Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:40

Ik ga vandaag gewoon eens wat mensen / organisaties mailen waar ik in het bestand sta om te vragen of ze iets voor me kunnen betekenen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:19

Iedereen succes gewenst met het solliciteren en de gesprekken.

Er zijn onlangs twee vacatures voor docent BKV vrijgekomen. Meteen gesolliciteerd. Ik kreeg vandaag een mail met daarin een ontvangstbevestiging in een PDF bestand toegestuurd. Stond wel een beetje gek vond ik zelf. Hopelijk mag ik op gesprek komen.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:49

Uzb is idd vaak niet meer gewoon binnenwandelen. :O

Dames ik ga dit topic verlaten als niet meer Toos Werkeloos ik ben aangenomen in het ziekenhuis, wat een opluchting na 6 maanden me de rambam solliciteren. Ik zal voor iedereen blijven duimen dat iedereen maar aan een leuke baan mag komen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:53

Goed nieuws, gefeli!! Laat af en toe nog even horen hoe het met je baan gaat oke? ;)

De Broekriem.......zegt me niks. Via FB oid?

Ik heb nog een uur voor een stinkend goede brief. Onwijs leuke vacature dus ik wil deze baan hebben. :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:23

Gefeliciteerd Pivione!

Brief al af dimple? Zet hem op!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:35

Hup Dimple hup!
Gefeliciteerd Pivione!

Vriendlief kwam daarstraks met een leuk telefoontje, over een positie die vrijkomt maar is nog niet officieel, zal zorgen dat ik mijn CV en motivatiebrief klaar heb morgen als ik de contactpersoon even opbel.
Dit Hoorde hij trouwens van mijn stagemeester (van toen ik nog studeerde), fijn dat hij ook mee uitkijkt voor mij! :-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 15:37

Djeenie, kijk zó moet je binnen komen! Ben benieuwd.

Ik heb mijn brief nog niet af, maar vanwege goed nieuws. Recruitmentbureau belde voor een functie. 20 min gesproken en ze wil me graag zien! Dinsdag om 10.00 uur een afspraak en als dan de klik er nog steeds is gaat ze me voorstellen.
Ze zoeken meerdere kandidaten. Eerst 6 maanden (vakantie piek opvangen) en bij goed functioneren evt langer of vast dienstverband.

Het gaat om een functie bij het bedrijf met de mooie blauw/witte vliegtuigen :Y)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:50

Wordt je de opvolger van Camiel Eurlings?!?!?! Goeie job joh!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 16:12

Thx Cowboy. Ben er blij mee. Ik val in ieder geval op en dat is positief.
Verdiensten mogen wat beter, maar hé! Als ik maar binnen ben. Straks een mooi afgeronde opleiding erbij en dat opent dan wellicht weer andere deuren.

Het is nu een keuze tussen niks of in ieder geval iets ;)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:34

Wat goed nieuws Dimple :D succes dinsdag!

Ik wil dit weekend twee brieven versturen buiten mijn vakgebied en eentje in mijn vakgebied.
De laatste is wel op flex basis.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 16:46

Moet lukken Darah, je gaat er voor!

Brief afgemaakt en meteen verstuurd. Vond het zelf wel een sterke brief. Nu hopen dat zij dat ook vinden.

Morgen gesprek voor die vrijwilligersfunctie. Zal wel netjes aangeven dat een baan mét salaris mijn voorkeur heeft of is dat raar om meteen al te zeggen?

Ik heb meteen de neiging om dat gesprek morgen af te zeggen omdat ik dinsdag dat andere gesprek heb, maar ik hou mijn opties maar lekker even open.

Maandag kan ik starten met de studie in is het pakket in huis. Zou super zijn als ik dat zou kunnen combineren met een baan. :j

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:55

Ik zou gewoon je gesprek dinsdag afwachten :j
Welke studie ga je doen? En bij welke organisatie doe je die studie?

Ik zit ook nog steeds te denken om een thuisstudie te doen, maar moet kort zijn en wel iets waard zijn (dus geen pretcursus :)) ).
Oh en mijn buitenland avontuur gaat volgend jaar toch gebeuren :):)
Nog anderhalf jaar wachten tot het zover is haha.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:18

Wat gaaf, naar het buitenland. Waarheen en wat ga je doen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:25

Oh en wat me opvalt........veel vacatures zie ik x op x voorbij komen. Zo zie ik steeds dezelfde vacature bij Booking, Action en nog een aantal.

Nu zie ik een vacature waar ik op heb gereageerd begin 2014. Internationaal bedrijf hier in de buurt. Brief moet in het Engels...... yeah :')
Maar ik ga toch weer reageren.

Het valt me op omdat ik natuurlijk al langer een baan zoek, maar mijn conclusie zou bijna zijn dat ze té snel een jonge, goedkope kandidaat zoeken/nemen maar dat dit op langere termijn dus niks oplevert.
Of zou het iets anders zijn?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:22

Wie weet Dimple, het is wel apart dat die vacatures herhaaldelijk terug komen.
Ik zou morgen gewoon naar dat gesprek gaan, je bent tenslotte nog niet binnen bij de vliegtuigmaatschappij. Dat een betaalde baan de voorkeur heeft zullen ze zo ook wel snappen, dat geldt wsl voor iedere kandidaat ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:51

Dat denk ik ook wel.

Nog een brief in het Engels gemaakt en verstuurd. Toch lastig om dat om te zetten maar het is gelukt 8-)

Hoe gaat het Gomir?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:53

Het kan ook zijn dat ze heel veel van zulk soort kandidaten zoeken. Hier zie ik ook vaak dezelfde vacature langskomen en toen ik daar naar vroeg, werd aangegeven dat dat geen afgebakende functie is, maar een algemene werving omdat ze veel mensen zoeken voor dat soort werk.

Ik zou gewoon opnieuw schrijven idd Dimple :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 21:25

Het zijn meestal niet de meest grote bedrijven hier in de buurt. Zitten maar in het boeren buiten gebied hier he! :+

Maar er kan natuurlijk altijd iemand weg gaan of weer doorgroeien of zo.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 05:26

Hier gaat het goed Dimple!
Werd dinsdag nog gebeld dat ik ergens in mei kon beginnen (was die plek waar ik zo'n bijzonder sollicitatiegesprek gehad had ;) ). Gelukkig ben ik al voorzien :D

Nu blokje nachtdiensten (vandaar dit tijdstip). Mijn registratie van de RGS is binnen, gister mijn laatste examen (ooit!) gemaakt en laatste vinkjes aan het zetten voor mijn registratie in het aandachtsgebied.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:58

Open offer to all: If any of you needs their resume or application checked, feel free to drop us a PM. I work in human resources and speak and write English on a daily basis.

Also, when push comes to shove I can contact a friend of mine who is a native English speaker (former British Armed Forces, now working in this country as an English teacher).

Please note: I am NOT going to translate your entire resume or application for you. YOU will have to do most of the work. I will save you from making the most glaring mistakes tho.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:56

Bedankt voor het aanbod Cowboy ;)

Na een week sippen heb ik vandaag de eerste reactie weer de deur uit gedaan. Krijg vandaag te horen of ik m'n scriptie volgende week mag komen verdedigen... :=

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:28

Succes met solliciteren iedereen!

Ik heb echt een perfecte vacature gevonden. Ik vrees alleen dat ik weinig kans heb als ik hierop solliciteer, terwijl ik wel bijna aan alle eisen voldoe! :') Het gaat om een baan voor het FNRS, als accountmanager. Hier heb ik geen ervaring in maar ik weet zeker dat het me zou liggen.
http://www.vacant.nl/vacature/details/1 ... ign=jooble

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:29

Cowboy55 schreef:
Please note: I am NOT going to translate your entire resume or application for you. YOU will have to do most of the work. I will save you from making the most glaring mistakes tho.

I don't think slang will be appreciated, though.. :D

Ik heb een vacature gezien, opgesteld in het Engels, maar wel gewoon bij een Belgisch/Nederlands bedrijf. Is geen probleem als ik CV en motivatie in het Nederlands stuur denk ik?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:33

Martine_R schreef:
Succes met solliciteren iedereen!

Ik heb echt een perfecte vacature gevonden. Ik vrees alleen dat ik weinig kans heb als ik hierop solliciteer, terwijl ik wel bijna aan alle eisen voldoe! :') Het gaat om een baan voor het FNRS, als accountmanager. Hier heb ik geen ervaring in maar ik weet zeker dat het me zou liggen.
http://www.vacant.nl/vacature/details/1 ... ign=jooble

Ga ervoor Martine, waarom zou je zo weinig kans maken? Geen getwijfel, zelfvertrouwen-knopje aan en gaan! *Zegt diegene die zelf haar zelfvertrouwen nog wat moet opkrikken* :D
Klinkt als een variërende, uitdagende functie! Al weet ik niet goed wat ik me moet voorstellen bij hun 'beleidsvoorstellen'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:34

Dan zou ik het toch voor de zekerheid in het Engels doen. Misschien werken er wel veel Engelstaligen die Nederlands niet of niet voldoende beheersen.