Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:29

Had die admarkt geprobeerd en eigenlijk alleen maar geld verspilt. Nu ben ik bezig met google adwords :D.
De beste reclame is nog steeds mond tot mond reclame.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:52

Ik zag trouwens dat de herroepingsrecht 7 werkdagen is, enkel is het twee weken als je bent aangesloten bij Thuiswinkel.

Ik dacht dat het wettelijk was, die 14 dagen herroepingsrecht i.v.m. koop op afstand. Maar dat is dus 7 werkdagen :)

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-st ... =webwinkel

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:19

Ik verkoop geen 'product' dus marktplaats en degelijk zijn voor mij niet van toepassing. Ik moet het vooral hebben van netwerken. Vanavond dus naar een tuinbeurs geweest hier om de hoek. Ik heb daar een stand ontworpen voor een hovenier dus die moest ik even komen bekijken. Verder veel gekletst met andere hoveniers, bekenden en onbekenden én iemand gesproken die het wel interessant vond om wellicht ontwerpen door mij te laten maken, dus wie weet!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:22

Mear schreef:
Ik zag trouwens dat de herroepingsrecht 7 werkdagen is, enkel is het twee weken als je bent aangesloten bij Thuiswinkel.

Ik dacht dat het wettelijk was, die 14 dagen herroepingsrecht i.v.m. koop op afstand. Maar dat is dus 7 werkdagen :)

Dat verklaart waarom ik eerst 7 dagen op mijn site had staan en waarom ik hier tips kreeg dat het 14 moest zijn, misschien.
Ach, ik heb nu 14 dagen en dat vind ik prima. Imo ook een stukje extra service naar de klant toe.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:55

Dat vind ik ook. Zeg nu zelf, 7 dagen is toch kort!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:28

Ja, maar anderzijds: iets passen en bepalen of het goed zit, heb je ook zo gedaan.
Dan kan je 't zat binnen 7 dagen terugsturen. Maargoed, 14 dagen vind ik, zoals gezegd, een stukje service. :-)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:37

Mear schreef:

Dus had ik toch gelijk toen ik dat zei :) maar laat die 14 toch staan.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:10

Ik dacht dat de wet van koop op afstand sowieso 14 was :j maar niet dus :)

Gaat wel gebeuren trouwens, alleen is die wet nog niet helemaal door las ik ergens.

Zo van alle producten mooie foto's gemaakt... nu nog de zin vinden om het te bewerken en ze online te knallen :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:01

Wij houden ook de 14 dagen aan. Mede omdat we uiteindelijk misschien wel het thuiswinkel waarborg willen hebben, en dan voldoen we al aan die eisen :j
Wij gaan zo ook foto's maken van producten en eigen filmpjes. Complete studio hier in huis nu.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:23

Wat een bizarre verhalen komen hier voorbij van klanten zeg! Onvoorstelbaar dat sommige klanten zo zijn. |o

Ik heb mn neefje en nichtje te slapen gehad, dus ik was druk met cakejas bakken, armband maken, vingerafdrukken (?!) testen, etui versieren, verstoppertje spelen, eieren verstoppen (die ze zelf hadden meegenomen). pfff..

Als het goed is, zijn trouwens sinds gistermiddag de problemen opgelost. En maandag wordt de website verhuisd naar de hosting van de websitebouwer om er voor te zorgen dat alles iets sneller gaat. Scheelt me ook wat geld, want ik betaalde €50/maand aan hosting!

Zooist, wat gaaf dat het zo goed gaat *\o/* Hoe weet je dat die laatste klant via EquiGids was? Had ze dat aangegeven?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:36

Wat fijn dat het nu toch goed gekomen is allemaal Conny!! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:01

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:02

Connie, 50 euro per maand??? En ik zit hier maar uren bezig met je website omdat 'ie zo langzaam laadt, pffft.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:07

nou precies foxy, reden om te verhuizen. Al kan het ook aan wat andere dingetjes leggen, zoals bepaalde plugins die ik gebruik waar ik eigenlijk niet zonder kan. Hoe gaat het nu eigenlijk foxy? Merk je nog de fouten die je van de week had, zoals dat de knoppen niet werkten?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:27

Heel gedoe he Conny, dat internet.. Allemaal mooi en leuk, tot het niet meer meewil! Gelukkig is het nu wel grotendeels opgelost zo te zien :)

11A : Ga ik vanavond eens rustig bekijken!

Zo, gelukkig zijn er ook nog dagen dat je blij wordt van ondernemen!

Heb al een paar hele fijne beoordelingen gelezen op EquiGids, ik ben benieuwd of dat meer mensen zal overtuigen om bij ons te bestellen.
Verder ook al een paar fijne klanten gehad in de winkel vandaag.

Conversatie daarnet:
'Welke deken hebt u nog in maat 155?'
*wijst een stuk of 5 dekens aan*
'oké, doe maar allemaal'

*\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:44

Dat maakt dat bottinekes verhaal wel goed hé! Werk jij trouwens standaard met onder of bovenmaten?

Hij werkt Connie, maar nog steeds traag. Kreeg mijn inschrijvingsmail en heb via de link zonder problemen kunnen inloggen, heb de knoppen dus niet meer nodig gehad.

Ik kreeg daarnet totaal onverwacht mijn eerste review op equigids, zat helemaal te stralen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:00

Ik volg de maten van de leveranciers, anders lopen mensen in het etiketje te zoeken, staat daar misschien iets anders dan op mijn prijsetiket, en raken ze in de war. Zoals ik het nu doe is het ook niet ideaal, maar met het nieuwe seizoen ga ik mijn deken-indeling veranderen. Nu liggen ze per type en per model, en ik ga ze per maat beginnen rangschikken. Zo zien de klanten meteen wat er nog in hun maat is.

Leuk he als er zo'n positieve review komt! Zeker als het van een 'onbekende' is!

Kreeg net telefoontje van een bepaald merk waarvan ik de naam niet ga noemen. In de opstartfase heb ik hun 3x gemaild om aan te geven dat ik het wilde verdelen, heb nooit antwoord gekregen. Viavia hoorde ik later dat ze geen interesse hadden in 'kleine nieuwe winkeltjes'. En nu belden ze, of ze hun nieuwe collectie mochten komen laten zien..
Van mij mogen ze komen, maar als ik bestel, bestel ik net wat ik wil en ga ik in elk geval niet meedoen met startorders oid..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:18

Connie, ik raak nu echt niet meer verder met bedrijfspagina wijzigen, kan nog altijd niet meer invullen dan het adres (nu kon ik deze middag een postcode invoegen, nu is dat weer weg) maar geen url of facebooklink, terwijl dat toch bij de basis zat? Op de pagina voor het invullen staat dat grijze velden alleen beschikbaar zijn als je een starterpakket neemt, maar er is niks grijs, alle velden zijn wit.

Edit: ik probeer nu zelf een review in te vullen... en de knoppen werken idd nog niet!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:56

Actie op FB geplaatst! Aan hoeveel reviews zit je al Connie? Ik heb nu iemand die op mijn bedrijf reageert met "Divoza is super" :') Kan dat verplaatst worden? ;)

Verder een nadeel van een bedrijfspagina op fb gezien, zodra ik meer dan 20 foto' s in een album zet zijn de laatste niet zichtbaar in preview, hebben jullie dat ook? Je kan ze wel openen maar het 'in-1-oogopslag' effect is weg

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:56

hmm beetje jammer dat dat dus nog steeds in IE8 voorkomt, althans, hoeft bij iedereen met IE8 te gebeuren, maar dus wel op jouw pc. Zijn meerdere factoren, zoals besturingssysteem, die daar aan bij kunnen dragen.

Maar jemig, zitten jullie (mallootje en foxy) een of andere battle te houden van wie de meeste beoordelingen krijgt ofzo! Jullie spammen mijn website! ahaha := Met beoordelingen loopt het richting de 100, maar sommige hebben meerdere bedrijven beoordeeld.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:57

Hahanee, ik heb alleen een oproepje op fb gezet maar het valt me heel erg mee hoeveel leuke reacties er komen :) deugddoend!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:03

Ja, ik vind het nu een beetje jammer dat ik geen categorie heb voor blogs. Ik wil ook wel reviews :+ hihi (nouja, alleen positieve reviews dan)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:28

Ja Connie, ik sta er zelf van te kijken. Omdat ik zag dat de wedstrijd maar liep tot 500 reviews en je er al had gehad, wilde ik niet meer wachten tot maandag. Stel je voor dat de prijs dan al vergeven is, dat is toch banketstaaf!

Bedankt voor het verplaatsten trouwens!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:30

Ja precies, maar na deze actie, komt dezelfde actie met Dochorse. Dat heeft Dochorse al toegezegd *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:30

Mallootje, wij zijn inderdaad erg goed bezig. Divoza heeft een schamele 12 reviews voor het moment... Ze geven verdorie de hoofdprijs weg

OOOH Super Connie, dan spam ik hem weer! :')