Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:16

@Horse_xx wat vervelend zeg. Blijft lastig dat samenwerken en die groepjes. Hier ook het nieuwe blok begonnen sinds vorige week en tevens een nieuwe klas waarin de groepjes gevormd zijn. Dan weet je dus niet wat je moet verwachten. Tot nu toe wel tevreden maar het 'echte werk' komt nog.
Iemand uit de groep zetten kan bij ons ook 'gewoon'. Hebben wij in blok 1 ook errug aan getwijfeld maar niet gedaan, die evaluatie was de bewuste persoon uiteraard ook niet bij. Nee zij had er uit gemogen maar dat voelt echt keihard hoor. := Je beslist dan in feite toch over 3 of 4 studiepunten.

Periode 2 qua tentamens hier een 8,5 en 7,8 gehaald en helaas een 5,2..beetje onverwachts toch wel en m'n eerste onvoldoende tijdens m'n studie. En dit blok wordt pittig/tentamenweek druk dus heerlijk een her erbij -O-

Zie een aankomend rechten student ook, leuk!

@Quir wat ben jij ontzettend goed bezig met je studie trouwens zeg! :oo

xSannee

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:39

Projectgroepen blijven lastig helaas...
Vorige periode zijn er bij ons 4 mensen uit hun groep gezet. Lijkt hard maar als ze niets doen is het gewoon niet eerlijk om wel een gelijk cijfer te krijgen. Dit alle vanzelfsprekend wel in overleg met de docenten en SLBer.

Deze periode zijn er nieuwe groepen gekozen. Ik zit met 3 anderen, waarvan ik met 2 vorige periode ook heb samengewerkt. Die ken ik door en door en daarvan weet ik dat ze hard werken. Het 4e persoon heb ik nog niet mee samengewerkt maar heb er wel vertrouwen in!

Ik heb wel een enorm drukke periode. 10 vakken, 6 tentamens, vele mondelingen, presentaties en verslagen. Ik zie momenteel even alleen maar chaos dus hoop dat alles op tijd af komt...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:45

Marielle, ja inderdaad het is ook erg lastig om zomaar te stoppen, maar ik wist gewoon dat ik dit in mijn eentje niet ging redden. Het meisje gaf tijdens ons gesprek ook nog aan dat ze niet zeker was of ze doorging met de opleiding waardoor ik me eigenlijk al wat minder schuldig voelde :)

Sanne, ja je hebt er mensen bij zitten hoor die gewoon profiteren van de rest van de groep.. Pff wat een druk blok heb jij zeg!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:48

Ja jullie hebben ook wel gelijk. Wij hebben diegene er dus niet uit gezet maar in blok 2 in een ander groepje lag ze er volgens mij binnen 2 week al uit..ze is daar ook niet tegen in gegaan of moeite gedaan om iets te bewijzen ofzo, ze leek er wel genoegen mee te nemen best apart.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:04

Hier ook druk, druk, druk. Heb nu eindelijk al mijn punten terug. 8,5 voor de creatieve vakken en een 5.5 voor mijn verslag. Baalde wel een beetje van dat cijfer, maar voldoende is voldoende in ieder geval. En ook ik heb mijn eerste onvoldoende te pakken :( Een 4,8 voor een kennistoets, waar we een kleine duizend begrippen voor moesten leren. Het goede nieuws is dat we daar een extra kans voor krijgen (dus 3 kansen dit jaar ipv 2). Ook de stagecontracten zijn binnen, dus heb gelijk mijn stage maar even een mailtje gestuurd wanneer ik die kan komen brengen.

Wat betreft groepjes, soms is het inderdaad heel vervelend. Vorige periode heeft 1 groepsgenootje een heel stuk minder gedaan dan wij, maar hij had thuis gewoon een hele vervelende situatie waar we allemaal begrip voor hadden. En soms was het wel eens vervelend, maar hij kon hier niks aan doen. En eentje die echt achter zijn broek aangezeten moest worden. Maar dan deed hij het wel en als je tips gaf dan deed hij daar ook echt iets mee. Dus dat was op zich wel fijn werken, en voor mij ook een goede stok achter de deur omdat ik ook een beetje ben van 'op het laatste moment'. En nu kon dat niet, want dan werd er niks gedaan.

Eén van onze leraren heeft ook bedacht dat wij meer uitdaging nodig hebben en dus moet iedere week een tweetal de les voorbereiden en geven. Deze week is het mijn beurt. Dus vanmiddag iets in elkaar gezet. En mochten er dingen zijn vergeten dan vult de leraar het wel aan, dus we missen niks. En we zijn meestal ook eerder klaar, wat zeer welkom is op vrijdag :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:53

Hoe is het met iedereen ondertussen?

Momenteel verloopt mijn projectgroepje relatief goed. We zitten heel erg bovenop het ene teamlid wat niks doet (aangeven als er iets mis loopt, goed contact met de docent hierover) en in grote lijnen is ons project redelijk op de goede weg, echter missen we gewoon zijn deel (de visuals). Heel vervelend, maar niet iets waar we nu echt heel erg op vast lopen maar waar we nu wel op moeten 'wachten' als het ware. Mijn deel is voor een groot deel al redelijk bij elkaar, ik ben vooral bezig met content uitleggen, verhaal erachter tot in detail vertellen en dat soort dingen :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:58

Wij hebben net groepjes gevormd en 1 deelopdracht is al af. Ben best blij met mijn groepje deze periode :D
Verder heb ik na de vakantie een herkansing, door omstandigheden 3 kansen daarvoor en de studiepunten tellen toch samen met stage en dus aan het einde van het jaar. Mijn stage is nu trouwens helemaal rond. En verder druk, maar op een goede manier :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:04

Wij hebben gelukkig geen projecten in groepjes, alles is individueel.
Hier gaat op school alles erg goed, nieuwe klassen en ben niet heel blij met mijn nieuwe klas... Erg gedemotiveerde studenten, terwijl er samen met mij maar 1 iemand is die alles behaald hebben (wij moeten in principe alles behalen en dus ook de P om over te kunnen naar het tweede leerjaar) en de rest er dus juist heel hard aan moet trekken....

Nouja, niet mijn probleem natuurlijk.
Maar in de groep moeten alle gemaakte taken bespreken, het is elke keer: "A jij weet dat wel, kun je dat op dropbox zetten?" Nou nee dat doe ik dus niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:07

Dat klinkt goed beide met jullie groepje! :)

Lkkr dan quir... Zou het ook niet aan hun geven... Als je alles moet halen,zijn ze niet slim bezig!

Hier alle tentamens behaald (niet verwacht) alleen groepsopdracht niet helaas... verder probeer ik wel mijn p te halen, maar wil dus overstappen naar mbrt :) heb aantal gesprekken staan en heel erg duimen dat ik er bij 1 word aangenomen! :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:49

Ik moet een bedrijf vinden waar ik een week kan meelopen, maar hoe pak ik dit nu aan? Er is als het goed is ook een lijst vanuit school, maar ik ben zelf ook aan het zoeken. Op internet vind ik vooral 'fulltime' stages en niet zoals ik wil voor een week.

Dus dan moet ik zelf contact opnemen met bedrijven, maar hoe doe ik dat? Gewoon een mail/brief o.i.d schrijven met 'hallo, ik ben op zoek naar een meeloopstage voor een week, hebben jullie plek?'

Of hoe doe ik dit/op welke manier pak ik dit het beste aan? :o Vind het nogal spannend namelijk..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:15

Ik zou gewoon mailen of bellen naar een bedrijf wat je aanspreekt en vragen of er de mogelijkheid bestaat om daar een week mee te lopen. :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:02

Even mailen wie je bent en wat je doet. En dat je een meeloopstage zoekt. En als je kan bellen is dat nog beter :)

En het ergste dat er kan gebeuren is dat ze Nee zeggen :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:12

Hoe gaat het met jullie verder allemaal? Goed te doen allemaal?
Voor iedereen die nog paardrijd, lukt dat nog na school? Ik merk dat ik vaak kapot ben en mezelf naar mijn paarden moet sleuren. Eenmaal daar gaat het best en denk ik "goh, wat is dit lekker." maar de momenten ernaar toe, bleeeh.

Ik heb tot nu toe maar 1 toets niet gehaald, op 2 fouten te veel. Als ik het wel had gehaald was het mazzel geweest, want ik vond de toets enorm moeilijk!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:21

Hooi :)
Het topic is idd beetje dood :(.

Balen dat je 2 fout te veel hebt. Heb je nog wel een herkansing?

Naar de paarden ga ik bijna aleen in het weekend. Doordeweeks red ik het meestal ook niet ben dan te moe.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:22

Ja ik mag gelukkig herkansen, is mijn eerste herkansing en vergeleken met de rest van mijn opleiding is dat best wel goed!

Ik hoop dat ik nu het mooier weer is en het langer licht blijft ik wat meer puf krijg, want ik baal er zo van. Ik merk ook dat ik steeds chagrijniger word als ik niet bij de paarden ben...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:25

Mooii, dan haal je het gewoon met je herkansing.

Dat helpt zo veel he als het langer licht is.
Dat je steeds chagrijnig wordt herken ik :P erg is dat he. Vooral als andere dan foto's plaatsen dat ze een buitenritje hebben gedaan enzo

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:31

Ik heb deze periode helaas twee toetsen niet gehaald (met één en twee fouten teveel..) en doordat ze in verschillende blokken vallen heb ik helemaal geen studiepunten gehaald deze periode..

Verder is de motivatie hier erg ver te zoeken..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:52

Dat is wel erg naar, judith. Zo is het ook totaal niet motiverend! Tenminste studiepunten halen is voor mij juist een motivatie.

Gelukkig gaat bij ons alles per toets of waar je punten voor krijgt in ieder geval, als je dat behaald heb je gelijk je studiepunten ookal heb je andere niet gehaald.

Ik heb nu 23 punten, bij ons is het wel raar verdeeld... Laatste periode staan net zoveel punten voor (23) als de eerste twee periode samen... Deze periode 14 punten, 7 toets, 5 scriptie+presentatie en 2 voor een opdracht met acteur (simulatie patiënt) + presentatie. Dat laatste met de acteur was trouwens wel erg leuk! Maar wel lastig, Haha.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:34

Vervelend Judith, komt wel goed :(:)

Ik heb nu 30 studiepunten. Lig mooi op schema dus. Heb maar 1 toets niet gehaald, maar zelfs al had ik die wel gehaald dan kreeg ik toch pas de punten aan het eind van het jaar. En we hebben door organisatorische redenen 3 kansen dit jaar voor die toets. Tweede kans is volgende week donderdag, dus hoop echt dat ik hem haal. Ben alweer hard aan het leren.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:55

RoosG, ik herken het helemaal haha! Heb zelf een paar keer overwogen om tijdelijk te stoppen met paardrijden. Maar als ik er uiteindelijk ben, dan is t toch wel lekker even tussendoor.

Verder tot nu toe wel alle mogelijks studiepunten gehaald, dus t gaat allenaal goed (:

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:54

Ik ben dus niet de enige gelukkig!!

Uit mijn klas is er maar 1 iemand die tot nu toe alle punten heeft, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het nog ga bij trekken. Het is ook zo'n rommeltje, sommigen hebben hun punten wel, en anderen niet. Zoals ik... Terwijl ik er wel recht op heb!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:17

Hier weer het periodieke instortmomentje..

Hier ook 30 punten, waarvan ik er eentje herkanst heb (nederlands) en de rest in een keer gehaald. Wat dat betreft gaat het prima. Maar hier ook inderdaad bewust de overweging om maar een keer per week te rijden. Gelukkig zijn de eigenaren van mijn bijrijdmeisje net zo blij met mij als ik met haar en hebben ze me vrij de kans gegeven het aanbod voor een extra dag af te slaan of aan te nemen. Maar zo een keer per week is het goed, ontspannend. Ik ben zoo druk met school dat nog een dag gaan alleen maar voor stres zal zorgen..

Project dacht ik goed te zitten dit blok, maar op het moment is het alleen maar stressen en paniek hoe dit nu weer goed moet gaan komen, terwijl ik ze juist dinsdag al meteen verteld heb van het overlijden van de vader van een van mijn beste vrienden en die dus prioriteit had. Ondertussen is er nog niets aan gedaan en moet morgen ingeleverd worden..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:03

Ik raak af en toe ook even compleet het overzicht kwijt met al die vakken.
Vandaag een hele dag op school gezeten (note; ik heb vakantie haha) om met mijn projectgroep te werken.
Het is een drukke periode dus nogal wat stress :P

Ik rijd alleen op zaterdag middag dus dat is wel te doen :) Vind het altijd heerlijk om er dan even uit te zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:00

Zo ik ben boos! Ik checkte net m'n schoolmail even (doe ik nog eens per maand want alles werkt nog gewoon omdat ik in september weer begin) en ik had een mail dat ik lessen gemist had en dat ik acosiaal ben en dat er sancties ondernomen zullen worden en dat hij het met collega's gaat bespreken om dit acosiale gedrag te stoppen! Ik dacht echt what te f.... Sorry hoor, maar ik ben gestopt!

Dus heb direct m'n SLC gemaild wat dit nou weer is, en dat ik mij nooit ingeschreven had voor die les. Ik ben nota bene 2 maanden geleden al gestopt!

En heb die man ook een mailtje gestuurd. Wel gewoon vriendelijk hoor! Dat het me spijt en dat ik gestopt ben.

Maar de stoom komt wel even uit m'n oren, ik sta gelijk als acosiaal te boek! -:(-
Zo ben ik helemaal niet, ik meld me altijd netjes af als ik ziek ben o.i.d....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:44

Aww. Dat is best raar. Als die niet heeft door gekregen dat je gestopt bent zou die eerst nog gewoon een normaal mailtje kunne sturen, en niet ggelijk zo'n mail

Hebben jullie ook zo moeitje om aan school te zitten dit weekend? Zulk lekker weer.