Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice_Iris

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:51

Goed! Ik vind het fijn om zoveel zelfstandig aan mijn opdrachten te werken en mijn eigen leertempo aan te houden en dat kan heel goed op de opleiding :j
En met m'n stages heb ik het iedere keer ontzettend getroffen want mag alles!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:54

oh dat is beter :)
ik vind t wel lastig nog, plannen is niet mijn sterkste kant haha.
dus in de vakantie nog heel wat dingen afmaken..
maar daarna lekker stage :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:02

Is hier iemand die docent Nederlands wil worden die mij even wat antwoorden wil/kan geven? :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:04

*\%/* Vakantie
Al moet ik nog wel het één en ander doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:38

Ik ben al docent Nederlands Nayomie, is dat ook goed? :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:10

Ik start volgend jaar september de NL opleiding :-)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:06

Vandaag voor het eerst sinds ik afgestudeerd ben (2010) een middag voor de klas gestaan bij de kleuters. Potverdikkie wat was dat leuk, morgen mag ik weer!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:07

Caira schreef:
Vandaag voor het eerst sinds ik afgestudeerd ben (2010) een middag voor de klas gestaan bij de kleuters. Potverdikkie wat was dat leuk, morgen mag ik weer!

Wat leuk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:07

Caira schreef:

Wat goed :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:50

en ook vandaag was leuk. En hoe bijzonder, ik mag morgen weer, op dezelfde school maar nu in groep 5

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:19

Leuk!

het is stil hier..
morgen laatste dag van de toetsweek, vandaag kennisgemaakt op mn stageschool, hele leuke school :)
Ga vanaf volgende week woensdag stage lopen bij de kleuters :)

hoe gaat t bij jullie allemaal ?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:39

Bij mij gaat het tot nu toe perfect! Eerste tentamenweek is bijna voorbij en al 2 voldoendes terug. Morgen nog ecologie, maar dat komt wel goed!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:42

ik heb zelfs al een 8,1 terug :)
en een 6 voor bordschrijven

alleen net in de tentamenweek deed mn printer t opeens niet meer.. midden in dat ik aan t printen was. moet erg veel uitprinten, dus nu geregeld dat ik op school ook kan printen haha

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:16

Hier in Berlijn gaat ook alles goed :)
Dinsdag had ik een lesje gegeven over vleermuizen die opzich wel okee was. Maar doordat de techniek me in de steek liet, waar ik niet op gerekend had omdat ik de filmpjes van te voren nog getest had, moest ik even improviseren. Maar de kinderen merkten er niet zo heel veel van en vonden het een hele leuke les. Vandaag ook weer een les gegeven over vleermuizen en die ging gewoon echt goed! Sjee wat geeft dat een lekker gevoel zeg! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik moet nog 4 lesjes geven over de vleermuis hoop dat die ook ze lekker gaan!
En over 3 weken zit mijn stage hier erop en ga ik weer terug naar nederland, ga deze kinderen wel heel erg missen! Zijn zulke leuke en lieve kinderen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:39

Bordschrijven?? Is dat serieus een onderdeel in je opleiding?

Hier ook alles goed, geniet nog steeds van mijn klassen. Volgende week ga ik met enkele tweetalige klassen mee op uitwisseling met een tweetalige school in Duitsland. Superleuk!
Ben momenteel wel erg moe, na de herfstvakantie heeft het er ineens in gehakt ofzo. Heb vannacht 10 uur geslapen en ik kon nog niet wakker worden :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:44

Ik kan bordschrijven ook kiezen als extra module. :j Ik heb echter eerst maar eens gekozen voor de module 'toetsen met Wintoets' en ga ook andere ICT-gerichte modules volgen.

Verder ben ik het eerste tentamen van dit jaar aan het voorbereiden. Nog best rustig dus. :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:44

Ja dat is serieus een ondrdeel. Methodisch schrijven is t eigenlijk, maar op t bord en op schrift.

Altijd jammer als de techniek je in de steek laat.

Ik heb ook ict gehad, vreselijk. Ging alleen over de basisdingen (word, powerpoint en excel) dusja.. En was 1 opdracht over digibord maar die deed t niet.

Vreselijk als je zo moe bent he, heb ik ook weleens, komende week gelukkig 3 dagen vrij :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:02

Oeps, topic vergeten. :P

Misschien wel handig om te oefenen met bordschrijven en makkelijk te verdienen studiepunten. :D

Hier gaat het goed, alle studiepunten tot nu toe binnen. Ben begonnen met 2 brugklassen en 2 tweede klassen, maar in deze periode hebben de brugklassen mijn vak niet, dus heb ik daar nu 2 vierde klassen voor in de plaats.
Kreeg zelfs afscheidsbrieven van de brugklassers. :+: Toen stond ik wel even met een brok in mijn keel!

Wat doen jullie trouwens met keelpijn na het lesgeven? Ik heb het steeds vaker en dat vind ik wel wat zorgwekkend. De lerarenopleiding bood wel even 1 heel college aan over stemgebruik en die verviel ook nog eens. := Heb me wel aangemeld voor een screening bij de logopedie-afdeling bij een hogeschool in de stad, maar daar is nog steeds niet op gereageerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:34

Ik heb momenteel ook weer keelpijn, heel vervelend inderdaad.
Vooral jezelf niet overschreeuwen in de klas, stemverheffen of hoger gaan praten. Maar zelfs met goed stemgebruik heb ik ook wel regelmatig last van mijn keel puur omdat je zo ontzettend veel praat op een dag.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:43

Inderdaad, stemverheffen/hoger praten is hier ook echt not done. Tijdens de opleiding heb ik verlengde logopedie gehad en nu vraag ik mensen die mijn lessen observeren (of af en toe gewoon even binnenlopen) om erop te letten en me erop aan te spreken, zodat ik mezelf er bewust van blijf. Verder drink ik thee met honing en weiger ik over een klas heen te schreeuwen. Gelukkig verzin ik steeds meer alternatieve tools om de aandacht te trekken en de leerlingen vinden het eigenlijk alleen maar prettig als er niet zo tegen ze geschreeuwd wordt :j Ook te veel instructie tijdens 1 les vermijd ik zo veel mogelijk en ik wissel frontale en zelfstandige momenten af.

De rust in mijn klassen is teruggekeerd, dus die fase hebben we ook weer gehad :D Gisteren had een van mijn klassen een surpriseparty voor me georganiseerd als (verlaat) verjaardagscadeau. Ze hadden geld bij elkaar gelegd, een lokaal geregeld, de onderwijsassistent gevraagd om mij af te leiden en me daarna verrast met een versierd lokaal, muziek en 18 van die knaldingen waar confetti uit komt :P Het opruimen duurde langer dan het feestje zelf, maar het was echt zo'n uur waarin je je realiseert dat het docentschap toch wel een uniek en bijzonder mooi beroep is! Ik heb ervan genoten (en van werken is niet veel meer gekomen, haha) :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:46

Ah dat is echt supertof van je leerlingen zeg!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:48

Ja, ik vond het ook echt heel leuk! Mijn collega's in de lokalen ernaast wat minder vrees ik, die hadden moeite hun leerlingen binnen te houden :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:49

Ik hoop dat ik ook een docent word waarvoor leerlingen dat soort dingen willen doen :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:51

Inderdaad! Dat is echt super lief zeg! Heb over een half uurtje een tentamen Ecologie, wel een goed gevoel over! Ben benieuwd..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:53

Succes Cyella! Ik volgende week ordening! Ecologie heb ik niet gehaald vrees ik, klapte dicht met tentamen...