Kim, meestal vertel ik het gewoon niet. Gewoon voor de volgende toets heel hard leren en dan lukt het wel. Ik sta nu 3 5'en en ga hiermee alleen niet over
Jammer dat jullie ouders zo reageren! Heb ook vaak genoeg een onvoldoende gehad, maar ze zijn nog nooit boos op me geworden. Omdat ze weten dat ik er zelf ook van baal en echt wel mijn best doe/heb gedaan. Een heel groot probleem vinden ze het niet totdat ik onvoldoende sta, en zelfs dan worden ze niet boos maar helpen ze me.
Weten jullie zeker dat dit niveau dan niet te hoog voor je is? (Ook als je vorig jaar onvoldoendes stond)
Als ik lieg worden ze boos, als ik slechte cijfers haal, dan vinden mijn ouders het jammer. Ik ga volgend jaar toch naar 4 havo en ze vinden het prima. Ik wist begin dit jaar dat ik het moeilijk zou krijgen, ik ben overgegaan op sociale redenen niet om cijfers.
Mijn ouders worden niet boos, maar het wordt dan gewoon vaker ''Ja misschien moet je minder gaan sporten, minder afspreken'' enzo. Daar heb ik dus geen zin in
Bij ons kan je alleen een jaar over doen als een van je ouders overleden, ziekte of een vergelijkbare reden. Anders moet je gewoon terug naar de havo, dat switch van niveau gaat op mijn school echt heel makkelijk.