Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:14

Ik heb afgelopen vrijdag dacht ik een aantal sollicitatiebrieven gestuurd. Zaterdag kreeg ik al een mailtje van de H.ema hier dat ze helaas geen plek hadden, maar dat ze wel onder de indruk waren van mijn sollicitatiebrief en CV, en dat ik vast snel iets zou vinden. Zojuist werd ik ook door de al.bert he.ijn gebeld dat ik indruk had achtergelaten, en ik mag donderdag op gesprek komen! Ik ben heel erg benieuwd, ik heb geen haast om iets te vinden, maar alles wat op mijn pad komt is mooi meegenomen!

Wat zouden jullie doen als je nu ook door een ander bedrijf benaderd wordt? Zeggen dat je van de week al een gesprek ergens anders hebt en bedanken, of evt. Ook een gesprek plannen en alles afwachten en na dat gesprek eventueel nog "teleur stellen"?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:17

Bij beide een gesprek hebben en kijken waar de arbeidsvoorwaarden/salaris het beste past bij jouw situatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:12

Inderdaad bij beiden het gesprek hebben.. :j Zolang nog nergens een handtekening staat heb je nl niks, dus zoveel mogelijk opties openhouden..

Vanochtend helaas wederom een afwijzing :\ Ik geef het op om mn kansen te peilen nav de gevoerde gesprekken.. De gesprekken verliepen voor mijn gevoel super, maar het mocht niet baten.. -O-

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:22

zo een stille meelezer
zo te lezen zijn er veel mensen op gesprek geweest goed bezig zeg !

Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen het is in gouda dus voor mij 3 kwartier rijden met de auto ( woon in spijkenisse) krijg wel voor 4 dagen in de week en dan per maand 130 eu aan reiskosten. Nu vroeg ik me af hoe kan je het beste uitrekenen wat je per km kwijt ben , zodat ik zelf beetje kan gaan uitrekenen hoe of wat en of ik zelf nog veel moet bij leggen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:40

Zooo, ben even WOEST -:(-
Ik heb een half uur in de wacht gehangen om te vragen wat mijn diploma waard is in België. Als dat niveau gelijk of hoger ligt, ben ik namelijk aangenomen.
"Ja mevrouw, ik moet het eerst aanvragen."
Ik wil het NU weten WAT het is. Die aanvraag komt erna wel. Dus vraag ik hoelang het gaat duren, die aanvraag.
"Dat is 4 maanden."
-:(- _-:( Zijn ze helemaal van de pot gerukt.

Het is net of de wereld niet wilt dat ik ga werken |(
*zucht* Zo maar even bellen naar het bedrijf dat het niet gaat werken, omdat die achterlijke regering daar zo moeilijk doet.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:10

Heino schreef:
Mirjamsel schreef:
Ik ben ook op zoek naar werk. In de gehandicaptenzorg, omgeving Westland... In juli heb ik mijn diploma,maar ik zou al eerder mogen beginnen. Helaas is er zo weinig te vinden! Mijn hele klas heeft er problemen mee.

'S Heerenloo heeft vaak vacatures :)

Ik heb me daar ook opgegeven voor de mailservice en ik kijk regelmatig op de website :) nu helaas nog niks passends, maar misschien binnenkort!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:31

ik ben een stille mee lezer .. de afgelopen 2 weken een paar sollicitatie's gedaan helaas hadden ze alle maal al mensen genoeg en bij het restaurant waar ik een gesprek heb gehad hadden ze toch liever mensen met ervaring .. het zit ook niet mee pff

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:11

Zijn er nog technische MBO-ers of mensen in de kwaliteitszorg in de buurt van Haarlem op zoek naar een baan? PB voor meer info!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:12

pffffft. 2 mei sollicitatie gesprek gehad, en nog steeds niks gehoord. Ze zij wel dat ze op vakantie zou gaan een week en het zeker 1,5 week zou duren, maar ik zit hier echt nagels te bijten. Ik wil deze positie zooo graag!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:17

hier net slecht nieuws gehad....
Als ik in september nog geen baan heb moet ik van de gemeente weer naar school. Ik krijg absoluut geen uitkering -O-

Mijn idee van stagelopen met uitkering gaat dus ook niet door.
Eigenlijk is zelfs opnieuw naar school gaan geen optie voor mij. Dus vanaf juni moet ik het zonder inkomsten redden als ik geen baan heb :(

Ik ga nu maar mijn cv naar het Duits vertalen en daar maar eens op zoek naar een baan...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:51

Veel gemeentes gaan dat beleid inderdaad voeren dit jaar, niet starten met een opleiding is geen uitkering meer.
Hier geldt hetzelfde en ik ben eigenlijk wel voor.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:53

Ik krijg alleen mijn studiefinanciering, de rest zou ik moeten bijlenen
Daar ben ik dus tegen. Ik wil graag zonder schuld leven en dat kan op die manier niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:56

Ligt eraan zonnebloem18, in veel gevallen ben ik het er mee eens. Maar ik vraag me dan af of dat ook geldt voor mensen die al een studie hebben afgerond?

Stel je bent op je 18de klaar met de HAVO, doet een HBO die je netjes afrond in 4 jaar. Je bent 22 en vind niet direct een baan, kunnen ze je dan echt verplichten om te gaan studeren terwijl je gewoon al een hele nette studie hebt afgerond? Dat verhaal van studies zoeken geldt namelijk tot je 27ste.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:03

Het geldt alleen voor jongeren zonder startkwalificatie, dus als je al een Havo, VWO of MBO2 diploma hebt is er niets aan de hand.
De overheid vind het gewoon erg belangrijk dat jongeren een startkwalificatie halen daarom deze maatregelen.
@ arabelle Met een BBL opleiding heb je gewoon inkomsten dan zou je dat moeten overwegen.
Daarvan is het studiegeld ook wat lager maar krijg je geen studiefinanciering.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:05

aaah, ok, ik dacht al, ze gaan toch niet mensen die al een diploma hebben nog weer dwingen te studeren. Ja dan ben ik het er ook wel mee eens.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:27

Nee hoor, ik heb al een MBO 4 opleiding (en HAVO) en nog wordt ik gedwongen om vanaf september verder te leren als ik geen baan vind.
BBL ben ik wel over aan het denken, alleen zijn die er niet in mijn vakgebied.
In het weekend ga ik die kant opkijken (nu even die duitse cv maken en 1 a 2 solli's en mijn verslag afmaken)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:39

Ik zit nu op 10 sollicitatiebrieven waarvoor ik afgewezen ben en heb er nog 4 openstaan. Hopelijk zit daar wat tussen!
Mijn contract loopt af per 1 juli en wordt helaas niet verlengd :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:44

@ Arabelle: Ik weet niet in welke gemeente je woont maar dit staat er in het beleid van Heerlen:
Maar heeft de jongere wel een startkwalificatie dan moet onderzocht worden in hoeverre het verder studeren bijdraagt aan het vergroten van de kansen op de arbeidsmarkt. Wordt door het volgen van de studie de kansen op de arbeidsmarkt vergroot dan mag je van de jongere verwachten dat hij verder studeert.
Dat is niet hoe wij werken, maar sommige andere gemeentes dus wel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:06

Ik woon in gemeente heerlen, dus jammer genoeg is dit bij mij van toepassing...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:11

Op naar m'n sollicitatie bij vriendje in de buurt.
Na lange tijd zoeken eindelijk gevonden wat ik graag zou willen.

Enige informatie die heb ik is het aantal uren...
Weet niet of het tijdelijk is, of voor vast(mogelijkheid tot)

betreft een horecabaan.

Ben benieuwd!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:53

Ik hoop het beste voor je! Succes!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:07

peoh jeetje wat een gedoe he !
Zelf zit ik in dubio
bij mij is me contract (kapster) niet verlengd door de crisis
nu kan ik kiezen tussen 2 plekjes 1 is ong 10/15 min rijden voor me maar kan ik tot eind aug werken en de ander is in gouda en heb ik contract tot eind december maar is wel dik 45 min als ik door kan rijden. Heb me ook ingeschreven voor september een studie als verpleegkundige een hele andere kant op dus maar met deze opleiding kan je immers ook alle kanten op nu vraag ik me dus af wat wijs is en wat jullie zouden doen ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:21

Net een sollicitatie gesprek gehad. Ik ging er echt heen met het idee van "volgens mij is dit project niks voor mij" en maakte me vooral druk dat de goede "relatie" die ik daar heb zou verpesten doordat ik weinig enthousiasme voelde voor het project. Maar tijdens het gesprek viel me dat eigenlijk heel erg mee, en nu ben ik eigenlijk toch wel weer enthousiast. Gesprek ging volgens mij ook wel goed, maar volgens mij zijn er ook een paar andere kandidaten.

1 van de mensen in het gesprek kent me redelijk goed (is de eigen prof waar ik ben afgestudeerd) en die weet dat ik wat moeite heb met flexibiliteit en laat dat nou net in dit project heel belangrijk zijn. Ach ik zie wel. Als ik het toch wordt dan heb ik gewoon mazzel, en anders dan ben ik ook niet mega teleurgesteld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:47

Achja, zal ook eens niet...

17.00 een afspraak..
mevrouw komt pas om 17.10 aankakken.. gaat nog uitgebreid staan kleppen met collega's over de vakantie, en enge ziekten...

gesprek begon om 17.20 en 17.22 was ik t bedrijf weer uit.

Op de site staat: Met spoed medewerker bedieing voor ongeveer 24-32 uur p.w

Mail gestuurd, die hebben ze nooit binnengehad zeiden ze toen ik een week later belde voor bevestiging.
(november vorig jaar ook al gemailt voor een vacature toen. 1 week later gebeld, was die niet meer vacant... haal m dr dan af, 5 weken later was die van de site af)

Zit ik daar: We hebben geen werk. 0 uren contract op oproepbasis.

Ja potverdomme zeg... Daar heb ik dus een vrije dag voor gevraagd!!
Om te kunnen solliciteren...

ben uit mijn slof geschoten dat ik dit onprofessioneel vind, en absoluut niet netjes.

''Dan moet je maar even een mailtje sturen met je klacht''

JA! die ontvangen jullie toch NOOIT???

'' Nou dan moet u maandag maar even bellen en vragen naar de heer ****''

Zal ik zeker doen, dan ga ik nu weer.

Heb m'n spullen gepakt, hand gegeven en ben weggelopen.

Mijn god hee....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:12

pfff wat een frustratie :(