Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:34

Goof schreef:
Hebben jullie het topic over de verplichte werkweek op een school gezien hier op bokt?
Ik ben wel benieuwd hoe jullie daarin staan namelijk ;)

Ik had hem ook al gelezen ja. :=

Als het niet om de kosten gaat, vind ik geen enkele reden gegrond om niet te gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:41

Ik vind de reden 'ik ben er al 2x geweest' in ieder geval een slechte reden om niet te gaan en als het niet om de kosten gaat, dan zou ik ervan uitgaan dat het een hele goede en leerzame ervaring wordt, en zeker weten anders dan eerder. Studiegenoten van mij zijn ook al 20x in Rome geweest, zowel voor studie als prive, maar iedere keer leer je iets anders.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 20-11-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:43

Het lijkt wel alsof de wereld alleen nog maar uit verwende pubers bestaat die mogen roepen "ik wil niet" en die dan ook nog thuis mogen blijven ook.
Ik snap het serieus niet, maar dat zal mijn docenten-kant wel zijn dan ofzo.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:49

Hahaha Goof ik was het ook zoooo met je eens!

Alsof ze dan met de klas alleen maar weer de Eiffeltoren gaan bekijken en lekker de toerist gaan uithangen.. Kan hoor, maar neem aan dat er een heel programma aan vast hangt

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:28

marleen_88 schreef:
Aan alle (kleuter)juffen heb ik een vraag.

Voor mijn gymbevoegdheid mag ik mijn lessenserie doelspelen geven aan mijn kleuters. Ontzettend interessant natuurlijk, maar ik ben behoorlijk inspiratieloos.

Het is de bedoeling dat les 1 een activiteit (binnen het werken in 3 groepen) is, waarbij de kinderen het niet zelf kunnen regelen of het te moeilijk is. Het is dan de bedoeling dat je een opbouw gaat ontwikkelen, waarin de activiteit op 3 niveaus aangeboden wordt en dus uiteindelijk het té moeilijke activiteit beter te behappen wordt voor ze.
Ik heb voor 'Kapitein haak' gekozen, dat is een passeerspel/lummelspel met ballen en die geef ik dus les 1 en les 6. Nu ben ik op zoek naar andere activiteiten met passeren en lummelen die geschikt zijn voor kleuters.

Wie o wie heeft er goede ideeën? :)

Heb je misschien iets aan het boek 'bewegingsonderwijs in het speellokaal'? Hierin staat een mooie opbouw. Ik zou eerst lummelen, of een passeeroefening. Of bijvoorbeeld eerst alleen een opdracht met de bal, stuiteren oid.

@goof ik kan me wel in haar inleven, op het gebied van geld iig. €350 is best een boel geld voor iets waar je al eens bent geweest, zeker als je het niet breed hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:39

Tuurlijk, het is ook een hoop geld, dus dat snap ik zeker wel.
Maar vanuit mijn docenten-visie vind ik dat je gewoon deel hoort te nemen aan activiteiten. En geld is nooit een probleem, daar is een potje voor.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:45

Op de meeste scholen is er inderdaad sprake van een potje. Ik denk dat je ondanks dat je er bent geweest dan toch dingen ziet die je in eerste instantie niet zoi bekijken. Zo kom ik heel regelmatig in de stad Groningen. Tijdje terug hadden we een stadsexcursie in de stad. Ondanks dat ik er enigszins tegenop zag, heb ik zoveel dingen gezien die ik nog nooit gezien heb. Erg leerzaam dus.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:47

Nogmaals bedankt iedereen! :)

Betreft de werkweek, ik vind niet dat een leerling zou moeten gaan als hij/zij dat niet wil (in overleg met de ouders uiteraard). De één vindt het erg leuk en de ander houdt er niet van. Ik vind niet dat je een leerling zou moeten dwingen om te gaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:49

lisanne87 schreef:
marleen_88 schreef:
Aan alle (kleuter)juffen heb ik een vraag.

Voor mijn gymbevoegdheid mag ik mijn lessenserie doelspelen geven aan mijn kleuters. Ontzettend interessant natuurlijk, maar ik ben behoorlijk inspiratieloos.

Het is de bedoeling dat les 1 een activiteit (binnen het werken in 3 groepen) is, waarbij de kinderen het niet zelf kunnen regelen of het te moeilijk is. Het is dan de bedoeling dat je een opbouw gaat ontwikkelen, waarin de activiteit op 3 niveaus aangeboden wordt en dus uiteindelijk het té moeilijke activiteit beter te behappen wordt voor ze.
Ik heb voor 'Kapitein haak' gekozen, dat is een passeerspel/lummelspel met ballen en die geef ik dus les 1 en les 6. Nu ben ik op zoek naar andere activiteiten met passeren en lummelen die geschikt zijn voor kleuters.

Wie o wie heeft er goede ideeën? :)

Heb je misschien iets aan het boek 'bewegingsonderwijs in het speellokaal'? Hierin staat een mooie opbouw. Ik zou eerst lummelen, of een passeeroefening. Of bijvoorbeeld eerst alleen een opdracht met de bal, stuiteren oid.

@goof ik kan me wel in haar inleven, op het gebied van geld iig. €350 is best een boel geld voor iets waar je al eens bent geweest, zeker als je het niet breed hebt.

Ja, ik heb die map. Ik heb hem doorgezocht, maar kan er niet echt iets in vinden.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:20

Ik kan me niet herinneren dat bij ons op school ook maar 1 iemand niet mee is geweest op werkweek, maar wij hadden ook niet 2x kort achter elkaar een werkweek. Ik kan me voorstellen dat hierdoor het unieke van met elkaar een week ergens bivakkeren ook wordt ontnomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:56

Dat mensen ook niet snappen dat je erbuiten valt als je niet mee bent geweest.... Dat snap ik dan weer niet.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:29

Of ze snappen het wel, maar vinden ook dat dan weer het probleem van de school / leerkracht :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:48

Sommigen houden er inderdaad van en sommigen niet, maar dat is ook juist dat stukje persoonlijke ontwikkeling waar je doorheen moet op school.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:21

Ik als stille meelezer, kwam vanmorgen een post tegen op facebook over een troostkalender....raakte me toch wel.
Ging over een jongetje die op de sterfdag van zijn moeder een vreselijke dag had en er was niemand op school die iets wist (ook de juf niet die hij had toen moeder overleed).

Heftig om te lezen. Momenteel werk ik als invaljuf, maar mocht ik op een vaste school komen dan zou ik het zeker aankaarten.

http://www.troostkalender.nl/

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:04

Goed initiatief +:)+

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:20

Ik las op nu.nl dat 31% van de docenten gepest wordt. Door leerlingen, ouders en collega's. Krijgen jullie hier een en ander van mee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:12

Huh serieus?
Pesten op wat voor manier dan?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:31

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:50

Ik keek ook op van dat bericht. Ik kan mij wel enkele voorbeelden indenken van ouders die écht nooit tevreden zijn en altijd iets te zeuren hebben etc.
Maar of dat nu echt onder de noemer 'pesten' valt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:02

Ik denk dat ze propjes gooien, uitschelden, onbeleefd zijn tegen docenten bedoelen... of cyberpesten, op mijn vorige school is er een keer een haathyve geaakt tegen een docent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:08

Sheran schreef:
Ik denk dat ze propjes gooien, uitschelden, onbeleefd zijn tegen docenten bedoelen...

Ik mag toch serieus hopen dat docenten dit niet als pesten aangeven :+ :+ :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:28

Zo kan het wel voelen... dat merk ik zelf ook wel :). Ze bedoelen het niet vervelend maar omdat ik zelf vroeger gepest ben raken die dingen toch wel gevoelige snaren.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:52

In een uitzending werd als voorbeeld genoemd ouders die herhaaldelijk op onmogelijke tijden bellen en het buitengesloten worden door collega's.
Pesten door leerlingen kan ik me weinig bij voorstellen eigenlijk. Lijkt me ook een omgekeerde machtsverhouding?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:54

Zelf vind ik het moeilijk voor te stellen dat er zo veel docenten gepest worden.
Heb ik geluk met een fijn team. Heb heus ook wel eens pittige ouders, maar pesten gelukkig niet.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:23