Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:55

pfff dat is balen pricilla....

Hier vandaag weer 2 afwijzingen gehad... En de laatste was zelfs voor een stageplaats (om werkervaring op te doen).
We gaan dus maar weer verder kijken :S

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:26

ja is toch gewoon niet meer leuk soms staan bij mij de tranen dichterbij dan een lach

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:41

Hier ook hoor...
Ben nu weer aan het twijfelen welke opleiding ik zou gaan doen als ik geen werk krijg... Ga ik verder waar ik nu voor geleerd heb (ligt me super) of ga ik verpleegkunde doen. Daar heb ik een kleine kans dat ik vanaf het tweede jaar duaal kan gaan doen. Als ik verder ga waar ik nu voor geleerd heb, dan kan ik een verkorte opleiding doen.
Eigenlijk lijkt me dat leuker... Maar het kost veel geld en mijn ouders en ik willen eigenlijk niet lenen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:56

ik snap het inderdaad heb me ook voor de verpleegkunde ingeschreven maar als ik jou was zal ik wel alvast gaan inschrijven ook al weet je het nog niet maar dan heb je in ieder geval iets ( in mijn geval dus nog steeds niets )

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:01

Ik wacht even de open dag af. Die is 5 juni. En ik ga HBO doen. Dus daar wordt ik zowieso aangenomen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:04

oke dat is dan wel weer top! maar mag ik vragen wat je dan nu doet wat je super ligt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:11

laboratoriumtechniek, en dan de richting biotechnologisch analist.
Ik zou dan de HBO biologisch en medisch onderzoek kunen gaan doen (ofzoiets).
Ik heb eerder een HBO ergotherapie gedaan en dat lag me kwa studie niet zo (al had ik hem wel afgemaakt als ik niet ziek was geworden). Daarom ben ik ook zo aan het twijfelen over verpleegkunde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:44

Ben ook weer afgewezen.. voor een baan die me echt superleuk leek en waar ik ook goed zou passen..
Ik ben niet geselecteerd omdat ze kandidaten hebben die beter aansluiten.. Ik ga er wel achteraan bellen want ik ben wel benieuwd wat er bij de anderen dan nog beter was.. Al is het maar voor het leermoment :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:29

wat vervelend zeg!

dat doe ik nu ook telkens als ik afwijzing krijg maar 9 vd 10 keer krijg ik niks terug
soms denk ik wel is dat het een automatisch mailtje is erg jammer!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:00

Ik ben nu ook aan de optie doorleren (verzorgende IG) begonnen maar hier beginnen ze ook al dat ze me misschien niet kunnen aannemen aangezien ik 'al' 23 ben en BBL werkplekken zijn nergens te vinden, ik heb geheel limburg al gehad...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:02

Voor BBl plekken ben je al te laat. Die zijn er meer aan het begin van het jaar te vinden.
Daar heb ik namelijk ook voor gekeken. Maar omdat ik pas erg laat wist dat ik door moet studeren moet ik dus nu gewoon voltijds gaan studeren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:03

Dit heeft er zeer waarschijnlijk te maken met alle bezuinigingen van de regering. Zoals het nu staat moeten ook in de zorg heel veel mensen eruit. Terwijl ze eigenlijk heel veel mensen nodig zijn, maar ja als er geen geld ervoor is.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:53

odila join mijn clubje zitten precies in hetzelfde schuitje

ik was al rond februarie/maart bezig voor een bbl plekje maar alles was al vol of inderdaad door de bezuinigen
zo frustrerend allemaal uitkering loopt ook al bijna af!
Kan misschien wel de helpende zorg in maar dat zit weer onder me niveau ook zo frustrerend

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:50

Marcella schreef:
Dit heeft er zeer waarschijnlijk te maken met alle bezuinigingen van de regering. Zoals het nu staat moeten ook in de zorg heel veel mensen eruit. Terwijl ze eigenlijk heel veel mensen nodig zijn, maar ja als er geen geld ervoor is.

BBL leer/werk plekken bij zorginstelling worden altijd al bijtijds vergeven :j toen ik 12/13 jaar terug met verpleegkunde begon was dat al, de september start van de opleiding word tussen februari/april geregeld en de februaristart ergens september/november
dan hebben ze lekker bijtijds alles rond bij de instellingen , dat is niet iets nieuws :n maar komt ook niet speciaal door bezuinigen maar juist meer door het feit dat de economie slecht gaat momenteel
en zodra de economie in het slop zit , zijn banen en leer/werk plaatsen in de zorg ontzettend gewild, dan zijn er opeens veel meer mensen voor dezelfde hoeveelheid leerlingplaatsen. terugkerend fenomeen, was ook het geval toen ik de opleiding begon (ik voel me oud ... :+ )

operatie assistent en dergelijke opleidingsplekken willen wat later in het schooljaar (april , mei, juni,) ook nog wel eens voorbij komen (ook niet bar veel volgens mij
maar BBL verzorgende en bbl verpleegkunde moet je echt altijd bijtijds bijzijn.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:28

maar grote kans dat ik ook niet meer in de BOL opleiding kom aangezien ik te 'oud' ben met m'n 23 jaar....
Overal in de zorg word bezuinigd, ik werk momenteel als oproepkracht maar zit al 2 maanden thuis sinds binnen onze organisatie ook de bezuinigingen zijn begonnen.
Alle vaste krachten werken nu continu waardoor de werkdruk veel te hoog word en er juist meer zieken komen wat als gevolg is onderbezetting op afdelingen waardoor veel fouten worden gemaakt....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:32

Pff ik kom zojuist echt een gave baan tegen... Maar ik denk dat ze mij niet zullen kiezen vanwege 'niet helemaal aansluiten'. Dus ik moet echt met een hele goede motivatiebrief komen (als ze die al aanpakken ivm eerst kijken naar CV..)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:32

Ik kom even binnenvallen..

Misschien een tip voor sommige mensen uit de zorg.

In augustus begin ik met de opleiding hbo-v, deeltijd.
Dat is 1 dag naar school, de rest kun je werken.
In het eerste jaar heb je nog geen stage, vanaf het 2e jaar ieder jaar 20 uur p/w stage.
Fontys zoekt dan jouw stage plaats.

Edit; Het is wel voor 21+...

Misschien handig voor mensen die willen doorleren zolang ze nog geen baan hebben, maar toch ook nog kunnen doorzoeken/werken..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:33

Ik vraag me inderdaad af waar op dit moment nog werk te vinden is...
Voorheen werd altijd gezegd in de zorg. Maar daar is het nu ook niet meer te vinden.
Gisteren heb ik er een paar sollicitaties uitgedaan naar ongeschoold werk zoals productiewerk en callcenterwerk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:38

odilia schreef:
maar grote kans dat ik ook niet meer in de BOL opleiding kom aangezien ik te 'oud' ben met m'n 23 jaar....
Overal in de zorg word bezuinigd, ik werk momenteel als oproepkracht maar zit al 2 maanden thuis sinds binnen onze organisatie ook de bezuinigingen zijn begonnen.
Alle vaste krachten werken nu continu waardoor de werkdruk veel te hoog word en er juist meer zieken komen wat als gevolg is onderbezetting op afdelingen waardoor veel fouten worden gemaakt....

Bol, zolang je correcte vooropleiding hebt nemen ze je echt wel aan hoor :j (maar zie je het zelf wel zitten in een klas met pubers?
maar vind het wel apart dat ze de 23 en ouder op de wachtlijst zetten en de jonkies aannemen, juist in de zorg is een stukje levenservaring mooi meegenomen
en ten tweede, officieel mag het niet eens (discriminatie op basis van leeftijd) theoretisch gezien zou je ze zelfs kunnen melden bij iets als discriminatie meldlijn oid.
maar geen optie om te solliciteren naar BBL verpleegkundige ?
ook zorg, wel ietsje zwaarder misschien dan verzorgende, maar je mag na de opleiding wel weer ietsje meer. veel doorleer/groei mogelijkheden en ik heb het idee dat niet 16 zijn ;) daar meer als een voordeel word gezien

als je denkt dat je HBO niveau aan zou kunnen , dan is de optie die Nancy aandraagt miesschien ook wel iets :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:48

Waar doe je dat Nancy?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:49

Fontys in Eindhoven.
Volgens mij tot zover de enige plaats waar de opleiding in deeltijd wordt gegeven.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:05

dat klinkt wel super hoor fontys maar helaas is dat denk ik voor mij echt te ver weg woon zelf namelijk in spijkenisse(rotterdam)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:15

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:44

Winged schreef:
Pff ik kom zojuist echt een gave baan tegen... Maar ik denk dat ze mij niet zullen kiezen vanwege 'niet helemaal aansluiten'. Dus ik moet echt met een hele goede motivatiebrief komen (als ze die al aanpakken ivm eerst kijken naar CV..)

Gewoon proberen Winged!! :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:47

Ik meld mij ook weer. Vandaag intake gehad om BBL te gaan doen, op de brieven die ik stuur krijg ik helaas alleen maar afwijzingen.
Nu als een speer een leerbedrijf zoeken, helaas mijn leuke baan opgezegd omdat ik ging verhuizen en hier werk kon krijgen helaas lag ik er daar na 1 week al uit omdat ze geen 'werk' meer hadden voor me dus flink balen!
Solliciteer op alles maar mijn cv sluit niet echt aan op alles maar we blijven proberen :)