Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:31

Ik heb eerder ook in Leusden gewerkt vanuit Epe, maar zie nu soms ook staan dat je maar een max aantal km van het werk af mag wonen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:00

Haha, twee weken geleden heb ik een sollicitatie bij de eigen uni gedaan voor een phd, bij de vakgroep waar ik ook afgestudeerd ben. Had al zo'n gevoel dat ik het niet zou worden, omdat het een vrij chaotisch project is, waar veel flexibiliteit voor nodig is, en de prof kent mij goed en weet dat ik dat moeilijk vind. Nu was ik zelf ook al wel behoorlijk aan het twijfelen of het onderwerp uberhaubt iets is voor mij, dus als ik het niet word ben ik niet echt teleurgesteld of zo.

Nu ben ik met mijn receptie baantje bij de unie sinds vorige week veel aan het werk op het gebouw waar die vakgroep ook zit. Staat mijn oude begeleider van mijn thesis voor mijn neus "ja, ik geloof dat je sollicitatie hier niets geworden was he?" ... "uuuhm, nou, ik had nog niks gehoord, maar bij deze dus wel ^^ ". Dat is hem dus ook niet geworden, al moet ik het officiele bericht dus nog even afwachten. Ergens vind ik het niet erg, omdat het me het maken van een ingewikkelde keuze bespaard.

Sim

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:24

*valt even binnen*
wij zoeken voor een opdrachtgever in de omgeving van Weert een vakantiekracht. Gaat om een combinatie van een administratieve- en receptiefunctie. Liefst een starter en niet op vakantie gaan van week 27 t/m 33. Een serieus en verantwoordelijk persoon. Ervaring met syntess is een pre maar niet noodzakelijk.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:44

Ik heb vandaag een vet compliment gehad over mijn sollicitatie brief.
En of ik het wel zelf had gedaan _O- :)
Moet ook wel zeggen dat ik zelf ook vind dat dit mijn beste brief is tot nu toe.

Me happy, ik heb dus 4 sollicitatie gesprekken..
Morgen 1 en volgende week 3.
Allemaal horeca :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:00

hallo, hier een stille mee lezer na heel lang te hebben gezocht na een baan vanochtend sollicitatie gehad bij de gamma en aangenomen :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:23

Yay, succesverhalen, leuk!

Ik heb vandaag een sollicitatiebrief gestuurd voor vakantiewerk in de gehandicaptenzorg. Kan ik ervaring opdoen en misschien rol ik wel ergens in voor een vaste baan!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:35

Leuk :) hoop voor je dat je die baan krijgt
heb wel een 0 uren contract heb dinsdag nog een sollicitatie als ik daar een vast contract krijg ga ik daar werken

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:25

Ik heb 3 sollicitatiebrieven verstuurd, maar bij één staat erbij voor wanneer je bericht krijgt, de andere niet. Hoe lang duurt dit normaal gesproken? Pff heb echt het idee dat ik nooit iets ga vinden :S

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:52

Fijn te om te lezen dat sommige nog wel werk vinden haha.

Voor mijn gevoel ga ik ook nooit ander werk krijgen. Merk wel dat mijn sollicitatiebrieven gaanderweg wel beter worden maar als iemand nog de perfecte sollicitatiebroef heeft, mijn PB is open ;)

Ik zou er gewoon even achteraan bellen Dobel. Ik heb net ook gebeld na een klein weekje of ze al wisten wanneer de sluitingsdatum is. Mijn naam kwam diegene nog wel bekend voor maar nu weet ik niet of dat goed of slecht is en of ik er uberhaupt wat van moet denken haha. Ik vind bellen sowieso al geen pretje om zulke dingen. Je wil toch graag een goede indruk maken en ik flap regelmatig dingen eruit maar het gesprek ging wel redelijk, denk ik :') Had even gevraagd hoeveel sollicitaties al binnen waren gekomen, vind ik alleen zo brutaal maargoed. We zullen het wel horen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:26

oke bedankt _Marleen

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:28

Marleen, ik heb van heel veel bedrijven al complimenten gehad over mijn sollicitatiebrief en CV, dus mocht je op of aanmerkingen willen daarover, wil ik dat graag voor je doen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:09

Yesss!! :):) Ik kan mijn 20 uur contract krijgen :D
En volgens mij is dat ook wel een heel leuk zaakje, 3 zaakjes in 1 zeg maar en in totaal andere sferen dus heel interessant.
Nu even met mijn huidige baas overleggen of ze mij hetzelfde kunnen geven, anders ga ik daar werken.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:20

Ik ben spontaan, geheel onverwachts mijn baan verloren (had 40 uur contract!), meer dan de helft vliegt eruit. dan wordt je bedankt.
Potverdikkie, had net een veulen gekocht, kan allemaal nu niet doorgaan omdat ik ook mijn andere paard moet betalen. Wat doet het pijn dat beestje weer op internet te zien staan ;(

Ben helemaal van slag. Nu hopelijk snel een nieuwe baan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:42

Ik val ook even binnen... Druk op zoek naar een bijbaan voor naast mijn studie, liefst 15-20 uur per week, de banen liggen hier in Friesland helaas niet voor het oprapen. Sterker nog, met een loep vind je ze niet eens. Vacatures genoeg maar alleen voor 2-12 uur (heb ik weinig aan, zijn vaak winkels en ik moet overdag naar school) en de avondbanen word ik op afgewezen, soms met toelichting maar meestal niet. IK WORD GEK. Ik had gehoopt dat ik terug kon komen bij mijn oude werkgever en dat kan waarschijnlijk wel zodra ze iemand nodig hebben, maar God weet hoe lang dat gaat duren. Ik mag in ieder geval in de vakantie 3 weken invallen, dat is tenminste iets, misschien kapt er iemand zodra het schooljaar weer begint (veel studenten daar en het is nachtwerk). Inmiddels nog 10 sollicitaties uitstaan, hoop zo dat er wat tussen zit... Morgen even overal achteraan bellen, ik heb ergens wel een deur op een kier (vanwege kruiwagen, opleiding, ervaring, etc...) maar die mogen er niet al te veel aannemen wegens crisis... Vrouw die daarover ging zou overleggen met haar baas, als het 'nee' wordt ga ik die baas net zo lang stalken tot hij 'ja' zegt :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:31

En op mijn vacature reageert gewoon niemand.... Hier niet en ook op andere sites niet. Raar, je zou denken dat men om iets staat te springen.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:36

_Sim_ schreef:
*valt even binnen*
wij zoeken voor een opdrachtgever in de omgeving van Weert een vakantiekracht. Gaat om een combinatie van een administratieve- en receptiefunctie. Liefst een starter en niet op vakantie gaan van week 27 t/m 33. Een serieus en verantwoordelijk persoon. Ervaring met syntess is een pre maar niet noodzakelijk.

Helaas te ver voor me. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:46

_Sim_ schreef:
*valt even binnen*

Wat voor'n bedrijf? :)
Vakantiepark?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:47

Nee, geen vakantiepark. Commercieel bedrijf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:03

Oke, niets voor mij dan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:13

_Sim_ schreef:
En op mijn vacature reageert gewoon niemand.... Hier niet en ook op andere sites niet. Raar, je zou denken dat men om iets staat te springen.....

Ik sta wel degelijk te springen om werk, graag zelfs, maar Weert is me iets te ver. Ik wil er graag na de vakantie ook nog aan de slag kunnen, vind een zomerbaan wel een tijdelijke oplossing maar ik heb echt zekerheid nodig. Ik zie mezelf na school niet even met de trein op en neer gaan van Friesland naar Limburg en terug :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:05

Ik zat net weer eens een interessant artikel te lezen over personal branding, maar ook over oppassen over wat er over je op internet is te vinden. Nu heb ik mezelf natuurlijk al eens gegoogled, en dan vind ik vrij veel, maar dat komt vooral doordat ik natuurlijk op facebook en zo, gewoon ingelogd sta.

Ik vraag me af wat een vreemde kan vinden over mij en ik vroeg me af of iemand hier voor mij eens naar mij op zoek wilt gaan? Ik stuur je dan een pb'tje met mijn voor en achternaam en mijn geboortedatum. Ben benieuwd of er vreemde foto's of feitjes over mij boven tafel komen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:27

Ik wil best wel eens kijken.
Ik heb vaak al meer gevonden dan mensen lief is, maar het is ook onderdeel van mijn werk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:30

Je hebt een pb!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:37

ik ben nog steeds een meelezer maar niet meer op zoek, heb binnen het bedrijf meer uren gekregen en ben daar zeer blij mee en in het najaar komen er nog meer uren bloot te liggen :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:44

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op gesprek mag komen bij een bedrijf waar ik via mijn stagebegeleider mee in contact ben gekomen. Er is nog niets officieel natuurlijk, maar ik ben er alvast ENORM blij mee en ik heb goede hoop dat het goed komt :) Ik was de laatste dagen zó gestrest, zeker als er afwijzing na afwijzing komt, krijg ik toch wel een beetje doemscenario's in mijn hoofd... 'Wat als' nee niets 'wat als', het komt allemaal goed en bij jullie zeker ook! :D