Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:37

ik heb direct een bericht toegestuurd met dat mijn pc mij in de steek liet :') Er zal morgen iemand erg lachen gok ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:40

Lol, zo heb ik eens geschreven naar een mevrouw die een meneer bleek te zijn :o Werd ik zelf niet vrolijk van. Geen idee hoe ze op het bedrijf gereageerd hebben, de sluitingsdatum was vrijdag. Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor, haha. Heb nog wel een correctie- en excusesmail gestuurd :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:42

Ik doe altijd geachte heer/mevrouw. Klaar, kan ik me ook niet vergissen. :+

Ik heb nog zoveel dingen lopen waarvan ik weet dat ik nooit meer wat ga horen. Ook afgewezen voor een leuke functie in Haarlem. Ik zou nu ook gewoon dingen door elkaar gaan halen als ze bellen over een functie. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:43

Ach ik kreeg vorige week een bericht terug van een sollicitatie dat ik het weer opnieuw via een link moet proberen... maar bovenin stond "Geachte heer Zandbergen"...... Nice.... heel leuk... vooral omdat ik een CV met foto had bijgevoegd :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:46

Ik heb ook wel eens gehad, dat ik in een sneltrein reageerde op verschillende vacatures met dezelfde functie-inhoud. Beetje moe van het solliciteren, dus hoppa overal dezelfde cv en sollicitatiebrief naartoe. Dat ik bij een stuk of drie steevast begon met "Geachte Mevrouw Brouns" voordat ik doorhad dat ik die lijn toch best bij iedere sollicitatie even aanpas, zal wel meegespeeld hebben dat ik bij dezen niet ben uitgenodigd :+ .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:51

Oeh godzijdank, heb een bericht terug van dat bedrijf dat ze mijn sollicitatie zullen behandelen hahaha
Ze begrepen gelukkig dat er iets fout was gegaan hihi :')

Kwanyin, dat lijkt mij ook wel een bummer!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:57

Mazzel!!! }>

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:58

Haha, dat is ook mijn nachtmerrie _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:00

Ghehehe ik hoop echt heel erg dat ik word uitgenodigd voor een gesprek. Het is voor een filiaal in Rotterdam naar ze hebben ook een filiaal in Den Haag en Amsterdam dus had er ook bij vermeld dat mochten ze iemand voor die filialen zoeken dat ik mijzelf graag aanbevolen houd haha :P

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:52

Ik heb even een hoop gemist, zijn er 'belangrijke' zaken die ik gemist heb?
Zit sinds een week met een flink zieke pony die blijft schommelen in temp. niet at (nu gelukkig wel weer eet) waar we dus druk mee in de medische molen zitten momenteel.

Maandag leek hij helemaal de oude dus lekker gespeeld met hem wat gevolgd werd door een (lichte) koliek aanval.

Verder weer een aantal sollicitaties eruit gedaan maar weinig reactie gehad nog helaas..
iedere keer weer alle motivatie bij een aan het rapen om te solliciteren, is zo lastig als je toch parttime al bezig bent bij een geweldige werkgever

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:25

Gefeliciteeerd Kayleigh met je baan, veel werkplezier :D

Dimple: Ik ben ook begonnen met vrijwilligerswerk, gewoon om inderdaad wat ervaring op te doen en om toch in het werkritme te blijven.

Het is vanaf mijn kant een beetje stil geweest hier, als het goed is hoor ik vandaag of ik ben aangenomen in het ziekenhuis bij mij in de buurt, zit nu vanaf november thuis en tijdens het proef meedraaien merkte ik hoe sterk ik het gemist had. Later vandaag meer nieuws :D (hopelijk goed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:08

Ik heb jullie een beetje verwaarloosd laatste tijd. Het hele vacatures zoeken ook. Ga toch niks vinden denk ik dan :')

Maar ga proberen vandaag weer wat tijd eraan te besteden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:15

Aan ons of aan vacatures zoeken? ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:17

Pivone, dat zou goed nieuws zijn zeg! Ik duim.
En dat zouden meer werkgevers moeten doen, zeker met mensen met een uitkering. Laat ze gewoon een dag of paar dagen meedraaien. Daar zou UWV niet moeilijk over moeten doen, dit biedt beide nl zoveel kansen!

Ik kreeg het formulier voor vrijwilligerswerk toegestuurd van UWV. Moet ik dat invullen als ik dit daar mee ga starten. Vrijdag gesprek, ik ga er vanuit dat ze willen dat je snel begint. En dan moet het formulier naar UWV en kan je nog max een maand wachten op reactie. -O-
Dat draagt er toch niet aan bij om die stap te gaan nemen toch? Ik bedoel, ze zien toch dat ik al maaaaaaaaaaanden aan het solliciteren ben en ik geen baan tref. Gaan ze dan moeilijk doen over de laatste 2 maanden van mijn uitkering?? }:0

Idinn, ~~}> Hoppa, aan het werk jij!! :))

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:18

De moed niet opgeven hoor!

Ik kijk het gewoon met een positieve blik.

Mijn collega zijn gisteravond nog: Heb de baas ook gesproken en hem voor gek verklaard om het werkpaard weg te doen en het zielige paradepaardje te houden :oo

Zo lief! Iedereen heeft diep respect voor mij. Nu blijkt dat ik al vanaf mei 2014 een vast contract heb moeten ze een ontslagvergunning via het uwv aanvragen. Baas was er absoluut niet blij mee. Ik moest van binnen wel lachen. Denkt dat ie alles weet :x

Maar goed. Zo sollicitatie nr 47 wegsturen. Heb er gewoon zin in. Nieuwe uitdaging nieuwe toekomst.

Om bij de pakken neer te gaan zitten dat doe ik niet, daar heb ik teveel voor meegemaakt.

En bedankt voor alle lieve pb's jullie bokkers zijn allemaal toppers!!!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:20

Wow wat goed van je zeg! En dat ontslag aanvragen bij UWV kan lang duren..........ze hebben zeker geen dossier over je opgebouwd want je doet je werk goed.
Werkgever heeft daarbij zitten slapen over je contract, zou me niet verbazen als jouw salaris voorlopig nog door je werkgever wordt betaald.
Ik ga er wel vanuit dat jij per mei ook gewoon moet blijven werken of zetten ze je op non-actief?

Super gedaan hoor Kaatje!! *\o/*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:24

Oh dat is wel zuur dimple. Hier heb ik eigenlijk altijd binnen 24 uur reactie van het uwv. Ook toen ik een aanvraag voor vrijwilligerswerk deed. Was wel maar voor 1 dag. Maar de procedure was hetzelfde.

En wat als ze geen ontslagvergunning krijgen kaatje? Dat kan ook toch?

Ik heb morgen weer eens een gesprek. Hoop er maar niet teveel van. Dan valt het eerder mee :P

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:36

Dat is toch wel ''goed'' nieuws kaatje, ik vraag me ook af hoe sterk ze nu staan met hun ontslagvergunning? ~~}> Maar je bent sowieso vastbesloten om daar weg te gaan?

Duimen Pivione! Hoe komt dat proefdraaien eigenlijk ter sprake? Was dat jouw initiatief of dat van de werkgever?

Sterkte met je paardje Laus :(:)

Herkenbaar Dimple, dat schrok mij dus ook af bij vrijwilligerswerk... -O- Had net een mailtje voor het ''klantonderzoek uwv'' waarin ik dat ook heb aangegeven.
Ik zou de neiging hebben om gewoon te starten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:40

Kaatje, goed bezig, erg fijn ook dat al je collegaas zo over je te spreken zijn en er daadwerkelijk zijn die dat ook uitspreken naar je baas .
Ben benieuwd , die ontslagvergunning zou nog wel eens lastig kunnen worden voor ze

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:59

Ik hoor wel van meerdere mensen dat ze het 9 van de 10x niet weigeren, maar ik ga er niet op gokken om te beginnen. Dan moeten ze maar afwachten tot alles rond is.

Ik bedoel ze noemen zichzelf Reintegratiebureau (waar ik het gesprek heb) dan ga ik er van uit dat ze wel weten wat voor een log apparatuur UWV is toch?

Kaatje, op welke basis hebben ze jou toen ontslagen? Niet functioneren? Of teveel man aan boord?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:09

Oh wat een reacties... :o

Ze gaan de functie receptie/telefoon anders indelen waardoor ik overbodig ben :+

Heb mijn werk altijd voor de volle 100% goed gedaan, in januari nog een gesprek gehad en zwart op wit te horen gekregen dat als ik zo doorga ik per 1 mei 2015 in vaste dienst kom. :j

Mijn ontslag willen ze hoe dan ook doorvoeren en ik wil ook echt niet meer voor hun werken :n

Maar als het moet werk ik gewoon lekker door na 1 mei :Y)

Ik sta gewoon volledig in mijn recht, als ik thuis blijf na 1 mei krijg ik geen uitkering en DAAR gaat het mij om, wat als ik voor die tijd geen werk vind? Dan moet er wel geld binnenkomen, heb ook een gezin en dochtertje van 2,5 jaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:14

Idd gewoon de goede werknemer blijven die je de hele tijd bent geweest, jij moet gewoon voor jezelf en je gezin zorgen , dat zij de mist in gaan is niet jouw probleem. Eventuele zaken zoals thuisblijven op initiatief van je werkgever ook echt zwart op wit getekend door alle partijen en verder ook continu aan blijven geven dat jij wil werken en komt werken. Indien nodig ook zwart op wit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:18

Waarom zou jij na 1 mei geen uitkering krijgen? Geen WW opgebouwd?

Je zult aan je werkgever moeten vragen of ze willen dat jij na 1 mei nog blijft werken of dat ze je vrij stellen van werkzaamheden. Laat dat schriftelijk bevestigen. Tot die tijd blijf jij ten alle tijden beschikbaar voor werk en kom je braaf gewoon werken totdat zij anders bevestigen.

Ze zullen er moeite mee krijgen om jou te ontslaan denk ik zo maar.
Vindt jij zelf een andere baan in de tussentijd, dan kan jij ontslag nemen en kom jij er makkelijk vanaf. Voor nu zou ik gewoon rustig blijven zitten }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:23

Je krijgt in ieder geval een vergoeding als ze het aan gaan vechten, daar moet dan een accoord over komen Kaatje. Maar dat het al sinds 2014 speelt is zeker niet slim van opdrachtgever ;-)
Wij hebben het aan de hand gehad met 2 hele korte verlengingen achter elkaar en toen nog een correctiebrief erachter aan die ook verlenging was - maar eigenlijk vervangend moest zijn. Vlgs collega hoefde dat niet en bingo, die dame was nog al achter de ellebogen dus die zei ik ben nu een collega. Nou zei mijn directeur dan kom je er ook maar voor werken (het was namelijk iemand die extern voor een kort project voor ons werkte). Maar goed, zij verdiende het eigenlijk niet en jij hebt er onwijs voor gewerkt al jarenlang.

In navolging van opmerking van dimple - Ik zou niet zelf komen met het voorstel om te worden vrijgesteld van werk!!!! Jij moet namelijk juist de bereidwillige partij zijn namelijk!!
En daar komt je werkgever echt op termijn zelf wel mee waarschijnlijk.. Laat je daarin goed adviseren!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:26

Thanks meiden!