Best een hoop hadden hem niet gehaald bij ons, die moeten nu extra lessen volgen enzo. Ik had geloof ik 88%. Had voor 1 onderdeel zelfs 100%
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CCCCC schreef:Rebecca, had jij vandaag tentamen? Ben jij wel goed op school gekomen?
Vanmorgen reden er tussen Arnhem en Nijmegen geen treinen, en wie had er om 9 uur tentamen? Juist, ik. Na heeeel veel gestress en een busrit door alle gehuchten tussen Arnhem en Nijmegen, na een eindsprint toch nog net op tijd gekomen (alsnog bijna een half uur te laat) voor mn toets. Word er even aan herinnerd waarom ik toch echt op kamers moet gaan. Heb 2,5 uur gedaan over m'n heenreis.
als je net te laat was geweest, had je het niet mogen maken en was je al 1 kans kwijt van dit jaar.. wat had je vandaag?
Rebeccaa schreef:@Dominique,
Bedrijfskunde is heel veel, maar goed te doen. Laat je niet ontmoedigen door de hoeveelheid!
Ik begin met het maken van een samenvatting van alle stof. Op die manier heb je alles al een keer doorgewerkt en blijft er al veel hangen. Nadat mijn samenvatting is gemaakt, pak ik eigenlijk niet meer mijn boek erbij.
Als ik ga leren, lees ik die eerst een keer heel goed door (begrippen ken ik hierna al en leer ik ook niet meer daarna) en vervolgens ga ik alle theorieën en strategieën eruit halen en uitschrijven op wit papier. Omdat ik het nog een keer uitschrijf, wordt het voor mij veel 'tastbaarder' dan wanneer ik het van papier aflees.
Ik heb nu bijvoorbeeld net Mintzberg zijn 6 coördinatie mechanismen uitgewerkt. Die schrijf ik alle 6 uit op wit papier (direct toezicht, onderlinge afstemming, standaardisatie van werkprocessen; resultaten; kennis; normen). Daarna krijg je de 7 organisatietypes van Mintzberg (ondernemersorganisatie, machineorganisatie, professionele organisatie, gediversifieerde organisatie, innovatie organisatie, missionaire organisatie & de politieke organisatie). Die schrijf ik ook weer uit. Dit doe ik met alle belangrijke dingen die in mijn samenvatting staan. Vervolgens ga ik die uit mijn hoofd leren (zodat je weet welke 7 er zijn).
Als laatste ga ik verbanden leggen. Alle organisaties gebruiken een (of meerdere) van de 7 organisatietypes en daar horen weer mechanismen bij- de manier waarop de taakuitvoering van medewerkers op elkaar wordt afgestemd. Bij een innovatie organisatie (bijv. een reclamebureau) werkt iedereen heel vrij en dus wordt daar gebruik gemaakt van het mechanisme onderlinge afstemming, de werknemers mogen zonder direct toezicht van hun baas doen wat ze moeten doen om het project af te krijgen met elkaar.
Het is te doen, echt. Bedrijfskunde is echt een vak waarbij je gewoon HEEL VEEL moet blokken en stampen: maar dat is juist een voordeel als je (net als ik) niet zo goed bent in rekenvakken en vakken waarbij je veel inzicht nodig hebt, zeg maar.
DewiRox schreef:Ja hogeschooltaal inderdaad, idioot dat je even 55,- moest betalen voor alleen die instaptoets. Al heb ik wel een mooi certificaat gehad haha.
Best een hoop hadden hem niet gehaald bij ons, die moeten nu extra lessen volgen enzo. Ik had geloof ik 88%. Had voor 1 onderdeel zelfs 100%
Nooit gehad haha.
Gewoon een soort tentamen maken bij SLB CCCCC schreef:Verdorie, 1 fout teveel bij onderzoek. Ik hoop hard dat er nog een vraag uitgaat dat ik een voldoende haal! In de klas tot nu toe 2 voldoendes op de 30 man.