Heeft iemand hier verstand van ak met de windrichtingen/moesson/passaten?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Eefjahh schreef:5.23
Bij prijselasticiteit bereken je de reactie op veranderingen dus doe je het gevolg: de oorzaak (beide in procenten)
Het gevolg is al gegeven, dit is 0,26% maar het is een daling!!!! dus -0,26
De oorzaak is in dit geval de prijsstijging van 1,38 naar 1,45
1,45-1,38=0,07
Er is dus sprake van een verandering van 0,07
Dit zet je om naar %
0,07:1,38x100=5,07%
Dan doe je -0,26:5,07=-0,05 dus antwoord A
Trouwens ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik heb economie op havo ervaren als veel beredeneren en dat is eigenlijk super easy, gewoon veel opschrijven.

xJikke schreef:mandy_8 schreef:onze klas heeft een soort discussie.. mag je nou wel of niet de formules in je rekenmachine zetten?
Dat mag!
Ik dacht echt dat het was toegestaan hoor. 
dancer_ schreef:Jaa die filmpjes heb ik bekeken fieke
Maar ik loop echt vast: wat moet je weten aan al die winden. Moet je precies weten hoe ze heel het jaar waaien ofzo?

dancer_ schreef:Jaa die filmpjes heb ik bekeken fieke
Maar ik loop echt vast: wat moet je weten aan al die winden. Moet je precies weten hoe ze heel het jaar waaien ofzo?
_Dominique schreef:iemand die morgen duits én eco heeft?
en vrijdag engels én ak?
Tumvum schreef:_Dominique schreef:iemand die morgen duits én eco heeft?
en vrijdag engels én ak?
Jup ik ook alle vakken![]()
Ik had liever Engels en Ak omgedraaid op vrijdag, dan kan je in de tussentijd iig nog wat leren maar voor Engels valt weinig te leren .. voor economie heb ik nog nauwelijks iets gedaan dus ik ga nu nog even hard aan de bak
xJikke schreef:mandy_8 schreef:
Dat mag!
Dat dacht ik inderdaad ook dus ik had een aantal formules in mijn GR gezet, de leraar ging voor het examen controleren en als ik ze niet onmiddellijk verwijderde werd ik(en nog heel veel) geschorst voor het examen..Ik dacht echt dat het was toegestaan hoor.