Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:35

@Mallootje, waar staat die dagdeal dan op jouw site?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:35

Leuk dat je dat doet +:)+

Tja soms is er gewoon geen touw aan vast te knopen....ene dag willen ze allemaal zus, andere dag willen ze allemaal zo :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:37

pmarena schreef:
Nouja hallo, dat maakt nogal uit zeg, voor de hoogte van de ruggengraatvrijheid, of er echt kussentjes naast zitten of niet, heeft er wat mij betreft dus alles mee te maken :P

Dus dat stukje info erbij had wel fijn geweest voor een aantal lezers van de aanbieding denk ik :)

Ik zou het wel heel tof vinden als deze paarden dagdeals echt groot gaan worden, het is bij andere aanbieders zoals GroupDeal enzo ook heel erg leuk, ik koop er ook regelmatig wat.

Zou zelf ook best wat als dagdeal op willen geven hoor :)

Ah, in die optiek. Nu, bij Mattes is het zo: bont = ruggegraatsvrijheid, geen bont (wel inlages) = GEEN ruggegraatsvrijheid. Die inlages verhogen max 3 cm en dat is in praktijk te weinig om ruggegraatsvrijheid te garanderen. Het verbetert de ruggegraatsvrijheid wel iets, maar het is niet de bepalende factor. Iig, ik denk erom bij een volgende keer.

Wat dat laatste betreft, gewoon Kirsten even contacteren, heb ik ook gedaan toen Shanna hier zei dat ze er ook aan werkte. Wanneer komt die van jou trouwens online Shanna?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:39

Mallootje schreef:
Ik doe nu sinds 2 weken een dagdeal op m'n webshop, vaak met best populaire artikelen, en toch loopt het niet elke dag.. Soms wel, maar er zijn ook dagen zonder dagdeal-bestellingen.

Ik krijg steeds minder vat op hoe mensen redeneren, lijkt wel..

DAT heb ik al lang opgegeven. Echt. Zelfs met kleuren. Het ene moment willen ze allemaal roze, dan bestel je roze bij, verkoopt het voor geen meter... -O-
Ik zag dat van die deals net op je fb-pagina, dat zei mijn vriend ook al deze ochtend toen ik vertelde dat het live ging: Waarom doe je het niet zelf? Dat is dus ook iets voor volgende keer, maar mijn inzet is dat de likers van de dagdealsite Hipponet nog niet kennen en mij nu dus 'gezien' hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:41

Als de inlages er aan de onderkant uit komen zeg maar, waardoor de middenbies omhoog getild wordt en je dus een vrij kanaaltje boven de ruggengraat krijgt van max. 3 cm, dan is dat in boomloos-termen vrij hoog hoor :)

De standaard inlages van de standaard pads die ik bij de zadels lever, zijn bvb. maar zo'n 12-16 mm en voor de meeste paarden voldoet dat prima :j

Nah, ik ga niet nu direct wat opgeven, ben eerst wel benieuwd naar jullie ervaringen eigenlijk :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:55

Boomloos, het blijft toch iets helemaal apart hahahaha :') ! Inlages zijn hier 5 mm, en kunnen per vakje met 6 gecombineerd worden, wat dus een maximale verhoging van 3 cm oplevert. Ik raad klanten 2 of 3 inlages per vak aan, dus in praktijk is dat slechts 1 tot 1,5 cm verhoging. Zonder bont is dat dus 'gene vette' zoals ze hier zeggen. En ik zit altijd maar aan een klassiek zadel te denken, dat is toch helemaal anders van bouw in de kamer dan een boomloos, dus vandaar die constante verwarring denk ik. Moet al je berichten 2 keer lezen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:00

Ja dat zijn die witte wattige / vilt achtige Mattes velletjes denk ik? :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:03

Jup, de poly-flex shims. Vind het nog steeds een erg vreemde benaming van die dingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:07

Okee, ik had de naam niet meer geweten eerlijk gezegd :P

Dat poly dat geloof ik nog wel gezien het wel wat weg heeft van poly-vlokken in een bak :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:08

_-:( Sommige. Klanten. Wil. Je. Toch. Gewoon. Een. Pak. Rammel. Geven ?!

Woensdag klant in de winkel, dringend hele kleine rijlaarsjes nodig, had ik niet staan. Ik zeg 'zal ik ze bestellen? Dan hebt u ze vrijdag nog'. Klant gaat akkoord, ik bestel dezelfde dag bij die leverancier. Laarsjes komen vandaag aan, ik bel de klant op, antwoord: 'O maar ik heb er al.'

GRRR.

Dan ben je zo 'klantvriendelijk' om geen voorschot te vragen bij kleine bedragen, maar goed, dat moet ik misschien ook maar gaan herzien..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:16

Dat gebeurd(e) hier ook vaak Mallootje. Daarom vragen wij nu altijd een aanbetaling als er iets speciaal besteld moet worden.

Ik heb nou tot 2 keer toe achter elkaar dat klanten vragen waar hun bestelling blijft. Dat ze er al weken op zitten te wachten.
Ik uitzoeken wat ze dan besteld hebben, blijkt dat ze het helemaal niet bij ons hebben besteld.

Is dat dan raar...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:23

Ik heb 2 klanten die betaald hebben, maar er maar niet in slagen om het op te halen, dat is ook zoiets gek...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:29

Duplo schreef:
@Mallootje, waar staat die dagdeal dan op jouw site?

Rechts: bij 'Deal van de dag' komt ie voorbij.. en ook altijd op onze facebookpagina :)

Mijn webmeneer is bezig met een nieuwe layout voor de shop en dan zal de Dagdeal duidelijker naar voor komen :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:30

Wahah dat is ook bizar Horsetopshop!

Voor grotere bedragen vraag ik altijd een voorschot, maar voor laarsjes van amper 35 euro vond ik dat een beetje gek. Ga het nu ook maar beginnen doen denk ik..
Ik begrijp het écht als mensen niet kunnen/willen wachten en dus ergens anders willen gaan, maar zeg dan tenminste dat ik niet hoef te bestellen..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:05

Wat raar dat je het dan speciaal besteld en dat mensen dan idd gewoon niet terugkomen. Echt vervelend!
Op de praktijk waar ik werk heb ik dat ook wel eens met hondenvoeding. Zo irritant. Gaat dan dus altijd over datum omdat ik het verder aan niemand kan verkopen :\

Klein *\o/* momentje!
1e bestelling binnen!!
Welliswaar van een kennis, maar toch :))

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:11

Jeej, een mijlpaal! Op naar de volgende 999!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:26

Haha, ja dat zou fijn zijn!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:29

999 wat? Ik mis iets geloof ik...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:42

Ik reageerde op Wendy, dat ze een mijlpaal had met haar 1ste bestellen, en nu op weg was naar de volgende 999 :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:01

foxy80 schreef:
Wat dat laatste betreft, gewoon Kirsten even contacteren, heb ik ook gedaan toen Shanna hier zei dat ze er ook aan werkte. Wanneer komt die van jou trouwens online Shanna?

Op een maandag, zag ik gisteren op de mail. Maar welke maandag wacht ik nog even af... :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:51

Wat doen jullie aan reclame op het net? marktlaats, speurders, twitter, facebook.... wat werkt goed voor jullie?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:55

Grr die verzendkosten naar belgië zijn zo duur! €19.50 had het maar even via tnt gedaan. Nou volgende kee rmooi weer via DHL.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:04

Facebook werkt bij mij goed, Twitter ben ik nu net actiever mee bezig.

Marktplaats heb ik een keer geprobeerd maar dat werkte voor mij niet. Net als de Bokt markt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:06

Annash marktplaats werkte bij mij ook niet. Zijn meer koopjes mensen denk ik.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:19

Marktplaats en boktmarkt levert mij niks op.
Ik heb reacties van Facebook en paardenlifestyle en vandaag een eerste reactie via equigids! *\o/*