Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:22

Mijn bijbaan vroeger waar ik het over had, was schoonmaken bij ouderen, denk dat dat wel redelijk in dezelfde categorie als kamermeisje valt :) En dat was dus niet zo'n moeilijk gesprek verder, vandaar dat ik het noemde

Bambi1995

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:52

Ohja, naja ik hoop het ook :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:05

Pasen is voorbij, de eieren zijn op, en nu is het weer tijd om te solliciteren etc!

Hoe is het met iedereen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:37

Ik zit op mijn werk. Afwachten hoe de directie op mijn brief gaat reageren.....brrrrr

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:43

Hang in there :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:41

Dimple schreef:
Ja precies Fargo. Ik ben ook bezig mijn LinkedIn weer up to date te krijgen dan kan ik daar ook heen verwijzen.

Ene x stuur ik mijn korte CV en afhankelijk van de functie weer de langere. Beetje afhankelijk van welk gevoel de vacature mij geeft.

Ja dat doe ik dus ook, heb dus bij Unique succes gehad met de korte, ga hem denk ik nog een keer naar andere Uzb achtige instanties sturen, je weet nooit..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:41

kaatje77 schreef:
Ik zit op mijn werk. Afwachten hoe de directie op mijn brief gaat reageren.....brrrrr

Succes en je hebt het recht aan jouw kant!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:43

Hier alleen maar afwijzingen :(
Eerste Paasdag nog wel een sollicitatiebrief getypt, vacature sluit pas komend weekend.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:49

@ Dimple; ben benieuwd of je nieuwe CV werkt! Ik heb 'toevallig' diezelfde tips ook vorige week meegekregen en ga ook aan de slag met mijn CV, eigenlijk combineer je dan de feiten met de motivatiebrief in één, heb ik de indruk. Ook veel succes met je nieuwe studie!

Succes kaatje77!

Ik heb even een dipje, moet al mijn moed bij elkaar sprokkelen en even denken aan mijn 'levensmotto': Alles komt altijd goed :-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 12:42

Daarom mijn tattoo. Afgelopen oktober laten zetten met de tekst 'believe'.

Omdat het uiteindelijk wel goed komt en als ik weer even twijfel of dip.......kijk ik naar mijn onderarm :D

Succes Kaatje! Duim voor je!

Fangio, succes vandaag!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:49

Mag ik je onderarm even lenen vandaag :D ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 12:58

Komtieieieiei;

Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:04

Zo, heb niet alles bijgelezen, zijn naar de ardennen geweest van het weekend.. daar hebben wij een stacaravan.
Vanmiddag een brief schrijven voor een functie die wat anders is dan waar ik normaal op solliciteer, ben benieuwd. lees binnekort alles bij :)

@ Dimple, mooie plek voor een tattoo en mooie tattoo

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:04

Oh dat is leuk gedaan! Mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:12

Ik heb goed nieuws meiden! Ik mag per 20 of 27 april full-time aan de slag! Zojuist een telefoontje gekregen. Heb gehuild van blijdschap en opluchting :o Heb er heel veel zin in!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 15:52

Wat goed zeg! Wat ga je doen? Vertel!

Ik werd net ook uitgenodigd voor gesprek *\o/*
Voor die vrijwilligersfunctie -O-

Ik wil mezelf niet teveel vastleggen omdat mijn voorkeur echt uit gaat naar een vaste functie. Dan ga ik mezelf niet teveel vastleggen bij een vrijwilligersfunctie, zeker niet omdat ik nu ook ga studeren.
Aan de andere kant.........én studeren en 2 dagdelen dat werk doen.......
Staat meteen wel goed op mijn CV zeg maar.

Twijfel........ga vrijdag om 11.00 uur. ;)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:59

Kaatje: ik ben ook benieuwd, ging over je recht op vaste aanstelling toch?

Kayleigh gefeliciteerd! *\o/*

Gaaf Dimple, toch weer aan de studie? Is dit gewoon een korte thuisstudie of soort BBL-traject?
Ach, vrijwilligerswerk kan je altijd een kans geven toch? :) Denk dat ze daar ook wel begrijpen dat een eventueel betaalde baan op je pad voorrang heeft....

Hier niet veel te melden; paar hectische dagen gehad. Wel een aantal vacatures liggen; wil morgen ff goeie brieven eruit gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:00

Het is een functie bij het bedrijf waar ik eerder over sprak :D Ik moet grondstoffen gaan bestellen, transport regelen, voorraden controleren en in het systeem zetten, etc. Het is een internationale baan, opslagplaatsen zijn verspreid over de hele wereld. Voertaal is ook Engels. Ben super enthousiast :D

Het zou inderdaad goed staan op je cv Dimple! Slim dat je op gesprek gaat, dan kan je altijd daarna beslissen!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:00

Ik laat ook weer eens wat van mij horen.
De eerste sollicitaties zijn er al eventjes uit en de eerste afwijzing heb ik zojuist binnen gekregen. Viel te verwachten, omdat het een open sollicitatie was, maar het blijft jammer.

Sinds dit weekend ben ik ook enorm aan het twijfelen over wat ik nou wil. Toch een opleiding gaan doen, maar wat? Blijven werken?
Ik heb altijd zo duidelijk geweten dat ik in het ziekenhuis wilde werken, maar dat gevoel is nergens meer te bekennen. Ik weet het niet meer... :\

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:12

Interessant Dimple!

Even een kleine update...
Vorige week donderdag sollicitatiegesprek gehad.. In het Engels
Ging best goed dacht ik, maar helaas net een mail dat ik niet word uitgenodigd voor een 2e gesprek. Van de 8 hebben ze er 2 uitgekozen die perfect bij de functie lijken te passen

Helaas!
En nu ben ik de vrijdag ook daar gebleven (bij vriendlief dus).. Omdat ik anders 's avonds nog weer 2 uur naar huis kon kachelen. Maarja, dat moet een volgende keer toch anders (was wel lekker, vroeg en lang weekend). Ga wel heel snel door m'n vrije dagen heen anders ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:22

Kayleigh, echt super! Nu je het zegt, herinner ik me het wel weer. Echt een super kans dus.
En ook een goed salaris? Want was jij dat niet dat ze het onderste uit de kan wilde hebben??

BlingP, ik denk wel dat ze het zullen begrijpen, ik hoop het maar. Ik heb niet het idee dat ik hier 'nee' tegen moet zeggen, UWV zal ook niet moeilijk doen aangezien mijn WW bijna afloopt.

En het is inderdaad een korte Post HBO thuisstudie met 1 cursus dag. Ik heb wel gekeken voor iets langer of met minder thuisstudie, maar dat werd echt veel te kostbaar. Ik wil snel stappen maken en niet nog weer 2 jaar vast zitten, snap je?

Marion, balen zeg, dat is echt jammer. Je bent dan ook een eind uit de richting. Lang weekend is wel fijn, maar niet elke x ;)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:32

precies :)

Stom he, was best blij over het verloop van het gesprek.
Lastige strijd

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:11

Jammer hoor Marionnn dat het dan toch niet lukt!

Heb net er weer even 2 sollicitaties uitgejast, beiden de korte versie. Denk dat met name voor evt bureaus de korte misschien geschikter is.. We zullen het zien. In ieder geval de vacatures weer even doorgeworsteld van de afgelopen paar dagen ;-)

Gewoon naar het gesprek gaan Dimple en de kans aangrijpen als het kan, je moet wel opportunistisch zijn in deze tijd en elke ervaring is weer meegenomen toch?

Kayleigh - gefeliciteerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:29

Ik had net een blooper :')
Had al bij de ene gesolliciteerd via website en ging nu bij een andere website solliciteren. Mijn internet liep alleen heel erg vast en ik heb mijn best gedaan alsnog een goede email samen te stellen.... stuur ik het naar die andere website waar ik dus al had gesoliciteerd :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:34

Oh paardenpoep..........bummer }:0
En nu?

Fargo, je hebt gelijk, ik pak nu alles aan. Ze willen minimaal 2 dagdelen, ga ik toch lekker daar 2 dagdelen werkervaring op doen en thuis studeren............hoppa! Als mij dat geen baan geeft over een poosje dan weet ik het niet meer en ga ik me omscholen tot yoga lerares :+