Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:36

haha ik koop wel is een kraslot maar nog nooit wat gewonnen :')

ooo oke naja ik lees mails haha en krijg daar geld voor maar ja dat gaat echt niet hard. Maar goed het is zo af en toe wel een leuke extra.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:48

Die mails lezen daar ben ik mee gestopt, dat levert veel te weinig op.
Even heel ander vraagje Jessie... waarom is jouw website in je onderschrift niet toegankelijk? Ik krijg Forbidden als ik er op klik.
Zonde joh.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:49

Klopt hij is zwaaaar onder contruction.
Had hem al af willen hebben maar door drukte tussen door nog niet gelukt.
En heb ruzie met mijn programma :') al hoop ik hem wel binnenkort weer online te hebben

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:50

Het was geen grap. :+ Loten zijn 1,50 per stuk dus overleef het wel als er niks op valt. ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:51

Hahahaha DeSa, jouw reactie vind ik op zich dan wel weer grappig.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:56

ik lees indd ook van die mails voor geld,alle beetjes helpen he! Gisteren nog een gesprek gehad waar ik volgende week meer over hoor.en volgende week nog een gesprek en de week daarop nog een:) hopen dat er wat uitkomt!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:08

Zo meikemarieke, dat is het betere werk! Hoe meer gesprekken, hoe meer kans.
Hoe ging je gesprek gisteren?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:11

indd:)beter dat die afwijzingen elke keer.gesprek van gister ging wel goed,wel heel kort en beknopt en er waren erg veel sollicitanten zei ze,dus weet niet of ik het word....

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:36

@meike wat voor functie heb je voor gesolliciteerd?

Verder, wat leuk dat er ook best veel zijn die nu een baan (of meerdere) hebben gevonden!

Ik wacht nog op een bericht over wanneer ik moet beginnen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:44

Maddox schreef:
MarryAnneR schreef:
Ik ben sinds 15 augustus aan de slag en eigenlijk is het niet wat ik verwachtte. Ik blijk nummer 5 te zijn die het probeert en het gekke is dat zij dus wel blij met mij zijn. Waarschijnlijk omdat ik me gedeisd houd omdat ik nu eenmaal graag aan het werk blijf.
Er was een functie beloofd met verantwoordelijkheid die ik zou delen met de andere coordinator. NOu ik word een beetje gebruikt als de poedersuiker en als ik dat aangeef is het je wilt te snel het komt nog wel.

Nu heb ik via via een leuke functie aangeboden gekregen en toch, ben ik weer de trut die het rot vind het straks te moeten zeggen dat ik wegga... Zeker omdat zij nu het idee heeft dat het eindelijk is gelukt met iemand... hoe zou ik dit nu aanpakken?

Eerlijk zijn en even door de zure appel heenbijten :(:) Maak je geen zorgen, het bedrijf komt wel weer aan een ander persoon -- er zitten veel mensen om een baan te springen.

Ik zou geloof ik wel op sollicitatiegesprek gaan. Praten kan nooit kwaad. Maar ik zou me wel goed bedenken of je huidige baan echt niet is wat je zoekt. Ben je idd ongeduldig zoals zij aangeven of zie je het niet gebeuren dat de situatie binnenkort verbetert? Dat mensen jou verantwoordelijkheid geven is iets wat je wel moet verdienen. Ik kan me voorstellen dat het voor een werkgever moeilijk is om jou dat meteen te geven. Misschien heeft een van jouw voorgangers er wel een ontiegelijk zootje van gemaakt en zijn ze daarom voorzichtig geworden. Probeer dat eens uit te vinden. En wie zegt dat die leuke functie echt zo leuk is zoals je nu wordt voorgespiegeld?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:01

evdpanne schreef:
Hmmmm Nieuw Vennep gaat op alle fronten al beter scoren volgens mij :P. Ach ja luxe probleem he.....

Ik heb gister een sollicitatie de deur uit gedaan voor gemeentelijk opsporingsambtenaar :). Gok niet dat ik het wordt maar het leek me wel leuk. Vandaag hopelijk ook nog twee brieven afronden kunnen die ook de deur uit en dan zien we wel weer :D.

That's the spirit! *D

@symbeami: Nou, dat is toch ook zeker niet verkeerd! Nu maar hopen dat die andere functie doorgaat :D

Ik ben inmiddels weer 2 weken aan de slag.. En bevalt nog steeds prima :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:54

en ik heb Woensdag mijn aller eerste dag :D :D :D

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:08

he ladies ben ik weer.

gisteren gebeld naar de vacature waar ik 2 weken geleden op had geschreven. eind volgende week gaat de vacature dicht en gaan ze alles bespreken.

gisteren kreeg ik per mail een uitnodiging voor gesprek. ik had via intern er gesolliciteerd als financial controller. spannend gesprek is woensdag. terwijl ze me eerder die week gebeld hadden hoeveel uur ik max wil werken. ik wil nl 24 uur werken of meer mits dat in 3 dagen gaat.... echt spannend, wat het is een vacature voor ft.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:09

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:37

Symbeami schreef:
Tuurlijk, ik doe ook mee in de staatsloterij en ik hoop ook best een keer wat te winnen. :D Hopen moet je ook altijd blijven doen toch?
Er is ook iemand met zo'n leuk onderschrift: gezocht winnend staatslot t.e.a.b. :D :D

Dat ben ik!!! Maar heb nog steeds geen aanbod gehad :( . :D

Wat ik wel weer heb gedaan is solliciteren :Z
Met mijn uiterste best heb ik een brief geschreven voor een functie op de meldkamer bij de politie...112 alarmcentrale.
tevens heb ik nog gereageerd op een tijdelijke partime functie bij Intratuin hier in HHW.

Mijn sollicitatie bij het dierenhotel zal denk ik niks worden, na mijn belletje van afgelopen week heb ik nog steeds niks gehoord.
Dus maandag maar weer bellen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:22

Zitten er hier meerdere lange tijd thuis?

Ik zit sinds mei 2009 thuis, welliswaar in de ziektewet maar toch. Sinds september sta ik onder toezicht van een coach, die me op psychisch vlak en werkvlak ondersteund. Integratie dus.

Nu is het zo dat ik langzaamaan weer aan het rondkijken was voor een nieuwe baan. Er zijn niet veel vacatures, en zeker niet parttime. Ik heb een sollicitatiebrief geschreven op een vacature bij een verzekeringsmaatschappij. Ik ben vrijdag op gesprek geweest en vrijdagmiddag kreeg ik het telefoontje dat de keus op mij is gevallen... SCHRIK! De allereerste sollicitatie die ik heb verstuurd onder het motto, wie wil er nu iemand die zolang ziek is geweest...

Maar nu komt het... Ik ben bang om te gaan werken. Bang dat het weer misgaat. Heeft er iemand ervaring mee? Hoe doe je het om weer in het ritme te komen?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:02

Angela, dat hangt er natuurlijk van af wat de reden van je ziek zijn is.
Wat is er mis gegaan met je vorige baan?
Ik heb wel een beetje een geschiedenis. Ik heb ervaring met het hebben van kanker en ik heb ook ervaring met overspannenheid.
Het terugkeren na die kanker was erg moeilijk. Dat was ook een periode van bijna 10 maanden. Lichamelijk zware ingreep gehad en geestelijk had dat hebben van die rotziekte ook een enorme impact. De terugkeer bij het bedrijf waar ik toen werkte ging niet goed en ik heb een andere baan gezocht. Daar wisten ze niets van mijn ziekte en daar heb ik het heel goed naar mijn zin gehad.
In de periode van overspannenheid heb ik goede psychologische begeleiding gehad.
Dat is belangrijk, is die coach ook psycholoog?
Je toekomstige werkgever heeft niet voor niets voor jou gekozen! Hou dat in gedachte! Gewoon: frisse moed, schone lei.

Je mag me altijd pb-en, mocht je liever niet openbaar hier over posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:24

Dank je Symbeami! Ik ben overspannen en depressief geweest, en mijn laatste baan deed het emmertje overlopen. De welbekende druppel. Ik heb weken, maanden gedacht dat de wereld beter af was zonder mij. Als een zombie heb ik geleefd. Gelukkig had ik ook goede psychologische begeleiding, welke nu is afgerond. Ik ben nu sinds juli therapievrij. Alleen nog wekelijks of 2 wekelijks begeleiding van die coach. Die is niet echt psycholoog, maar houdt me wel in de gaten voor als het mis gaat.

Ik ben bang dat ik de werkdruk niet aan kan ofzo. Ik ben wel heel eerlijk geweest over mijn gat op mijn CV, dus ze weten er wel van.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:43

Gewoon gaan voor die baan, wees alert op signalen bij jezelf.
Als je denkt dat de druk te groot is, praat erover, geef je grenzen aan. Dit heb ik ook heel erg moeten leren.
Als je heel goed op de signalen bij jezelf let dan kun je die negatieve gedachten wel een halt toe roepen. Probeer eerst maar toch te gaan genieten van die baan. Dat gaat vast wel lukken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:03

En toch Angela vind ik het super goed van je dat je die sollicitatie verstuurd heb!
Dat zegt al een hoop. Je bent er toch wel aan toe anders verstuur je hem niet.
Ook is het fijn dat je weer in een werk omgeving komt met collega's, je bent (denk ik) weer wat meer bezig op sociaal vlak dan wanneer je alleen thuis zit.
Voor de mens ook belangrijk :) Tuurlijk hoeven ze niet te weten hoe en wat en mocht je het ooit willen vertellen kan dat altijd nog!

Als je al open hebt toe gegeven over dat gat in je CV en zij willen je als nog denk ik dat je het super hebt gedaan en zal doen ;)
Je hebt een proef periode en net als wat Symbeami zegt, let heel erg goed op jezelf!
Ik zou zeggen helemaal super! Ga er voor +:)+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:08

Angela_ schreef:
Zitten er hier meerdere lange tijd thuis?

Ik zit sinds mei 2009 thuis, welliswaar in de ziektewet maar toch. Sinds september sta ik onder toezicht van een coach, die me op psychisch vlak en werkvlak ondersteund. Integratie dus.

Nu is het zo dat ik langzaamaan weer aan het rondkijken was voor een nieuwe baan. Er zijn niet veel vacatures, en zeker niet parttime. Ik heb een sollicitatiebrief geschreven op een vacature bij een verzekeringsmaatschappij. Ik ben vrijdag op gesprek geweest en vrijdagmiddag kreeg ik het telefoontje dat de keus op mij is gevallen... SCHRIK! De allereerste sollicitatie die ik heb verstuurd onder het motto, wie wil er nu iemand die zolang ziek is geweest...

Maar nu komt het... Ik ben bang om te gaan werken. Bang dat het weer misgaat. Heeft er iemand ervaring mee? Hoe doe je het om weer in het ritme te komen?

Nou hier zit een persoon die zo'n beetje deskundige is geworden op dit gebied.

IK heb 2003/ gedeelte 2004 thuisgezeten met een hernia. Het werk daarna weer oppakken ging wel redelijk okay. Ik vond het fijn maar ook wel erg moeilijk dit omdat de werkgever behoorlijk aan het zeiken was en mij niet geloofde. Tevens had ik ook al die maanden niks van mijn collega's vernomen. Die gaven mij al de 'schuld' want ik had zelf langs moeten komen. Uiteindelijk heb ik nog 4 maanden hier gewerkt en ben toen voor 5 maanden op reis geweest.

Daarna heb ik mijn oude werk weer moeten oppakken, er was niks anders en ik moest geld hebben. In 2005 begon ik hier en begin maart 2007 stapte ik van mijn fiets en had ik mijn 3e hernia te pakken(met de 2e hernia heb ik gewoon doorgewerkt zonder dat iemand dit echt aan mij merkte). Toen heb ik 1,5 jaar thuisgezeten.
Ik vond een baantje op schiphol en het was idd heel erg wennen om weer aan het werk te gaan. Zeker in het begin heeft het best moeite gekost. De nacht voor de eerste dag heb ik maar 2 of 3 uur geslapen (volgens mij is er zelfs nog een post van op bokt). Ik was ook bang zou het allemaal wel gaan want dat was de grote vraag.
Op zich was ik wel redelijk snel weer in het ritme maar het gevoel van echt weer mee doen in de maatschappij kwam heel laat. Mede omdat degene die mij aangenomen had WEL begrip had voor mijn situatie en mijn baas later niet, die vond mij maar lui omdat ik een stoeltje wou waar ik soms even kon gaan zitten. Maar heb wel volgehouden al was het op het randje. Later dat jaar ging het beter omdat ik toen wat verder was met therapie.
Nu is afgelopen december mijn contract niet verlengd en zit ik weer thuis, inmiddels al 10 maanden.
Tja hoe ik er over denk, ik vraag me soms af waar ik elke keer die energie weer vandaan haal om te solliciteren. Ondanks dat ik graag weer aan het werk wil zie ik er toch enorm tegen op....weer opnieuw beginnen, weer in het ritme komen en dan rijst ook de vraag...voor hoelang zal het deze keer zijn?

Toen ik op schiphol ging werken heb ik de eerste maand part-time gewerkt om er weer in te komen. Niet alleen in je werk maar ook in je dagelijkse praktijken. Wanneer doe je je boodschappen, ga je naar de therapeut, je paarden. En dit is mij wel heel goed bevallen.
Zo kon mijn lijf er ook rustig weer aan wennen. En ik had ook leuke collega's dus dat maakte het al makkelijker.
Ik ben zelf wel altijd open over mijn rugprobleem mocht dat relevant zijn aan het bedrijf. Gelukkig gaat het op dit moment enorm goed en heb ik het er bij het solliciteren eigenlijk niet meer over. Tenzij het bv nodig zal zijn om een aangepaste stoel te krijgen.
En de ene keer reageren ze heel positief en de andere keer wijzen ze je de deur.

Ik hoop voor je dat je een leuke en passende baan vind waar je je echt thuis gaat voelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:19

ik heb net een sollicitatie afgebeld.
Mijn auto kwam vrijdag na twee weken sukkelen terug uit de garage, en liep nog niet goed.
zaterdag heeft men bolletje helemaal de geest gegeven, we steken het op de garage (hebben wisselstukken ingestopt die niet goed waren, terwijl ze het op voorhand wisten)
maar goed, nu heb ik en auto die ik wilde verkopen die niet meer verkoopbaar is, die niet meer rijdt, dus totaal geen vervoer,
en om nu op 20 km van men huis te gaan solliciteren terwijl ik er toch niet kan gaan werken...
vandaag hoor ik meer van de garage of ze hem repareren op hun kosten of niet, en anders gaat het zaakje naar testaankoop en voor het vredegerecht, dus een zaak van lange adem, en tussendoor heb ik geen werk, geen auto en geen geld ...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:31

Ik heb een vooruitgang gezien.

Vanochtend een mail binnengehad mijn solicitatie door was verstuurd naar de Opdrachtgever.

Deze functie is als Webmaster in het hartje van Amsterdam.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:15

20 km is toch ook nog prima op de fiets te doen? Dan ben je een uurtje onderweg? Dat zou mijn voorkeur gehad hebben i.p.v. afbellen. Maar goed, ik heb een gezond lijf en vind het niet erg om te fietsen, misschien is dat voor iemand anders wel anders.

Ik heb een afwijzing gehad op een sollicitatie. Er waren 106 brieven binnengekomen voor 1 functie. Ze hebben 10 mensen uitgekozen om op gesprek te komen en ik was daar niet bij. Heel erg jammer, maar goed..we gaan gewoon door! Wel jammer dat ik geen persoonlijke reden kreeg voor afwijzing, dit kwam omdat er zoveel brieven binnengekomen waren.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:23

Ik zou vorige week wat horen over een sollicitatie, waar ze eerder niet inhoudelijk op konden reageren wegens vakantie. In week 41 zou ik te horen krijgen of ze me zouden uitnodigen voor een oriënterend gesprek. Ik heb niets gehoord.. Niet positief dus, maar wil er wel even achteraan bellen.

Maarrr vragen kon ik mailen naar de receptiemanager.. maar telefoonnummer heb ik van afdeling Personeelszaken. En ik weet dus niet waar ik me aan moet richten :+