Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:00

Ik ben 21 met MBO diploma :j

De jongste in mijn klas is 17 en de oudste 27.

Ja heerlijk, morgen eerste werkdag. Ben wel een beetje zenuwachtig! Ben altijd bang dat ik de weg niet kan vinden := het is ook niet heel handig aan te reizen vanaf huis. Maar het is maar voor 2 weken. Heb er wel zin in :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:07

Courses schreef:
Dames, hoe gaan jullie om met een groepje waarvan je niet weet wat je aan de ene groepsgenoot hebt, en van de ander sowieso al weet dat je daar weinig van kan verwachten ..? Ik stress 'm nogal de pan uit namelijk.

Ik ben 19, met een MBO diploma op zak :)

Aangeven bij je begeleider en zelf zoveel mogelijk proberen te doen :+ Dat is wat ik zou doen..

Ik ben overigens 19. Jongste uit m'n klas is net 17 geworden en oudste is 25 :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:09

Ik ben 20 en dat is ook wel ongeveer gemiddeld in onze klas geloof ik. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:13

Ik ben 24 en nog lang de oudste niet. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:18

Courses schreef:
Dames, hoe gaan jullie om met een groepje waarvan je niet weet wat je aan de ene groepsgenoot hebt, en van de ander sowieso al weet dat je daar weinig van kan verwachten ..? Ik stress 'm nogal de pan uit namelijk.

Ik ben 19, met een MBO diploma op zak :)

Wat anderen ook al zeggen; een goed samenwerkingscontract opstellen. Ook zou ik in ieder geval die persoon waar je niet veel van kan verwachten zo achter de broek aanzitten dat ik iets krijg. En als het dan niet goed is het met tips terugsturen dat hij het nog een keer kan maken.

Ik ben overigens ook 19.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:18

Ik ben 20 en ook zeker niet de oudste. Heb meerdere mensen van 23 of 24 in de klas.

Ik heb ook weer zoiets, een meisje uit mijn klas wilde mijn SLB opdrachten graag van me hebben. Dit omdat ze het (naar haar zeggen) zo'n 4 keer geprint heeft en ingeleverd heeft en dat mijn SLB'er dit steeds kwijtraakte. Ook dat mijn SLB'er een excuusmail heeft gestuurd maar of ze het opnieuw in wil leveren. Bij de bestanden kan ze niet meer, want de computer is gecrasht. En zijn jullie bekend met blackboard? Je moet je per blok enrollen/inschrijven en daar kan je dan altijd nog bij, ook blok 1 waar het nu nog om gaat. Ze zegt dat ze zich hier voor uitgeschreven heeft en er niet meer bij kan.

Hang ik nu de bitch uit dat ik niet mijn opdrachten maar de studiehandleiding heb gestuurd of zijn jullie het eens :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:21

Ik.zou niks geven :x te gek voor worden dat een slber het 4x kwijt raakt??? Klopt niks van.. >;)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:24

Haha vind het wel een leuke actie dat je de handleiding stuurt :P

Maar is toch ook logisch. Of ze moet leren met een computer omgaan en gewoon een back-up maken. Of jullie slb is echt zo appart dat die het elke keer kwijt raakt.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:25

Ik ben 20 en dat is een beetje de gemiddelde leeftijd in de klas. Heb mensen van 17 in de klas, maar ook van 23.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:26

Haha ja de SLB'er is ook apart dat zeker. Nouja ik heb niet zo'n grote mond etc maar heb dan hopelijk toch een manier gevonden om het duidelijk te maken zo :+

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:28

Hoi, ik heb een vraagje, weet niet of ik het hier goed zet maarja ;)
Ik zit in Havo 4, en we zijn nu al bezig met het alvast bekijken voor een opleiding.
Bedrijfseconomie lijkt me leuk, maar nu hoorde ik dat je dan een aantal vakken in het engels krijgt, klopt dat? En is dat over het algemeen te volgen?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:14

Nou, mijn eerste tentamencijfer terug: 5,3 :( Echt heel zuur… Nu maar hopen dat ik de andere 4 wel gehaald heb..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:21

Oh wat balen is dat! Was het meerkeuze of niet? Ik ben 1 keer naar een inzage geweest, was dan wel met open vragen, en toen was ze een vraag vergeten na te kijken en kreeg ik er 0,2 bij op. Ik zat toen al op een 5,7 maar stel ik zat op die 5,3 en was niet naar die inzage gegaan..
Maar dan moet je ook wel geluk hebben natuurlijk.

Van de 3 weet ik dat ik 1 gehaald heb, die was meerkeuze en dan mogen we de antwoorden mee en die komen online..maar ik krijg nog niks binnen terwijl het eerste tentamen 21 januari was ofzo.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:22

Was meerkeuze ja.. Helaas. Ik heb het zelf ook een keer gehad met open vragen dat het heel positief uitpakte nadat ze een aantal vragen was vergeten. Maar nu ben ik er bang voor.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:27

Alysia schreef:
Hoi, ik heb een vraagje, weet niet of ik het hier goed zet maarja ;)
Ik zit in Havo 4, en we zijn nu al bezig met het alvast bekijken voor een opleiding.
Bedrijfseconomie lijkt me leuk, maar nu hoorde ik dat je dan een aantal vakken in het engels krijgt, klopt dat? En is dat over het algemeen te volgen?

Ik denk dat het ook afhankelijk is van welke school je kiest en welke major je gaat volgen. Ik zit op dit moment in het eerste jaar Bedrijfseconomie op het Windesheim in Zwolle en mij bevalt het erg goed. Heb vorig blok wel het vak 'Engels' gehad, maar volgens mij ontkom je daar niet aan, maar dit wordt gewoon heel duidelijk en structueel gegeven. Ik heb nog nooit zo'n goed cijfer voor Engels terug gehad.

Maar ik denk dat als ik vakken in het Engels ga krijgen in de komende jaren dat het wel goed te volgen gaat zijn, je hebt daarvoor al vakkennis opgedaan en ik zie niet in waarom je geen hulp of extra uitleg kan krijgen als je het wel lastig vind een val te volgen in een andere taal. Maar daarbij komt ook dat ik zelf erg veel met Engels bezig ben in mijn vrije tijd en ik het over het algemeen makkelijk kan volgen, zowel een boek als gesproken teksten.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:55

Dit is zó vaag :') Ik had bedrijfskunde tentamen niet gehaald, stond op hansis. Nu kijk ik net weer op hansis omdat er cijfers toegevoegd waren (presentaties e.d) en nu staat er ineens een 6.8? Hopelijk heeft ze niet per ongeluk iets veranderd.. Het is namelijk nogal een verschil, een 4.1 of een 6.8..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:14

Judith. Dat is wel appart, maar als die 6 klopt wel weer mooi :)

Ik heb vandaag me cijfer voor practicum wat we moesten filmen terug. Een 7.
Toegepaste kennis toets 6, 5. Waar ik heel blij mee ben. Dacht dat ik het niet gehaald had.
En me medicevakken/beeldherkening toests een 7, 1
Nu alleen nog stralingsdeskundigheid terug krijgen, daar had ik wel een goed gevoel over

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:16

Wat gek Judith! Misschien zijn er toch nog vragen goedgekeurd ofzo? Ik heb een 6,2 dus alles voldoende deze periode :):)

Balen Birgit...
Nette cijfers Kosseh!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:17

Helaas nog steeds 2 cijfers niet terug dus heb geen idee of ik de periode gehaald heb ^)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:19

Super Sanne! Lijkt me wel sterk trouwens dat er zoveel vragen goedgekeurd worden dat een 4.1 veranderd in een 6.8 :') Ik zeg niks, kan het alleen maar meevallen _O- Heb er dan helaas twee niet gehaald.

Had jij vandaag ook weer les? Hoe zijn je nieuwe vakken bevallen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:27

Zou wel heel mooi meegenomen zijn Judith! Het scheelt wel heel veel.

Nette punten Kosseh!
Blijf het nog steeds apart vinden, precies dezelfde opleiding en toch zo ontzettend veel verschillen!

Mijn tweede 10 is binnen, definitieve punt van de kennistoets binnen (wist wel al dat ik minimaal 9 had, maar 10 had ik niet verwacht). Sta nu dus op alle theorie vakken een 10 gemiddeld, haha. *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:28

Haha sja geen idee... of er was iets misgegaan? Naja even aankijken dan.

Ik heb maandag pas weer les dus geen idee :P
Hoe was het bij jou vandaag?

Ik had gister die introcutiedag van het B-cluster en het was ontzettend leuk!
Hele dag aan sociale vaardigeheden en communicatie gewerkt. Hele gezellige, leerzame dag.
En ook echt leuke samenwerkingsopdrachten gedaan! En aan t eind een borrel op kosten van school, ook niet verkeerd :))
Was wel een lange dag van 9:30 tot 17:00

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:30

Ik had vandaag van 8:45 tot 18:00 :z

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:31

Wij zijn dinsdag naar een bedrijf geweest, rondleiding gekregen door het distributiegedeelte/magazijn etc. Vanochtend 3 uur een nieuw vak, Global Traffic Management, héél interessant! Hij vertelde het in ieder geval heel leuk en enthousiast :) Daarna nog een gastcollege, maar die was echt heel saai :') Morgen nog een inleiding over het evenement wat we moeten gaan organiseren dacht ik :)

Dat is inderdaad een hele lange dag, ik ben vandaag weer van 9:30 tot 13:30 naar school geweest en dat vond ik al weer lang zat :) :o

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:56

Quir, whoo netjes al weer een 10.

Sem, dat is wel echt heel lang. Kan je je dan nog wel concentreren?

Ik heb morgen van 2 tot 4. Lekker midden op de dag :(