Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:03

Qua kosten, is dat vergelijkbaar met google?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:05

Zo jullie hebben weer hard gekletst vandaag. Mooie stickers komen er voorbij! Altijd leuk. Hier de auto niet bestickerd, ook niet van plan. Wel misschien de paardentrailer. Sinds vorige week heb ik een prachtige nieuwe ifor williams trailer. Die leent zich wel voor mooie bestickering, maar nog even afwachten op het juiste moment. Het bedrijf is op dit moment zo in beweging met uitbreidingen dat ik het lastig vind een goed moment te bepalen, het is toch vrij definitief zo'n sticker.

Verder nog toffe auto's voorbij komen, las nog iets over de mini. Nou ze zien er leuk uit maar daar is alles ook mee gezegd :p. Ik heb zelf enkele jaren in een mini gereden (nieuw model) en wat een stijve bak is dat. Altijd last van mijn rug en echt een kart op wielen, zo fel en laag. Met een stoplicht kun je niet eens zien op wat voor kleur het licht staat met een klein raam. Eens maar nooit meer, auto. Maar cool was ie idd wel, ik had een paarse met een wit dak :p.

En tot slot heel het weekend heel hard gewerkt aan onze assortiment uitbreiding met de voeg & lijm spullen. De voorraad is besteld en zal snel binnenkomen en dan kunnen we aan de slag. De website staat al helemaal klaar en we worden ook al gevonden op google (nu staat alles nog op uitverkocht). Zal wel wennen zijn, gaan we ineens met pakketjes aan de slag, toch ook weer een hele ander tak van sport. Viel niet mee om dat er netjes in te bouwen in de website mbt verzendkosten e.d.. Ben erg benieuwd wat dat gaat doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Joh, voeg & lijm spullen?

Hoe past dat bij het zand en grind enzo dan? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:07

Ik vind van magneten dat ze er snel lelijk uitzien. Mijn vader heeft nu verschillende magneten gehad en ik vond het niets (hij laat ze er dag en nacht opzitten). Voor maar een paar tientjes meer kon ik mijn hele auto prachtig laten beletteren, dus de keuze was voor mij snel gemaakt!

Net als 11AFotograaf al zegt, het is gaaf om op een evenement oid te komen en uit je stoere, beletterde auto te stappen. Ik vind persoonlijk dat mijn auto er veel leuker uitziet nu er opdruk op zit en het komt ook professioneel over! In het bos waar ik bijv. regelmatig met Gaya loop kennen ze me al, door de auto ;) "Ja ik dacht al dat ik je tegen zou komen, ik zag je auto staan!" en het brengt gesprekken op gang.

@Floortje: Terugnemen en een nieuwe opsturen. Kan je dat niet, dan kijken of je hem kan laten repareren. Is dat ook niet mogelijk, dan een alternatief aanbieden of het geld terugstorten. Ik zou wel even met de leverancier contact opnemen om te kijken of ze wat voor je kunnen betekenen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:09

@joyce ik kan het helaas geen nieuws opsturen nu. Waarschijnlijk pas over 2 weken. Ik neem inderdaad contact op met de groothandel (helaas spreken die voornamelijk of eigenlijk alleen maar frans, en ik niet :( ) kijken wat die kunnen doen. Hoop dat we elkaar begrijpen, lastig als ze geen engels spreken..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:10

Kosten bij FB, ik heb nog geen idee.. :n

Haha, wij hebben Zopim, kennen jullie dat? Online chat.
Daarmee kan je ook zien of er mensen online zijn, en dan kan je ook zien waar ze vandaan komen. Zo leuk!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:16

pmarena schreef:

We gaan het hovenierspakket van Simson lijmen verkopen. Dat past uitstekend bij zand en grind. Het is een professioneel pakket wat wij exclusief in NL online mogen verkopen aan de particulier (en professionals zijn ook welkom natuurlijk). Het zijn dan met name steenlijmen, voegmortels en drainagemortels. Ofwel producten die vaak worden gebruikt in combinatie met grind, split en zand. Denk daarbij aan de opbouw van een oprit, of straatwerk, onkruid tussen tegels tegen gaan, impregneer middel. Maar ook vervangende producten van zand, zoals brekerzand (daar voegen de meeste mensen het straatwerk mee), maar dat kan dus ook met voegmortel. Dat heeft als voordeel dat je voor langere periodes vrij bent van onkruid of mos.

Daarbij is ons assortiment niet gebonden aan zand en grind, maar zijn we juist aan het uitbreiden richting professionele tuinproducten en grond en bodem gerelateerde zaken (zoals o.a. de polyvlokken).
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 25-02-13 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:19

Wel gaaf dat je dan de exclusieve rechten heb op verkoop! :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:39

Jeey *\o/* Weer een mijlpaaltje, onze 1e actie op FB gaat nu van start :)) Officieel en wel is deze toegestaan, zo leuk :))

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:52

Adverteren op fb werkt alleen als je er veel geld in pompt. Wij hadden toen 10 euro per dag ingesteld, maar dat is eigenlijk te weinig.

Wij hebben ook zopim op de website. Kan er de laatste tijd alleen weinig gebruik van maken door drukte. Ik vind het wel belangrijk dat je klanten direct te woord kan staan anders kunnen ze net zo goed mailen. Heb ingesteld dat hij niet zichtbaar is als we offline zijn op zopim.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:55

Mellis86 schreef:
pmarena schreef:

We gaan het hovenierspakket van Simson lijmen verkopen. Dat past uitstekend bij zand en grind. Het is een professioneel pakket wat wij exclusief in NL online mogen verkopen aan de particulier (en professionals zijn ook welkom natuurlijk). Het zijn dan met name steenlijmen, voegmortels en drainagemortels. Ofwel producten die vaak worden gebruikt in combinatie met grind, split en zand. Denk daarbij aan de opbouw van een oprit, of straatwerk, onkruid tussen tegels tegen gaan, impregneer middel. Maar ook vervangende producten van zand, zoals brekerzand (daar voegen de meeste mensen het straatwerk mee), maar dat kan dus ook met voegmortel. Dat heeft als voordeel dat je voor langere periodes vrij bent van onkruid of mos.

Daarbij is ons assortiment niet gebonden aan zand en grind, maar zijn we juist aan het uitbreiden richting professionele tuinproducten en grond en bodem gerelateerde zaken (zoals o.a. de polyvlokken).

Okee! Maar ga je ook tegels en muurblokken enzo verkopen dan? Ik vind het daar meer bij passen :o

Wel gaaf dat je het alleenrecht krijgt, doe je goed +:)+

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:34

Goede tip dat Zopim! :D Werkt goed! Nu even uitvogelen hoe het samen gaat met Android telefoon :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:37

HorseTopShop schreef:
Adverteren op fb werkt alleen als je er veel geld in pompt. Wij hadden toen 10 euro per dag ingesteld, maar dat is eigenlijk te weinig.

Wij hebben ook zopim op de website. Kan er de laatste tijd alleen weinig gebruik van maken door drukte. Ik vind het wel belangrijk dat je klanten direct te woord kan staan anders kunnen ze net zo goed mailen. Heb ingesteld dat hij niet zichtbaar is als we offline zijn op zopim.

dit hebben wij idd ook, als we offline zijn, is het niet zichtbaar.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:17

pmarena schreef:
Okee! Maar ga je ook tegels en muurblokken enzo verkopen dan? Ik vind het daar meer bij passen :o

Wel gaaf dat je het alleenrecht krijgt, doe je goed +:)+

Voorlopig nog niet, maar wie weet in de toekomst. Ik heb er over nagedacht om voor de lijmproducten een aparte webshop te bouwen, maar toch besloten dit niet te doen. Ik probeer zoveel mogelijk in mogelijkheden te denken. Bol.com is op een dag begonnen met boeken en zie waar ze nu zijn. Ik vergelijk me overigens niet met Bol.com, maar het geeft wel een idee dat we proberen zoveel mogelijk open te staan voor kansen die voorbij komen, en me niet te laten beperken door ons huidig assortiment. Het een leidt altijd tot het ander.

Dit is een unieke kans die je niet moet laten liggen. Het is een bouwproduct wat verwerkt wordt met grondproducten, in de categorie hoveniers en doe het zelf ' tuinmensen'. Past precies, naar mijn mening.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:03

wendy1987 schreef:
HorseTopShop schreef:

dit hebben wij idd ook, als we offline zijn, is het niet zichtbaar.

Bedankt voor het testen :D Nu is hij wel gewoon zichtbaar, heb de modules aangepast :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:04

Haha, graag gedaan! :) Dat heb je snel gedaan dan! Super!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:22

Kaaaren schreef:
Leuk idee mear! Denk dat het best gaat werken, als je er maar wel groot new look vintage en Love to accessorize op zet.

Sorry, helemaal over heen gelezen! Thanks!

Dat komt zeker groot er op! Grote deurschilden met daar onder:
Voor al je newlook-vintage sieraden en overige accessoires!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:25

*Valt weer binnen*

Tijdje niet binnen geweest, zoiezo amper op bokt. Druk geweest met allerhande zaken die dan toch moesten gebeuren.
Zie wel dat ik op tijd terug ben, auto bestickering zit ik ook naar te kijken, ik wil mijn logo groot en dan website, email en telefoon nummer denk ik.
Zou plaats of regio ook zinvol zijn?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:23

@ taffje; werk je in heel Nederland? want dan zou ik het niet doen..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:59

Bestickering hangt idd af van je werkgebied en vooral ook je doelgroep. Ben je de lokale supermarkt of reis je bijv. net als ik heel Europa door en kom je op voornamelijk kleine prive stallen?

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:40

Zit al een tijd in de meelees modus en moet zeggen dat er al een hoop tips voorbij zijn gekomen waar ik wat aan heb.
Zal eerst eens de plannen uiteenzetten.
Op dit moment woonachtig in engeland en over een jaar terug naar nederland om samen met mijn engelse vriendin een bedrijf te starten naast mijn fulltime baan.
Het bedrijf zal zadels verkopen aanpassen en repareren, tevens zal mijn vriendin die de studie EBW (Equine Body Worker) heeft gedaan zich toeleggen op Paarden analyse en massage. Ook zal zij lasertherapie mogen toepassen op paarden en zullen wij ons toeleggen op thermal imageing van paarden en overleggen aan DA, en de jaarlijkse training verzorgen voor de DA's. Op dit moment met het ondernemersplan bezig en informatie inwinnen bij kvk en belastingdienst. tevens een start gemaakt met het marktonderzoek. en volop bezig om te kwalificeren als zadelpasser en reperateur.

Zal zeker het topic in de gaten houden en bijdragen wat ik kan

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:18

Floortje88 schreef:
@ taffje; werk je in heel Nederland? want dan zou ik het niet doen..

Ben niet plaats/regio gebonden nee, al denk ik dat mensen aan de andere kant van het land daar ook een goede therapeut kunnen vinden en dat scheelt toch best in de reiskosten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:09

Ben ik net 'grootschalig onderhoud' aan de webwinkel aan het uitvoeren, stopt mijn laptop er min of meer mee. Hij doet het nog, maar heel vreemd (kan nergens inloggen, toetsenbord is van slag, kan geen punten typen, links op internet openen in een nieuw venster zonder dat het de bedoeling is en sturen me bovendien terug naar de beginpagina van iedere website).
Ik vrees dat ik mijn HP'tje naar het laptopkerkhof moet brengen. Gelukkig heeft mijn vriend nog een computer staan!

@ renep: welkom :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:00

Ik zit ook even in de meeleesmodus. Wel gaaf hoor die bestickering op de auto's. Al is het resultaat natuurlijk altijd moeilijk meetbaar.

Ik hoor trouwens over FB adverteren alleen maar goede resultaten en ik vind het eigenlijk goed werken. Ik heb dat sinds kort een paar keer geprobeerd, maar ik verkoop natuurlijk niet direct een product aan consumenten. Nog niet althans :p

@renep Welkom!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:32

Heeft iemand misschien een webshop die mobiele telefoons verkoopt xD?