Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Imaginaerum schreef:Bedankt dames!Ik kende de leerling maar gaf hem geen les. Ik vind het vooral heel lastig voor de medeleerlingen. Er is een lokaal voor de overleden leerling ingericht en morgen mogen ze allemaal naar de begrafenis. De sfeer in de klassen is gewoon heel triest. Ik geef ze de ruimte om erover te praten en laat ze verder lekker aan het werk met niet al te pittige opdrachten, gewoon een beetje bezig zijn. Ik weet niet wat ik ze verder het beste zou kunnen aanbieden behalve afleiding en een luisterend oor als ze daar behoefte aan hebben.
Westernfreak schreef:Goof, wat leuk! Ben benieuwd hoe je leerlingen het bij de Oosterburen vinden.
Goof schreef:Westernfreak schreef:Goof, wat leuk! Ben benieuwd hoe je leerlingen het bij de Oosterburen vinden.
Tof! Ze doen het heel goed. Ze zijn pas 13 en zitten in hun uppie in een gastgezin, maar op een enkeling met heimwee na genieten ze met volle teugen. Ze hebben ontzettend veel plezier met de Duitse kids, de school is leuk en ze gaan morgen allemaal leuke dingen doen met hun gastgezinnen.
Ik heb een Engelse les op deze school bijgewoond, was benieuwd hoe dat hier ging. Was leuk, de school is ook echt prima. Het stadje is leuk, we zijn inmiddels (met kids) een dagje naar Hannover geweest en morgen als de kids hun eigen programma draaien gaan wij met 2 Engelse docenten van hier (en zonder kids dus) een dagje naar Bremen.
Zondagochtend weer terug naar huis.
Sheran schreef:Leuk hoor Nayomie, je studeert nu Nederlands? Hoe ver ben je met je studie
Wanneer melden jullie je eigenlijk ziek voor lessen? Bij ons op school is het een beetje de gewoonte om gewoon altijd te verschijnen en dat doe ik ook zoveel mogelijk, maar vaak merk ik dat het ook geen goed idee is als je met koorts voor de klas hangt. Je steekt misschien leerlingen aan en je lessen zijn waardeloos. Maar aan de andere kant verzorg je dan wel weer opvang voor je klassen.
Ik vraag het omdat ik al sinds donderdag behoorlijk ziek ben en 't wordt steeds erger
Goof schreef:Ik ben weer vandaag weer thuis gekomen van 5 dagen uitwisseling met een Duitse school, wat een super geslaagde dagen zeg. De kids hebben meegedraaid op school in lessen en aan een project met hun Duitse partners bij wie ze ook in het (gast)gezin verbleven. De kids hebben het zo naar hun zin gehad dat we ze nauwelijks hebben gezien of gesproken, ze waren veel te druk met elkaar![]()
Goed teken dus!
Wij (docenten) hebben ook op de school rond gekeken en lessen bijgewoond daar, interessant!
Verder wat verschillende steden bezocht in de omgeving en veel tijd doorgebracht met onze Duitse collega's. IN maart komen dezelfde leerlingen naar onze school en doen wij dus de organisatie en het project etc. Superleuk!