Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:22

Vorige week dinsdag ook al zo'n knullig gesprek waarbij een man hele seksistische opmerkingen naar mijn hoofd gooide......

Tref het niet bepaald lekker momenteel....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:25

Jollie... Wat ongelooflijk k*t zeg! Wat een bagger gesprek om het maar zacht uit te drukken en zo onprofessioneel! Nee, je treft het zeker niet, jammer!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:38

Tja ik zit met mezelf in de knop, want wat ga ik doen. Huidig werk gaat niet goed is te zwaar voor me (huishoudelijk hulp 24 uur per week). Maar administratief is voor het laatst 2008 geweest en ben bang dat dit dus weer teveel stilzitten is wat dus ook weer niet goed is. Moet een baan zien te vinden met een balans tussen bewegen en rust momenten, maar ja waar vind je die. Daarbij ben ik 36 jaar en heb maar mbo 2 administratie. Daarbij moet de auto de deur uit, want die kan ik niet meer betalen. Langer dan een half uur reistijd is voor mij lichamelijk niet haalbaar.

Anders maar gewoon lang genoeg in ZW blijven en af laten keuren voor een bepaald percentage. Zit nu dan ook voor de zoveelste keer in de ZW heb nog geen maand gewerkt.

Ben mezelf eigenlijk helemaal zat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:50

Nou Alja, ik vind dat eigenlijk wel terecht! Misschien niet netjes, maar kan het me heel goed voorstellen hoor...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:03

huh, mis ik wat??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:16

Ik geloof ook dat ik iets mis... :p

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:23

Ik kom weer even uit meeleesmodus.

Marcella, ik herken jouw twijfels en frustraties precies. Zit dan wel nu niet in de ziektewet, maar zit er tegenaan te hikken. Bovendien heb ik nu iets lopen bij een super leuk bedrijf, super functie, maar wel grotendeels op kantoor. Van de week heb ik een dagje meegelopen, daarna de hele nacht niet kunnen omdat alles zo´n zeer deed, en nu twee dagen later ben ik er nog niet van bekomen. Ik twijfel dus ook heel erg wat ik zal doen. Vind het banketstaaf om een bedrijf in mij te laten investeren als ik het vervolgens lichamelijk niet aankan, maar ik wil zo ontzettend graag! Andere optie die ik in mijn hoofd heb is werk zoeken dat ik vanuit huis kan doen, op freelance basis. Maar dat zou nog een redelijk lange weg zijn, bovendien zou ik graag mijn carriere voortzetten in de richting waarin ik nu bezig ben.

Ik wens je sterkte, ik hoop dat het er snel weer positiever uitziet voor je.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:47

Alja schreef:
huh, mis ik wat??

ik gok dat Marcella bedoelt word ipv jij Alja

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:49

arabella2000 schreef:
Ik woon in gemeente heerlen, dus jammer genoeg is dit bij mij van toepassing...

hebben ze al onderzocht of nog een opleiding bijdraagt aan de kansen op de arbeidsmarkt dan?
wel apart je hebt een afgeronde mbo opleiding , en dan toch naar school moeten :?
welke opleiding heb je ook al weer gedaan?
ik twijfel in ieder geval gruwelijk op het moment over gaan leren, ja niet over weer gaan leren, meer over of ik de goede keus maak :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:47

Ik heb biotechnologisch analist gedaan. Ze gaan er vanuit dat elke opleiding je kans op een baan vergroot.
Alleen kom je met weinig ervaring in mijn beroepsveld niet ver. Ik heb nu de MBO biotechnologisch analist gedaan.

Ik heb vandaag bedacht om me in te schrijven bij HBO-V en dan het eerste jaar voltijd te doen en dan vanaf het tweede jaar duaal verder te gaan. Maar dit natuurlijk alleen als ik in september geen baan heb. Als ik wel een baan heb, dan ga ik me weer uitschrijven.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:01

arabella2000 schreef:
Ik heb biotechnologisch analist gedaan. Ze gaan er vanuit dat elke opleiding je kans op een baan vergroot.
Alleen kom je met weinig ervaring in mijn beroepsveld niet ver. Ik heb nu de MBO biotechnologisch analist gedaan.

Ik heb vandaag bedacht om me in te schrijven bij HBO-V en dan het eerste jaar voltijd te doen en dan vanaf het tweede jaar duaal verder te gaan. Maar dit natuurlijk alleen als ik in september geen baan heb. Als ik wel een baan heb, dan ga ik me weer uitschrijven.

Ken je de site BCFjobs.nl? Daar staan heel veel vacatures in jouw richting. Mijn ervaring is dat je met deze opleiding redelijk makkelijk aan de bak komt, maar dat je wel verder moet kijken dan alleen naar analisten functies. Als je hulp nodig hebt, stuur gerust een PB.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:40

Prulletje bedankt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:54

arabella2000 schreef:

mmm, vriendin van me is net weer de biotechniek uit, die werkte in Utrecht.
maar dat lijkt me juist wel een opleiding die wel werk zou kunnen opleveren , maar, ik weet natuurlijk niet in welke regio's dergelijk werk zich een beetje concentreert (oftewel, geen idee of bij jou in de regio veel werk zit :n weet dat er in regio utrecht en regio den bosch wel wat bedrijven zitten, maar verder niet echt bekend mee)

die HBO V opleiding is wel een goeie om achter de hand te hebben idd, ...blijf het maar stom vinden eigenlijk, die verplichting tot leren, moet je dan maar opleiding na opleiding blijven doen tot de economie weer aan trekt ?

tien jaar terug was het voor mij wel weer een goeie geweest...verplicht naar school, dan had ik nu misschien een zinnig diploma gehad, maar dat is bij jou weer absoluut niet aan de orde

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:56

zoiets ja
Hij had het de hele tijd erover dat vanaf 2016 iedereen weer aan het werk kwam. Heeft ie zeker 6 x gezegd
En uiteindelijk heb je nog geen werkervaring als je opleiding na opleiding doet (maar wel een torenhoge studieschuld)
Ook vraag ik me af wat er nu gaat gebeuren met de studiefinanciering

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:59

Ik gooi hem er maar weer even in:
Administratief medewerkster gezocht in De Meern. (24 tot 40 u p.w.)
Duizendpoot als het gaat om Microsoft Office en kennis van e-Synergy/Exact Globe is een mega pré :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:04

Gaat even opzoeken waar De Meern is.

Hhhmm is dus zo'n 60 km enkele reis. Zou dan wel moeten verhuizen en dan is alleen full-time een optie. En heb geen ervaring met die programma's (e-Synergy/Exact Globe), maar alles is te leren. Wat voor een niveau word er gevraagd. Eventueel link site.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:25

HBO werk en denk niveau.
Verdere opleidingen geen idee, hij staat nog niet online, maar ik weet dat er een functie vrij komt, dus vandaar :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:39

Gaat dus niks worden met mijn MBO niveau 2. -O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:43

ik meld me ook !! hier een alleen staande mama, waarvan ik de gehele zorg van mijn zoon op mezelf heb... en al maanden aan t zoek voor een baan.. pff!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:09

Marcella schreef:
Gaat dus niks worden met mijn MBO niveau 2. -O-

Met die instelling niet nee......
Als ik elke keer zou af moeten kappen op de tekst: HBO huppeldepup en werk/denk niveau etc...
Dan had ik nu ook geen baan gehad. :n

Als jij denkt dat je dat niveau hebt en je de functie aan kan, go for it!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:17

Wil niet zeggen dat ik niet op HBO functies solliciteer, maar moet gewoon ook rekening houden met meerdere factoren. ;) Hoor anders graag wanneer de functie echt online kom en eventueel meer info over het bedrijf zelf.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:19

Hoi! Ik weet niet of iemand is die in de Achterhoek iets zoekt, maar bij een sportschool hier hebben ze een receptie/c.ommercieel medewerker vacature.
spo rts-scie nce.nl/geen-ca tegorie/65 7/

Heb zelf ook gesolliciteerd, maar gun het jullie ook wel :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:57

Ik heb net het gesprek gehad en het ging voor mijn gevoel erg goed! Ze zei dat ik een goede instelling had en ze heeft meerdere keren gunstig gezegd. Afwachten nu dus, ik hoor binnen een week meer :) Ze zouden namelijk wat moeten schuiven, maar ze heeft wel de data die ik niet kan al opgeschreven :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:35

Milanlover, waar ben je geweest?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:53

Al.bert He.ijn in B.eilen :)