Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:19

Laatste twee uurtjes gingen we kleien dus dat scheelt al een hoop. :) Maar de een na laatste les was
echt een ramp, iedereen was ontzettend druk en vervelend (inclusief ikzelf).

Ik heb overigens het besluit genomen om voor CMV te gaan (ik moest kiezen tussen SPH, MWD en
CMV, de eerste drie blokken zijn gezamelijk maar vanaf blok 4 moet je echt een richting hebben
gekozen). :)

Wauw Quir wat goed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:49

Quir: Welke opleiding deed je ook alweer? Ben de naam ervan kwijt.

Courses: Jij doet cmd toch? Welke vakken heb je allemaal gehad dit schooljaar en welke vakken heb je deze periode?

Zit nu in een dublio... Pabo gedaan, was niks. Nu mwd, is ook niet mijn passie.. Nu dus GOED kijken wat er nou wel bij mij past. Ik vind het allemaal zo lastig.
Ben creatief ingesteld, houd van biologie/scheikunde etc. Dus de creatieve kant/medische kant is misschien juist wel iets voor mij.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:04

Ga inderdaad kijken naar de opleiding voeding en dietiek en ook naar cmd.

Kan ook WO zijn eventueel, maar wel praktijk gericht :) Dus kom ik toch uit op hbo.

Even je link checken :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:22

Moeilijk peca, ik ben nu ook al met mijn 3de opleiding bezig en ik weet nog steeds niet of ik dit haal en echt 100% bij me vind passen..

Vandaag weer 2 cijfers terug: 4,6 en 5,6. Deze tentamen periode is over bijna alle klassen heel slecht gemaakt. M'n eerste voldoende is wel binnen gelukkig. Nu nog 2 cijfers afwachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:12

Birgit__ schreef:
Moeilijk [naam], ik ben nu ook al met mijn 3de opleiding bezig en ik weet nog steeds niet of ik dit haal en echt 100% bij me vind passen..

Vandaag weer 2 cijfers terug: 4,6 en 5,6. Deze tentamen periode is over bijna alle klassen heel slecht gemaakt. M'n eerste voldoende is wel binnen gelukkig. Nu nog 2 cijfers afwachten..

Jij ook in dezelfde situatie ongeveer, pff heb al 4 jaar verspilt zeg maar...

Is de opleiding biologie, voeding en gezondheid alleen in cah? Volgens mij wel.. klinkt als een leuke opleiding, maar helaas te ver en geen recht op ov..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:16

Anoniem schreef:

Courses: Jij doet cmd toch? Welke vakken heb je allemaal gehad dit schooljaar en welke vakken heb je deze periode?

Zit nu in een dublio... Pabo gedaan, was niks. Nu mwd, is ook niet mijn passie.. Nu dus GOED kijken wat er nou wel bij mij past. Ik vind het allemaal zo lastig.
Ben creatief ingesteld, houd van biologie/scheikunde etc. Dus de creatieve kant/medische kant is misschien juist wel iets voor mij.

Ergotherapie?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:17

Ik heb nu 3 dagen gewerkt en het is leuk! Hoop dat ze me vaker "oproepen"!
Aankomende week ook nog een paar daagjes, maandag ben ik lekker vrij.

Maar men ik mis m'n OV! Ik heb nu over 2 dagen gewoon al ruim 48 euro reiskosten! Gelukkig krijg ik het gewoon allemaal terug :=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:27

Anoniem schreef:

Ik doe de opleiding Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken. :)

Heel erg leuke opleiding! Als je interesse hebt in Biologie, natuurkunde en medisch. Is het misschien wat voor jou?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:04

Anoniem schreef:

Yep, ik doe CMD inderdaad :) Ik kan je wel even een berichtje copy pasten want ik heb die vraag al een aantal keer heel gedetailieerd beantwoord :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:50

Dank jullie courses en quir!

Ergotherapie vond ik niet echt iets volgens mij.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:03

Peca, merk wel dat CMD bij iedereen erg verschilt. Als ik af ga op wat ik hoor van Courses lijkt het alsof zij een compleet andere studie doet dan ik, terwijl ik ook CMD doe :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:12

Komt door de vestigingen denk ik Marit :) Maar klopt wel hoor!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:12

Net cijfers teruggehad, heb m'n eerste complete half jaar afgerond! Ben er echt super blij mee :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:28

Gefeliciteerd!!

Ik heb net mijn laatste tentamencijfer terug gekregen; nu heb ik 3 van de 4 tentamens niet gehaald :( Gelukkig heb ik wel mijn herkansing van de vorige periode gehaald dus ik kan nog steeds mijn P halen dit jaar… Maar het wordt wel lastig. Flink balen dus.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:26

Wat goed zeg Courses! Fijn gevoel is dat he!

Dat is balen Birgit, maar met de goede instelling kom je er van zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:58

Geleficiteerd Courses!

Inderdaad Birgit, erg jammer, maar als je het echt wilt kom je er wel!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:47

Gefeliciteerd Courses!
Jeetje, wat rot Birgit!

Hier ook blij, Engels was niet goed nagekeken door de docent dus toch een 5,6. Dat betekent ook dat ik mijn half jaar afgerond heb al mijn studiepunten heb van het eerste half jaar :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:05

Achja, gewoon hard werken en dan moet het denk ik wel goed komen :)

Net trouwens (al vroeg) voorlichting gehad voor buitenlandse stage in het 3de jaar. Ik zou dit wel super graag willen doen! Weten jullie al of je een stage/minor in het buitenland wil doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:00

Is inderdaad gaaf, mijn studiegenoten van vorige studie hebben dit gedaan en ze vonden het erg leuk. Ikzelf wil dat niet doen. niet voor langer dan paar weken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:18

Gefeliciteerd courses :).

Ik wil ook een buitenlandse stage doen. Twijfel nog over waar. Norwegen lijkt me leuk, daar mag je ook zelf gipsen na een röntgenfoto.
Of Australië of Suriname. Gewoon een ver mooi land waar de ziekenhuisen niet een heel groot stuk achterlopen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:02

Vanaf nu is het definitief: ik ga volgend jaar HBO Verpleegkunde studeren, duaal in de psychiatrie!! :D
Gister sollicitatiegesprek gehad bij één van de twee instellingen waar ik bij uitgenodigd was, en gelijk aangenomen :):)
Zit nog te twijfelen of ik dat andere gesprek wel of niet ga doen. :))

Nu eerst maar even knokken voor mijn Propedeuse Ergotherapie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:32

Wat gaaf loki! Via waar heb je dat gedaan?? En wat waren de eisen? Ik zit namelijk ook te denken om bij een ziekenhuis te solliciteren.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:40

Anoniem schreef:
Wat gaaf loki! Via waar heb je dat gedaan?? En wat waren de eisen? Ik zit namelijk ook te denken om bij een ziekenhuis te solliciteren.

http://www.hva.nl/opleiding/duaal/verpleegkunde-duaal/ :)
Maar ik denk dat je wel op moet schieten als je dat nog wil doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:48

Top, dankje!

Vind het alleen altijd lastig die motivatie schrijven.. Hoe heb jij dat aangepakt?