Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:06

spottedponie schreef:
Succes Cyella! Ik volgende week ordening! Ecologie heb ik niet gehaald vrees ik, klapte dicht met tentamen...

Oh jammer zeg! Ik heb Ordening al gehad, vond het makkelijker dan gedacht. 20 meerkeuze vragen, 10 open vragen. Vooral plantkunde. Bij ons vroegen ze bij de open vragen de kringloop van schimmel(voor 8 v/d 60 punten!) en de anatomie van een spons. Verder nog wat kleine weetjes. Viel op zich wel mee. Practicum vond ik moeilijk dan gedacht, maar was wel te doen.

Tillie20

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:52

Even een update: Heb de toets net gemaakt en ging super goed! Heb er echt een goed gevoel over, nu moet nog blijken of dat terecht is ;)

Ben helaas altijd als een van de eerste klaar, dus moet nu wachten op allemaal mensen uit mijn groepje van Dieren in school.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:14

Wat leuk zo'n feestje door je leerlingen, Sonja!

@ Medebiologen: ik heb 5 EC besteed aan diversiteit, ecologie en gedrag en dat vond ik meer dan genoeg (de rest gewoon moleculair gedaan en wat medisch/farmaceutisch). _O- Sterkte ermee.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:11

Ik was dit topic even kwijt, maar ik ben er weer!!

Ik ga nu even teruglezen.

[edit] allemaal leuke updates van docenten die een leuke klik hebben met hun groepen. Leuk zeg! :)

Wat betreft bordschrijven: ik moest krijtbord schrijven voor een cijfer, onvoldoende? Dan krijg je geen studiepunten en dus herkansingen.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 10-11-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:13

Wat leuk!

Mag ik me.melden? Ik doe de stoas, docentenopleiding voor in de groene sector. In mijn geval gericht op bloemsierkunst :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:14

Leuk sababber, welkom :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:14

Welkom Sababber! :) Wat een interessante keuze, dat hoor je niet veel of wel?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:04

marleen_88 schreef:
Welkom Sababber! :) Wat een interessante keuze, dat hoor je niet veel of wel?

Nee het is geen grote opleiding, we zijn dit jaar met 14 en de helft ongeveer haalt het diploma maar zeggen ze.

Ik heb vier jaar mbo gedaan maar omdat daar geen droogbrood in te verdienen is en ik nog niet uitgeleerd ben en presenteren en over mijn passie vertellen erg leuk vind ben ik voor deze opleiding gegaan :)

In februari mag ik voor het eerst voor mijn eigen klas gaan staan. Ben benieuwd :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:16

Ik ga morgen voor 5 dagen naar het buitenland met onze tweetalige klassen. Zij doen een uitwisseling met een tweetalige school daar, ze zijn gekoppeld aan een leerling van daar. Ze blijven bij hun in het gezin en draaien met dat kind mee in de Engelse lessen op school. IN het weekend gaan ze lekker mee sporten of activiteiten doen. Superleuk!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:57

O dat klinkt gaaf goof! Veel plezier :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:06

Goof schreef:
Ik ga morgen voor 5 dagen naar het buitenland met onze tweetalige klassen. Zij doen een uitwisseling met een tweetalige school daar, ze zijn gekoppeld aan een leerling van daar. Ze blijven bij hun in het gezin en draaien met dat kind mee in de Engelse lessen op school. IN het weekend gaan ze lekker mee sporten of activiteiten doen. Superleuk!

Naar welk land ga je?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:35

Goof schreef:

Leuk zeg! Veel plezier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:41

AnnemiekvM schreef:
Goof schreef:

Naar welk land ga je?

Naar de oosterburen ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:40

Hey!

Even een totaal ongerelateerd vraagje: ik ben echt enorm into rock en vintage stijl. Nu zijn mijn kleren gewoon normaal zegmaar, allemaal netjes en totaal niet overdreven of sprekend. Zeker als ik les zou geven, zou ik me vrij zakelijk kleden. Ik ben heel erg gesteld op normen en waarden, maar zit nu echt enorm te twijfelen om mijn haren te verven naar iets gewaagders.

Omdat ik als leraar(in spe) een voorbeeldfunctie heb zou ik graag willen weten wat jullie zouden vinden van een stagaire of mede-leraar die zo'n haarkleur zou hebben:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 2b0e5f24eb
http://static.misslipgloss.nl/wp-conten ... 03/sie.jpg

Ik weet dat haarkleur niks te doen heeft met je kunnen als leraar, maar het veranderd wel je uitstraling. Er zijn meerdere mensen bij mij op de opleiding die een beetje een emo/alto stijl hebben, maar ik wil wel echt een bewuste keuze maken hierover. Graag jullie mening ^^

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:14

Ik verf mijn haar vaak knalrood. Leerlingen vinden het tof en als ik solliciteer krijg ik complimenten dat het me zo goed staat. Absoluut geen belemmering dus.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:21

Ik vind de haarstijlen uit je links zeker niet ongepast.

Wat vinden jullie van bv. tattoo's bij docenten? Ik begrijp de commotie niet, ook niet over verschillende haarstijlen. Het gaat mij meer om de inhoud van de docent dan het uiterlijk, maar blijkbaar wordt er moeilijk over gedaan en dat weerhoudt mij ervan om een tattoo te nemen voor ik een vast contract heb. (Zou gaan om mijn onderarm, dus niet frontaal op mijn voorhoofd oid :+ )

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:15

Imaginaerum schreef:
Ik vind de haarstijlen uit je links zeker niet ongepast.

Wat vinden jullie van bv. tattoo's bij docenten? Ik begrijp de commotie niet, ook niet over verschillende haarstijlen. Het gaat mij meer om de inhoud van de docent dan het uiterlijk, maar blijkbaar wordt er moeilijk over gedaan en dat weerhoudt mij ervan om een tattoo te nemen voor ik een vast contract heb. (Zou gaan om mijn onderarm, dus niet frontaal op mijn voorhoofd oid :+ )

Ik heb een watercolor tattoo van ong 7 cm op mijn onderarm (: Maar dat heeft een dierbare betekenis: dat ga ik niet laten. Maar kan ik wel bedekken! Bedankt voor jullie reacties!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:21

Tegen het tattoo probleem zie ik ook op. Het is een vrij kleine op m'n pols. Goed te bedekken, maar piept weleens onder m'n colbert uit. En in de zomer zie je hem natuurlijk wel sneller.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:28

Ik ken vrij veel docenten met zichtbare tattoo's, denk dat het ook afhankelijk is van de visie van de school of dat 'in het beeld past'.

Mijne zit echt op het midden van mijn onderarm, dus met gewone lange mouwen is het niet zichtbaar. Het is sowieso geen opvallende tattoo omdat er geen zwart in zit.

Een kapsel vind ik niet erg om te laten, maar deze tattoo heeft een hele dierbare betekenis: ik kijk er vaak na en emotioneel gezien heb ik er ook veel aan. Misschien klinkt dat wel stom. Heb er ook bewust voor gekozen.

Deze heb ik:

Afbeelding

Ongeveer 7cm lang.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:52

Ik vind die haarkleuren zeker geen bezwaar.

Ook ik vind tatoeages geen probleem, al is dat natuurlijk erg verschillend bij iedereen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:07

Een leerling van ons heeft zichzelf van het leven beroofd. De school is in rouw. Zo verschrikkelijk sneu.. Ik vind het erg moeilijk om ermee om te gaan docent zijnde..

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:15

Imaginaerum schreef:
Een leerling van ons heeft zichzelf van het leven beroofd. De school is in rouw. Zo verschrikkelijk sneu.. Ik vind het erg moeilijk om ermee om te gaan docent zijnde..

Jeetje wat heftig. Ik zou ook niet goed weten hoe ik ermee om zou gaan. Sterkte!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:17

Imaginaerum schreef:

Poeh dat zijn altijd heftige dingen!
Ik snap dat je daar even helemaal van uit je doen bent.
Sterkte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:55

Sterkte. Echt afschuwelijk. Kende jij de leerling zelf ook?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:56

O wat heftig! Sterkte