[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:27

Ik heb het gedaan en heb er veel aangehad!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:07

Ik adviseer het bij mensen die zich druk maken voor het examen wel. Die vrijstelling is leuk maar het is veel belangrijker dat je alles al een keer hebt meegemaakt, dat geeft de meesten veel rust

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:12

Ik was er erg blij mee ja heb vrijstelling gehaald maar had er meer aan om te weten hoe zo examen gaat

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:33

Wat Polly zegt, voelde ik zelf ook. Ik ben een behoorlijke stresskip (en perfectionist, leuke combi :j ), en maakte me er dan ook danig druk over, ondanks dat het niet nodig was. Ik vond het toen ik ging afrijden fijn dat ik mijn tussentijdse toets gehad had, zodat ik tenminste op dat gebied niet ook weer met nieuwe dingen te maken kreeg. Overigens toen mijn instructeur en de examinator wel laten lachen nog. Ik was vrij nerveus (zwak uitgedrukt), en de examinator had dat door, dus probeerde mij ook wat op mijn gemak te stellen. Op een gegeven moment zei hij dat hij tijdens de rit ook tegen mij ging praten. Wat komt er door de zenuwen uit? 'Meestal praat ik ook wel terug'. De toon was gelijk gezet :') .

Met het examen scheelde het wel heel erg voor mij, hoewel ik toen echt heeeeel zenuwachtig was. Mijn instructeur was ook nog eens ziek, dus reed het examen niet mee. Het riedeltje van examen al kennen leverde mij al iets rust op voor ik de auto in ging.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:52

Wat een drama was mijn TTT. Ik hoop dat ik met het examen een andere examinator heb. :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:12

Desty schreef:
Mijn instructeur zei, niet doen. Het kost heel veel geld

Wat een onzin. Een rijschool betaalt voor zowel een toets als een (her)examen hetzelfde bedrag hoor :+ €94,25 om precies te zijn.
Ik denk dat je beter een toets kan nemen als goede voorbereiding op een succesvol examen, dan er vanuit gaan dat je zakt en een herexamen + extra lessen moet nemen...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:49

Ik was erg nerveus voor mijn examen en heb daarom juist GEEN ttt gedaan.
Ik vond 1x stressen wel genoeg, en wilde liever alles in één keer. Scheelde me gelijk 100,- :)
En heb het gewoon in 1x gehaald terwijl ik mijn bijzondere verrichtingen verpest heb! :P (maar deed het wel helemaal veilig)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:53

Ik vond ttt wel fijn want dan weet je een beetje wat je kunt verwachten bij je echte examen! En die vrijstelling is mooi mee genomen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:48

Heb besloten om wel de ttt te doen om dat ik vreselijk zenuwachtig wordt. Toen we even gingen kijken kreeg ik het al benauwd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:54

Gefeliciteerd aan alle geslaagden!
Bij mij is het dinsdag zo ver. Morgen ga ik al een deel van het examenparcours afleggen en alle handelingen die ze op 't examen vragen nog maar eens op oefenen :P

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:32

Amaryllis schreef:
Desty schreef:
Mijn instructeur zei, niet doen. Het kost heel veel geld

Wat een onzin. Een rijschool betaalt voor zowel een toets als een (her)examen hetzelfde bedrag hoor :+ €94,25 om precies te zijn.
Ik denk dat je beter een toets kan nemen als goede voorbereiding op een succesvol examen, dan er vanuit gaan dat je zakt en een herexamen + extra lessen moet nemen...

Jij betaald de rijschool toch? ;)
bij mij zat het ook niet in mijn pakket.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:45

Yesss! Examen gepland op 29 januari :D Er begint eindelijk een einde aan te komen!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:18

Snollygoster schreef:
Gefeliciteerd aan alle geslaagden!
Bij mij is het dinsdag zo ver. Morgen ga ik al een deel van het examenparcours afleggen en alle handelingen die ze op 't examen vragen nog maar eens op oefenen :P

Ik moet dinsdag ook, word nu al zenuwachtig als ik eraan denk :')

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:44

Voor mij over drie weken, gaat toch sneller dan je denkt! Ik wilde nog veel lessen in plannen, maar de dagen die ik kan, kan hij niet en ik ga ook nog een paar dagen naar Frankrijk, dus het komt nu wel heel dichtbij.
Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is, jullie zijn mijn voorbeeld! *\o/*

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:17

Vannacht gedroomd dat ik geslaagd was, was het examen al maar voorbij en was het maar waar :')
Gisteren met achteruitrijden tegen een paaltje opgereden, maar zowel ik als m'n moeder hadden 't paaltje niet gezien, dusja, hopelijk gebeurd dat niet tijdens het examen :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:40

Fijn is anders :n
Net telefoon gehad van m'n moeder dat ik het examen waarschijnlijk niet ga kunnen afleggen. Vader heeft erop aangedrongen om voor het examen nog naar de keuring te gaan met de auto zodat er niets mis kan gaan, blijkt er iets niet in orde te zijn :n
Zegt die man van de keuring dat ik maar iemand van de rijschool moet proberen te bereiken om morgen met me mee te gaan. Ten eerste is het zeer onwaarschijnlijk dat ik de dag op voorhand nog iemand beschikbaar van de rijschool ga vinden, en ten tweede ga ik dan met een auto moeten rijden die ik helemaal niet gewend ben..
Het examen betalen moet ik nu sowieso want om te annuleren is het daar al te laat voor. En ik had me nu echt wel helemaal op voorbereid :n

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:41

Dan dus in de andere auto.. Later zal je ook weleens in een vreemde auto moeten, betalen moet je toch en niet geschoten is altijd mis

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:44

De kans dat ik iemand van de rijschool op dit moment nog ga vinden is zeer miniem. Een afspraak moet je altijd al weken op voorhand plannen omdat die mensen steeds zo drukbezet zijn. En de rijscholen zijn vandaag waarschijnlijk nog niet eens open met alle stakingen.
Mijn vader's auto is ook geen optie want hij rijdt met een automatiek :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:48

Nogmaals: niet geschoten is altijd mis, misschien is er net toevallig een leerling ziek gemeld

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:57

Niemand die een auto wil lenen?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:19

Ik ken niet zo meteen iemand die z'n auto wil toevertrouwen aan me.. Het gaat me ook om 't feit dat ik sowieso al genoeg stress heb voor dit examen, en als ik dat dan ook nog eens met een auto moet gaan afleggen die ik helemaal niet ken weet ik dat het niet goed gaat aflopen en dat ik nog veel meer ga stressen. Ik ga straks naar de rijscholen proberen te bellen, maar ik vrees er eerlijk gezegd voor..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:43

De mens lijdt het meest door het lijden wat men vreest B-)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:51

Toch maar even naar het examencentrum gebeld omdat mijn vader bij hoog en bij laag beweerde dat ik wel mocht gaan, aangezien je van de autokeuring een bepaalde tijd krijgt om je auto in orde te brengen, en het resultaat is dus dat ik mijn examen niet mag starten. Straks ga ik toch nog even naar de rijschool bellen, maar die zijn pas open van half vijf. En als het niet anders is maak ik wel een nieuwe afspraak om mijn examen met de rijschool te gaan afleggen (+ hier België heb je dan meer slaagkans).

Bah, dit gedoe heeft echt m'n hele week verpest, al die stress voor niets. Ik hoop gewoon dat ik snel een nieuwe afspraak kan maken want de examens zijn in aantocht, anders vrees ik dat ik ga moeten wachten tot februari.. :n

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:02

Heeft Iemand tips om de Zenuwen onder bedwang te houden/?
Ben bang dat ik anders zakt :O

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:05

Blijven ademen, alleen jij kan je lichaam beheersen. Dat kan niemand voor je doen. Diep in en uit ademen en geen rampvoorstellingen maken. Gewoon gelijk het is: je gaat lekker rijden en wordt beoordeeld.

Edit: Geen natuurlijk!! :oo
Thx corelli :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-12-14 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt