Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:17

Maar je blijft de contouren over het algemeen wel zien, omdat de auto verkleurt door de weersinvloeden...

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:18

Soms wel inderdaad, hangt een beetje van de kleur van je auto af, type lak etc. :j Je kunt ook veel nog uitpoetsen daarna :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:24

Pmarena, oehhhh een snoek.

Ik heb alleen tekst op de achterruit. Mijn lief ruilt auto's makkelijk in/om en dan vind ik het zonde om steeds opnieuw te beletteren.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:38

Leuk idee mear! Denk dat het best gaat werken, als je er maar wel groot new look vintage en Love to accessorize op zet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:38

Mijn samsung galaxy s3 is zaterdag gestorven. Super irritant zo zonder mobiel kan ik me mail niet in de gaten houden. Heb al op marktplaats een advertentie gezet, ik ben namelijk op zoek naar een iphone.
Hou er niet zo van maarja een nieuwe kost me te veel. Krijg ik een bericht dat iemand zijn moeder is overleden en daarom de iphone verkoopt en ik mocht niet langs komen omdat ie nog te emotioneel was. Yeah right.. Nu dus op zoek naar een iphoneee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:40

Ja, de Snoek is wel gaaf, zo zonde dat die nu maar een beetje staat te verpieteren -O-

Hij staat wel binnen gelukkig. Maar of het er ooit van gaat komen om er echt tijd aan te besteden....ik betwijfel het :=

Vorig jaar nog een ritje mee gemaakt maar er moet echt 1 of andere pomp ofzo vervangen worden.
En voor het mooie wellicht nog wat dingetjes die leuk zijn om te doen om hem weer helemaal tip-top te maken. Maarja... eigenlijk is hij beter af bij iemand die er wel tijd voor heeft en er gek mee is :+:

Hier ook expres geen reclame op m'n busje i.v.m. snel goor worden door verbouwing en braak liggende tuin, modder enzo :P

En lijkt me ook niet heel verstandig om een busje voor de opslag te zetten waaruit blijkt dat daar allerlei zadels enzo liggen...is goed beveiligd maar dan lok je het toch een beetje uit wellicht :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:49

Hier 4 auto's die met mijn reclame rondrijden! Misschien binnenkort zelfs tijdelijk 5, aangezien mijn broertje een nieuwe auto gaat kopen...
Heb er met de aankoop van mijn nieuwe auto zelfs rekening mee gehouden dat er nog stickers op moesten! Dus een witte ipv blauw en zo... Vind het echt zonder om niet met reclame rond te rijden... Zeker voor mij zit er genoeg van mijn doelgroep rond dezelfde tijden als mij op de weg!
Was wel een duur kostenplaatje, maar ik vind het zo gaaf! M'n buurvrouw noemde m'n auto met bestikkering zelfs 'flitsend' en besefte later pas dat dat wel heel toepasselijk was!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:55

Jajaja, bedrukt busje.

Wij hebben er bewust voor gekozen. Ik MOEST meer ruimte hebben dus een splinternieuwe bus aangeschaft. Ook meteen laten bedrukken.

Dit was o.a. het ontwerp.

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto's had ik gemaakt voor onze sneeuwpop en de "spookmist". Dat de bus erop staat is toeval :P
Afbeelding
Afbeelding

Ook ik was altijd een vreselijke viespeuk met mijn auto. Van buiten smerig, van binnen nog smeriger. (De paardenstallen zijn schoner dan dat mijn auto altijd van binnen was.
Maar nu, met de nieuwe bus, let ik toch op met wat voor schoenen ik in stap en de buitenkant laten we wat vaker wassen.
En wat betreft de verkeersovertredingen. Ik ben een vlotte doorrijder en was eerst ook bang voor de reacties die erop kwamen. Maar er komen geen reacties.
Wat ik wel moeilijk vind is om in de gaten te houden wie er onderweg allemaal naar me zwaaien. Mij herkennen ze direct in het busje, maar ik weet natuurlijk niet waar onze klanten in rijden.

De belettering hebben we trouwens laten doen door AWL belettering. Echt een aanrader.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:09

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:13

Dat is wel erg discreet beletterd Mallootje! Ik heb een zwarte peugeot partner, dus zal bij mij altijd erg contrasterend moeten uitpakken. Komt daarbij dat ik geen echt flitsend logo heb... Zou me eigenlijk eens moeten richting op het vinden van een logo, maar dan heb ik echt een tekenaar nodig die de ins en outs van logo' s kent, iemand suggesties? Ik wil nl net zoals HTS een leuk paardje erbij getekend hebben, weet zelfs al zo ongeveer wat, maar qua eigen tekentalent zit ik nog op het niveau 'kopvoeters'

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:19

foxy80 schreef:
Zou me eigenlijk eens moeten richting op het vinden van een logo, maar dan heb ik echt een tekenaar nodig die de ins en outs van logo' s kent, iemand suggesties? Ik wil nl net zoals HTS een leuk paardje erbij getekend hebben, weet zelfs al zo ongeveer wat, maar qua eigen tekentalent zit ik nog op het niveau 'kopvoeters'

Ons logo ben ik met onze Belg.
Ik heb van een foto een logo laten maken.

Afbeelding

Afbeelding

Probeer het eens bij http://www.groenewegontwerp.nl/
Zij is echt heel goed.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:19

Logo's zijn ook lastig! Wij hadden gewoon geluk dat de naam woefshop nog vrij was en een logo dus ook heel snel bedacht was :)
Wel leuk, al die auto's met stickers :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:20

Maar helpt het nou ook echt de stickers?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:21

Sja geen idee of dat helpt, maar je krijgt iig wel wat extra visibiliteit..

Elke: Ik wilde het ook echt subtiel houden, vond het al zonde om m'n auto te laten bestickeren dus het moest wel discreet blijven.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:22

Ik kom even uit de meeleesmodus. Op dit moment heb ik redelijk veel tijd en ben ik op zoek naar een (bij)baan, maar over 1 a 2 jaar zou ik graag een hondenpension willen oprichten. Daarvoor wil ik nu al aan de slag met het concept en een ondernemersplan enz. Maar ik vind het moeilijk om mijn dag vol te plannen als ik weinig verplichtingen heb. Hoe doen jullie dat? Maken jullie bijvoorbeeld een planning of gaan jullie ergens anders heen om te werken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:22

LisaFaded schreef:
Maar helpt het nou ook echt de stickers?

Ik stond laatst op een parkeerplek, nouja, ik stapte net uit. Een man kwam naar me toe om te vragen of we ook ledervet verkochte, want hij moest zijn bank invetten. Zonder logo erop had hij het natuurlijk nooit gevraagd.
En hij is inderdaad diezelfde dag nog het vet komen halen :)

Het werkt zeker wel. Mensen zien je rijden en onthouden je logo. En zeker met die telefoontjes van nu, kunnen ze meteen op i-net kijken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:23

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want als je fysieke winkel hebt, dan kan ik me nog wel voorstellen dat het werkt, mensen kunnen je auto zien bij de winkel, adres erop waar ze naartoe kunnen. Maar een webshop alleen, loont dat wel? Als je met 1 auto rond gaat rijden in NL, waar al zoveel bestickerde auto's rondrijden?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:41

Ik kies er zelf heel bewust voor om níet met bestickering op mijn auto rond te rijden. Mijn bedrijf is mijn eigen naam en als je die op google los gooit kom je dat al meer dan genoeg tegen. Daarnaast heb ik zo'n specifieke doelgroep dat die niet te vinden zijn hier in de buurt.... En mijn klanten zitten door heel Europa heen en de auto gaat niet altijd mee.
Loop nog wel met het idee om eventueel nog wat van die magneten laat maken om dat op de auto te plakken als ik op een evenement ben. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:44

Voor mij werkt het voornamelijk heel goed voor mijn zelfvertrouwen, omdat er nu echt een gave auto is om in en uit te stappen! Daarbij heb ik wel eens een bruidsreportage aanvraag gekregen vanuit een plaats waar ik dan die dag of dag ervoor geweest was. Dus denk wel dat het iets helpt. Altijd meer als geen bestikkering!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:47

foxy80 schreef:
Dat is wel erg discreet beletterd Mallootje! Ik heb een zwarte peugeot partner, dus zal bij mij altijd erg contrasterend moeten uitpakken. Komt daarbij dat ik geen echt flitsend logo heb... Zou me eigenlijk eens moeten richting op het vinden van een logo, maar dan heb ik echt een tekenaar nodig die de ins en outs van logo' s kent, iemand suggesties? Ik wil nl net zoals HTS een leuk paardje erbij getekend hebben, weet zelfs al zo ongeveer wat, maar qua eigen tekentalent zit ik nog op het niveau 'kopvoeters'

Ik ken wel iemand :') IK :D haha
Als je interesse hebt, mail me (info@karenborgers.nl) met meer informatie over wat je wil, en de ideeën die je hebt dan kan ik je een passende offerte voorleggen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:16

oeh leuk die stickers! Wil ik ook nog gaan doen!

En mooi kantoor kwam er trouwens voorbij :)

Even een vraagje onder de ''webshoppers'' onder ons. Ik heb maandje terug een keukenmachine verkocht die helaas nu mankementen vertoond.. Hoe lossen jullie dit op?

Ik moet toch naar de groothandel volgende week, misschien even meenemen. Kijken wat zij er mee doen. Irritante is, is dat ik weet dat zij die machine ook niet meer op voorraad hebben :(

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:17

Kijken wat de groothandel ermee kan. En als de mankementen echt aan het apparaat liggen en niet aan het gebruik zeg maar, denk ik toch terugnemen, service. En zit er geen garantie op dan?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:20

Die magneten heb ik ook overwogen, maar ik ga erg weinig naar evenementen. Ik pluis je site eens uit Karen, iemand nog tips (mag per pb)?

Adverteren, het blijft een teer punt, wie adverteert er betalend op fb en werkt dat?

Contact opnemen met de verkoper! Ik heb mijn strijkijzer ook via dealbird gekocht, toen die opeens lekte als een mandje even contact opgenomen, teruggestuurd en is gratis gemaakt (was alleen verzendkosten kwijt). Er zit evengoed garantie op een aankoop via internet hoor!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:24

Vind ik altijd zo moeilijk, of het aan het gebruik ligt of aan het apparaat. Maar vind goed service heel belangrijk dus los het sowieso netjes op.

En foxy80 ik heb het verkocht niet gekocht haha :D

ik ben ook wel benieuwd naar adverteren op fb!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:27

Wij gaan misschien betalend adverteren, nu nog niet. Wel een actie opgezet volgens de regels, het heeft een weekend geduurd, maar vanavond moet het eindelijk gelukt zijn :))