Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:34

Ik zou ook niet zelf met dat voorstel komen, maar je kunt wel vragen wat ze willen.
Ik kan me zo voorstellen dat je wel een stuk duidelijkheid wilt. Daar kan je wel om vragen.

Wat een gedoe zeg, wat zal die werkgever balen zeg. Ze zullen alles wat je doet nu precies in de gaten houden dus wees daar alert op ;)

Ik ga nog eens wat brieven schrijven, het lijkt wel een soort van verslaving te worden. Ik weet straks niet meer wat ik moet doen als ik een baan heb..........ik val in een gat _O- _O-

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:45

als hobby op je cv opnemen, houdt van sollicitatiebrieven schrijven ;-) LOL

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:47

haha, fargo :')

Ik heb net de training zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering gedaan.. volgens mij is het totaal niet gunstig in mijn geval, vooral niet omdat ik nog maar 3 maanden ww krijg

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:52

Dimple, helaas kunnen ze niks vinden, daar ben ik van overtuigd :Y)

Ik doe gewoon mijn werk en meer kan ik niet doen, ja beschikbaar stellen voor werk uiteraard, ik wacht op een reactie van hun kant :Y)

Baas zei gewoon doodleuk: nog een tegenslag.....wat hij dus bedoeld dat ze niet zo 1,2,3 van mij af zijn :oo Ach, weet je wat, hoe mijn collega's nu reageren zegt mij al genoeg, Iedereen is gewoon met stomheid geslagen.

En hoe mijn baas zich gedraagt zegt meer over hem dan over mij! Ik ga gewoon vrijdag weer lekker fluitend mijn werk doen :):)

En nu in de tussentijd alweer 3 solli's de deur uit gedaan,

Die tip van hobby's op je cv: solliciteren, denk dat ik die maar eens toe ga voegen :Y)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:52

Grr. kan niet in mijn werkmap van het uwv ....zucht.....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 14:51

Anneert, die heb ik ook gehad. Ik heb er ook niet voor gekozen omdat mijn uitkering nog maar zo kort duurde. Ik wacht nog wel even 2 maandjes.

En nu ga ik echt de stofzuiger pakken, bende hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:55

Vanavond D-Day,info bijeenkomst incl gesprek voor verpleegkundige BBL, ben onwijs zenuwachtig!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:47

Spannend Blingh.
Voor jou ook spannend Kaatje. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren.
Wat stom Dimple dat daar zo'n lange procedure aan zit...

http://www.werkenbijamerpoort.nl/vacatu ... rt,-24-uur)-i201500077
Voor de orthopedagogen? :) (laatste stukje moet wel bij de link!)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:32

Blingh schreef:
Vanavond D-Day,info bijeenkomst incl gesprek voor verpleegkundige BBL, ben onwijs zenuwachtig!

Spannend :):) Veel succes!

Ik hoop voor je dat UWV snel reageert als je het formulier hebt ingestuurd Dimple! Sommige UWV's zijn dramatisch daarin..
Op een vorige stage werden volwassen mensen (35-58) omgeschoold in de praktijk naar de zorg met grote kans op een baan. Maar wat deed het UWV daar moeilijk in zeg!

Ik heb wat ontzettend leuks bedacht :):) Zag een leuke vacature die aansluit op een 'hobby', maar heb er totaal geen opleiding voor. Nu had ik een creatief idee, dus ik ga het gewoon proberen met solliciteren *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:54

Was gisteren vrij, vandaag onverwacht ziek en morgen mijn vaste do vrij, krijg ik mail of ik do middag er kan zijn als ik niet ziek ben. Nou ik lig nu nog in mijn bedje dus denk maar van niet..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:35

Dimple schreef:
Pivone, dat zou goed nieuws zijn zeg! Ik duim.
En dat zouden meer werkgevers moeten doen, zeker met mensen met een uitkering. Laat ze gewoon een dag of paar dagen meedraaien. Daar zou UWV niet moeilijk over moeten doen, dit biedt beide nl zoveel kansen!

Ik kreeg het formulier voor vrijwilligerswerk toegestuurd van UWV. Moet ik dat invullen als ik dit daar mee ga starten. Vrijdag gesprek, ik ga er vanuit dat ze willen dat je snel begint. En dan moet het formulier naar UWV en kan je nog max een maand wachten op reactie. -O-
Dat draagt er toch niet aan bij om die stap te gaan nemen toch? Ik bedoel, ze zien toch dat ik al maaaaaaaaaaanden aan het solliciteren ben en ik geen baan tref. Gaan ze dan moeilijk doen over de laatste 2 maanden van mijn uitkering?? }:0

Idinn, ~~}> Hoppa, aan het werk jij!! :))

Helaas zo makkelijk is het UWV niet met even een paar dagen meelopen. Heb ik in ieder geval ervaring mee. -O-

Ben zelfs bedreigd dat als ik het toch zou doen gekort werd op uitkering.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:14

bedreigd lijkt me niet, gedreigd misschien wel ;-)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:56

Ik heb vrijdag en maandag sollicitatie gesprekken bij twee hotels.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:22

Bambi1995 schreef:
Ik heb vrijdag en maandag sollicitatie gesprekken bij twee hotels.

Wat goed. Succes!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:34

Succes iedereen met de gesprekken, en gefeliciteerd aan degene met een baan!!

En voor de dames like me die nog druk solliciteren keep up hope!

Dimple, super dapper dat je weer gaat studeren!!!

Ik moet even iets kwijt. Ik vind het echt reuze irritant als je een vacature ziet staan met een aantrekkende titel, dan open je die, en dan staat er echt letterlijk: stuur cv met salaris verwachting naar:

Seriously? Is het nou zo moeilijk om even iets meer te vertellen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:45

Dan zou ik gewoon bellen of langsgaan met je cv :))

Zien ze direct wie je bent!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:51

Hahaha ja, daar heb ik over nagedacht, alleen vermoed ik dat de functie fulltime is en ik kan maar parttime werken. Maar ga er nog eens over nadenken!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Gewoon langsgaan! Direct op de man af vragen hoe of wat. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Net de kleine op de fiets naar de peuterspeelzaal gebracht en met mijn cv bedrijven langsgegaan. Iedereen was positief, alleen nergens een vacature vrij.

Geen probleem.

Daarna de uitzendbureaus langsgegaan pfffff wat een banketstaaf daar. Alleen via de pc. Ja hallo. Ik wil weten met wie ik te maken heb en zodat hun ook weten wie ze voor hun hebben. En 5 vd 8 zaten gewoon dicht :?

Daar wordt ik niet goed van. Nu maar weer via de pc zoeken :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:48

Die ervaring had ik ook met uzb's. De markt is té goed voor ze. Ze hoeven geen moeite te doen dus doen ze dat niet.

Wacht maar ..........tot ze ons smeken om langs te komen omdat ze vacatures niet opgevuld krijgen. }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:51

Ja uzb werken op basis van selectie van binnen gekomen cv's.
heb laatst een uzb dat me al keer heeft afgewezen nu kort cv gestuur, in ieder geval nog geen afwijzing binnen
Soms wordt je ook wel moe van niets horen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:55

Een uzb die je afwijst..............echt.........hoe gek moet het worden. Hup, opnemen in bestand en klaar.

Ga even 10 minuten vacatures zoeken om toe te geven aan mijn verslaving en dan snel naar de merrie toe. /3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:12

Dat was meer op zo'n algemene oproep dat ze voor een boel opdrachtgevers op zoek waren naar ambitieuze xxxxx. Toen was ik kennelijk niet passend genoeg, nu op weer zo'n soort oproep gereageerd maar nu met mijn strakke korte versie, ach je weet maar nooit.. ;-)

De markt is op zich nog niet zo denderend hoor ook niet voor uzb en W&S functies staan bij velen uit en echt heel veel vacatures hebben ze vaak nog niet in behandeling, dus dan moet je nog steeds heel gericht gesprekken voeren voor de vacatures die je wel hebt liggen, dat zie ik bij ons ;-)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:28

''vroeger'' was het inderdaad gewoon een uzb binnenlopen met je CV, dat is al een paar jaar verleden tijd.... :( En je moet soms zelfs aanbellen voordat je een voet binnen kan zetten...

Blingh, hoe ging je bijeenkomst?

Succes Bambi! :)

Kennen jullie De Broekriem? Soort sollicitatieclubje voor en door werklozen. Ze organiseren vanalles door heel NL. Er zijn toevallig weer 2 events in mijn regio, dus heb me aangemeld. Hoop hier wat positieve energie van te krijgen voor het solliciteren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:57

UZB zijn vreselijk... Toen ik te horen had gekregen dat ik helemaal klaar was met school ben ik alle bureaus afgegaan. Binnen gestapt en gezegd: ik wil werk! Wat hebben jullie?
Alles moest via de mail, op afspraak, via invulformulieren... Echt belachelijk. Een uzb is er toch juist om werknemer en werkgever zo snel mogelijk te koppelen, zou je denken...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:09

Ach ja uzb's moeten ook alles volgens de regels doen als iemand via hen aan de slag zou gaan.. en de wereld van nu is erg digitaal geworden.