Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar goed, ik zoek verder en ik hoop nog steeds elke dag dat ik wat vind! 

) voor mijn leerwerkplaats, zodat ik een hoop tijd en werk bespaar en hopelijk wat meer meters kan maken.
(heeft ook te maken met mijn ongeluk waardoor ik me realiseerde dat het snel voorbij kan zijn en besloten heb dat ik al mijn dromen nog wil waarmaken nu het nog kan) Remy schreef:Ik wil ook niet alleen maar thuis werken, ik ben het type dat dan heel snel kluizenaarachtige trekjes gaat vertonen

joyce2 schreef:Wat werk zoeken betreft, in 1 woord bagger... En ik heb sinds 2 weken opeens ook weer een dip in de shop, dus dat is ook jammer. Inmiddels sta ik geloof ik op elke mogelijke site ingeschreven, ik check elke dag online vacatures, stuur regelmatig open sollicitaties en inmiddels ben ik aan het proberen om een basis salaris bij elkaar te kunnen verdienen met oppas- en schoonmaakwerk. Maar ook dat is lastig, want volgens mij probeert iedere werkloze dat nu zo'n beetje. Met andere woorden, ook daar is veel concurrentieMaar goed, ik zoek verder en ik hoop nog steeds elke dag dat ik wat vind!
Ik hoop echt voor je dat je heel snel een fantastische baan vindt.
renep schreef:Nu heb ik op de site van de belastingsdienst gelezen dat inversteringen voorafgaande aan het inschrijven bij de kvk mag meenemen en de btw erover tergug kan krijgen na de bedrijfsstart. Weet iemand hoelang je kan teruggaan en of dit in het zelfde jaar dient te zijn?
Ik heb bijv. al meerdere keren gesolliciteerd op banen in de horeca (bediening, gastvrouw, barvrouw, etc), maar dan willen ze of een student hebben, of iemand die al ruime ervaring in de horeca heeft. Naja, ik val onder geen van beiden, dus dan krijg ik een afwijzing. Qua werk wat ik al heb gedaan (receptioniste/telefoniste, secretaresse, office manager) daar willen ze tegenwoordig alleen mensen met een HBO diploma, het liefst van Schoevers. Daarbij komt dan ook nog dat ze recente relevante werkervaring willen zien en ik heb 3 jaar detailhandel gedaan, ze kijken helemaal niet naar wat ik al die jaren daarvoor heb gedaan, dus dan kom je überhaupt al niet verder.