Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:11

Anoniem schreef:
Top, dankje!

Vind het alleen altijd lastig die motivatie schrijven.. Hoe heb jij dat aangepakt?

Heb je een pb met mijn brief gestuurd :)

Anoniem

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:54

Omg, heb gesolliciteerd bij het ziekenhuis bij 2 opleidingen *\o/* Vond beide opleidingen erg interessant, dus heb het gewoon geprobeert :Y) . Nu hopen dat ik een beetje snel te horen krijg of ik het word of niet.

Dankje wel loki, heb paar ideeën uit je brief kunnen halen :)

Hoe is het verder met jullie??
Hier wel proberen door te strubbelen met huidige studie.. Gelukkig een prima projectgroepje nu :), na 2x een vervelend groepje gehad te hebben (waarvan meer dan de helft al gestopt is)..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:53

peca, heb je via de mail gesolliciteerd of al gesprekken gehad? Want voordat je aangenomen wordt heb je namelijk altijd een gesprek denk ik.. Dus de mailingronde is pas een eerste stap, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:33

xLoki schreef:
[naam], heb je via de mail gesolliciteerd of al gesprekken gehad? Want voordat je aangenomen wordt heb je namelijk altijd een gesprek denk ik.. Dus de mailingronde is pas een eerste stap, haha!

I know :Y) bij één is de sluitingsdatum ook ergens midden maart :+ maar goed, vind het spannend Hahah Hopelijk word ik überhaupt uitgenodigd voor gesprek :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:09

Spannend xLoki! Succes! Hoop dat je in ieder geval op gesprek mag komen.

Nu ik alle tijd heb ga ik ook weer paardrijden :)
Miste het best erg, maar ga van de week proefrijden op een heeeeele leuke Quarter! Ben gister wezen kijken en vanaf de grond klikt het al best goed, ben dus benieuwd :) het is een reiner dus wel een leuke uitdaging.

Daarnaast ben ik weer ingeschreven en kan ik dus weer in september starten met school. Mis het ritme wel een beetje, ik slaap vooral heel veel haha. Soms wel 10 of 12 uur in een nacht. Maar verder vind ik het wel lekker, heb best wel weer wat tekeninspiratie dus dat gaat wel door. Word wel echt bestookt met brieven van school haha, spammers :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:17

Hoihoi!

Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik vroeg me af of hier ook Dier & Gezondheidszorg of Hippische bedrijfskunde studenten zitten (en dan toevallig in Dronten?) die voor mij een vragenlijst in willen vullen. :)

Alvast bedankt!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:54

Wat leuk peca! Voor welke opleidingen heb je gesolliciteerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:19

Quir schreef:
Wat leuk [naam]! Voor welke opleidingen heb je gesolliciteerd?

Mbrt en longfunctieanalist :) alleen zijn ze volgens mij.beide erg gewild :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:17

Mbrt wel inderdaad, doe zelf ook de opleiding mbrt :)

Wel erg leuk! Hoop dat je op gesprek mag komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:26

Klopt, jij haalt ook echt onwijs goede cijfers! Jij wilde toch ook voor duaal gaan of niet meer?

Sluiting is pas in maart, maar ik hoop echr dat ik een kans krijg :) ga morgen even verder zoeken naar nog maar plekken in de buurt :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:20

Ik ga inderdaad ook voor duaal! Wil meer uitdaging, met puur voltijd op school zitten heb ik te weinig uitdaging, haha. Vandaar waarschijnlijk ook de hoge cijfers. ;)
Sta nu een 10 gemiddeld op de theorie toetsen, super blij mee. :oo

Nog even om je goed voor te bereiden! Welk ziekenhuis heb je gesolliciteerd?
Zijn er meerdere ziekenhuizen in de buurt? Beter dat je gewoon overal op solliciteert wat in de buurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:37

In de buurt zijn er meerdere, maar daar staan geen vacatures voor deze functies open (nog) helaas... Dus blijven rondkijken momenteel nog. Alleen nu is natuurlijk de tijd dat alle plekken open staan en mensen kunnen solliciteren, dus beetje stressen.

Zo knap die 10! Echt super. Dan heb je een hogere kans dat ze jou zullen aannemen :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:16

Ik meld mij ook!

Ik ga vanaf eind augustus 2014 HBO Rechten studeren in Rotterdam bij de Inholland.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:30

In dit topic is iedereen al aan het studeren, de naam is verouderd. :D
Maar wat mij betreft ben je natuurlijk ook welkom!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:53

Hebben jullie ook van die soms frustrerende werkgroepjes? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 01:54

De afgelopen 2 werkgroepen waren heel erg frustrerend... Zelfs daardoor project niet gehaald bij 1.. nu wel een prima groepje gelukkig.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:05

Mijn eerste groep was verschrikkelijk.. En omdat ik dat tegen mijn SLB'er had aangegeven heeft die er uiteindelijk voor gekozen mijn groep te ontbinden. Groepje daarna was perfect, was ook de groep waar ik graaaag bij wou..

Nu voor het derde blok waren alle groepjes omgegooid.. En raad eens, twee van de drie waarmee ik in het eerste groepje zaten, nu beide in een andere groep, hebben een 1 vanwege plagiaat en de anderen mogen het allemaal lekker opnieuw gaan doen in anderhalve week tijd..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:07

Ik ga binnenkort weer beginnen en ga HBO Rechten doen.

Moet alleen nog uitzoeken hoe het zit met een studiefinanciering, ben 22 en heb nog een wajong uitkering.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:48

Deleted schreef:
Ik meld mij ook!

Ik ga vanaf eind augustus 2014 HBO Rechten studeren in Rotterdam bij de Inholland.

Ik hoor best wel wat negatieve dingen over InHolland, vanwaar de keuze voor die school als ik vragen mag? :) Ben je niet bang voor die horror verhalen zoals diploma's die ongeldig verklaard worden?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:27

Inholland heeft een paar opleidingen die zwak zijn. Bij de andere opleidingen is het diploma gewoon even veel waard.
Ze zeggen dat inholland nu juist strenger is dan andere omdat er zo op ze geled wordt.

Ik merk er zelf niks van dat je nadeel hebt doordat je op inholland zit. Ziekenhuis is over alle scholen met me opleiding even te vreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:49

Leslie90 schreef:
Ik ga binnenkort weer beginnen en ga HBO Rechten doen.

Moet alleen nog uitzoeken hoe het zit met een studiefinanciering, ben 22 en heb nog een wajong uitkering.

Wat goed dat je weer gaat beginnen :) als je nooit stuffie hebt gehad hoor je het te krijgen, maar hoe dat zit in combi met wajong. Geen idee.

Inholland zit ik nu op en vind ze niet zo best eerlijk gezegd :Y) maar dat ligt per studie inderdaad. Vooral de studie mem in haarlem is niet goed, althans was niet goed.

Zelf ga ik ook opnieuw beginnen. Hoop op een plek om duaal te mogen doen :) voel me alleen zo oud als ik weer normale voltijd ga doen :+ moet daar maar van af zien.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:45

kosseh schreef:
Inholland heeft een paar opleidingen die zwak zijn. Bij de andere opleidingen is het diploma gewoon even veel waard.
Ze zeggen dat inholland nu juist strenger is dan andere omdat er zo op ze geled wordt.

Ik merk er zelf niks van dat je nadeel hebt doordat je op inholland zit. Ziekenhuis is over alle scholen met me opleiding even te vreden.

Nah, dat laatste ben ik niet mee eens en ziekenhuizen hier in de omgeving ook zeker niet. ;)
Echter met stages is het land in drie gebieden verdeeld, waardoor er geen overlap bestaat in de drie verschillende opleidingen. Je zal dus nooit een nadeel ondervinden met een stage plek, maar straks met een baan vinden zeer waarschijnlijk wel. :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:38

Waar ik stage liep had ik het gevraagt en daar werkte mensen van alle 3 de opleiding plaatsen. Die maakte het niet uit van welke school je kwam. Kan ook aan dat ziekenhuis liggen hoor.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:11

Het maakt verder natuurlijk ook niet alleen uit welke opleiding je gedaan hebt, maar ook om degene zelf. :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:06

Zo even een tijdje niet hier geweest i.v.m drukke schooldagen :) Wel mijn tentamen gehaald met een 6.5.

Vorige week is mijn nieuwe blok begonnen en i.p.v. dat we nu in studiegroepen een opdracht kregen, moest je tweetallen maken. Ik was dus samen gaan werken met een meisje uit mijn klas. De eerste lessen was ze meteen al afwezig terwijl het een behoorlijk pittig project wordt. Vorige week nog maar even aangekeken, haar wat opdrachten gestuurd die deze week al klaar moesten zijn. Nou je raad het al niks gedaan dus.. Vorige week al tijden een gesprek met SLB'er van de klas (niet mijn eigen SLB'er) aangegeven dat dit was gebeurt. Gisteren was ik er zo klaar mee dat ik mijn SLB'er heb gebeld en heb aangeven zo niet langer met haar te willen samenwerken. Moest van mijn SLB'er met haar een gesprek aangaan en hierin vertellen dat ik met iemand anders (twee andere meiden) wou gaan samenwerken, heftig gesprekje gehad, maar ik werk nu dus met een ander tweetal samen. Gelukkig :)