De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:19

6,3 tot 8,3 voor sk
Maar dan heb ik wel 2-3 opgaven overgeslagen omdat ik niet meer wist wat ik daar had.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:20

Tussen de 6,0 en 8 voor wiskunde B! *\o/* *\o/* *\o/*
Had er een heel goed gevoel over, normaal haal ik echt 4en voor wiskunde, dus ben super blij!

Tijd te kort heb ik niet heel erg last van gehad, behalve bij natuurkunde heel erg.

Alleen overmorgen nog Engels en volgende week dinsdag nog Spaans, en dan ga ik maar eens inpakken voor vakantie! :D

unihorses

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:23

wis viel me erg tegen van mezelf maarja... bij oefenen dikke negens... heb me hypothese half fout en ik had 10 jaar in de eerste categorie ipv 9 verdomme alle punten weg voor die vraag in 1 klap.... en vraag 16 fout :(
maar goed... tussen 7,3 en 9,3

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:26

Wiskunde A, die opdracht over die voetbalwedstrijden, als je niet wist hoeveel er gespeeld werden kon je dat alsnog zo'n beetje uit de tekst erna halen :=
Maar ik denk dat ik wel een redelijk goed cijfer heb! Ging wel beter dan ik had verwacht. Die eerste paar vragen van de opdracht met de politieke partijen was echt vaag. Beetje optellen en aftrekken... vond ik niet echt vwo niveau. Maar goed, je hoort mij niet klagen :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:27

wij hadden nog nooit onderzoek gehad dus daar zat ik op vast te lopen er wordt #$@Q#$ niets onderzocht gewoon afgelezen :+ en dan teller negatief ding nog noooooit van gehoord :+

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:29

Nou ik niet hoor memories... Ik kan die inzichtvragen niet. Ben al zo dycalculisitisch als een deur en als ze me dan dingen gaan vragen die ik niet geleerd heb snap ik er dus helemaal niks meer van.
Ja die politieke partijen opdracht snapte ik niet, leek veel te makkelijk, alsof ik op de basisschool zat.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:32

Wiskunde C examen was véél te moeilijk... Met oefenen nog 8.4 en 9.1 gehaald, ik blij want wiskunde is mn moeilijkste vak (vandaar ook C haha). Net nagekeken en kom maar op 4.3 uit. :(

Er valt natuurlijk nog weinig te zeggen over de normeringen en de manier waarop nagekeken word (wie weet heb ik mezelf te weinig punten gegeven), maar tot nu toe gaat het zó slecht en ik zit al op 5 van de 8. Ik denk niet dat ik het ga halen dit jaar. :'( sta er supergoed voor en ben de laatste waarvan mensen verwachten dat ik zak, maar die gemiddeld 5.5-regel gaat me nekken vrees ik... En waar het nou aan ligt? Pfff..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:33

Ja dat snap ik. Die inzichtvragen waar je moest onderzoeken/beredeneren waarom het altijd even was bij die politieke partijen en die aan het begin ergens of de nieuwe ontslagbonus bereken methode ook voordelig kon zijn snapte ik ook niet :+ Die laatste had ik nog wel deels maar die van de politieke partijen zag ik echt niet. Dat vind ik dan echt weer zo'n vraag waarvan je denkt: hoe moet ik dit weten??? Terwijl dus dat verschil uitreken bij die 2 vragen eromheen juist weer iets te makkelijk was in verhouding naar mijn idee.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:37

Ja daarom vond ik het een onzin examen, als je het vergelijkt met de vorige jaren zeker! Ik heb vanaf 2008 alle examens gemaakt en nooit zoiets tegen gekomen...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:38

Tussen 5,2 en 7,2 voor scheikunde *\o/*

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:41

Ik heb mijn antwoorden van scheikunde niet opgeschreven, dus ga ook niet kijken naar de uitwerkingen.

Maar volgens mij ging die prima en heb ik overal wel puntjes gescoord, of helemaal goed.

Morgen nog bio, en donderdag natuurkunde.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:41

Sunneva schreef:
Ja daarom vond ik het een onzin examen, als je het vergelijkt met de vorige jaren zeker! Ik heb vanaf 2008 alle examens gemaakt en nooit zoiets tegen gekomen...

Ja helaas zitten er dus ook steeds meer van dat soort 'beredeneer/onderzoek dit of dat' vragen in, omdat dat meer is waar ze naar toe willen. Niet alleen bij wiskunde maar ook bij natuurkunde en dat soort vakken. En het Nederlands examen van 2014 en 2013 is ook best veranderd ten opzichte van de jaren ervoor. Maar dat is wel balen voor ons, omdat wij dus niet goed hebben kunnen oefenen op dat soort vraagstukken omdat dat voor dit jaar/voor vorig jaar niet zozeer terugkwam op examens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:44

5.6 - 7.6 voor scheikunde. :D Grote opluchting na Filosofie.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:45

Ja had ik inderdaad al van gehoord, erg jammer dat je nu bijna niet meer kan slagen op alleen goed leren. Waarschijnlijk willen ze hiermee de Vwo'ers nog meer van de havisten scheiden. Ik had het alleen liever gezien dat ze pittige SE's hadden en dan een wat meer leerexamen als centraal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:46

Boself schreef:
Jolijnn schreef:
Super toch, is een voldoende :D

Ik ben zo blij als ik een 4,5 of hoger heb voor engels. Dat zal betekenen dat ik voor economie ook een 4,5 mag halen met beetje geluk. Als economie lager is of engels lager is dan laat ik economie vallen en daj heb ik inplaats van een TL diplome een GL weg diploma. Maar dat zal voor mij en me vervolgopleiding niet veel uitmaken, dus als het goed is haal ik het :D

Toch baal ik dat ik hem zo moeilijk vond, filosofie is mijn beste vak.

Ik ben met de gewone toetsen ook best goed in filo maar dat examen was gewoon kak. :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:49

Ik vond bij scheikunde trouwens die vraag raar met die CKW's waar je de verdelingsgraad (geloof ik) moest opstellen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:51

Je bedoeld met dat 1:3?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:52

Ja die verdelingsreactie oid. Vond ik ook al zo raar! Heb dat nog nooit gekregen? :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:53

Oh, dat je gewoon twee keer het zelfde kon opschrijven en één keer (aq) en de ander (ckw)?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:54

Ja die volgensmij!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:55

Daar moest ik ook even drie keer over lezen, maar dat was eigenlijk heel simpel. Had die ook maar soort van gegokt.

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:59

unihorses schreef:
wij hadden nog nooit onderzoek gehad dus daar zat ik op vast te lopen er wordt #$@Q#$ niets onderzocht gewoon afgelezen :+ en dan teller negatief ding nog noooooit van gehoord :+

Daar heb ik wel eens van gehoord, maar ik heb het heel anders benaderd dmv de grafiek van de afgeleide te tekenen. En daaruit conclusies trekken, hoop dat het wordt goedgerekend... En ja het week erg af van voorgaande jaren! Heb ooknog nooit zoiets gezoen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:00

L_isaa schreef:
Sunneva schreef:
Wiskunde was een absolute ramp! vraag 1 t/m 7 was duidelijk en ging goed vanaf daar was het niet te doen en boven mijn pet. Ga mij niet vragen hoe je berekend hoeveel wedstrijden er in totaal gespeeld worden of zo iets dergelijks. Ik heb geleerd hoe ik moet differentiëren, kansberekenen en toetsen e.d. en niet hoe ik andere opgaven doe haha. GA DOOD CITO. Ik ga klagen jongens.

Ja inderdaad! Heb ook wiA. Het is gewoon dingen uitproberen en geen dingen toepassen die je hebt geleerd. Heb over vraag 7 en 16 een klacht verstuurd.

Bij die vragen over de tweede kamer snapte ik echt niet hoe ik dat moest doen hoor. Wtf was dit?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:03

Ik ben sowieso al gezakt.. heb wiskunde echt verneukt. Het ging echt heel slecht.. bij ongeveer iedereen uit mijn klas. Denk dat ik maximaal een drie heb..

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:10

kimberly1995 schreef:
Sunneva schreef:
Wiskunde was een absolute ramp! vraag 1 t/m 7 was duidelijk en ging goed vanaf daar was het niet te doen en boven mijn pet. Ga mij niet vragen hoe je berekend hoeveel wedstrijden er in totaal gespeeld worden of zo iets dergelijks. Ik heb geleerd hoe ik moet differentiëren, kansberekenen en toetsen e.d. en niet hoe ik andere opgaven doe haha. GA DOOD CITO. Ik ga klagen jongens.

Ja inderdaad! Heb ook wiA. Het is gewoon dingen uitproberen en geen dingen toepassen die je hebt geleerd. Heb over vraag 7 en 16 een klacht verstuurd.

Bij die vragen over de tweede kamer snapte ik echt niet hoe ik dat moest doen hoor. Wtf was dit?[/quote]

Indeed! Die eerste was raar!ik kwam op 0 uit! En ghostattack, wat jammer! Ik hoop voor je dat het meevalt! Probeer nog even door te zetten en Engels nog goed te maken. Komt goed! :)