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:55

Ik gebruik:

Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivaties om te komen werken bij (bedrijf X)? Neemt u dan contact op, ik kom graag eens kennismaken!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:02

Ik heb hem iets aangepast en verstuurd!
Dit was voor op de markt, bij een groete en fruit boer! Dit leek me altijd heel leuk en nu stond er een advertentie in de plaatselijke krant :)
Nu nog een reactie op vacature sturen naar een lunchroom,
Denk alleen niet dat dit geschikt is voor mij omdat ik aar 1 dag in het weekend wil werken,
Ik probeer het gewoon en merk het vezelf!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:08

Ik schrijf altijd iets van "Ik zie uit naar uw reactie en uiteraard kom ik met plezier mijn motivatie en ervaring verder toelichten in een gesprek"

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:43

Kirsha schreef:
Ik val ook even binnen... Druk op zoek naar een bijbaan voor naast mijn studie, liefst 15-20 uur per week, de banen liggen hier in Friesland helaas niet voor het oprapen. Sterker nog, met een loep vind je ze niet eens. Vacatures genoeg maar alleen voor 2-12 uur (heb ik weinig aan, zijn vaak winkels en ik moet overdag naar school) en de avondbanen word ik op afgewezen, soms met toelichting maar meestal niet. IK WORD GEK. Ik had gehoopt dat ik terug kon komen bij mijn oude werkgever en dat kan waarschijnlijk wel zodra ze iemand nodig hebben, maar God weet hoe lang dat gaat duren. Ik mag in ieder geval in de vakantie 3 weken invallen, dat is tenminste iets, misschien kapt er iemand zodra het schooljaar weer begint (veel studenten daar en het is nachtwerk). Inmiddels nog 10 sollicitaties uitstaan, hoop zo dat er wat tussen zit... Morgen even overal achteraan bellen, ik heb ergens wel een deur op een kier (vanwege kruiwagen, opleiding, ervaring, etc...) maar die mogen er niet al te veel aannemen wegens crisis... Vrouw die daarover ging zou overleggen met haar baas, als het 'nee' wordt ga ik die baas net zo lang stalken tot hij 'ja' zegt :D

Ik zie net wel een bijbaantje in Heerenveen staan

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:44

Ik heb nou al een paar weken dat er geen interessante functies te vinden zijn. Maar het grappige is dat ik wel bijna wekelijks gebeld wordt op basis van mijn CV die her en der staat of ik interesse heb in bepaalde functies (die dus nog niet openbaar zijn). Helaas tot op heden nog geen match, maar vanochtend weer gebeld en dit klonk wel heel interessant.